kabels mee on the road nemen, hoe doe je dat? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

timmy90    posted on 26-09-2010 23:19
hallo,

zoals de titel al zegt is mijn vraag hoejullie jullie kabels mee nemen bij opdrachten buiten de deur,

allemaal in een plastic bak, in een case...
hoe sorteren jullie ze, per soort, lengte...
hoe maken jullie de kabels vast als ze opgerold zijn, touw, velcro...

plaats eventueel een fototje.

greetz

What do you think about kabels mee on the road nemen, hoe doe je dat? ??

Vote :   

timmy90    posted on 26-09-2010 23:21
ik heb al men kabels in een plastic box steken,
opgerold en vastgemaakt met zon speciale velcro die je vastmaakt aan de kabel, en op het einde als de kabel opgerold is draai ik de velcro rond de hele kabelrol,
mijn kabels zijn soort per soort gesorteerd,
in de toekomst komt er rond elke kabel en klein plakkertje met de lengte...

ik ga me de komende weken bezig houden met cases te maken, vandaar mijn nieuwsgierigheid...
AdenFarleigh    posted on 26-09-2010 23:29
Thuis insteken,?SPeler > Mixer < Speler ---Die kabels heb ik dan al vastgebonden dus die trek ik gewoon los, en kan ik dan op locatie weer opnieuw insteken. Alleen die voor Laptop heb ik los. Geluid is al aanwezig, alleen een backupkabel soms mee.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Dolivieira    posted on 26-09-2010 23:44
Ik heb voor Traktor Scratch Pro alles dubbel die neem ik mee in een UDG laptop bag. Ook heb ik een oude platencase met allemaal kabels als ik opdrachten heb waar ik ook geluid en licht moet meenemen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
niiicola    posted on 26-09-2010 23:55
Gewoon in een plastic AH tas :-X
Maar daar komt verandering in Happy, laughing
Ik ga net zoiets doen als Timmy.
Gewoon.
Winston    posted on 27-09-2010 00:06
Vaste kabels speler -> mixer <- speler, blijven vast aan de speler, en maak ik los van de mixer als ik moet transporteren.

Speciale kabels naar versterker of speakers in een plastic box. Wordt opgerold in de 8 vorm en met het originele draadje vastgebonden. Ik heb niet zoveel, dus ik zie meteen aan de dikte van de rol, welke ik moet hebben.
Tic Toc
timmy90    posted on 27-09-2010 00:19
TH3llC    posted on 27-09-2010 00:23
ik ga niet on the road maar als ik mijn booth verhuis(van mijn thuis naar mn vriendin als ik er een paar weken blijf)
gewoon in een rugzak^^ wel allemaal opgerold en samen gebonden, ik leg de kabels gewoon op mekaar,
de rca kabels allemaal bij mekaar, rca => jack bij elkaar, xlr bij elkaar
ik rol ze gewoon op, dan het uiteinde eens rond het opgerolde zodat je de 8vorm krijgt en een 'zachte' lus(niet aantrekken ofzo)
@ timmy over hoeveel kabels heb je het eigelijk?
User edit by TH3llC on 27-09-2010 @ 00:24:17 (38%)
timmy90    posted on 27-09-2010 00:26
ik begin te merken dat ofwel ik veel kabels heb ofwel jullie weinig...

ik heb nu op deze moment 5 curverbakken vol kabels,

verlengkabels niet mee gerekend...

die dienen zowel voor licht al geluid...
TH3llC    posted on 27-09-2010 00:38
Poster: timmy90
ik begin te merken dat ofwel ik veel kabels heb ofwel jullie weinig...

ik heb nu op deze moment 5 curverbakken vol kabels,

ok ik had het dus over 1 'kleine' rugzag vol^^
is het misschien een mogelijkheid om overal wat kabels bij te steken?
ik bedoel: bij lichten steek je de kabels die daar nodig zijn, bij de controller steek je er, en zo verder?
timmy90    posted on 27-09-2010 08:03
ja die mogelijkheid is er zeker, maar na elke klus worde alle kabels getest, nu hoef ik enkel die bakkes met kisten mee binnen te sleure voor ze te testen anders moet ik alle cases mee nemen voor elke kabel apart te testen,

echter doe ik veel uiteenlopende klussen, van kleine feestjes tot grotere fuiven, dus de ene keer heb ik een kabel nodig van 5m voor men lichteffecte op een statiefje, de andere keer moet daar een kabel van 20m aan voor in de trusscarre te hange...

dus die optie van elke kabel overal bij te steken is echter geen optie...

Gerdo    posted on 27-09-2010 09:11
als ik met mijn drive in show ergens moet draaien dan laat ik de kabels van de cdspelers en mixer in de flightcase zitten. Voor de andere kabels heb ik kisten gemaakt met aparte vakken. Voor elk vak een soort kabel. Dus bijvoorbeeld voeding boxen in een vak en doorluskabels boxen een vak enz. Er staat ook bij wat er in het vak hoort en hoeveel kabels het zijn. Zo raak je niet zo snel iets kwijt.
DJBas    posted on 27-09-2010 09:47
Ik heb een vrij grote flightcase waar de meeste kabels inzitten en nog een paar bij mn movingheads in de case.
gewoon XLR bij elkaar maar verdeeld in lang (>?5m) en kort (<?5m). knoop ze nu nog vast maar ga denk ff van die klittenbandjes halen.
De kabels van mn cdj/djm zitten gewoon bij de set in de cases.
no-rush    posted on 27-09-2010 16:13
laptop tassen doen het ook goed :D kan je hem ook mooi vast zetten
grz
T-to-the-J    posted on 27-09-2010 17:30
Gewoon in een flightcase althans zo doen we het op school als we het verplaatsen
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Ziax    posted on 27-09-2010 17:40
Als ik de dj booth opzet op een plaatselijke fuif vanwie het materiaal van m'n neef is zit alles in 1 grote flightcase (kan er net allemaal in). Alle kabels dus van 2x een volledige dj booth (tt-cdj-nuo5-cdj-tt) + 2x 2 moving heads, 4 spots met dmx controller en rookmachine.

NIEMAND wil die case dragen omdat ze de zwaarste is van allemaal, daarom staat ze ook op wielen (echt een aanrader Winking my eye)
LLCoolP    posted on 27-09-2010 17:42
Ik heb me kabels momenteel in kratten zitten.
Zo'n wat ze op een lopende band zetten.
Degelijk materiaal en makkelijk te stapelen.
Zijn wel open. . .

Maar aantal kabels valt nog mee,
zelf? wat gemaakt voor verlichting en toeters en dergelijke met Harting sterkers, plug en play (minder kabelwerk!)

Maar zal ooi nog eens cases aan gaan sachaffen (als ik een busje hebt) dan makkelijker alles te verplaatsen!
Join the party and become famous!
Dj_Fantasy    posted on 27-09-2010 19:14
Wij hebben al onze kabels verbonden met kabelbinders.

Verder heeft bij ons:
3m = groene verf op de fiche
5m = blauwe verf op de fiche
10m = gele verf op de fiche
20m = rode verf op de fiche

Verder vervoeren wij alles in een soort curver bakje als het een klein klusje is.
Voor grote klussen gebruiken wij een XLR - Shuko flightcase.
dj2dj.nl
Mathiz    posted on 27-09-2010 19:31
De beste en meest gebruikte methode is groote case (zoals die van timmy) op wielen met ?multiplex onderverdelingen waarbij indien een grotere firma een apparte case is voor zowel geluid als licht. Voor geluid 3 vakken => 2 voor de xlr's (kleine en grote) en een voor de chucko's (Niet shuko!). Kabels zo als het hoort opgerold en gewoon met tapje (goodkope brol)?erond. Sommige firma's werken met velcro maar na enkele jobs kan je die al wegsmijten (je komt wat tegen op de grond na een feest).
Aan connector van elke kabel kleurmarkering volgens de weerstanden (UNIVERSELE GEKENDE CODE !) zoals volgt:
Zwart=0
Bruin=1
Rood=2
oranje=3
geel=4
groen=5
Blauw=6
Paars=7
Grijs=8
wit=9

een kabel van 10 meter is dus een bruin markering( en voor de slimme onder ons, ik hoop?dat je het verschil ziet tussen 1 en 10 meter ) ?

Kabel ?nooit knopen!!! Knoopje gebruik je trouwens alleen om links of rechts aan te geven of defect aan te geven !?

Dit is de meeste gebruikte manier onder de grootste firma's (kunnen onderling wisselen met handige truckjes maar dit is zowat de basis)

Zal morgen evt. fototje van onze cases maken
User edit by Mathiz on 27-09-2010 @ 19:40:55 (6%)
MaximDJ    posted on 27-09-2010 19:38
Pfff, ik heb meer dan 400m kabel bij me op een doorgaanse Drive-in opdracht. Gewoon in flightcase(s)...Zorg dat er wielen onder zitten en dat je precies weet wat je bij je hebt. Reken ook op eventueel onverwachte kapotte kabels he...zorg dan dat je back-up hebt!! Dus beter teveel dan te weinig
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Ywe    posted on 27-09-2010 19:45
'Schuko' (pronounced /ˈʃuːkoʊ/) is the colloquial name for a system of AC power plugs and sockets that is defined as 'CEE 7/4' or known unofficially as 'Type F' .

anyways, ik heb mijn kabels per type in een rollerbox zitten... verdeeld in video/audio & losse meuk
al mijn verloopjes zitten in handig koffertje wat in mn tas kan.
User edit by Ywe on 27-09-2010 @ 19:46:53 (82%)
DJKIWI    posted on 27-09-2010 19:45
Als ik cases met apparatuur meeneem zitten de bijbehorende kabels achter de 'backdoor'.
De overige kabels en connectoren (meestal reservemateriaal) in een appart koffertje.
Mathiz    posted on 27-09-2010 21:16
Poster: Ywe
'Schuko' (pronounced /ˈʃuːkoʊ/) is the colloquial name for a system of AC power plugs and sockets that is defined as 'CEE 7/4' or known unofficially as 'Type F' .

anyways, ik heb mijn kabels per type in een rollerbox zitten... verdeeld in video/audio & losse meuk
al mijn verloopjes zitten in handig koffertje wat in mn tas kan.

wikipedia heeft niet altijd gelijk . Heb op nog geen enkel technische fiche (als dat er zou opstaan) of ander document shucko zien staan Winking my eye
DaCompra    posted on 27-09-2010 21:24
ik doe altijd mn kabels in zo'n flightcase/koffer van de gamma weetjewel,gamma koffer
of is dit te erge reclame ? Cool neetoch? ik bedoel het is de gamma, geen djwebshop. ?Cool
User edit by DaCompra on 27-09-2010 @ 21:25:24 (100%)
dJORD    posted on 27-09-2010 21:26
past het daar in...? ik heb 2 10m speakon kabels die al samen 3/4 curverbak in beslag nemen.
User edit by dJORD on 27-09-2010 @ 21:27:39 (100%)
timmy90    posted on 27-09-2010 21:31
ik heb ongeveer een jaar gelede al mijn kabels eens opgeteld (verlengrollen NIET mee geteld) ik zat aan 3.7 kilometer draad!!!

de hoeveelheids kabels is ondertussen meer dan verdubbeld,...

ga morgen eens kijken in de winkel voor cases en als ze er zijn post ik wel een fototje,

mijn nieuwe case voor al men licht-spullen zoals power center en dmx booster etc is binnen,

het is een caymon (fc 10)?10 unit geworden, morgen wieltjes onder zetten! -> waarvoor ik van tekhead enorm goede uitleg heb gekregen, waarvoor mijn dank!
User edit by timmy90 on 27-09-2010 @ 21:34:20 (2%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

99 Users online: 8 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 14.885
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.156.061