Ik heb ook gestemd voor Denon.
Als ik de CDJ-800 vergelijk met de DN-S3000 dan kies ik ook de 3000.
Ik vind dat de 3000 beter en zwaarder aanvoelt dan de 800 omdat de 3000 van metaal is gemaakt en de 800 van plastiek (voelt aan als een broodtrommel).
De 3000 heeft mooiere functies vind ik (ik heb zo een beatcutter niet nodig), vooral de hotstart, sampler, next track reserve, mp3 (wat niet zo veel wordt gebruikt maar soms is het wel eens handig, wel niet on the road natuurlijk want daar wordt geen mp3 ondersteund).
Opgelet: Deze vergelijking geldt enkel tussen de CDJ-800 en de DN-S3000.
Wanneer we meteen de CDJ-1000MKII erbij halen denk ik toch dat ik voor de Pioneer ga (voelt machtig aan en alles is direct bruikbaar). Dit geldt eigenlijk ook voor de 800 maar deze vind ik niet goed aanvoelen en de pitchrange vind ik niet zo goed (vanaf 10%) hoewel je hier niet vaak overkomt tenzij je soms acapella's gebruikt.
En om terug te komen op David zijn post:
Ik denk dat niet prijs/kwaliteit bedoelt (want daar zitten zowel pioneer als denon heel goed) maar wel prijs/functies.
Voor denon betaal je een prijs met veel meer functies (die niet iedereen wil gebruiken want daarom is pioneer nog de meest verkochte omdat daar alles gewoon overzichtelijker in elkaar zit).
Ik kom gewoon tot dit standpunt en dat is denkelijk de mening van meerdere mensen:
Wil je veel functies en een goede, betrouwbare speler: DENON wins.
Wil je een makkelijke, goede en betrouwbare speler (waarbij je geen handleiding moet kennen): Pioneer wins.
PS: Heb thuis DN-S3000! (door die goedkopere prijs omdat hij discontinued is)
En hier gaan we weer met de discussie Pioneer vs. DENON