MP3-Cue op CDJ200... word je %$#&*@ van! (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Pfunk    posted on 16-02-2006 21:32
Gezocht: reeds geflipte dj's die met mp3-bestanden Cuepoints wilden bepalen op de CDJ200.

Jongens... ik baal ff enorm... na 2 weekies gespeeld te hebben met gewone audio-cd's wilde ik nu ook gebruik gaan maken van mp3-cd's. Nu blijkt echter dat het bepalen van Cuepoints met mp3-bestanden niet altijd (lekker) werkt. Na het indrukken van de Cue-button kan ik de Cue niet meer per frame veranderen met de << of >> button of de Jog. En da's best balen dacht ik zo... euh, biertje dan maar?

PS. dit is niet altijd het geval, maar ben wel erg nieuwsgierig of hier iemand is die daar meer over weet.

What do you think about MP3-Cue op CDJ200... word je %$#&*@ van! ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 17-02-2006 11:58
Ik vind de CDJ200 gewoon slordig... Ze promoten de CDJ200 voornamelijk met z'm mp3 functie, maar hij ondersteund nieteens VBR... ik vind dat ze eens een voorbeeld aan Denon moeten nemen. Pioneer zegt wel dat ze geen oude producten of oude functies op de markt willen brengen en dat ze vernieuwend willen zijn, maar Denon is wat betreft die mp3 functie gewoon veel verder ontwikkeld... en dat was al voordat de CDJ200 uitkwam. Ook vind ik het nadelig dat alles met mp3's zo lang duurt, tov normale cd's.
barthawk    posted on 17-02-2006 12:07
ik heb ook  2 cdj-200's..ik moet zeggen ik ondervind nauwelijks problemen....bijna alle mp3's zijn tegenwoordig CBR en die pakt ie allemaal perfect..en cue't ie binnen 3 sec....en wie weet komt er nog een update voor die VBR mp3's
victorn    posted on 17-02-2006 12:26
Met mp3 duurt alles (inladen, cue, zoek etc.) gewoon wat langer dan met cd-audio. De mp3 file moet eerst door de speler worden gedecodeerd voordat hij er wat mee kan.

Alle spelers die mp3 ondersteunen hebben dat (de één wel iets meer dan de ander). Niks aan te doen, dus wen er maar aan.

Pfunk    posted on 17-02-2006 13:11
Poster: greup
Na ik heb het even voor je uitgeprobeert ( had zelf nog nooit op die manneer met de >> en << knopjes gewerkt Winking my eye En ook met gewoon auto cue kan ik even searchen met << en >> zonder dat ik hem daarvoor eerst op pauze hoef te zetten

Okee, thanks voor het testen Greup... dan weet ik in ieder geval zeker dat ik inderdaad ff terugmoet naar de winkel voor uitleg/reparatie of wat dan ook...
barthawk    posted on 17-02-2006 13:11
Poster: victorn
Met mp3 duurt alles (inladen, cue, zoek etc.) gewoon wat langer dan met cd-audio. De mp3 file moet eerst door de speler worden gedecodeerd voordat hij er wat mee kan.

Alle spelers die mp3 ondersteunen hebben dat (de één wel iets meer dan de ander). Niks aan te doen, dus wen er maar aan.

idd.. ik vind het anders toch wel snel gaan..

greup    posted on 17-02-2006 13:14
Poster: PatrickBeuken
Ik vind de CDJ200 gewoon slordig... Ze promoten de CDJ200 voornamelijk met z'm mp3 functie, maar hij ondersteund nieteens VBR... ik vind dat ze eens een voorbeeld aan Denon moeten nemen. Pioneer zegt wel dat ze geen oude producten of oude functies op de markt willen brengen en dat ze vernieuwend willen zijn, maar Denon is wat betreft die mp3 functie gewoon veel verder ontwikkeld... en dat was al voordat de CDJ200 uitkwam. Ook vind ik het nadelig dat alles met mp3's zo lang duurt, tov normale cd's.

Het enige wat die die niet ondersteund is VBR files. verder werkte de mp3 functie op de 3000 en 5000 ( als die dat heeft, weet ik neit uit mijn hoofd) ook niet perfect. I.c.m met mp3 waren daar een x aantal functies niet bruikbaar.

de denon 1000 en 3500 ondersteunen uit mijn hoofd gezegt wel alle mp3, en alle functies blijven bruikbaar.  

Dat mp3 zo lang duurt heb ik nog nooit last van ondervonden. het gewoon gewoon in een behoorlijk tempo. natuurlijk zijn normale cd's wat sneller, maar daar staan ook een stuk minder nummers op.

Lukaz    posted on 17-02-2006 16:09
ik snap je probleem Happy, laughing ik trap er zelf ook nogal vaak in:S je klikt dan op de Folder searce  knop  en flipt naar  een andere map..  tja je zult het maar heel zorgvuldig met de jog-wiel moeten doen Winking my eye  ik vind dit ook slordig van Pioneer ze hadden daar misschien beter een appart knopje voor kunnen maken  maja..
Lead    posted on 17-02-2006 18:41
Het idee is om zo min mogelijk knoppen op een toestel te hebben om het overzichtelijk te houden en snel te kunnen bedienen.

Deze feature is op het laatste moment toegevoegd als extratje doordat iemand hier bij een test-sample achter kwam . Het staat niet eens in de handleiding geloof ik (niet in de handleiding die ik heb in ieder geval). En om daar een knop speciaal voor te maken...
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 7.023 days.
 Post CommentThat would be 234.1 months
or a whopping 19.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

188 Users online: 22 Guests (166 Unknown)
Pages generated today : 61.490
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.669.241

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use