taalgebruik (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : taalgebruik op het forum

-gsm taal stoort mij totaal niet op het forum
-gsm taal stoort mij mateloos op het forum

Voting is only possible for our Members
ilseentje    posted on 08-11-2006 17:23
Waarschijnlijk stel ik mij aan maar ik erg me mateloos aan het sms taaltje dat hier door vooral jongeren wordt gebruikt.
Het is trendy ik weet het maar beseffen deze personen dat het voor de niet zo trendy mensen onder ons het dan zeer lang duurt om iets gelezen te krijgen.
Dikwijls is het sms taal, fout geschreven en zonder leestekens.
In dat geval is het meermaals terug lezen van het bericht de enige optie.
Denken deze mensen er misschien is even bij na dat de meesten onder ons iedereen wil helpen met raad en daad maar dat het op deze mannier minder aantrekelijk wordt om te antwoorden en te helpen?
Als je serieus wil genomen gebruik dan misschien normale schrijftaal.
Dit is geen gsm maar een forum waar een letter meer geen geld kost.
Nu weet ik dat er zeer velen naar fouten in dit bericht gaan zoeken en er zullen er ongetwijfeld inzitten, maar het moest even gezegd worden vind ik.

Aan sommigen: Er zat inderdaad een fout in. 'aantrekelijk' is 'aantrekkelijk'.
Waarvoor mijn excuses
User edit by ilseentje on 08-11-2006 @ 18:05:55 (14%)

What do you think about taalgebruik ??

Vote :   

ciderke    posted on 12-11-2006 13:02
Poster: staf
gwn ik ben hier op deze site gestoten toen ik een mengpaneel gekocht had maar zat geen voeding bij dus heb ik hier de vraag gestelt hoeveel stoom dit mengpaneel nodig had hedde ze me eerst een vragenlijst gegeven om lid te mogen worden kzou het hiet niet gevraagt hebben

hehe, je vat hem niet h?...
1) ze zijn maar wat aan het zeveren
2) De vraag hoe je nou dringen een vraag wil stellen, wijst op je typfout --> dringen = dringend. Wat ook geen ABN is natuurlijk.

snap je? Happy, laughing
Lead    posted on 12-11-2006 14:10
Poster: ccc
Hoe wil je nou dringen een vraag stellen?

Ik neem aan dat je dWingen bedoeld... Wij hebben de hele site zelf geprogrammeerd, dus als er een lijst met verplichte vragen moet komen voordat je je registratie kunt activeren is dat een kleinigheid.... de kans is niet zo heel groot dat hij er komt, maar alles is mogelijk Winking my eye
Let the BASS be louder
rwartes    posted on 15-11-2006 13:48
Poster: ilseentje
Waarschijnlijk stel ik mij aan maar ik erg me mateloos aan het sms taaltje dat hier door vooral jongeren wordt gebruikt.
Het is trendy ik weet het maar beseffen deze personen dat het voor de niet zo trendy mensen onder ons het dan zeer lang duurt om iets gelezen te krijgen.
Dikwijls is het sms taal, fout geschreven en zonder leestekens.
In dat geval is het meermaals terug lezen van het bericht de enige optie.
Denken deze mensen er misschien is even bij na dat de meesten onder ons iedereen wil helpen met raad en daad maar dat het op deze mannier minder aantrekelijk wordt om te antwoorden en te helpen?
Als je serieus wil genomen gebruik dan misschien normale schrijftaal.
Dit is geen gsm maar een forum waar een letter meer geen geld kost.
Nu weet ik dat er zeer velen naar fouten in dit bericht gaan zoeken en er zullen er ongetwijfeld inzitten, maar het moest even gezegd worden vind ik.

Aan sommigen: Er zat inderdaad een fout in. 'aantrekelijk' is 'aantrekkelijk'.
Waarvoor mijn excuses

Dit stoort mij, het gebruik maken van geen alinea's.

ccc    posted on 15-11-2006 14:08
Poster: rwartes

Dit stoort mij, het gebruik maken van geen alinea's.

Als ik het goed heb hoeft in dat stuk tekst geen alinea.

Waar zou jij die alinea's dan plaatsen?
tairip    posted on 15-11-2006 16:03
Check ook hiervoor mijn post... het gaat ook over de opmaak e.d. Topic.
Powel    posted on 16-11-2006 15:34
Ik denk dat dit en elk ander forum een goede weerspiegeling is van de taalkennis van de jeugd van tegenwoordig. En waarom? Omdat er op een forum geen spellingscheck zit!
Hetzelfde dat niemand meer kan hoofdrekenen omdat je rekenmachientje dat wel voor je doet.

Tuurlijk ik maak ook fouten maar wat je soms leest ... jezus.
En een 'idd' ipv 'inderdaad' is prima maar dat staat los van fouten maken in zinnen.
tairip    posted on 16-11-2006 17:37
Poster: Powel
Ik denk dat dit en elk ander forum een goede weerspiegeling is van de taalkennis van de jeugd van tegenwoordig. En waarom? Omdat er op een forum geen spellingscheck .

Echt wel.... Mozilla Firefox 2.0 heeft in de tekstvakken een spellingcontrole!  Werkt uitstekend zouden meer mensen moeten doen!
Illusion    posted on 17-11-2006 01:29
Mozilla Firefox Owned Internet Explorer! Ik wist niet dat dit zo was in Mozilla 2.0, maar eens ff downloaden dan...

Maar verder snap ik nog steeds niet waar iedereen zich druk om maakt. MOET perse elke post net als een formele brief worden geschreven? Ik vind van niet, onzin. Zolang het maar leesbaar is.

Ik denk dat iedereen hier op het forum wel ABN kan praten. (Of ABB Algemeen Beschaafd Belgisch:D). Persoonlijk maak ik er dus geen probleem van dat anderen dit doen. Nou zeg ik niet dat ik het niet doe, want ik heb ook wel eens wat rare woorden of iets niet met een hoofdletter.

Ik denk wel dat naar aanleiding van deze topic, een heleboel members gaan proberen om netter te typen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 17-11-2006 @ 01:30:37 (7%)
Cyrille    posted on 22-11-2006 23:50
Heb dit topic niet gelezen maar de titel sprak me aan..
Ik irriteer me vaak de kolere aan Br33z4hhtaal, niet alleen op dit forum maar overal eigenlijk.
Het staat zoveel beter als je gewoon correcte zinnen met hoofdletters en punten schrijft. Ik heb ook eerder de neiging om breezahposts niet eens te lezen. Ze zijn vaak toch wel van laag niveau.

Fijn dat ik mn hart even kon luchten.. thnx
Sandr    posted on 23-11-2006 00:04
Poster: Djillusion
Mozilla Firefox Owned Internet Explorer! Ik wist niet dat dit zo was in Mozilla 2.0, maar eens ff downloaden dan...

Maar verder snap ik nog steeds niet waar iedereen zich druk om maakt. MOET perse elke post net als een formele brief worden geschreven? Ik vind van niet, onzin. Zolang het maar leesbaar is.

Ik denk dat iedereen hier op het forum wel ABN kan praten. (Of ABB Algemeen Beschaafd Belgisch:D). Persoonlijk maak ik er dus geen probleem van dat anderen dit doen. Nou zeg ik niet dat ik het niet doe, want ik heb ook wel eens wat rare woorden of iets niet met een hoofdletter.

Ik denk wel dat naar aanleiding van deze topic, een heleboel members gaan proberen om netter te typen.

Je maakt je er blijkbaar wel zorgen om, want deze post is duidelijk geformuleerd, bevat voldoende leestekens en hoofdletters.

En je hebt gelijk met wat je zegt over die formele brief maar zorg er in elk geval voor dat iemand van 10 jaar het kan lezen en iemand van 80 ook. Er zitten hier best veel verschillende leeftijden online, en het forum moet voor iedereen toegankelijk blijven.
Dus als je een topic start:
Maak een duidelijke titel
Formuleer helder wat je probleem is.

Verder: Schrijf logisch opgebouwde zinnen en gebruik voldoende leestekens.

Dit zou het forum een stuk aantrekkelijker maken!

Met vriendelijke groet
Play that funky music white boy....
Twizz    posted on 27-11-2006 17:20
als die poll-mainpage-tijd eens verkort word tot 6 dagen!
Die Poll staat hier nu al lang genoeg. (vind ik dan)

en verder: mij maakt het niet zoveel uit, zolang het maar (goed) leesbaar blijft.
ds nie p ds mnier.
maar zow is goed genoeg.Winking my eye
User edit by Twizz on 27-11-2006 @ 17:21:55 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 6.738 days.
 Post CommentThat would be 224.6 months
or a whopping 18.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

95 Users online: 13 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 42.963
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.431.337