Poster: Basrose
99% in mijn cdmap is legaal. Er zal wel een enkele verdwaalde tussen zitten (wat bv remixen zijn) die niet gekocht zijn of konden worden.
Daarnaast wat promo's van artiesten zelf gekregen dus dat zie ik niet als illegaal.
Helaas draaien er steeds meer mensen met illegale muziek. Dit maak het voor de serieuze djs lastig. Zij leggen de gage meestal?ook een stuk lager. Ik vind als je vaak draait dan moet je ook je muziek gewoon kopen. In iedergeval je best doen om dit zo veel mogelijk te doen.
Voor thuisgebruik vind ik het een ander verhaal maar daar ga ik nu niet verder op in... zou een beetje offtopic zijn 
Klopt, maar van de andere kant, als ik bijvoorbeeld 100 euro op een avond krijg, ben ik vaak 20 euro ofzo kwijt aan benzine, en investeer natuurlijk ook in apparatuur...de vraag is wat er dan overblijft om legale muziek te kopen...
Ik zal 60-40 hebben denk ik...maar doe mn best om ook genoeg legale muziek te hebben...als ik snel een nummertje moet hebben en ik kan m niet direct vinden, dan download ik m, legaal of niet. Zeker als je allround draait, kan je niet altijd ''volle'' cd's kopen...
Ik begrijp de jonkies ook wel...zij hebben het geld nodig om te investeren in apparatuur...