Bekendheid (1/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Antoine88    posted on 30-04-2006 13:34
People,

ik ben beginnende DJ en heb dus aardig zitten oefenen. Heb net mijn eerste Mixtape gemaakt en ben er zelf aardig over de spreken. Moet alleen nog even bewuster kiezen tussen opvolgende liedjes,.. en natuurlijk blijven oefenen, haha.

Anywayz, mijn vraag..

>> Hoe heb jij je bekendheid gekregen of hoe heb je jezelf promoot.?

Loiders..

Mod edit by Lead on 30-04-2006 13:44 (2%)

What do you think about Bekendheid ??

Vote :   

dancedimension    posted on 30-04-2006 13:36
nou, bekendheid is wel een groot woord, je moet in dit wereldje beetje je mond openzetten, contacten via via etc, en zo ben ik langzaam aan de bak gekomen. In contact met bepaalde dj's hier in de omgeving, samen met hun draaien, en op een gegeven moment heb je de smaak te pakken en wordt je bijv. bij een club als dj aangewezen. Zo is het bij mij altans gegaan Winking my eye
ScottB    posted on 30-04-2006 13:39
ja veel praten, veel van je laten horen(praten en draaien) en gewoon vragen of je ergens mag draaien. desnoods als er nog niemand is.
Antoine88    posted on 30-04-2006 13:53
dus jullie hebben meer jezelf erin gegooid.?

ik hoorde/las, weet niet meer, dat je demo's kan verspreiden.
daar ervaring mee.?

the-melody    posted on 30-04-2006 14:10
gewoon veel demo's branden en gaan afgeven in clubs etc. Maar als'k je een tip mag geven denk niet TE groot want dta gaat je niet lukken. Meestal is het ook beter dat je zelf de demo's gaat afgeven, geeft een goede indruk(althans bij mij).
User edit by the-melody on 30-04-2006 @ 14:11:19 (77%)
Blast    posted on 30-04-2006 15:06
  • demo's maken en opsturen (naar clubs, jeugdhuizen ect)
  • papiertje bij de AH op hangen (of andere supermarkten)
  • Veel praten idd
  • Website (laten) maken
  • jezelf op marktplaats/speuders zetten
Dit kan je doen o.a......

djmamo    posted on 30-04-2006 15:37
Poster: Blast
  • demo's maken en opsturen (naar clubs, jeugdhuizen ect)
  • papiertje bij de AH op hangen (of andere supermarkten)
  • Veel praten idd
  • Website (laten) maken
  • jezelf op marktplaats/speuders zetten
Dit kan je doen o.a......

wat wil je gaan doen?

wil je gaan draaien in een cafe, discotheek of heb je een drive-in show?

want er zit verschil in, in de aanpak van een bepaalde tent.

dit moet je doen als je een drive-in hebt en meer of groter wil:

* zorg dat je een website hebt, met duidelijke informatie en foto's
* je moet zorgen dat je business kaartjes hebt als je ergens komt dat je ze dan achterlaat. dit werkt heel goed.
* zorg voor veel mond op mond reclame
* eventueel een advertentie bij de AH
* eventueel een advertentie op marktplaats.

Cafe/discotheek

* meestal als je een drive-in hebt gehad rol je makkelijker in een cafe omdat je dan al ervaring hebt, en mensen kennen je
* zorg dat je een website hebt, met duidelijke informatie en foto's
* je moet zorgen dat je business kaartjes hebt als je ergens komt dat je ze dan achterlaat. dit werkt heel goed.
* zorg voor veel mond op mond reclame

wat je niet moet doen is advertenties ophangen bij AH of je zelf op marktplaats zetten, want dit is erg on professioneel
 en dit geld ook voor discotheken.

* demo's geven zorg wel dat deze in het thema van de tent is.

en als je eenmaal ergens draait, zorg dan dat je je eigen steeds blijft verbeteren en dat je op de hoogte bent van de muziek en het wereldje.
als je dit allemaal goed doet dan wordt het mischien nog wat.

je moet natuurlijk wel kunnen draaien
www.moonentertainment.nl
Antoine88    posted on 30-04-2006 16:54
oke co0l..        

maar eum, wat is eigenlijks de volledige omschrijving van een Drive-In show.?

anywayz, bedankt. Dan kan ik weer verder..
the-melody    posted on 30-04-2006 16:56
Poster: Antoine88
oke co0l..        

maar eum, wat is eigenlijks de volledige omschrijving van een Drive-In show.?

anywayz, bedankt. Dan kan ik weer verder..
 rijdende 'discotheek'. Die je kan inhuren voor je feest: die brengen dan lights en geluidsmateriaal mee
Camino    posted on 30-04-2006 17:41
<offtopic> had iemand een tijdje geleden op marktplaats die volledige "draaivin" gezien die tekoop was? :p moest ik wel ff om lachen </offtopic>

een drive-in DJ is gewoon een DJ dat materiaal meebrengt en dus licht en geluid tijdelijk installeert voor feesten in sporthallen, cantines, zalen, etc...
Bastian    posted on 30-04-2006 18:07
Poster: DeafDJ
had iemand een tijdje geleden op marktplaats die volledige "draaivin" gezien die tekoop was? :p moest ik wel ff om lachen

ik ben benieuwd:p
remixer    posted on 30-04-2006 18:20
Poster: DeafDJ

een drive-in DJ is gewoon een DJ dat materiaal meebrengt en dus licht en geluid tijdelijk installeert voor feesten in sporthallen, cantines, zalen, etc...

zo'n DJ ben ik dus

Ljrutger    posted on 30-04-2006 22:06
of gewoon het geluk hebben dat je pa een horecagroothandel/slijterij heeft heehehh:P... Mijn verhaal dus
DiscJunkie2    posted on 01-05-2006 17:52
@ LjRutger

Hier dus ook...Happy, laughing
Mijn pa heeft een slijterij, en verhuurt nu ook samen met een ander bebrijf feest artikelen.
Zoals Tap's, andere drank, staan tafels enz...

Hierdoor hebben ik en mijn maat ook al gedraaid in o.a. het dorp.

Volgens mij is het gewoon goede contacten leggen.
Antoine88    posted on 01-05-2006 21:15
oke, duidelijk..

Day-One    posted on 01-05-2006 22:13
webside maken is een tip Thumbs Up demo's opzetten goede bio opzetten helpt een hoop..
ArCee    posted on 27-08-2009 09:21
Proberen een radio show te draaien op een station. Zo horen mensen je en kun je bekendheid opbouwen!!
Illusion    posted on 27-08-2009 13:28
Connecties! Hiermee moet je het doen!
Het begint klein, en uiteindelijk, als je het goed doet, worden je connecties steeds groter. Zo heeft onlangs een event organisatie contact met mij opgenomen. Ze zijn op zoek naar nieuw dj talent, en wilden wel een afspraak maken. En dan heb ik contacten in wat discotheekjes. etc.
En dan op internet zoveeel.. Van je connecties moet je het grotendeels hebben.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
ArCee    posted on 27-08-2009 14:12
.......en volhouden wat er zijn momenteel hele volkstammen die zich dj noemen waardoor je soms door de bomen het bos niet ziet, of beter, door de platen de dj niet ziet Cool

Stand out from the crowd!!
User edit by ArCee on 27-08-2009 @ 14:12:40 (18%)
PaulBrugel    posted on 27-08-2009 14:53
De elementen die je nodig hebt om beroemd te worden:

- Kwaliteit (Die moet je hebben)
- Connecties
- Geluk

En je moet niet gaan draaien om beroemd te willen worden, je moet draaien omdat je het leuk vind.

Stephanie    posted on 27-08-2009 15:06
Poster: PaulBrugel
En je moet niet gaan draaien om beroemd te willen worden, je moet draaien omdat je het leuk vind.

Cool
Mathiz    posted on 27-08-2009 15:12
keb onlangs een mix op facebook gegooit en echt je krijgt ineens 20 mensen rond je oren die zeggen dat nice is enal en dan gaan mensen da doorzegge tot er wel is een feestje is waar ze een dj zoeke is en dan zegge aah ik ken nog iemand ....
PaulBrugel    posted on 27-08-2009 15:14
Daarom ben je ook een Almost-Pro
Mathiz    posted on 27-08-2009 15:17
wat bedoel je daarmee?
PaulBrugel    posted on 27-08-2009 15:22
Oh, ik dacht dat de die status krijgt als je al vrij bekend ben. Bedoel er niks verkeerd mee hoor. Bet me neus ernie af he
Ilja    posted on 27-08-2009 16:26
Ik ben naast DJ'en? ook DJ's aan het promoten ( met shitload aan ervaring Cool?)? en heb ik afspraken met verschillende Clubs in Japan komende maand waar ik ga praten over mogelijke boekingen, en in hetzelfde tijd ga ik ook een goed woordje over mijzelf doen en wie weet mag ik ook even een uurtje achter de tafels staan in een van de meest heetste clubs in Tokio.?
Ik hou er niet van om klein te beginnen Cool
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

145 Users online: 72 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 45.241
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.944.703