Muziek draaien met illigale songs (1/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Oxy    posted on 17-08-2010 21:02
Nauw de vraag is simpel he zijn er hier dj ?die gaan draaien met illigale muziekConfusedCool

What do you think about Muziek draaien met illigale songs ??

Vote :   4 members like this  

Lucalicious    posted on 17-08-2010 21:06
nou kijk, in princiepe koop ik al mijn muziek als dj. maar voor bijv. de top 40 zooi die ik puur voor een groep 8 feestje moet hebben betaal ik alleen als ik het zelf ook leuk vind natuurlijk.
maar ik krijg ook wel is gewoon muziek van vrienden, en die hebben het wel vaak illegaal.
maar nogmaals, alle muziek die ik zelf gebruik en aanschaf betaal ik netjes, puur uit respect voor de industrie en artiesten.

misschien ook wel leuk als je zelf gelijk ook de vraag beantwoord als topicstarter.
User edit by Lucalicious on 17-08-2010 @ 21:08:01 (21%)
tek-zotic    posted on 17-08-2010 21:14
muziek draaien met illegale songs is hetzelfde als rondrijden met een gestolen wagen :p
spilo    posted on 17-08-2010 21:17
Ik koop alle liedjes aan die ik gebruik, echter zijn er bepaalde mashups/bootlegs die niet echt te kopen zijn, die zijn dus 'illigaal'... Maarja de 20 'illigale' wegen niet op tegen de 1000 legale Happy, laughing
-FLoriZ-    posted on 17-08-2010 21:19
Ik heb echt grafveel legale muziek, maar ook veel illegaal. Voor persoonlijk gebruik boeit het me sowieso niet.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Vassilli    posted on 17-08-2010 21:19
Ik koop al mijn muziek op Beatport/Dance-tunes. Maar soms download ik ook wel 2 of 3 nummers..
Sjoewe    posted on 17-08-2010 21:31
Poster: tek-zotic
muziek draaien met illegale songs is hetzelfde als rondrijden met een gestolen wagen :p

Het 'I wouldn't steal a car, but I'd download one if I could' principe Cool
MoXeGy    posted on 17-08-2010 21:39
beetje offtoppic maar als iemand? mijn auto jat dan heb ik hem niet, en als iemand mijn nummer download dan merk ik daar niks van dus dat vind ik een beetje een krom voorbeeld :P

Overigens koop ik ook behalven dingen die echt niet tekoop zijn maar soms krijg ik ook wel wat nummertjes die ik nog niet had en deze probeer ik dan ook zo snel mogelijk te kopen Winking my eye
T-to-the-J    posted on 17-08-2010 21:50
Ik koop niks, simpel omdat ik geen gig's heb, en ik nog moet sparen voor een set, waarschijnlijk heb ik binnen een half jaar een baantje, en dan komt het beatport account er zowiso!
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Ridalio    posted on 17-08-2010 21:55
Alles wat ik draai koop ik, wel zo eerlijk, de artiesten moeten er natuurlijk ook aan verdienen.
Maar muziekvoor thuis/auto of voor op mijn iPod download ik meestal gewoon van internet.

Ik bekijk het gewoon zo: Zodra ik er geld mee kan verdienen, moet de originele artiest dat ook kunnen.
spilo    posted on 17-08-2010 21:57
Ohja moet er nog bijmelden, heb zelf geen gigs dus het is puur persoonlijk dat ik de liedjes aankoop Winking my eye Natuurlijk met oog op de toekomst maarja
dabase    posted on 17-08-2010 22:23
ik geef het maar eerlijk toe, ik heb best veel illegale muziek, ongeveer 40gbCool, maarrrr alle muziek is voor thuisgebruik. alle muziek die ik draai op feestjes komen allemaal van albums die ik natuurlijk wel origineel koop.Cool
Oxy    posted on 17-08-2010 22:28
Poster: Lucalicious
nou kijk, in princiepe koop ik al mijn muziek als dj. maar voor bijv. de top 40 zooi die ik puur voor een groep 8 feestje moet hebben betaal ik alleen als ik het zelf ook leuk vind natuurlijk.
maar ik krijg ook wel is gewoon muziek van vrienden, en die hebben het wel vaak illegaal.
maar nogmaals, alle muziek die ik zelf gebruik en aanschaf betaal ik netjes, puur uit respect voor de industrie en artiesten.

misschien ook wel leuk als je zelf gelijk ook de vraag beantwoord als topicstarter.

Nou ik? moet zeggen ik heb veel songs liggen die legaal zijn maar echter van de jaren 90 de songs van hedendaags zijn wel illigaal maar de meeste probeer ik toch te kopen op i tunes of? dergelijke.
En mijn collectie van de jaren 80 heb?ik van mijn vader al zijn?platen van vroeger heb ik er?mp3 van gemaakt dus das wel legaal he Cool
?Die speciale bootsleg die vind je niet gemakkelijk dus ja die haal ik dan maar zo op.Cool
Basrose    posted on 17-08-2010 22:45
99% in mijn cdmap is legaal. Er zal wel een enkele verdwaalde tussen zitten (wat bv remixen zijn) die niet gekocht zijn of konden worden.

Daarnaast wat promo's van artiesten zelf gekregen dus dat zie ik niet als illegaal.

Helaas draaien er steeds meer mensen met illegale muziek. Dit maak het voor de serieuze djs lastig. Zij leggen de gage meestal?ook een stuk lager. Ik vind als je vaak draait dan moet je ook je muziek gewoon kopen. In iedergeval je best doen om dit zo veel mogelijk te doen.

Voor thuisgebruik vind ik het een ander verhaal maar daar ga ik nu niet verder op in... zou een beetje offtopic zijn Happy, laughing
?
?
Sebasz    posted on 18-08-2010 01:03
Poster: tek-zotic

DJADMIN    posted on 18-08-2010 01:09
Poster: Basrose
99% in mijn cdmap is legaal. Er zal wel een enkele verdwaalde tussen zitten (wat bv remixen zijn) die niet gekocht zijn of konden worden.

Daarnaast wat promo's van artiesten zelf gekregen dus dat zie ik niet als illegaal.

Helaas draaien er steeds meer mensen met illegale muziek. Dit maak het voor de serieuze djs lastig. Zij leggen de gage meestal?ook een stuk lager. Ik vind als je vaak draait dan moet je ook je muziek gewoon kopen. In iedergeval je best doen om dit zo veel mogelijk te doen.

Voor thuisgebruik vind ik het een ander verhaal maar daar ga ik nu niet verder op in... zou een beetje offtopic zijn Happy, laughing

Klopt, maar van de andere kant, als ik bijvoorbeeld 100 euro op een avond krijg, ben ik vaak 20 euro ofzo kwijt aan benzine, en investeer natuurlijk ook in apparatuur...de vraag is wat er dan overblijft om legale muziek te kopen...

Ik zal 60-40 hebben denk ik...maar doe mn best om ook genoeg legale muziek te hebben...als ik snel een nummertje moet hebben en ik kan m niet direct vinden, dan download ik m, legaal of niet. Zeker als je allround draait, kan je niet altijd ''volle'' cd's kopen...

Ik begrijp de jonkies ook wel...zij hebben het geld nodig om te investeren in apparatuur...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
no-rush    posted on 18-08-2010 01:15
als ik het geld had had ik legaal gedraaid
maarja dat heb ik gewoon niet dus het is nogal lastig
TH3llC    posted on 18-08-2010 01:52
ik heb zo'n 50.000 liedjes
en ik schat dat er rond de 1000 liedjes legaal zijn
waarom niet kopen?
ik heb geen geld voor muziek te kopen
ik ben niet van plan om op gigs te draaien
ik draai alleen als hobby bij mij thuis omdat ik het graag doe
en ik zou er zelfs geen geld mee willen verdienen
Tekhead    posted on 18-08-2010 03:11
Illegale muziek ? Weet wel dat er nog enkele landen op deze aardkloot zijn, die sommige muziekgenr?s en artiesten verbieden in hun land omwille van o.a. politieke, religieuze, haat-teksten, maar dat is toch niet zo in NL of BE.
Wat ik hiermee bedoel is dat je geen legale of illegale muziek hebt, maar legaal of illegaal verworven muziek Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ArCee    posted on 18-08-2010 07:09
Ja hoor, zeker wel. Ik ga er niet om liegen of mezelf mooi praten.?De laatste 3 a 4 jaar draai ik alleen puur gekochte tracks en veel promo's, maar de tijd daarvoor downloade ik erg veel via Shareaza en Kazaa. Daar vanaf gestapt toen het draaien weer een serieuzere wending nam, want illegale tracks zijn toch heel vaak slechter van kwaliteit of het zijn rips uit een set.
Dus, als ik een classic draai in mijn set kan het nog wel eens een Kazaa exemplaar zijn.

Foei ArCee, shame on you, ga je schamen Cool
Gerdo    posted on 18-08-2010 10:41
Ik koop al mijn muziek. Ik denk dat er in totaal een stuk of 10 illegale nummers in mijn drie cd-mappen zit.
Als je de muziek koopt heb je het altijd in goede kwaliteit.
Vinnyo    posted on 18-08-2010 10:51
Puur uit respect voor de industrie en artiesten.

Helaas worden artiesten er vaak niet beter van, teminste, als de artiest bij Sony zit. Winking my eye
Xtremer    posted on 18-08-2010 11:00
Ik vervang nu elke maand een deel van mijn illegale collectie naar legale tracks. Puur om me in te dekken tijdens een gig. Wat ik thuis draai interesseert me niet zoveel, ze komen toch niet aan de deur controleren.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Stefjuuh    posted on 18-08-2010 11:02
De 'illegale' netwerken zijn ondertussen zo goed dat je meestal gewoon de volledige 320jes vindt, dus dat kwaliteitverhaal is een beetje achterhaald..
DOPELAFUNK    posted on 18-08-2010 11:08
ik draai met vinyl dus mmoet het wel kopen maar vind het zeker belangerijk voor de artiest die werkt voor ie muziek

vinyl kills mp3
feestbeest    posted on 18-08-2010 11:24
Ik heb zelf het geld niet om 100% legaal tegaan moet ik eerlijk zeggen, maar de afgelopen 3 maanden heb ik wel 75 euro aan muziek uitgegeven. Voor mijn leeftijd is dit veel.
Ik heb denk ik rond de 30% van mijn muziek collectie legaal is en een kleine 70% illegaal. Ik kan jullie wel vertellen dat 95% van mijn illegale collectie 302kbs is. Telkens als ik een feest heb gehadt doe ik 15 euro opzij voor muziek.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

306 Users online: 116 Guests (190 Unknown)
Pages generated today : 37.014
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.651.376