Poster: Sandr
Ja ik snap wat je bedoeld.
Het zit zo, we hebben een nieuwe lichtjockey sinds kort. Hij is echter nog maar 15 en ik weet niet hoe goed hij is zegmaar. Hij vond dat er eigenlijk een pc moest komen met lightdesk (oid) erop. Dit werkte veel makkelijk en het programma kostte niet zoveel. Er moet dan wel een pc met touchscreen bijkomen.
Is dit een goede, betrouwbare, proffesionele oplossing en wat kost het totaalpakket (lightdesk + pc).
En wat zijn andere, proffesionele tafels van rond de 1000 euro?
Ja dat wordt dan inderdaad lastig, Ik werk zelf ook al vanaf mijn 15e bij een Licht&geluid verhuur bedrijf, en ik weet hoe het is om onderschat te worden, ik werk al vanaf mijn 17e met de Avolites Pearl Expert, een A-klasse tafel, die niet bepaald makkelijk is. Nu ben ik bijna 19 en kan ik er mee lezen en schrijven, maar toch kom je wel collegas tegen die dan 20, 21 zijn die dan zoiets hebben van wat weet hij nou, wij weten dat beter.
Maar over het algemeen heeft een 15 jarige niet veel verstand van licht, gewoon wat dingen laten draaien en knipperen kan iedereen, maar een mooi lichtplaatje neerzetten is een heel ander verhaal, nu weet ik ook wel dat dit in een discotheek nu ook weer niet perfect hoeft, maar je moet dus inderdaad niet iemand van 15 met een Grandma laten spelen.
Het probleem met software is, dat je met die 1000 euro niet wegkomt, omdat er dan een pc bij moet, en een controller, en de goeie software kost ook al flink wat, touchscreen zou ik niet pakken daarvoor is de hoeveelheid licht wat te veel, een touchscreen aplicatie is wat voor in een cafe die een paar led effectjes hebben hangen
Lichttafels van rond de 1000 euro die eventueel geschikt zijn:
Showtec, Showdesigner 1024 (hebben wij er overigens ene van staan die 1x gebruikt is ofzo, wij gebruiken hem niet)
en ehm voor de rest weet ik zo snel niks
Een paar lichttafels van rond de 1000 euro die misschien wel geschikt zouden zijn: