pioneer of denon (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : denon of pioneer

-denon

Voting is only possible for our Members
david87    posted on 01-11-2005 11:15
als ik hier zo rondkijk op de site zie ik dat iedereen altijd vol lof over pioneer is en blijft het over denon toch wel tamelijk stil ,terwijl denon toch zeker evenwaardig is , zo vind ik de denon dns 3000 veel beter dan de pioneer cdj 800 omdat de pio volgens mij te speelgoed-achtig aanvoelt soms , ikzelf heb deze week 2 denon's dns3500 besteld, omdat ik vind dat denon toch beter aanvoelt als pioneer , en de prijs kwaliteit verhouding vind ik toch net iets beter,
wat vinden jullie hiervan
User edit by david87 on 01-11-2005 @ 12:18:35 (2%)

What do you think about pioneer of denon ??

Vote :   

DJ-Poort    posted on 01-11-2005 12:26
Iedereen Heeft Ze Eigen SmaakHappy, laughing

DJ-Emotion    posted on 01-11-2005 13:34
Ik vind dat je uitleg "Speelgoed achtig" niet gemotifeerd is. Vertel eens waarom je dat vind?
En de prijs kwaliteit verhouding zou ik ook graag meer motivatie bij willen zien.
Onderbouw je standpunten zou ik zeggen, dan wordt het vast een intressante topic!
Blast    posted on 01-11-2005 13:55
Misschien heeft Pioneer (meer) naam dan Denon en dat daarom mensen Pioneer liever hebben...
DJ_Inspiration    posted on 01-11-2005 14:06
Ik heb ook gestemd voor Denon.
Als ik de CDJ-800 vergelijk met de DN-S3000 dan kies ik ook de 3000.

Ik vind dat de 3000 beter en zwaarder aanvoelt dan de 800 omdat de 3000 van metaal is gemaakt en de 800 van plastiek (voelt aan als een broodtrommel).
De 3000 heeft mooiere functies vind ik (ik heb zo een beatcutter niet nodig), vooral de hotstart, sampler, next track reserve, mp3 (wat niet zo veel wordt gebruikt maar soms is het wel eens handig, wel niet on the road natuurlijk want daar wordt geen mp3 ondersteund).

Opgelet: Deze vergelijking geldt enkel tussen de CDJ-800 en de DN-S3000.

Wanneer we meteen de CDJ-1000MKII erbij halen denk ik toch dat ik voor de Pioneer ga (voelt machtig aan en alles is direct bruikbaar). Dit geldt eigenlijk ook voor de 800 maar deze vind ik niet goed aanvoelen en de pitchrange vind ik niet zo goed (vanaf 10%) hoewel je hier niet vaak overkomt tenzij je soms acapella's gebruikt.

En om terug te komen op David zijn post:
Ik denk dat niet prijs/kwaliteit bedoelt (want daar zitten zowel pioneer als denon heel goed) maar wel prijs/functies.
Voor denon betaal je een prijs met veel meer functies (die niet iedereen wil gebruiken want daarom is pioneer nog de meest verkochte omdat daar alles gewoon overzichtelijker in elkaar zit).

Ik kom gewoon tot dit standpunt en dat is denkelijk de mening van meerdere mensen:
Wil je veel functies en een goede, betrouwbare speler: DENON wins.
Wil je een makkelijke, goede en betrouwbare speler (waarbij je geen handleiding moet kennen): Pioneer wins.

PS: Heb thuis DN-S3000! (door die goedkopere prijs omdat hij discontinued is)

En hier gaan we weer met de discussie Pioneer vs. DENON
User edit by DJ_Inspiration on 01-11-2005 @ 14:09:45 (10%)
PatrickBeuken    posted on 01-11-2005 14:07
Daar gaan we weer..... de eeuwenoude discussie over Pioneer en Denon.... Ik geef voor live-acts de voorkeur aan Pioneer, maar voor studiowerk heb ik liever Denon....
Jorrit    posted on 01-11-2005 16:56
ah wat leuk, de eeuwen oude discussie (bij wijze van spreken) komt er weer aanWinking my eye

Mijn stem: Pioneer!
Makkelijk in het gebruik, overzichtelijk, betrouwbaar (al is denon dat ook!), heb er verreweg het meeste ervaring mee, geen onnodig gelul (alpha mix?! Je hebt toch niet voor niets 2 cd spelers als dj...)...
Nvie    posted on 01-11-2005 17:32
daar gaan we weer

Ik: Pioneer, omdat: makkelijker in gebruik, 1 knop = 1 functie (algemeen genomen), geen frutsels en fratsels dat het onoverzichtelijk maakt, overzichtelijk, product ondersteuning. En ik vind die 1000 er gewoon vet beter uit zien
Bastian    posted on 01-11-2005 17:46
was laatst uitgenodigd door denon om in een winkel in breda te komen kijken naar de nieuwe dn-s3500 mooie cd speler moet ik zeggen. zo een zou ik wel willen
djjw    posted on 01-11-2005 17:56
ik ga ook voor pioneer, voornamelijk omdat de kwaliteit zich wat meer bewezen
heeft dan de denon cd spelers, nou moet ik zeggen de dn-s3500 is ook een
mooie cd speler, maar er is natuurlijk nog niet tezeggen of hij ook zo stabiel is
als de pioneer`s.
djmamo    posted on 01-11-2005 18:24
ben ik  niet met je eens datde kwaliteit van pioneer meer is bewezen.

sinds er cd's  zijn is denon de fabrikant van  cd spelers geweest. bijna bij elke kroeg of discotheek staan nog wel dubbele denon's zeker waar ze niet zoveel ruimte hebben.

dus dat pioneer zich meer heeft bewezen dan denon is geen feit maar meer een gok.
www.moonentertainment.nl
Nvie    posted on 01-11-2005 18:43
Poster: djmamo
ben ik niet met je eens datde kwaliteit van pioneer meer is bewezen.

sinds er cd's zijn is denon de fabrikant van cd spelers geweest. bijna bij elke kroeg of discotheek staan nog wel dubbele denon's zeker waar ze niet zoveel ruimte hebben.

dus dat pioneer zich meer heeft bewezen dan denon is geen feit maar meer een gok.

Je zie toch ook wel dat er over tabletop gesproken wordt?
En wat d?t betreft denk ik toch echt dat pioneer daar met kop en schouders boven uit steekt
djjw    posted on 01-11-2005 18:44
nou laat ik het anders zeggen,ik spreek uit eigen ervaring,
ik heb met verschillende denons en met verschillende pioneers gedraaid,
waar bij gebleken is (in mijn situatie)dat we met denon meer technische
problemen hadden als met pioneer...

lijstje waar ik mee heb gedraait.

denon                pioneer
2000 f *             cdj 800
4000   *              cdj 1000
dn 1000             cmx 5000
dn 5000 *           cmx 3000 *

de * zijn dus de probleem cd spelers , mischien hebben wij
gewoon pech mja.
er was nog een denon maar daar weet ik het type niet van
bij denon waren er vaak problemen met lezen van cd`s (orginele)
en het stil vallen in een track ..Confused?

bij pioneer waren er op de cmx 3000 na, geen problemen.
de cmx 3000 is een ramp, maar ik ken er ook die nog nooit
problemen heeft gehad

het is dus uit eigen ervaring, wat ik heb gestemd, en dat was dus ook de vraag
en ga er maar van uit dat ik niks ga verzinnen.. 

User edit by djjw on 01-11-2005 @ 18:45:48 (7%)
djmamo    posted on 01-11-2005 19:43
aan nvie: waar staat dat het explisiet over tabletops gaat?
www.moonentertainment.nl
Nvie    posted on 01-11-2005 19:54
kijk ff naar alle modelnummers die genoemd worden voor jouw post...
lijkt me logisch Winking my eye
Jorrit    posted on 01-11-2005 19:58
ben ik  niet met je eens datde kwaliteit van pioneer meer is bewezen.

sinds er cd's  zijn is denon de fabrikant van  cd spelers geweest. bijna bij elke kroeg of discotheek staan nog wel dubbele denon's zeker waar ze niet zoveel ruimte hebben.

In veel ouderwetse kroegen kom je nog denon 2000's tegen ja, hier en daar in een apres ski hut (apres ski dj's hebben iets met denon dacht ik) een nieuwe dubbelaar, maar ze maken steeds meer plaats voor pioneers, zowel dubbel als enkel.
Ga maar eens na, zo'n beetje alle grote discotheken hebben tegenwoordig 1000's, en dan heb ik het nog niet eens gehad over evenementen als sensation, dance valley, qlimax etc etc etc.

Als de kwaliteit van Pioneer zo onderhand nog niet bewezen is... zou die DN-S5000 echt wel op dance valley hebben gestaan, en zouden de meeste verhuurbedrijven echt wel denon's verhuren ipv. pioneer...
Ik denk niet dat de DJ's op die grote evenementen willen gokken op de betrouwbaarheid van pioneers, tis toch echt een feit!
Mod edit by Jorrit on 01-11-2005 19:59 (13%)
djmamo    posted on 01-11-2005 20:23
het is en blijft 100% een mening...

als iets de standaart is wil dat niet zeggen dat alle andere producten slechter zijn, het zegt alleen dat de meeste mensen dit soort apparatuur gebruikt.

en niet dat het betere apparatuur is. kijk maar naar de oembakken de nieuwe... ik heb ze al in een discotheek gezien... terwijl technics de standaart is maar technics is zeker niet beter dan de nieuwe oembakken.

dus als denon nergens staat wil het toch niet zeggen dat het slechter is, het is bij het publiek minder bekend.

en voor sommige dj's is het een princiepe kwestie dat ze niet met bepaalde merken willen draaien (hoogmoedswaanzin).

dus blijft het een mening dat de kwaliteit van pioneer beter is dan de denon...
want als je het echt gaat vergelijken ben ik bang dat de denon er mischien wel beter uitkomt dan de pioneer.

en dan gaat het niet over bepaalde knoppen zitten niet fijn want dat is een gewenning die mensen aanleren wanneer ze ergens mee draaien.

ik bedoel dan alleen de technischie aspecten.. daar wil ik wel wat over horen.

www.moonentertainment.nl
Nvie    posted on 01-11-2005 20:30
als iets de standaart is wil dat niet zeggen dat alle andere producten slechter zijn, het zegt alleen dat de meeste mensen dit soort apparatuur gebruikt.

Kijk, dat is weer een argument wat eigenlijk tegelijk ook een tegenargument is.

Ga is na waarom de meeste mensen dit soort apparatuur gebruikt. En kom niet aan met 'hoogmoedswaanzin'.
W.i.M    posted on 01-11-2005 20:58
Dat iets het meest gebruikte is wil nog niet zeggen dat dit automatisch ook de beste is. VHS / Betamax is een mooi voorbeeld dat het betere apparaat het verliest in de strijd voor de standaard.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Jorrit    posted on 01-11-2005 21:10
het is en blijft 100% een mening...

Pioneer of denon wel, maar jij zei nog dat de betrouwbaarheid van pioneer meer gok dan zekerheid is, dat klinkt NIET als een mening dacht ik zo!

En die mensen doen dat natuurlijk omdat ze gokken op de betrouwbaarheid van de apparatuur...

en niet dat het betere apparatuur is. kijk maar naar de oembakken de nieuwe... ik heb ze al in een discotheek gezien... terwijl technics de standaart is maar technics is zeker niet beter dan de nieuwe oembakken.

wat hebben die oembakken te maken met pioneer en/of denon?

dus als denon nergens staat wil het toch niet zeggen dat het slechter is, het is bij het publiek minder bekend.

Denon was er eerder met pro dj cd spelers, dus denon minder bekend? lijkt me niet!

en voor sommige dj's is het een princiepe kwestie dat ze niet met bepaalde merken willen draaien (hoogmoedswaanzin).

Of ze zijn gewoon vertrouwd met 1 merk, en weten zeker dat ze erop kunnen vertrouwen, en niet op de betrouwbaarheid gokken!

dus blijft het een mening dat de kwaliteit van pioneer beter is dan de denon...
want als je het echt gaat vergelijken ben ik bang dat de denon er mischien wel beter uitkomt dan de pioneer.

Kwaliteit/betrouwbaarheid is geen mening, maar een feit
Gebruiksvriendelijkheid, dat is een mening

en dan gaat het niet over bepaalde knoppen zitten niet fijn want dat is een gewenning die mensen aanleren wanneer ze ergens mee draaien.

Waarom zou ik aan iets anders wennen als ik wat ik nu gebruik prima vind werken?
djmamo    posted on 01-11-2005 22:05
natuurlijk slaat het nergens, op om mij op mijn mening aan te vallen.

ik probeer iets duidelijk te maken met een verhaal dat wel klopt en niet net als boven staande post waar het een en ander aan rameld.

ik benadruk, ook al staat er overal een pioneer tabletop dat wil niet garanderen dat het dan een betere kwaliteit is, het wil eerder zeggen dat het een standaard is.

met staandaard bedoel ik een voorwerp dat door de mensen massa als meest word gebruikt.

als iemand een goede technische vergelijking heeft van een pioneer en een denon tabletop dan pas weten we wanneer een object een betere kwaliteit/betrouwbaarheid heeft. en eerder niet.

dus als iemand in dit topic zegt dat de pioneer of denon beter is dan moeten ze dat met een technische onderbouw doen. anders zijn het allemaal meningen.(wat ik bedoel met 100%)

dus jorrit vind het zowiezo slecht dat jij als moderator zo "aangebrand" reageert zonder een goede onderbouwing, want er zijn punten die duidelijk zijn voor de normale lezer en blijkbaar niet voor jouw, lees oembakken dat valt onder het onderdeel voorbeeld....

je gaat ervan uit dat wat standaard is ook beter is. als moderator mag je je eigen daar best in verdiepen voor je een uitspraak doet. je "runt" een website dat over dj spullen gaat en dan vind ik wel dat je er wat voor mag doen.

en geef je mij gelijk door te zeggen dat kwaliteit een feit is (al is het hier nog niet bewezen welke beter is) en gebruiksvriendelijkheid een mening maar dat had ik ook al geschreven.

dus jorrit als moderator zou ik maar beter je best doen want het slaat nergens op of komt het omdat we twijfelen aan de kwaliteit van het "heilige"pioneer?
www.moonentertainment.nl
jordy    posted on 01-11-2005 22:41
kwalitatief is pioneer beter.. dat zegt zelfs elke verkoper in de shop....

maar wat de meesten mensen zien als kwaliteit = gebruik van app. en dat is net ff wat anders...

ik ben voor pioneer gegaan omdat: alle verkopers het me aanraadde...
                                                    ik heb nog nooit klachten gehoord over pio... en over de denons.. over het jog, dat deze met beld werkte.. dus d8 ik laat maar
Stephanie    posted on 01-11-2005 23:03
Mijn voorkeur gaat uit naar Pioneer. Dit na een half jaar wekelijks in een club met de Denon3000 te hebben gedraaid. Persoonlijk vind ik de Denons niet zo overzichtelijk met meerdere functies onder 1 knop en valt het me op dat ze snel problemen hebben met overslaan of weigeren als een cd een beetje vies is. De Pioneers eten bijna werkelijk alles!

O ja......en ik word nerveus van een draaiende platter
djjw    posted on 01-11-2005 23:14
Poster: Stephanie
en valt het me op dat ze snel problemen hebben met overslaan of weigeren als een cd een beetje vies is.

idd, maar wij hadden dat dus ook met net nieuwe cd`s, en nou moet ik wel zeggen dat ik niet zo`n last had van de meerdere functies onder 1 knopje, al heb ik er niet zo vaak mee gedraaid.
Zuur    posted on 01-11-2005 23:52
quote:
Poster: jordy
kwalitatief is pioneer beter.. dat zegt zelfs elke verkoper in de shop....

En laat nu de meeste verkopers 'vaak' uit hun lek lullen om veel te verkopen.

Laat ik eerst zeggen: heb nog niet met Denon en ook niet met Pioneer gedraaid (alleen de CDJ-100). En heb ook geen van beide in huis!

Tussen Denon en Pioneer zal kwalitatief weinig verschil zitten. Ze zullen allebei wel verhuurd kunnen worden.

Waarom lezen sommige Denon Cd-Spelers cd's moeilijk of niet. De DN-S3000, DN-S5000 en ook een dubbele (weet niet welke, dacht de 9000) gebruiken een High speed DVD-loopwerk en die hebben nu eenmaal meer moeite met 'slechte' cd's! De DN-S3500 maakt (evenals de DN-S1000) gebruik van een CD-Loopwerk (net als pioneer) en die heeft hier dus geen last van.
En dat DVD loopwerk is nodig, anders is alpha-play niet mogelijk.

De pioneers zitten heel goed in elkaar en lezen bijna elke cd en is overzichtelijk en is daarom nu de standaard. 
De Denon zit 'een heel klein beetje' voller met knoppen en zit ook goed in elkaar en is nog maar net op de markt (DN-S3500), dus moet zich verder nog bewijzen.

Uiteindelijk kies je zelf welke je wil en dat moet je zelf weten.
Welke merk is nu beter: Geen van beide! Ze maken allebei top producten!
ilseentje    posted on 02-11-2005 06:38
Met woorden geraken we er niet uit denk ik. Heb al gelezen over technische vergelijkingen . Wel we hebben hier op het forum een fimpje van Lead met de CDJ200:

////www.djresource.eu/Downloads/info/114/CDJ-200-Demo-Video-by-DJResource/#114

Als nu iemand eens een filmpje plaats van een Denon 3000/3500/5000, het maakt niet uit. Liefst een recente Denon. Film dan eens de Schokproof test die Lead ook deed en zien wat dat geeft... Ik kan het niet want heb geen Denon in huis of gebruik... Wie?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

89 Users online: 15 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 16.779
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.434.386