Poster: dj_jr
Naar aanleiding van deze topic( Link ) leek het me leuk om een topic over licht te open. Waar we lekker kunnen discusseren en kleine vragen kunnen stellen.
eerste discussie:
Wat voor licht(kleuren) kan je gebruiken aan het begin van de avond.
en hoe kan je het beste een licht show opbouwen.
Poster: ScottB
Ik zou in het begin van de avond altijd veel licht gebruiken en naar mate de muziek harder wordt minder licht en meer strobo's.
Poster: PatrickBeuken
Klopt... alhoewel je rook toch met mate moet gebruiken. Op veel locaties wordt mij tegenwoordig zelfs nadrukkelijk gevraagd geen rookmachine mee te nemen (i.v.m. brandsysteem, etc.)
Poster: Nvie
Meestal is het wel zo dat ze de brandmelding tijdelijk of op bepaalde plaatsen in het gebouw uit kunnen schakelen.
Joa, maar dat is ze vaak te veel gevraagd :P
Joa, maar dat is ze vaak te veel gevraagd :P
Poster: greenman
weet iemand waar je een tabel kan vinden van de licht opbrengst van een par 64/56 nsp wf en zo. ik zoek dus een plaatje waar in je kan zien hoe groot de licht vlek op de grond is bij een aantal meter met lumen of lux erbij.
Poster: greenman
dan nog een ding wat is het verschil in licht tussen par 56 long en par 56 short en par 64 longnose als er overal een midium lamp in zit. En dan weet ik natuurlijk wel dat de par 64 een groterwatage heeft maar zijn er dan nog meer verschillen tussen![]()
Bij een long-par in vergelijking met een short-par zit de lamp dichter tegen de voorkant aan. De bundel van een short par is hierdoor wat wijder. Een par64 hoeft geen groter wattage te hebben dan een par56. In een par64 kan men bijv. net zo goed een 500W lamp doen als in een par56.
poster: greenman
over die tabel en de par bij mij op school en in de theaters waar ik werk hebben ze geen par 56 omdat ze dat troep en speelgoed vinden. ik ben ze ook nog niet tegen gekomen in theaters. ze gaan er ook vanuit dat een par 64 1000w is minimaal wand aan minder heb je ook niets. dus zo doende weet ik dat niet. mij dan verteld is is dat een par 56 max 300 wat is . dus ik ging er vanuit dat dat zo is. maar nu ik bij de toneel vereniging het licht doe kom ik de par 56 tegen. en wil er wel wat meer van weten.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.