Muziek draaien met illigale songs (4/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Oxy    posted on 17-08-2010 21:02
Nauw de vraag is simpel he zijn er hier dj ?die gaan draaien met illigale muziekConfusedCool

What do you think about Muziek draaien met illigale songs ??

Vote :   4 members like this  

-FLoriZ-    posted on 06-09-2010 09:31
Sterker nog, als je een legale cd erin doet dan gaat je pitch wel door naar 350%! Niet doorvertellen hoor.:')
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Estacy    posted on 06-09-2010 09:38
doet ie dan ook automatisch dat wiggie wiggie geluidje?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
niiicola    posted on 06-09-2010 09:43
jep! Leuk die nieuwe cdjTongue
Gewoon.
LemonKick    posted on 07-09-2010 09:27
Ik draai met illegale songs... Thuis!
Ben nog niet zover dat actief meedraai in eht DJ wereldje, maar thuis sja, de X-aantal Gbs die ik vol heb staan met muziek gebruik ik wel om te oefenen ja. Straks wanneer ik buitenshuis zou gaan draaien dan moet je wel gaan kopen, want als ze komen controleren ben je de sjaak Happy, laughing
ArCee    posted on 07-09-2010 09:53
Poster: Estacy
tja, der was een tijd waarin je 2 beltdrive tafeltjes en een simpel mixertje kocht, om vervolgens 3/4 van wat je verdiende aan muziek uit te geven.?

ik vindt nog steeds dat DJ's (ook thuisDJ's zoals ik) zich meer moeten focussen op muziek dan op gear. nieuwe muziek maakt het voor mij leuker om te draaien dan nieuwe gear (mits de gear gewoon werkt, zonder kraken)

Ach ja, de 'goede ouwe tijd'. Aan het einde van de maand, mijn maatje Duane en ik met de trein naar Amasterdam en meteen door naar Rythem Import om de nieuwe releases op vinyl te checken en eventueel mee te nemen. Had je daarna nog geld over, hoppa naar BlackBeat om de laatste gulden uit te geven en met een tas 12 inches, die je onder je arm meenam als een gewonnen troffee, meteen terug naar huis, booth met SL 1200's aanslingeren en draaien tot je ouders er knetter van werden Cool
Op naar het einde van de volgende maand, want dan konden we weer Cool
User edit by ArCee on 07-09-2010 @ 09:54:14 (8%)
Bonchanoize    posted on 07-09-2010 22:29
Poster: LemonKick
Ik draai met illegale songs... Thuis!
Ben nog niet zover dat actief meedraai in eht DJ wereldje, maar thuis sja, de X-aantal Gbs die ik vol heb staan met muziek gebruik ik wel om te oefenen ja. Straks wanneer ik buitenshuis zou gaan draaien dan moet je wel gaan kopen, want als ze komen controleren ben je de sjaak Happy, laughing

Hoe controleren ze dat eigenlijk? Want ik zie persoonlijk weinig verschil tussen de tracks die ik download vanop limewire (of dergelijk) en degene die ik koop op beatport
Let the magic begin
Gerdo    posted on 08-09-2010 10:54
Je krijgt toch van elke downloadsite een download bevertiging die moet je bewaren als bewijs dat het nummer legaal hebt gedownload.
mrmagix    posted on 08-09-2010 12:01
+ Net als bij foto's en films kan je kijken wat de volledig geschiedenis is van het liedje. Dus of het origineel is en vanwaar het komt. Dat zijn beveiligde bron bestanden die je niet kan aanpassen.

Zo checken ze bijvoorbeeld ook dat een foto al dan niet bewerkt is geweest als je meedoet aan een fotografie wedstrijd Happy, laughing Maar dat is nu buiten de kwestie natuurlijk Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
DonBasco    posted on 08-09-2010 16:18
Eminem heeft zojuist een rechtzaak gewonnen dat hij nu 50% van de opbrengsten krijgt van een nr ipv 12%.
http://iwereld.nl/nieuws/2010/09/producers_eminem_winnen_itunes_rechtszaak?
Schijnbaar is dat dus bij alle andere artiesten slechts 12%.
?
LemonKick    posted on 09-09-2010 15:09
Ze kunnen ook steekproefgewijs komen binnenvallen en de boel controleren. Tis natuurlijk niet gezegd dat je ALTIJD de sjaak bent, maar ALS ze komen controleren betaal je wel X-bedrag per nummer. Kijk voor thuisgebruik zal het niet zoveel uit maken en voor feestjes in huiselijke sfeer ook niet maar ga je IETS groter... ou better have your originals ready!
Bonchanoize    posted on 10-09-2010 16:32
Kunnen ze je beboeten voor illegale tracks die je staan hebt, maar die niet in je set zitten?
Let the magic begin
ArCee    posted on 11-09-2010 10:58
Ik ken de wetgeving in Belgie niet, maar NORMAAL gesproken betaald een clubeigenaar en /of feestorganisatie de kosten voor BUMA etc. Dit zijn zij letterlijk verplicht.
Dus ook als jij zelf een feest organiseert, dan ben JIJ als organisator verplicht om dit ZELF met BUMA (of SABAM) te regelen, niet de deejays die op jouw verzoek komen draaien. Mocht er onverhoopt controle zijn, dan is de organisator verantwoordelijk!! Die krijgt poep aan de knikker als deze het niet heeft aangemeld bij de juiste partijen, de deejay is alleen maar een tijdelijk ingehuurde kracht, die er vanuit mag gaan dat de organisator zijn zaakjes voor elkaar heeft.
Een ieder die, op wat voor mnaier dan ook, muziek exploteerd, MOET dit aangeven bij de Buma teneinde er de rechten over afstaan.
Dit moeten zelfs winkelcentra doen die achtergrondmuziek hebben draaien, zelfs een muziekje in de wachtstand op je telefoon moet betaald worden.
Een deejay is, onder normale omstandigheden, dus gedekt als hij word ingehuurd, via de club of organisatie.

Buiten dat om, ik draai al 34 jaar, zowel op feesten als radio, en ik heb nog nooit gehoord, of meegemaakt,?dat men hier op illegale tracks is gecontroleerd. Zelf niet meegemaakt, en ook nog nooit van bevriende deejays gehoord dat zij dit hebben meegemaakt. Slechts 1 keer meegemaakt dat, naar aanleiding van klachten, het volume van een feest naar beneden moest, dat is alles. Een medewerker van BUMA, of een aanverwante organisatie, ben ik nog nooit of te nimmer tegen gekomen.
Mocht jij je na dit bericht nog steeds zorgen maken, ZORG DAN DAT JE DE JUISTE MUZIEK BIJ JE HEBT EN STOP MET STRESSEN OP NIKS AF!!
Zij die de dingen volgens de regels doen hoor je hier nooit over, hoe zou dat toch komen?
Dus.....volgens mij lopen jullie elkaar helemaal gek te maken om helemaal niks....eigenlijk!! Cool
Ga gewoon lekker draaien, en concentreer je op je publiek en op je set. Cool
niiicola    posted on 11-09-2010 11:10
Ff een vraagje:
Ik heb wat bootlegs gedownload van vato.nl.
Dus die kan je daar gratis downloaden, is dat legaal?
Gewoon.
Vassilli    posted on 11-09-2010 11:27
Jep.
Bonchanoize    posted on 11-09-2010 20:18
Poster: ArCee
Ik ken de wetgeving in Belgie niet, maar NORMAAL gesproken betaald een clubeigenaar en /of feestorganisatie de kosten voor BUMA etc. Dit zijn zij letterlijk verplicht.
Dus ook als jij zelf een feest organiseert, dan ben JIJ als organisator verplicht om dit ZELF met BUMA (of SABAM) te regelen, niet de deejays die op jouw verzoek komen draaien. Mocht er onverhoopt controle zijn, dan is de organisator verantwoordelijk!! Die krijgt poep aan de knikker als deze het niet heeft aangemeld bij de juiste partijen, de deejay is alleen maar een tijdelijk ingehuurde kracht, die er vanuit mag gaan dat de organisator zijn zaakjes voor elkaar heeft.
Een ieder die, op wat voor mnaier dan ook, muziek exploteerd, MOET dit aangeven bij de Buma teneinde er de rechten over afstaan.
Dit moeten zelfs winkelcentra doen die achtergrondmuziek hebben draaien, zelfs een muziekje in de wachtstand op je telefoon moet betaald worden.
Een deejay is, onder normale omstandigheden, dus gedekt als hij word ingehuurd, via de club of organisatie.

Buiten dat om, ik draai al 34 jaar, zowel op feesten als radio, en ik heb nog nooit gehoord, of meegemaakt,?dat men hier op illegale tracks is gecontroleerd. Zelf niet meegemaakt, en ook nog nooit van bevriende deejays gehoord dat zij dit hebben meegemaakt. Slechts 1 keer meegemaakt dat, naar aanleiding van klachten, het volume van een feest naar beneden moest, dat is alles. Een medewerker van BUMA, of een aanverwante organisatie, ben ik nog nooit of te nimmer tegen gekomen.
Mocht jij je na dit bericht nog steeds zorgen maken, ZORG DAN DAT JE DE JUISTE MUZIEK BIJ JE HEBT EN STOP MET STRESSEN OP NIKS AF!!
Zij die de dingen volgens de regels doen hoor je hier nooit over, hoe zou dat toch komen?
Dus.....volgens mij lopen jullie elkaar helemaal gek te maken om helemaal niks....eigenlijk!! Cool
Ga gewoon lekker draaien, en concentreer je op je publiek en op je set. Cool

Haha bedankt voor deze reactie. In Belgi? is het hetzelfde, alleen heet het hier Sabam in plaats van Buma (is buma geen ander woord voor weed? xD) Ook hier heb ik nooit weet gehad van controle, maar ik ben voor alle zekerheid toch volop aan het legaliseren, nu ik een beetje naambekendheid aan het winnen ben.
Let the magic begin
ArCee    posted on 12-09-2010 12:01
Er zijn landen om ons heen die veel strenger en feller controleren op dit soort dingen zoals Spanje en Italie.
Ik weet dat Mauro Picotto ooit is gepakt met illegale nummers. Die stond te draaien in een club?via een laptop, die vervolgens VOL stond met illegale nummers.
Hij kreeg een boete van heb ik jouw daar Cool
Kun je meteen zien dat IEDEREEN zich er schuldig aan maakt.
De mensen die het meest hard roepen, ik heb alles legaal, die hebben meestal de meeste illegale tracks. Cool

Zo heb ik op TotaalFM meegemaakt dat een deejay een nummer draaide in zijn set, van een andere deejay bij ons, die nog niet uit was. Dus, de deejay die het nummer gemaakt had kwam op hoge poten bij me.
Ik er achteraan, de draaiende deejay beweerde hem gekregen te hebben van een andere, bevriende deejay. Controleren kan ik het niet, de deejay die de track draaide woont in Egypte, daar fiets ik niet zo even heen.
In ieder geval bleek achteraf dat 1 van de deejays in de promo pool van het label, de track doorgegeven had, tegen alle afspraken in.
Ja, dan houd het voor mij ook op, en moet de deejay verantwoordelijk voor het nummer, samen met het label maar wat selectiever zijn naar wie zij de promo's sturen.

Ik krijg zelf redelijk veel promo's en koop aardig wat nummers. Bonnetjes bewaar ik never nooit niet. Mocht ik ooit controle krijgen dan komen ZIJ maar met bewijs dat het illegaal is. Gewoon de bewijslast omdraaien Cool
Als zij zeggen, illegaal, dan zeg ik gewoon:
Hoe zie je dat, waar basseer je dat op, hoe ga je dat bewijzen?
Bonchanoize    posted on 15-09-2010 16:15
Poster: ArCee
Er zijn landen om ons heen die veel strenger en feller controleren op dit soort dingen zoals Spanje en Italie.
Ik weet dat Mauro Picotto ooit is gepakt met illegale nummers. Die stond te draaien in een club?via een laptop, die vervolgens VOL stond met illegale nummers.
Hij kreeg een boete van heb ik jouw daar Cool
Kun je meteen zien dat IEDEREEN zich er schuldig aan maakt.
De mensen die het meest hard roepen, ik heb alles legaal, die hebben meestal de meeste illegale tracks. Cool

Zo heb ik op TotaalFM meegemaakt dat een deejay een nummer draaide in zijn set, van een andere deejay bij ons, die nog niet uit was. Dus, de deejay die het nummer gemaakt had kwam op hoge poten bij me.
Ik er achteraan, de draaiende deejay beweerde hem gekregen te hebben van een andere, bevriende deejay. Controleren kan ik het niet, de deejay die de track draaide woont in Egypte, daar fiets ik niet zo even heen.
In ieder geval bleek achteraf dat 1 van de deejays in de promo pool van het label, de track doorgegeven had, tegen alle afspraken in.
Ja, dan houd het voor mij ook op, en moet de deejay verantwoordelijk voor het nummer, samen met het label maar wat selectiever zijn naar wie zij de promo's sturen.

Ik krijg zelf redelijk veel promo's en koop aardig wat nummers. Bonnetjes bewaar ik never nooit niet. Mocht ik ooit controle krijgen dan komen ZIJ maar met bewijs dat het illegaal is. Gewoon de bewijslast omdraaien Cool
Als zij zeggen, illegaal, dan zeg ik gewoon:
Hoe zie je dat, waar basseer je dat op, hoe ga je dat bewijzen?

Jup, je moet er vanuit gaan dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is, niet omgekeerd
Let the magic begin
MIC-E    posted on 29-09-2010 22:44
Ik heb zelf ook maar weinig nummers die legaal zijn.
Dit omdat ik ook niet buitenshuis draai en dit voorlopig ook niet van plan ben.. Als het zover komt dat ik op feestjes ga draaien dan begin ik uiteraard met legaal aanschaffen van muziekWinking my eye
nils7    posted on 30-09-2010 12:36
Ik draai met BUMA licentie maar ik moet nog steeds een lijst van ze krijgen waar ik de liedjes op in kan vullen welke ik draai Tongue
Starmack    posted on 01-10-2010 09:06
Ik vind ook dat je het van een andere kant kunt bekijken en gewoon waardering kunt hebben voor de artiest die hiermee zijn brood wil verdienen en daarom de muziek aanschaft. Sinds internet gaat het wel te makkelijk?om het maar "even"?binnen te slurpen. ?
Bringing the best in Trance & Progressive
Gerhard    posted on 01-10-2010 13:22
Ik vindt het terrecht dat de artiest geld krijgt voor zijn nummers, maar aan de andere kant als ik straks buitenhuis ga draaien (vaak) dan moet ik in het begin gewoon iets van 300 euro dokken om de 1e avond te gaan draaien. Waarschijnlijk nog wel meer hangt er vanaf hoeveel nummers je nodig bent maar in ieder geval wel genoeg en voor de beginnende DJ van een jaar of 16-17 jaar is 300 euro niet zo makkelijk om uit te geven. Daarna moet je de muziek ook nog bij gaan houden nou kost dat niet zoveel maar het is aardig prijzig allemaal.
Epocs    posted on 19-10-2010 10:59
Ik heb eigenlijk geen ene LEGALE muziek stuk.
?
Ik heb op veel sites een betaald account waar ik dan onbeperkt muziek ervan afkan hallen die dan net gereleased zijn.
Tevens krijg ik van artiesten ook veel promo materiaal en dan kan ik NEVERNOOIT ergens vandaan hallen dus gaat het ook moeilijk.

Zelf als artiest verwacht ik nooit veel geld met mijn releases omdat ik het zelf totaal niet erg vind dat het ook zo met mijn tracks gebeurt.

?
?
Gerdo    posted on 19-10-2010 16:49
Poster: Gerhard
Ik vindt het terrecht dat de artiest geld krijgt voor zijn nummers, maar aan de andere kant als ik straks buitenhuis ga draaien (vaak) dan moet ik in het begin gewoon iets van 300 euro dokken om de 1e avond te gaan draaien. Waarschijnlijk nog wel meer hangt er vanaf hoeveel nummers je nodig bent maar in ieder geval wel genoeg en voor de beginnende DJ van een jaar of 16-17 jaar is 300 euro niet zo makkelijk om uit te geven. Daarna moet je de muziek ook nog bij gaan houden nou kost dat niet zoveel maar het is aardig prijzig allemaal.

Als je nu begint met het opbouwen van je lagale muziek collectie dan hoef je als je buitenshuis gaat draaien niet alles in een keer te kopen.
ArCee    posted on 20-10-2010 21:42
Elke Nederlandse club, organisatie, radio station?of tent MOET een contract met de Buma hebben, dus het gaat helemaal niet om wat een dj draait of bij zich heeft. Dat word standaart afgedragen door de inhurende partij.
Ik begrijp dus niet waar jullie je zo druk om maken eerlijk gezegt?? Cool
Wij van TotaalFM betalen de Buma, de deejays niet!!!!!!!!!
Wij zijn verplicht om track-lists aan te leveren etc. merkt een dj nooit iets van.

Voor clubs etc?ligt dit iets anders, maar het komt op hetzelfde neer.
Oliviero    posted on 05-01-2011 19:28
@Estasy

je kan nu zelfs minigames op je cdj2000 zetten als je je gaat vervelen tijdens je set Cool
www.soundcloud.com/oliverheldens
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

61 Users online: 9 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 46.768
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.946.230