MP3-Cue op CDJ200... word je %$#&*@ van! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Pfunk    posted on 16-02-2006 21:32
Gezocht: reeds geflipte dj's die met mp3-bestanden Cuepoints wilden bepalen op de CDJ200.

Jongens... ik baal ff enorm... na 2 weekies gespeeld te hebben met gewone audio-cd's wilde ik nu ook gebruik gaan maken van mp3-cd's. Nu blijkt echter dat het bepalen van Cuepoints met mp3-bestanden niet altijd (lekker) werkt. Na het indrukken van de Cue-button kan ik de Cue niet meer per frame veranderen met de << of >> button of de Jog. En da's best balen dacht ik zo... euh, biertje dan maar?

PS. dit is niet altijd het geval, maar ben wel erg nieuwsgierig of hier iemand is die daar meer over weet.

What do you think about MP3-Cue op CDJ200... word je %$#&*@ van! ??

Vote :   

greup    posted on 16-02-2006 22:29
Emh ik herken je probleem niet, ik heb zelf ook de cdj200 en ik werk met volle plezier met mp3.

De enige waarbij ik geen cue point kan zeggen zijn de vbr bestanden

Pfunk    posted on 16-02-2006 22:55
Hmm... flippuh (voor mij dan)... het zijn namelijk geen VBR-bestanden, ze hebben allemaal een vaste bitrate.

Ik kan de Cue wel bepalen als ik het nummer eerst laat spelen en dan op pause druk... dan kan ik namelijk wel gewoon terug met het Jogwheel! Maar... als de autocue aan staat en ik dit daarna wil bewerken, dan kan het niet!
Camino    posted on 16-02-2006 22:56
hmm wat voor bitrate gebruik je dan?
Pfunk    posted on 16-02-2006 22:57
Voornamelijk 192Kbps.
greup    posted on 16-02-2006 22:57
wat raar. wat ik wel heb is dat er tussen nummer 1 en nummer 2 geen stilte/tussentijd zit soms. maar ja, met autocue aan merk je daar niets van. En als ik een ander punt wil nemen kan ik dat gewoon ff opzoeke met me jogwheel
Pfunk    posted on 16-02-2006 23:00
Poster: greup
wat raar. wat ik wel heb is dat er tussen nummer 1 en nummer 2 geen stilte/tussentijd zit soms. maar ja, met autocue aan merk je daar niets van. En als ik een ander punt wil nemen kan ik dat gewoon ff opzoeke met me jogwheel

Ja joh?... je had de autocue dan ook gewoon aan ? Da's bij mij dus echt niet mogelijk. Ben trouwens ook wel eens dit probleem tegen het lijf gelopen bij gebruik van een loop.

User edit by Pfunk on 16-02-2006 @ 23:02:42 (42%)
greup    posted on 16-02-2006 23:02
Ik moet autocue aanzetten. dan krijg ik altijd het begin punt gecue-ed, en als ik dan wat verder wil zijn in het nummer moet ik ( als de autocue aan staat) eerst ff op play drukke en dan snel op pauze, en dan kan ik gaan zoeke naar mijn nieuwe cue punt.
Pfunk    posted on 16-02-2006 23:05
Ooh okee... maar dat klopt dan wel... dus als 'ie gecue'ed staat door de autocue, is het bij jou ook niet mogelijk, behalve als je 'm dus eerst laat lopen en vervolgens op pause drukt. Op deze manier lukt het bij jou dus altijd ?
greup    posted on 16-02-2006 23:08
ja. en ik erger me daar totaal niet aan. 2 keer op play drukken gaat bij mij vrij snel 

Ik vind het alleen jammer dat vele mp's niet ff 1 seconde doorlope als het nummer is afgelopen zodat je niet gelijk het 2e nummer achter aan krijgt. Maar ja, met autocue lukt het allemaal perfect

Camino    posted on 16-02-2006 23:09
of gewoon autocue uitzetten gaat toch even snel Winking my eye
Pfunk    posted on 16-02-2006 23:10
Trouwens... waar ik net achter kom...

Als 'ie gecue'ed staat door de autocue kan je natuurlijk Cue indrukken om te luisteren... maar als je dan << of >> button indrukt (doet ie dus niets), maar daarna kan ik ook gelijk de Cue-toets niet meer gebruiken. (die reageert dan niet eens meer)

Lijkt wel een geheugenprobleempje ofzo, want als je een minuutje wacht en daarna weer op Cue drukt reset 'ie m weer op de plek van de autocue.
Is dit ook bij jou ?
User edit by Pfunk on 16-02-2006 @ 23:14:30 (53%)
greup    posted on 16-02-2006 23:20
emh dus je heb het nummer met autocue ge-cue-ed. En dan druk jij op >> of << ( waarom je dat doet moet je me zo ff uitleggen) bij mij doen die >> en << knopjes niet als ik cue ingedrukt houdt. Maar daarna kan ik gewoon perfect direct weer de cue in drukken hoor.

Alleen als ik naar een volgend nummer ga dan kan het soms ff 2 a 3 seconde duren voordat hij een cue punt het vast gesteld

Prozei    posted on 16-02-2006 23:24
de bedoeling van auto cue is dat ie de eerste beat in je track opzoekt.
je drukt de cue knop in en je stelt de pitch van het nummer gelijk met de spelende track
en je drukt op play dan moet ie gaan spelen.
je hebt al een cue point en je wilt een nieuw cue point instellen druk op pauze daarna cue.
nu staat een nieuw ceupoint ingesteld.
als een plaat gepauzeerd op een cuepoint staat en je drukt op << >> ken je je cue point een frame verplaatsen. zelfde werking als de jog maar dan naukeuriger.
werkt dit niet en je weet zeker dat je mp3 track geen vbr is zou ik de speler terug brengen naar de winkel om hem na te laten kijken.

User edit by Prozei on 16-02-2006 @ 23:41:10 (3%)
Pfunk    posted on 16-02-2006 23:29
emh dus je heb het nummer met autocue ge-cue-ed. En dan druk jij op >> of << ( waarom je dat doet moet je me zo ff uitleggen)

Ik druk uiteraard eerst op de Cue-button om te luisteren wat de autocue heeft gedaan... als ik dan dit automatisch bepaalde cuepoint wil veranderen (of wil beluisteren welke frames de autocue ervoor heeft laten zitten) dan gebruik ik de << of >> buttons.
greup    posted on 16-02-2006 23:29
Wou je wat zeggen djprozei ?
greup    posted on 16-02-2006 23:31
Poster: Pfunk
Ik druk uiteraard eerst op de Cue-button om te luisteren wat de autocue heeft gedaan... als ik dan dit automatisch bepaalde cuepoint wil veranderen (of wil beluisteren welke frames de autocue ervoor heeft laten zitten) dan gebruik ik de << of >> buttons.

Ik gooi de cd-speler altijd op pauze, en en met het jog ga ik wat zoeke. Maar ik kn de >> en de << buttons alleen gebruiken als de cd-speler op pauze staat......
Pfunk    posted on 16-02-2006 23:34
Als je een audio-cd gebruikt en er staat een nummer gecue'ed door de autocue, dan kan je (zonder op pause te drukken) meteen << of >> gebruiken om de cue eventueel te finetunen, waarna je uiteraard weer op Cue drukt om deze op te slaan. (met mp3 dus niet... dan moet je dus eerst afspelen en op pause drukken)

Prozei    posted on 16-02-2006 23:37
ik wou ff precies uitleggen wat de speler moet doen kwa cue functie's

Wou je wat zeggen djprozei ?

Poster: djprozei
de bedoeling van auto cue is dat ie de eerste beat in je track opzoekt.
je drukt de cue knop in en je stelt de pitch van het nummer gelijk met de spelende track
en je drukt op play dan moet ie gaan spelen.
je hebt al een cue point en je wilt een nieuw cue point instellen druk op pauze daarna cue.
nu staat een nieuw ceupoint ingesteld.
als een plaat gepauzeerd op een cuepoint staat en je drukt op << >> ken je je cue point een frame verplaatsen. zelfde werking als de jog maar dan naukeuriger.
werkt dit niet en je weet zeker dat je mp3 track geen vbr is zou ik de speler terug brengen naar de winkel om hem na te laten kijken.

User edit by Prozei on 16-02-2006 @ 23:40:55 (12%)
Pfunk    posted on 17-02-2006 00:09
Dit werkt ook allemaal wel, echter moet ik bij het vaststellen van een Cuepoint bij een mp3-bestand het muziekstuk eerst spelend hebben! (of dus geen autocue aan hebben staan)

Met andere woorden:

Het finetunen van een door de autocue bepaald cuepoint kan wel met audio-cd's, maar niet met mp3's. (dit kan ik dan alleen als ik eerst op play/pause gedrukt heb)

Ik wil dan ook graag weten of dit bij anderen ook het geval is... zonee, moet ik inderdaad terug naar de winkel om het te laten nakijken.

Winston    posted on 17-02-2006 00:22
Ik gebruik zelf geen CDJ-200, maar voor frame by frame search bij mij, werkt het precies zo als door greup beschreven:
Ik gooi de cd-speler altijd op pauze, en en met het jog ga ik wat zoeke. Maar ik kn de >> en de << buttons alleen gebruiken als de cd-speler op pauze staat......

Wat zegt je manual eigenlijk hierover?

Tic Toc
User edit by Winston on 17-02-2006 @ 00:24:19 (13%)
Lead    posted on 17-02-2006 00:22
Nee, dit hoort wel te werken.

Auto Cue op de CDJ-200 bij MP3 (alleen geen VBR) kun je gewoon gebruiken. Als hij in Cue staat kun je met de << en >> toetsen per frame je Cue Point verplaatsen. Door nog een keer op Cue te drukken Set je het punt in het geheugen.

Net als bij normale audio. Echter kun je de Cue-Stutter niet zo snel achter elkaar gebruiken als bij normale audio.

Als het anders werk zou het misschien aan je CD zelf kunnen liggen. Ik neem wel aan dat het een degelijke CD is. Die goedkope princo ellende bevat  haast geen datalaag (je kijkt er zo doorheen).

Als het bij al je CD's met MP3 is, ook meerdere verschillende merken zou ik met de speler terug gaan naar de winkel om te laten repareren.
Let the BASS be louder
Pfunk    posted on 17-02-2006 01:13
quote:
Poster: Lead
Auto Cue op de CDJ-200 bij MP3 (alleen geen VBR) kun je gewoon gebruiken.

- Dit werkt zonder probleem!

quote:
Als hij in Cue staat kun je met de << en >> toetsen per frame je Cue Point verplaatsen.

- Bij een zelf bepaalde Cuepoint: dit werkt zonder probleem!

- Bij een autocue bepaald Cuepoint: kan wel, maar pas nadat ik play/pause heb ingedrukt. Doe ik dat niet en druk dus eerst << of >>, dan reageert de cue-button zelfs even niet meer. (voor +/- minuutje)

quote:
Als het anders werk zou het misschien aan je CD zelf kunnen liggen. Ik neem wel aan dat het een degelijke CD is. Die goedkope princo ellende bevat  haast geen datalaag (je kijkt er zo doorheen).

- Heb tot nu toe enkel CD-R van Philips gebruikt.

Lead    posted on 17-02-2006 01:19
Ik heb Philips afgezworen... Ik heb er eens eentje uit een speler gehaald die wat warm was geworden... de hele datalaag kwam los als een zilverpapiertje WOW

Ik gebruik zelf TDK of Matsui voor audio. Voor gewoon computer data boeit het me niet zo, die CD's zijn toch maar voor even Winking my eye
Let the BASS be louder
Pfunk    posted on 17-02-2006 10:56
quote:
Bij een autocue bepaald Cuepoint: kan wel, maar pas nadat ik play/pause heb ingedrukt. Doe ik dat niet en druk dus eerst << of >>, dan reageert de cue-button zelfs even niet meer. (voor +/- minuutje)

Nou, ik zal in ieder geval ook een andere fabrikant van CD-R's testen/gebruiken.
Maar... is er echt niemand die het bovenstaande herkend of wil uitproberen? Ik heb namelijk 2 stuks van de CDJ-200's en bij allebei de spelers gebeurt hetzelfde !?!
greup    posted on 17-02-2006 11:22
Na ik heb het even voor je uitgeprobeert ( had zelf nog nooit op die manneer met de >> en << knopjes gewerkt Winking my eye En ook met gewoon auto cue kan ik even searchen met << en >> zonder dat ik hem daarvoor eerst op pauze hoef te zetten

* nu we het toch over de cdj 200 hebbe, kan iemand mij misschien vertellen of er ooit iets aan het jet i.c.m. hold probleem is gedaan. Ik zou het toch slordig van pioneer vidnen als ze dit probleem gewoon voort laten leven
User edit by greup on 17-02-2006 @ 11:35:03 (83%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

71 Users online: 8 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 35.715
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.417.590

DJResource