Poster: dj_jr
Naar aanleiding van deze topic( Link ) leek het me leuk om een topic over licht te open. Waar we lekker kunnen discusseren en kleine vragen kunnen stellen.
eerste discussie:
Wat voor licht(kleuren) kan je gebruiken aan het begin van de avond.
en hoe kan je het beste een licht show opbouwen.
Poster: Relight
Andersom werkt dit namelijk niet. Al geeft een lightjockey of lichttechnicus een prachtige lichtshow weg, maar de discjockey zit er helemaal naast, qua platenkeuze, en met zijn BPM metertjes :P, dan wordt de avond door de gemiddelde bezoeker toch nog beoordeeld als 'kut'.
Poster: Sandr
Effe oude koeien uit de sloot halen. Maar dan hoef ik in ieder geval geen nieuw topic te openen.
In de discotheek waar ik resident ben hebben wij een best aardige lichtshow. Alleen staat er een lichttafel die (naar mijn mening) niet meer voldoet aan de eisen. Knoppen blijven wel eens hangen, en heel vaak gaat er iets fout (bijvoorbeeld 4 movingheads die wit licht moeten geven maar 1 is blauw).
het gaat om een Pulsar masterpiece 216.
We hebben ongeveer het volgende aan licht hangen aan?vierkante truss?dat omhoog en omlaag kan:
8 movingheads
20 par 64
8 kleinere strobo's (van die ronde)
2 grote strobo's
Martin magnum .... rookmachine
2 golden scans (enorme apparaten)
6 stage blinders met 6 lampen per blinder
Verder nog:
2 lasers
2 co2 kanonnen
3 confetti shooters
en wat standaard lampen die altijd aan staan (2 martin mania etc)
Nu wil ik weten, liggen de problemen echt aan de lichttafel of zit er misschien iets in de rest van het DMX circuit iets niet goed? (heb hier vrij weinig verstand van)
En wat zou een goede/betaalbare andere lichtsturing zijn?? Een pc of toch een tafel?
Ik ben benieuwd!
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.