'Gewoon' raakt uit de mode of? (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 26-06-2010 12:16
Ik heb al eens diverse discussies gehad met (collega) deejays hierover en de 1 voorspeld dat het 'echte' draaien met deejay gear snel uit de gratie zal raken vanwege het digitale tijdperk.
Mixen met een paar laptops en een mixer, of zometeen deejays die alleen met 1 of 2 usb sticks komen aanzetten om te draaien word de nieuwe norm?
Ik heb geen idee welke kant het opgaat, veranderingen gaan nu zo razendsnel, tegen de tijd dat je nu je cd spelers verkoopt? om in te springen op de nieuwste ontwikkeling is deze al zowat weer achterhaald?
Het is soms niet meer bij te houden wie met wat, en op welke manier zijn sets draait.
Zelf geniet ik nog met volle teugen van het draaien met cd spelers, zelfs een uurtje nieuwe cd's branden vind ik leuk om te doen. In je hoofd bepaal je tijdens het branden al zowat wanneer en waar die bepaalde track in je volgende set komt etc.
Zal dat er nu helemaal uit raken? Waar sta je dan straks nog naar te kijken op een podium vraag ik me af?
Ik weet het, verandering hou je nooit niet tegen, en dat moet ook niet, maar ik vraag me toch sterk af of het draaien met spelers helemaal zal verdwijnen?
Dat zullen fabriekanten van de spelers niet leuk gaan vinden, of zullen ze met een antwoord komen? Iets wat tussen spelers en digitaal in komt te staan?
Wat zal er straks in de clubs komen te staan, hoe zullen de riders van deejays eruit gaan zien?
Moeilijk voorspellen denk ik, maar waar denk jij dat het heen gaat?

What do you think about 'Gewoon' raakt uit de mode of? ??

Vote :   

Tekhead    posted on 02-07-2010 00:18
Poster: Dolivieira
Maar ik weet het de meeste?oudere DJs zijn net boeren. Wat die niet kent eet die niet. No offence verder. Maar het is wel zo. Grote gross van mijn?DJ vrienden denken er ook zo over. ?

Daar ben ik het niet mee eens, t is toch niet omdat je geen liefhebber bent van de moderne toepassingen en mogelijkheden dat je een boer bent ? Old Skool dj's zijn het alleen maar
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 02-07-2010 00:28
Je moet het ook niet zo zien. Zo klinkt die spreekwoord toch. Maar goed. Het gaat om de principe. Maar toch moet je door.
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 02-07-2010 01:05
Je moet het ook niet zo zien. Zo klinkt die spreekwoord toch. Maar goed. Het gaat om de principe. Maar toch moet je door.

no problem, alleen komt het in't vlaams anders over. Weeral wat wijzer geworden vandaag haha
ArCee    posted on 02-07-2010 10:47
Komt er dus eigenlijk kortweg op neer:
-Lekker met je spelers blijven draaien zolang je daarnmee proima uit de voeten kan in jouw stijl van draaien en je muziek keuze.
-Rond kijken voor (computer) verbeteringen als je merkt dat je daar aan toe bent, d.w.z als je toepassingen wil toevoegen aan je sets die met je huidige deejay gear niet mogelijk zijn?

Dat zou volgens mij de eindconclusie KUNNEN zijn van deze discussie?
stefanmplayer    posted on 02-07-2010 15:56
ik draai met 2 cdj 400's en serato scratch live echter zit mijn laptop CONTINUE te zeuren over usb bandbreedte overschreden en ik zou echt NOOIT 100% op software durven vertrouwen puur omdat het op een pc draait en die crashen echt om de haverklap (en ja zelfs met een mac kan dat gebeuren:p)
ik heb dus een combi, hoofdzakelijk zelf gebrande/gekochte cd's en voor de nieuwste top 40 enzo die nog niet op cd staat en nummers die ik zo weinig draai dat het op cd zetten zonde zou zijn die draai ik via serato MOCHT er dan ooit wat fout gaan of crashen dan draai ik binne 10 sec weer door met cd's
AdenFarleigh    posted on 02-07-2010 16:20
Gezien je liefhebbers op beide fronten hebt, cd's/vinyl en digitaal denk ik dat je ze beiden behouden zal in de toekomst Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Dolivieira    posted on 02-07-2010 20:03
Ik ga dalijk zonder Cds de deur uit(Alleen 2 timecode CDs natuurlijk)?. 5uur draaien in een plaatselijke Cafe Dancing draaien.?Alleen Traktor Scratch Pro bij me.

Edit :Ging gewoon super. Geen een probleem ondervonden miste mijn CDs?geen moment. Ook zeer tevreden over de Uberstand waar?mijn Laptop op staat.??

Ben ook zeer tevreden over die Laptop. Snel en betrouwbaar. Moet ook.
User edit by Dolivieira on 03-07-2010 @ 10:19:07 (100%)
nils7    posted on 03-07-2010 13:01
In de OP zie ik het te staan en ooit eens gezien in een club...
Maaruh mixen met een mengpaneel en een laptop 'que pasa' hoe gaat dat dan?
Was toen met een Xone 4D volgens mij..
ArCee    posted on 03-07-2010 13:27
Ik ga dalijk zonder Cds de deur uit(Alleen 2 timecode CDs natuurlijk)?. 5uur draaien in een plaatselijke Cafe Dancing draaien.?Alleen Traktor Scratch Pro bij me.

Edit :Ging gewoon super. Geen een probleem ondervonden miste mijn CDs?geen moment. Ook zeer tevreden over de Uberstand waar?mijn Laptop op staat.??

Op zich heb ik mijn Slappa ook zo ingedeeld dat ik heel snel tracks kan pakken en scherp zetten. Er zit voor mij een zeer overzichtelijk systeem in.
Aan de andere kant, hoeveel snelheid heb je nodig als je eigenlijk iets van 5 minuten hebt voor je volgende overgang (gemiddeld) genomen?
Een maxi duurt 7 minuten, on beat inmixen is met 10 a 15 sec klaar dus.........?
Aangezien het aantal bpm's en de tijd van de eerste break op de cd hoes staan vermeld, wwerkt dat voor mij zeer snel en makkelijk, maar da's natuurlijk wel een eigen aangeleerde manier.
Xurion    posted on 03-07-2010 13:30

Mijn bedoeling voortaan is dat ik met mijn XOne 2D op stap ga en met een laptop met Traktor Pro.
ArCee    posted on 03-07-2010 13:36
Nou, als ik ga stappen, liever mijn vrouw mee als ik eerlijk ben Cool
Probleem, ze haat house, trance, alles wat met electronische dance te maken heeft Cool
User edit by ArCee on 03-07-2010 @ 13:37:21 (100%)
Dolivieira    posted on 03-07-2010 13:37
ArCee@

Tuurlijk deel je de mappen altijd in naar een bepaalde makkelijkheid. Maar ik heb al een map of 10 staan. En op een gegeven moment ben je op zoek naar een nummer en dan moet je ff gaan denken in welke map die ook alweer stond. En dan komt die laptop wel goed ten pas. Je toest de Titel in bij trackcollection of iTunes en je kan het nummer gelijk gebruiken.

Nog een voorbeeld. Gister op mijn gig na een aantal uur House, Progressive, Techhouse werd er gevraagd of ik ook wat begin jaren negentig house bij me had. En dan komt zo`n laptop wel goed ten pas want laat ik nou mijn beide schijven bij me hebben en kon gelijk op inspelen. Ook werd er een King bee en een prodigy aangevraagd. Ik zie het niet meer zitten om 3 a 4 mappen bij me te hebben bij zulke lange sets. Je kan alle kanten op en je hebt meer mogelijkheden om je set leuker en spanneder te maken. En toch blijft het gevoel als of je met CDJs draait. Gister was het niet druk maar de mensen die er waren gingen los en hadden het naar hun zin.

Je kan kort gezegd je hele platencollectie van?ongeveer 50000 nummers (heb ze niet geteld maar de computer geeft dat aan) mee nemen in een kistje (laptop) van 30 bij 20 bij 3cm en al die zooi die past in een tas (UDG Courier Bag) .
Daar had je vroeger wel een 10tallen platen kisten bij nodig.

http://www.native-instruments.com/#/en/media-center/?t=Media&f=productcategory%3ADJ+%26+Remix%3Bmediatype%3Avideos|youtube&content=702
^^^^Zoals?dit filmpje al zegt op NI site. I`m DJ D Olivieira and I do use Traktor (Scratch) Pro^^^^^^^^^^^^^
User edit by Dolivieira on 04-07-2010 @ 00:26:14 (68%)
Rusafli    posted on 03-07-2010 15:22
Het geheel zal idd op termijn allemaal digitaal gaan worden. usb stick mee en klaar ben je.
Maar ik ben wel van mening dat je dan beter een controller (bv xone ) voor ?traktor kan kopen dan een dure cdj. Een afstandsbediening (want meer is het niet als je traktor gebruikt) van meer dan 1000 euro gaat me wat te ver.
Tekhead    posted on 04-07-2010 02:09
Poster: ArCee
Nou, als ik ga stappen, liever mijn vrouw mee als ik eerlijk ben Cool
Probleem, ze haat house, trance, alles wat met electronische dance te maken heeft Cool

Tijd om ze in te ruilen voor een jonger exemplaar, die er wel van houd, heb dit ook gedaan, aanrader Arcee LOL
ArCee    posted on 04-07-2010 11:04
Betere tip, elkaar de ruimte en vrijheid geven om van je eigen ding te genieten Cool
Dat gaat al jaaaaren goed hier. Cool
Daarbij, zo'n jonger exemplaar maakt mij helemaal gek, die is veel te vlot en aktief voor mij Cool
Bouncy    posted on 04-07-2010 11:14
Poster: ArCee
Betere tip, elkaar de ruimte en vrijheid geven om van je eigen ding te genieten Cool
Dat gaat al jaaaaren goed hier. Cool
Daarbij, zo'n jonger exemplaar maakt mij helemaal gek, die is veel te vlot en aktief voor mij Cool

Duracell konijn Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 4.835 days.
 Post CommentThat would be 161.2 months
or a whopping 13.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

69 Users online: 1 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 5.273
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.044.006