Het Grote Licht Vragen/Discussie Topic. (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Yorick    posted on 23-12-2006 13:50
Naar aanleiding van deze topic( Link ) leek het me leuk om een topic over licht te open. Waar we lekker kunnen discusseren en kleine vragen kunnen stellen.

eerste discussie:
Wat voor licht(kleuren) kan je gebruiken aan het begin van de avond.
en hoe kan je het beste een licht show opbouwen.

What do you think about Het Grote Licht Vragen/Discussie Topic. ??

Vote :   

hoppie    posted on 03-11-2009 11:11
ik doe bij ons op school het licht en daar hebbe ze alleen 25 parren
Question everything
Sandr    posted on 03-11-2009 11:27
Bedankt voor de info!
Play that funky music white boy....
Flexii    posted on 03-11-2009 11:30
Poster: Sandr
Ja ik snap wat je bedoeld.

Het zit zo, we hebben een nieuwe lichtjockey sinds kort. Hij is echter nog maar 15 en ik weet niet hoe goed hij is zegmaar. Hij vond dat er eigenlijk een pc moest komen met lightdesk (oid) erop. Dit werkte veel makkelijk en het programma kostte niet zoveel. Er moet dan wel een pc met touchscreen bijkomen.

Is dit een goede, betrouwbare, proffesionele oplossing en wat kost het totaalpakket (lightdesk + pc).

En wat zijn andere, proffesionele tafels van rond de 1000 euro?

Ja dat wordt dan inderdaad lastig, Ik werk zelf ook al vanaf mijn 15e bij een Licht&geluid verhuur bedrijf, en ik weet hoe het is om onderschat te worden, ik werk al vanaf mijn 17e met de Avolites Pearl Expert, een A-klasse tafel, die niet bepaald makkelijk is. Nu ben ik bijna 19 en kan ik er mee lezen en schrijven, maar toch kom je wel collegas tegen die dan 20, 21 zijn die dan zoiets hebben van wat weet hij nou, wij weten dat beter.

Maar over het algemeen heeft een 15 jarige niet veel verstand van licht, gewoon wat dingen laten draaien en knipperen kan iedereen, maar een mooi lichtplaatje neerzetten is een heel ander verhaal, nu weet ik ook wel dat dit in een discotheek nu ook weer niet perfect hoeft, maar je moet dus inderdaad niet iemand van 15 met een Grandma laten spelen.

Het probleem met software is, dat je met die 1000 euro niet wegkomt, omdat er dan een pc bij moet, en een controller, en de goeie software kost ook al flink wat, touchscreen zou ik niet pakken daarvoor is de hoeveelheid licht wat te veel, een touchscreen aplicatie is wat voor in een cafe die een paar led effectjes hebben hangen

Lichttafels van rond de 1000 euro die eventueel geschikt zijn:
Showtec, Showdesigner 1024 (hebben wij er overigens ene van staan die 1x gebruikt is ofzo, wij gebruiken hem niet)
en ehm voor de rest weet ik zo snel niks

Een paar lichttafels van rond de 1000 euro die misschien wel geschikt zouden zijn:
Flexii    posted on 03-11-2009 11:32
Poster: hoppie
ik doe bij ons op school het licht en daar hebbe ze alleen 25 parren

Ja dus boeiend? Post alleen als je wat nuttigs te melden hebt
Sandr    posted on 03-11-2009 11:41
Ik heb wel vertrouwen in hem, hij deed al wat dingen met die tafel die ik nog nooit gezien heb en dat bewijst wel dat hij er wat verstand van heeft.

Maar zijn idee voor de software trok ik in twijfel en dat blijkt nu dus ook geen slechte twijfel te zijn.

Iemand anders misschien een passende oplossing?
Dj_Fantasy    posted on 03-11-2009 11:41
Bij mijn in het verhuurbedrijf gebruiken we een lichttafel van Zero 88.
De Fat Frog en de Leap Frog. Nu kan ik even geen prijzen vinden, maar ik ben wel hard te spreken over deze tafels.
dj2dj.nl
Helixon    posted on 03-11-2009 11:43
Poster: Flexii

Ik werk zelf ook al vanaf mijn 15e bij een Licht&geluid verhuur bedrijf

waar werk je dan?
Flexii    posted on 03-11-2009 12:41
Poster: Helixon

waar werk je dan?

Weerwaas Evenementen Service / Iris Lights & Lasers ligt in landgraafWinking my eye

Die tafels van Zero88 vallen ver buiten het budget, de Fat frog weet ik de prijs niet van maar de leapfrog kost meer dan 5000 euries, dan kun je ook een Pearl Tiger kopen die is dan goedkoper en dat is echt een relaxte tafel voor discotheken.

maar goed om bij jou terug te komen sander,, voor wat er hangt zou die showdesigner nog niet zo gek zijn, of het budget moet wat hoger.

Als je al aan software denkt met controller, dan moet je fatsoenlijke software hebben, Maonpc (grandma), Martin Lightjockey, Flyingpig Hog3pc, en dan ben je al zo'n 1000 euro kwijt voor de sofware met dongle
Sandr    posted on 03-11-2009 13:54
Okej duidelijk.

Of het budget moet wat hoger... over hoeveel hoger hebben we het dan?
Flexii    posted on 03-11-2009 16:35
Poster: Sandr
Okej duidelijk.

Of het budget moet wat hoger... over hoeveel hoger hebben we het dan?

ehm.. gezien de setup bijvoorbeeld:

Pc gestuurd:
Martin Lightjockey 2 ?999,- 2048dmx
Ma Lighting on pc, 2-port-node ?935, 512dmx
Highend Hog3pc??1750, 512dmx
en dan een controller erbij bijvoorbeeld E:Que faderunit usb??1200?(opvolger van de Martin Fingerz)
Dan heb je nog Quelux dat kost maar ?400 euro is touchscreen compatible maar ik heb er totaal geen ervaringen mee, dus ik durf er niks over te zeggen

lichtsturingstafels:
LSC Maxim L ?2750, 1024dmx (er is ergens een aanbieding tijdelijk voor verschillende uitvoeringen, spaart je zeker ?1000,)
Zero88 LeapFrog ?3600, 2048 dmx
SGM Pilot 3000, ?3100, 1024dmx

Je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om met 2 tafels te werken dan ben je goedkoper uit, zet je het conventionele licht op een simpele scenesetter en de movingheads, lasers en de rest op een andere lichttafel, die ook niet duur hoeft te zijn.

User edit by Flexii on 03-11-2009 @ 16:39:59 (2%)
Gylian    posted on 24-04-2010 09:25
Sorry dat ik dit topic weer naar boven pomp, maar het leek me niet de moeite waard om hiervoor een nieuw topic aan te maken.?

Ik zoek software waarmee ik een eigen lichtshow kan samen stellen op de computer. Zodat als je op een knopje play drukt bijvoorbeeld dat alle lichten gaan bewegen/verkleuren.?
Estacy    posted on 24-04-2010 10:37
myDMX van ADJ is een mooie oplossing. werkt snel, simpel en is nier heel erg duur
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Gylian    posted on 24-04-2010 11:53
Poster: Estacy
myDMX van ADJ is een mooie oplossing. werkt snel, simpel en is nier heel erg duur

Bedankt! Precies wat ik zocht.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

145 Users online: Lead & 16 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 86.103
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.474.477