Bekendheid (2/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Antoine88    posted on 30-04-2006 13:34
People,

ik ben beginnende DJ en heb dus aardig zitten oefenen. Heb net mijn eerste Mixtape gemaakt en ben er zelf aardig over de spreken. Moet alleen nog even bewuster kiezen tussen opvolgende liedjes,.. en natuurlijk blijven oefenen, haha.

Anywayz, mijn vraag..

>> Hoe heb jij je bekendheid gekregen of hoe heb je jezelf promoot.?

Loiders..

Mod edit by Lead on 30-04-2006 13:44 (2%)

What do you think about Bekendheid ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 27-08-2009 16:35
Poster: Ilja
Ik ben naast DJ'en? ook DJ's aan het promoten ( met shitload aan ervaring Cool )? en heb ik afspraken met verschillende Clubs in Japan komende maand waar ik ga praten over mogelijke boekingen, en in hetzelfde tijd ga ik ook een goed woordje over mijzelf doen en wie weet mag ik ook even een uurtje achter de tafels staan in een van de meest heetste clubs in Tokio.?
Ik hou er niet van om klein te beginnen Cool

Kan ook gevaarlijk zijn om ''groot'' te beginnen.

Wanneer ik kijk naar het verhaal van mezelf...zie ik veel gemiste kansen.

Ik kreeg een kans in een jeugddiscotheek voor 400 man, en dat ging wel ok?. Ik dacht meteen dat ik klaar was voor andere clubs enzo...maar dat bleek nog zeker niet het geval ! Daarom heb ik veel kansen gemist, op vele plaatsen geen lekkere eerste indruk gemaakt...en soms speelt dat nu nog steeds parten
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Stefjuuh    posted on 27-08-2009 16:39
Je kan inderdaad beter iets langer wachten, en dan een teringleipe set neerzetten!

En onthoud, beloftes zijn vaak niets in dit wereldje!
Ilja    posted on 27-08-2009 18:01
Dat weet ik ook wel, ik heb altijd alles zwart op wit.
DJADMIN    posted on 27-08-2009 18:03
Dat weet ik ook wel, ik heb altijd alles zwart op wit.

En zelfs dan...had laatst mn drive in aan een grand caf? verhuurd....ervoor getekend en al, nu weigeren ze te betalen en zelfs contact op te nemen...rechtzaak incoming !
Stephanie    posted on 27-08-2009 18:05
Poster: DJADMIN
En zelfs dan...had laatst mn drive in aan een grand caf? verhuurd....ervoor getekend en al, nu weigeren ze te betalen en zelfs contact op te nemen...rechtzaak incoming !

Heb afgelopen jaar ook twee van die lolbroeken gehad, heel vervelend alleen dat het bijna zo is dat de wanbetaler meer rechten heeft dan de eiser. Bereid je maar voor op ellenlange afbetalingsregelingen, wachttijden etc.?
Tip; vooraf laten betalen en anders de opdracht niet uitvoeren.
Ilja    posted on 27-08-2009 18:09
Ehm, dan doe je het een beetje verkeerd, ik heb afgesproken met clubs in Japan dat waneer ze mijn DJ's gaan boeken dat het dezelfde avond wordt afgerekend, ik hanteer een regel, helemaal niemand vertrouwen, wil je een vriend van wie je zeker weet dat ie te vertrouwen is neem dan een hond.
DJADMIN    posted on 27-08-2009 18:17
Volledig zullen ze het meestal niet betalen, ik heb de regel dat er 25% van te voren betaald word...maar dit is natuurlijk een schim..

ik vind eingelijk dat er een blacklist van deze ''ondernemers'' moet komen om mensen te waarschuwen...
Ilja    posted on 27-08-2009 18:44
En gelijk heb je, ik hoor ook hele nare verhalen over hollywood musichall
Bartjens    posted on 27-08-2009 19:01
Ehm, dan doe je het een beetje verkeerd, ik heb afgesproken met clubs in Japan dat waneer ze mijn DJ's gaan boeken dat het dezelfde avond wordt afgerekend, ik hanteer een regel, helemaal niemand vertrouwen, wil je een vriend van wie je zeker weet dat ie te vertrouwen is neem dan een hond.

Jou dj's ??? ?Heb jij een boekingsbureau dan ofzo??
www.djbrowbeat.com
THE-DON    posted on 27-08-2009 19:42
Hoe ik voor naamsbekendheid heb gezorgt is misschien wel net iets anders gegaan dan bij de meeste hier. Ik draaide net 1 maand en heb mezelf gelijk voor de leeuwen gegooit. Ik organiseerde des tijds een uitverkocht feest. Ik heb mezelf toen gewoon in de line up gezet en kreeg na afloop veel goede reacties. Er waren ook wat club eigenaren aanwezig en zodoende. Heb daarna nog 2 feesten georganiseerd en toen begon het een beetje te rollen allemaal. Zorg iig dat je een goed functionerende website hebt zoals de mijne?, die goed oogt en up2date blijft. Ik ben pas 10 maanden bezig en heb gister m'n handtekening op een contract kunnen zetten. Gewoon in je zelf blijven geloven, veel draaien en je komt er wel.
Ilja    posted on 27-08-2009 20:50
Poster: Bartjens

Jou dj's ??? ?Heb jij een boekingsbureau dan ofzo?

Ben een manager van een ( een van de DJ's is de eigenaar ).
PaulBrugel    posted on 27-08-2009 21:30
Zo, dan heb je het ver geschopt
Ilja    posted on 27-08-2009 22:37
Poster: PaulBrugel
Zo, dan heb je het ver geschopt

Meer van ingerolt, ?ik doe zelf sales en account management dus die kwaliteiten kwamen goed van pas. ( ben nu met verschillende landen bezig om daar boekingen te regelen ).
User edit by Ilja on 27-08-2009 @ 22:38:43 (17%)
Flaged
Snaad    posted on 27-08-2009 22:56

Meer van ingerolt, ?ik doe zelf sales en account management dus die kwaliteiten kwamen goed van pas. ( ben nu met verschillende landen bezig om daar boekingen te regelen ).

Wat manage je eigenlijk? Hoe doe je dat?
User edit by Snaad on 27-08-2009 @ 22:58:39 (12%)
Ilja    posted on 27-08-2009 23:12
@Snaad

Ik doe eigenlijk promotie van DJ's die bij het label zitten, ( voorstellen aan clubs, goed verhaal opstellen en bookingen in de wacht slepen, dan ga ik in Japan proberen te regelen, dat is al door 2 clubs ben uitgenodigt voor een gesprek is al een + punt.?Smile

User edit by Ilja on 27-08-2009 @ 23:13:47 (56%)
Flaged
Stephanie    posted on 27-08-2009 23:22
@SnaadIk doe eigenlijk promotie van DJ's die bij het label zitten, ( voorstellen aan clubs, goed verhaal opstellen en bookingen in de wacht slepen, dan ga ik in Japan proberen te regelen, dat is al door 2 clubs ben uitgenodigt voor een gesprek is al een + punt.?Smile

Ik word nou toch nieuwsgierig van wie je nou de manager bent......en welk label we het over hebben?Cool
Roep eens.....
Jorrit    posted on 27-08-2009 23:40
x2. Ik wil graag wat DJ's van je boeken als ze zelfs al in Japan draaien... stuur me maar een mailtje anders! Winking my eye
Ilja    posted on 27-08-2009 23:59
Het is een jonge label/booking agency. ?MYMA records. ? Maar ik en de oprichter zijn vastberaden om het groot te maken.?Cool
User edit by Ilja on 27-08-2009 @ 23:59:59 (4%)
Flaged
Bouncy    posted on 28-08-2009 00:17
Ik zal hier het verhaal maar even neerzetten hoe ik bij gearjunkies ben gekomen, simpel, wees jezelf!

No, serius! Durf er voor uit te komen als je dingen niet weet! BamBamStudio hier op t forum zag dat ik bij onderdelen waar ik wat vanaf wist echt goed meepraten, en bij onderdelen waar ik niks vanaf wist m'n mond gewoon dicht houd. Schijnbaar heeft hoe je je gedraagt op een forum meer effect dan de meesten denken! De meeste grote jongens lezen echt mee met wat jij doet op het internet! Dus probeer zo veel mogelijk een professionele houding aan te nemen en ouwehoer alleen op plekken waar dat kan en je bent al een heel eind! Je netwerk komt vanzelf wel als mensen er achter komen dat jij er meer kaas van hebt gegeten dan lijkt!

Beetje vaag verhaaltje, ik hoop dat het duidelijk is... En anders doe ik het morgen opnieuw!
Sebasz    posted on 28-08-2009 00:24
Ja als jij je DJ naam hetzelfde neemt op een forum als in het echt dan kun je verwachten dat mensen gaan Googlen naar je naam.
PaulBrugel    posted on 28-08-2009 08:28
Ik heb in november nog wel een gaatje. kan jij me anders niet neerzetten in Japan? Moet ik dan mijn platen achteruit draaien?
Ilja    posted on 28-08-2009 09:12
Ging het maar zo makkelijk, het heeft mij veel moeite gekost om voor te zorgen dat de clubs mij uitnodigden. Ben nu met een club bezig waar alleen maar tiesto's en armins komen, tering wat is die pain in the ass.
PaulBrugel    posted on 28-08-2009 09:32
Maar pas op he, ik ben ook een bekende in Japan. Mijn singles (Beide) zijn te vinden op Japanse compilaties, op het label http://www.toco-international.com/?

Kan nu de bla bla kant opgaan, maar ik zal eerlijk zijn, met google kom ik dit te weten.
toch nog even contact opgenomen met Berk, en het klopt i.d.d Mijn beide singles staan ook op internationale compilaties waaronder ook Japanse.

So I am a very bekende DJ!
User edit by PaulBrugel on 28-08-2009 @ 09:34:02 (7%)
Stephanie    posted on 28-08-2009 10:26
Er zwerven ook een aantal japanse torents rond van mijn show, dus ik ben vast ook wel very bekend Happy, laughing
Waar kan ik cashen??Cool
PaulBrugel    posted on 28-08-2009 10:36
Bij mij? haha. Ik snap dat ook niet, want ik zie ook geen ene cent van dit soort releases. Ik zou nog eens een lijst krijgen, maar tot heden niks ontvangen.

79 Users online: 16 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 42.587
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.430.961