Poster: timmy90
ik heb ongeveer een jaar gelede al mijn kabels eens opgeteld (verlengrollen NIET mee geteld) ik zat aan 3.7 kilometer draad!!!
!
Poster: Mathiz
De beste en meest gebruikte methode is groote case (zoals die van timmy) op wielen met ?multiplex onderverdelingen waarbij indien een grotere firma een apparte case is voor zowel geluid als licht. Voor geluid 3 vakken => 2 voor de xlr's (kleine en grote) en een voor de chucko's (Niet shuko!). Kabels zo als het hoort opgerold en gewoon met tapje (goodkope brol)?erond. Sommige firma's werken met velcro maar na enkele jobs kan je die al wegsmijten (je komt wat tegen op de grond na een feest).
Aan connector van elke kabel kleurmarkering volgens de weerstanden (UNIVERSELE GEKENDE CODE !) zoals volgt:
Zwart=0
Bruin=1
Rood=2
oranje=3
geel=4
groen=5
Blauw=6
Paars=7
Grijs=8
wit=9
een kabel van 10 meter is dus een bruin markering( en voor de slimme onder ons, ik hoop?dat je het verschil ziet tussen 1 en 10 meter ) ?
Kabel ?nooit knopen!!! Knoopje gebruik je trouwens alleen om links of rechts aan te geven of defect aan te geven !?
Dit is de meeste gebruikte manier onder de grootste firma's (kunnen onderling wisselen met handige truckjes maar dit is zowat de basis)
Zal morgen evt. fototje van onze cases maken
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.