kabels mee on the road nemen, hoe doe je dat? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

timmy90    posted on 26-09-2010 23:19
hallo,

zoals de titel al zegt is mijn vraag hoejullie jullie kabels mee nemen bij opdrachten buiten de deur,

allemaal in een plastic bak, in een case...
hoe sorteren jullie ze, per soort, lengte...
hoe maken jullie de kabels vast als ze opgerold zijn, touw, velcro...

plaats eventueel een fototje.

greetz

What do you think about kabels mee on the road nemen, hoe doe je dat? ??

Vote :   

DaCompra    posted on 27-09-2010 21:45
noujaa ik heb al die tussenschotten eruit gehaald he? ik heb ook 2x 10m speakon erin, en 5 setjes Rca's van elk 3 meter, nog een tasje met verloopjes enz. en Dmx kabels voor het licht, breed tape, kabel afplak tape, tairips. en dat was het wel zo'n beetje.
MaximDJ    posted on 28-09-2010 09:23
Poster: timmy90
ik heb ongeveer een jaar gelede al mijn kabels eens opgeteld (verlengrollen NIET mee geteld) ik zat aan 3.7 kilometer draad!!!
!

Echt waar...? Dan heb je namelijk belachelijk veel...als je voor 3700 meter kabel hebt....Dat namen wij nog niet eens mee met een groot podium..
Party Sensations. Excellence in entertainment.
timmy90    posted on 28-09-2010 19:27
@ maximdj,? wat is daar belachelijk aan?

dit zijn de kabels van licht en geluid, dit gaat van een trusscarr?, maar ook van verschillende opstellingen van licht, zoals met kermis truss van groot naar klein gehange in de vorm van eer kerstboom, daar lope heel wat kabels rond, ook de kabels van de p.a. zitten erbij, bij grotere tenten zet ik nog enkel subjes en toppen achteraan in de tent, wat ook een hele hoop kabels mee brengt...

geloof mij als de vollo installatie staat, schieten er van de kabels minder dan de helft over!
djmamo    posted on 29-09-2010 11:23
Poster: Mathiz
De beste en meest gebruikte methode is groote case (zoals die van timmy) op wielen met ?multiplex onderverdelingen waarbij indien een grotere firma een apparte case is voor zowel geluid als licht. Voor geluid 3 vakken => 2 voor de xlr's (kleine en grote) en een voor de chucko's (Niet shuko!). Kabels zo als het hoort opgerold en gewoon met tapje (goodkope brol)?erond. Sommige firma's werken met velcro maar na enkele jobs kan je die al wegsmijten (je komt wat tegen op de grond na een feest).
Aan connector van elke kabel kleurmarkering volgens de weerstanden (UNIVERSELE GEKENDE CODE !) zoals volgt:
Zwart=0
Bruin=1
Rood=2
oranje=3
geel=4
groen=5
Blauw=6
Paars=7
Grijs=8
wit=9

een kabel van 10 meter is dus een bruin markering( en voor de slimme onder ons, ik hoop?dat je het verschil ziet tussen 1 en 10 meter ) ?

Kabel ?nooit knopen!!! Knoopje gebruik je trouwens alleen om links of rechts aan te geven of defect aan te geven !?

Dit is de meeste gebruikte manier onder de grootste firma's (kunnen onderling wisselen met handige truckjes maar dit is zowat de basis)

Zal morgen evt. fototje van onze cases maken

het is Shuko, is een merk naam.
www.moonentertainment.nl
Mathiz    posted on 29-09-2010 15:49
het is inderdaad schuko en niet chucko ! sorry ! ?hiervoor mijn excuses , blijkbaar nooit goed op de schrijfwijze gelet !
Dj_Fantasy    posted on 29-09-2010 16:31
Mathiz: Ik weet niet wat jullie doen.. maar wij gebruiken ALTIJD Velcro op onze schuko en XLR kabels..
en die velcro kun je niet weggooien na een paar bierfuifjes Thumbs Up
dj2dj.nl
Mathiz    posted on 29-09-2010 17:17
ik weet dat dat ook vaak gebruikt word , maar z'on dingen speel je na een tijdje kwijt. Een tapje ruk je er gewoon af en kost niets... werkt misschien het beste voor mij maar voor anderen misschien niet ... daar heb ik dan ook begrip voor?Cool
dJORD    posted on 02-10-2010 17:52

This is an old Topic

No new postings for 5.333 days.
 Post CommentThat would be 177.8 months
or a whopping 14.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

119 Users online: 9 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 15.927
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.404.300