ik gebruikte ook veel illegale muziek, ben nu bezig met mijn muziekcollectie te legaliseren.
Veel muziek heb ik ook op cd's liggen, die ga ik rippen.
Nog een vraag: als je de muziek legaal hebt op cd'tjes, maar je gebruikt de illegaal gedownloade bestanden, en als ze dit willen controleren of het legaal is, is het dan genoeg om de cd'tjes te laten zien??
En normaal moet je in belgi? de DJ licentie hebben om cd's te kopieren naar je laptop, maar die ga ik niet nemen. Ik heb ooit een brief gekregen van de sabam waar dit instond, deze brief was niet aangetekend. Dus als ik ooit controle krijg en ze vragen mijn dj licentie, zeg ik *oei sorry, wist niet dat ik die moest hebben ;s* of *dj licentie? nog nooit van gehoord* :P
Als je in belgi? als dj tewerk gesteld bent sta je niet zelf in voor de sabam, dit doet de organisator van het feest. Hij betaalt zoieso al sabam (horeca radio/tv/...) en bij feesten/fuiven moet hij extra betalen. Hij moet je dan een lijst geven waar jij als dj de nummers kan opschrijven die je gedraaid hebt. (is denk ik plaats voor 50 nummers op die lijst, belachelijk dus

)