Muziek draaien met illigale songs (2/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Oxy    posted on 17-08-2010 21:02
Nauw de vraag is simpel he zijn er hier dj ?die gaan draaien met illigale muziekConfusedCool

What do you think about Muziek draaien met illigale songs ??

Vote :   4 members like this  

Xtremer    posted on 18-08-2010 11:36
Poster: Stefjuuh
De 'illegale' netwerken zijn ondertussen zo goed dat je meestal gewoon de volledige 320jes vindt, dus dat kwaliteitverhaal is een beetje achterhaald..

Haha 320jes? Zelfs in WAV en binnen 2 uur nadat ze gereleased zijnCool.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Sunrise8    posted on 18-08-2010 11:55
Ik denk dat ik 20% legaal heb en 80% illegaal. Gewoonweg omdat het nog niet echt een serieuze wending heeft genomen. De 20% legaal komt van CD's die ik wel eens gekocht/gekregen heb of van de gratis credits die je krijgt op een feest wanneer je muntjes koopt. Zo kun je toch weer elke keer 2 a 3 nummers downloaden. Altijd fijn Happy, laughing
Music made me who i am
Estacy    posted on 18-08-2010 12:06
top 40 enzo heb ik grotendeels illegaal. maar muziek die ik graag draai (house en techno) heb ik wel legaal, vooral omdat je vinyl niet kunt downloaden en omdat ik lang niet alle muziek die ik wil illegaal KAN krijgen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Arondjuser    posted on 18-08-2010 12:20
Ik download nu nog al mijn muziek illegaal! Dat doe ik vooral omdat het geld me niet op me rug groeit. Ik draai nu nog all round maar wil over een jaartje de grote overstap maken naar house. Dan ga ik al mijn muziek kopen.
♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd
Mixt-Ape    posted on 18-08-2010 12:28
Poster: Sunrise8
Ik denk dat ik 20% legaal heb en 80% illegaal. Gewoonweg omdat het nog niet echt een serieuze wending heeft genomen. De 20% legaal komt van CD's die ik wel eens gekocht/gekregen heb of van de gratis credits die je krijgt op een feest wanneer je muntjes koopt. Zo kun je toch weer elke keer 2 a 3 nummers downloaden. Altijd fijn Happy, laughing

Dus je hebt geld voor CDJ-2000's maar niet voor muziek? Cool.
Sunrise8    posted on 18-08-2010 15:55
Poster: Mixt-Ape
Dus je hebt geld voor CDJ-2000's maar niet voor muziek? Cool.

Ik heb niet gezegd dat ik er geen geld voor heb..
Ik zeg alleen dat ik het nu zonde vind, aangezien het bij mij nog niet echt serieus is. Dit wil ik pas gaan doen als ik mijn school heb afgemaakt en dat duurt nog een jaartje Winking my eye
Music made me who i am
Mixt-Ape    posted on 18-08-2010 16:01
En het is geen zonde van CDJ 2000's te kopen als het 'niet serieus' is?

En je kan het dus wel betalen, maar je weigert het omdat...?
ThirTeen    posted on 18-08-2010 16:06
Poster: Mixt-Ape
En het is geen zonde van CDJ 2000's te kopen als het 'niet serieus' is?

En je kan het dus wel betalen, maar je weigert het omdat...?

Sluit ik me bij aan, als het 'niet serieus' is zal Jb-system ook wel goed genoeg zijn.
Music makes my day.
feestbeest    posted on 18-08-2010 16:25
Of je wilt cdj's en illegaal of jb-system en ?legaal. op je slaapkamer. Ik zou voor de cdj's en het illegaal draaien gaan.?
Ik denk dat sunrise gewoon bedoelt dat hij niet zovaak ?buiten de deur draait. Dan vind ik het logisch.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Sebasz    posted on 18-08-2010 16:33
Poster: Tekhead
Illegale muziek ? Weet wel dat er nog enkele landen op deze aardkloot zijn, die sommige muziekgenr?s en artiesten verbieden in hun land omwille van o.a. politieke, religieuze, haat-teksten, maar dat is toch niet zo in NL of BE.
Wat ik hiermee bedoel is dat je geen legale of illegale muziek hebt, maar legaal of illegaal verworven muziek Cool

Je bedoelt gewoon niet-betaalde muziek ofzo. Het is in Nederland nog altijd legaal om muziek onbetaald te downloaden
Boyd    posted on 18-08-2010 16:45
Muziek die ik goed vind koop ik, verder word er ook wel eens wat gedownload zonder daarvoor te betalen.

En je kunt muziek downloaden zonder te betalen, niet vergelijken met het kopen van een auto.
Yvaroz    posted on 18-08-2010 19:45
zo af en toe wel een track illegaal maar probeer alles zo legaal mogelijk te doen.
bespaart me weer een hoop gezeur :D
Nothing is Impossible
nils7    posted on 19-08-2010 14:17
Poster: Estacy
top 40 enzo heb ik grotendeels illegaal. maar muziek die ik graag draai (house en techno) heb ik wel legaal, vooral omdat je vinyl niet kunt downloaden en omdat ik lang niet alle muziek die ik wil illegaal KAN krijgen.

Wat hij zegt alleen ik draai geen vynil.

Overigens draai ik, als 1 van de weinigen hier denk ik, met een BUMA licentie!
Tomazos    posted on 19-08-2010 14:28
tuurlijk heb ik alles legaal, je verdient er tenslotte je brood meeCoolCool
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Sunrise8    posted on 19-08-2010 15:33
Poster: feestbeest
Ik denk dat sunrise gewoon bedoelt dat hij niet zovaak ?buiten de deur draait. Dan vind ik het logisch.

Inderdaad, omdat er weinig aan Hardstyle word gedaan hier in de omgeving. Daarnaast heb ik het geld voor Pioneer en geef ik het daar dan ook graag aan uit. Ik heb liever een Pioneer dan een JB staan..
En waarom illegaal? Nou omdat het dus nog geen serieuze wending heeft en illegaal net zo makkelijk en net zo goede kwaliteit heeft..
Music made me who i am
dj-zero    posted on 20-08-2010 16:06
Poster: nils7

Wat hij zegt alleen ik draai geen vynil.

Het klinkt misschien heel dom, maar ik ben nog vooral bedroom DJ en soms op een klein prive feestje ofzo, maar mag ik vragen wat deze licentie precies inhoud:$

Ik wil er namelijk naar gaan streven om ooit ook wat vaker te gaan draaien, niet perse als beroep maar meer als hobby waar je soms wat extra waardering voor krijgt, als ik het zo mag uitdrukken, en dit wil ik tegen die tijd dan ook zo legaal mogelijk doen..
DJkoos    posted on 20-08-2010 16:23
Je zet gewoon alles op een USB stick. En als je word gecontroleerd verstop je ze. Oftewel stop je alles in een gesloten rugzak/tas. Want daar mogen ze lekker niet in kijken zonder dat de politie erbij is. Maar meestal als de plaats waar je draait altijd keurig sabam betaald wordt je ook niet gecontroleerd.

gr. Koos
AdenFarleigh    posted on 20-08-2010 20:56
Soms krijg ik een track toegestuurd van iemand, soms kan ik hem ff niet vinden op Beatport en dan doet Google weer wonderen, maar denk dat 97% legaal is gekocht bij mij, heb van alles screenshots op mn USBstick staan Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Oxy    posted on 24-08-2010 21:45
Nooit gedacht zoveel reactie te hebben op deze topic maar nu weet ik dak niet de enige ben Cool
Seca    posted on 24-08-2010 22:13
Poster: T-to-the-J
Ik koop niks, simpel omdat ik geen gig's heb, en ik nog moet sparen voor een set, waarschijnlijk heb ik binnen een half jaar een baantje, en dan komt het beatport account er zowiso!

Waarom zou je nu geen tracks kopen, en?als je later?je gigs hebt wel tracks kopen?
Dolivieira    posted on 24-08-2010 22:32
Poster: Ridalio
Alles wat ik draai koop ik, wel zo eerlijk, de artiesten moeten er natuurlijk ook aan verdienen.
Maar muziekvoor thuis/auto of voor op mijn iPod download ik meestal gewoon van internet.

Ik bekijk het gewoon zo: Zodra ik er geld mee kan verdienen, moet de originele artiest dat ook kunnen.

En dat is in veel gevallen nou het probleem. De artiest krijgt maar een habbekrats wat er aan verdiend wordt. Neemt niet weg dat je gewoon moet kopen maar als ik het niet kan kopen omdat ik de versie die ik zoek niet kan vinden op de betaalsite. Dan download ik hem gewoon niet legaal. Dus ik draai ook wel eens een?niet legaal geworven muziek. Maar goed liefst kopen natuurlijk. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Yvaroz    posted on 24-08-2010 22:37
Poster: Seca

Waarom zou je nu geen tracks kopen, en?als je later?je gigs hebt wel tracks kopen?

hij kan er zoiezo al naartoe werken om alles legaal te krijgen

Poster:nils7

hoe ben je daar aan gekomen? ik wil er eigenlijk ook wel een hebben, dan heb je ook wel meer vertrouwen van mensen en zoiezo wel fijn om een beetje bewijs te hebben dat ik niet iedere keer bonnetjes bij me moet hebben

Nothing is Impossible
nils7    posted on 25-08-2010 11:15
Poster: Yvaroz

hij kan er zoiezo al naartoe werken om alles legaal te krijgen

hoe ben je daar aan gekomen? ik wil er eigenlijk ook wel een hebben, dan heb je ook wel meer vertrouwen van mensen en zoiezo wel fijn om een beetje bewijs te hebben dat ik niet iedere keer bonnetjes bij me moet hebben

Zie mijn topic 'Legaal draaien' (via mijn profiel en dan topic history) staat ook nog meer zoals inschrijven kvk en meer!
Bonchanoize    posted on 26-08-2010 23:26
Voor thuisgebruik vind ik illegaal downloaden niet zoo erg, ik doe het zelf ook. Als ik ergens ga draaien en er geld mee verdien (wat nog niet zo vaak gebeurt), draai ik wel zo veel mogelijk legaal.
Waarom ik dat downloaden niet zo erg vind is om volgende reden: 80% van de muziek die ik download, zou ik nooit van mijn leven kopen. De artiest wordt er dus eigenlijk niet slechter van. Je mag mij altijd tegenspreken
EDIT: tegenwoordig probeer ik wel zoveel mogelijk te legaliseren, ik download nog zeer zelden (mijn LimeWire is toch kapot xD)
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 26-08-2010 @ 23:28:10 (30%)
thomassmith    posted on 26-08-2010 23:42
Maja als je nou is kijkt wat gemiddeld 1 track kost, en dan kijkt naar het gemiddelde salaris van een vakantie baanjte ofzo iets. Dan is het toch vrij duidelijk dat je gewoon niks gaat kopen.

Als je zeg maar een dj voor de kost bent, dan kan je het misschien nog wel redden.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

141 Users online: 24 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 37.604
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.651.966