pioneer of denon (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : denon of pioneer

-denon

Voting is only possible for our Members
david87    posted on 01-11-2005 11:15
als ik hier zo rondkijk op de site zie ik dat iedereen altijd vol lof over pioneer is en blijft het over denon toch wel tamelijk stil ,terwijl denon toch zeker evenwaardig is , zo vind ik de denon dns 3000 veel beter dan de pioneer cdj 800 omdat de pio volgens mij te speelgoed-achtig aanvoelt soms , ikzelf heb deze week 2 denon's dns3500 besteld, omdat ik vind dat denon toch beter aanvoelt als pioneer , en de prijs kwaliteit verhouding vind ik toch net iets beter,
wat vinden jullie hiervan
User edit by david87 on 01-11-2005 @ 12:18:35 (2%)

What do you think about pioneer of denon ??

Vote :   

Lead    posted on 02-11-2005 09:31
Hehehe.... ik ben erg benieuwd wie durft...

Ik heb deze test namelijk al WEL met andere spelers uitgevoerd......
Let the BASS be louder
Zuur    posted on 02-11-2005 11:47
Filmpje gemaakt door Victor:
http://home.planet.nl/~zandb063/DN-S5000.WMV

Deze komt van het New-line forum vandaan.

Hier staan filmpjes van de DN-S3500, ook van gebruikers:
http://www.denondj.com/prod_videos.asp?assetid=DN-S3500
DJ-Emotion    posted on 02-11-2005 12:40
Poster: djmamo
ben ik  niet met je eens datde kwaliteit van pioneer meer is bewezen.

sinds er cd's  zijn is denon de fabrikant van  cd spelers geweest. bijna bij elke kroeg of discotheek staan nog wel dubbele denon's zeker waar ze niet zoveel ruimte hebben.

dus dat pioneer zich meer heeft bewezen dan denon is geen feit maar meer een gok.

Was Denon De Fabrikant......
Sinds er Single players zijn naar mijn mening niet meer....
Jorrit    posted on 02-11-2005 12:52
Poster: djmamo
natuurlijk slaat het nergens, op om mij op mijn mening aan te vallen.

Jawel, das nou net het doel van dit topic -> een discussie uitlokken!

ik probeer iets duidelijk te maken met een verhaal dat wel klopt en niet net als boven staande post waar het een en ander aan rameld.

Als je me nou eens zou vertellen wat je denkt dat eraan rammelt, en jij beweert dus nog steeds dat op pioneer vertrouwen een gok is?

ik benadruk, ook al staat er overal een pioneer tabletop dat wil niet garanderen dat het dan een betere kwaliteit is, het wil eerder zeggen dat het een standaard is.

Je bereikt niet de status van standaart uitrusting door onbetrouwbare spelers te maken..

als iemand een goede technische vergelijking heeft van een pioneer en een denon tabletop dan pas weten we wanneer een object een betere kwaliteit/betrouwbaarheid heeft. en eerder niet.

en dan nog kan ik zeggen, ik vind pioneer beter.
Maar je spreekt jezelf nu tegen, eerst zeg je dat op pioneer vertrouwen meer gok dan zekerheid is, nu zeg je dat je dat niet kan zeggen zonder technische vergelijking.... en mijn verhaal rammelt?

dus als iemand in dit topic zegt dat de pioneer of denon beter is dan moeten ze dat met een technische onderbouw doen. anders zijn het allemaal meningen.(wat ik bedoel met 100%)

Wie zegt dat dat niet de bedoeling is van dit topic?

dus jorrit vind het zowiezo slecht dat jij als moderator zo "aangebrand" reageert zonder een goede onderbouwing, want er zijn punten die duidelijk zijn voor de normale lezer en blijkbaar niet voor jouw, lees oembakken dat valt onder het onderdeel voorbeeld....

... Vind jorrit het slecht dat ik als moderater zo aangebrand reageer?
Juist...Ehm...
Maargoed, ik reageer niet aangebrand, ik probeer ene discussie op te wekken, en ik onderbouw mijn mening weldegelijk goed!
En ik snap niet wat het voorbeeld oembakken te doen heeft met de pioneer/denon discussie...

je gaat ervan uit dat wat standaard is ook beter is. als moderator mag je je eigen daar best in verdiepen voor je een uitspraak doet. je "runt" een website dat over dj spullen gaat en dan vind ik wel dat je er wat voor mag doen.

Daar ga ik helemaal niet van uit, ik heb alleen gezegt dat je een standaart status niet bereikt door onbetrouwbare apparatuur te maken!
En ja, daar heb ik me in verdiept!

dus jorrit als moderator zou ik maar beter je best doen want het slaat nergens op of komt het omdat we twijfelen aan de kwaliteit van het "heilige"pioneer?

Wat heeft het er eigenlijk mee te maken dat ik mod. ben? Dus als ik mod ben mag ik me niet in de discussie mengen? Doe ik niet goed genoeg me best? Dacht het wel, heb toch al de nodige uurtjes in dit forum gestoken.
DJ-Emotion    posted on 02-11-2005 13:13
Ik heb op de beurs met de DNS 3500 even kort gespeeld.
De uitstraling van de machine is prima, voeld goed en degelijk aan.
Het is gewoon een mooie bak.
Kwa functies krijg je veel meer dan met de CDJ1000.
Alleen vind ik het bedienen van de fuctie erg bewerkelijk.
Veel instellen, knoppen drukken en draaien, om uiteindelijk een resultaat
eruit te krijgen.
De platter voelt goed aan alleen de aansturing vind ik niks.
Hij reageert heel anders dan de Pioneer, zelfs in de "pioneer mode"
Maar dit kan een kwestie zijn van wennen.

Ik zou eigenlijk een middagje moeten kunnen spelen om een goed oordeel
te kunnen geven.

Mijn eerste indruk is zeer positief.
Mede omdat er nu eindelijk een volwassen importeur in NL is...
...Heeft mijn E-mail toch nog zin gehad

Feiten die ik kan bevestigen:

CDJ1000 heeft een Wave tabel, naar mijn mening een onmisbare tool als ex Vinyl DJ. (En een patent product)
Denon heeft hiervoor?.....

Product support in Nederland van Pioneer is gewoon Super!
(en dan heb ik het nog niet gehad over die 100 man op de DJ ontwikkelingsafdeling in...).

Denon had in nederland alleen een importeur die "niets" deed.
Nu inmiddels een nieuwe die ondanks een mooie iets wat zuinig uitgestalde
stand zich nog moeten bewijzen.

tot zover my 2 cents,

ilseentje    posted on 02-11-2005 16:54
Poster: Lead

En Lead?
Ben benieuwd of de anderen schokproof waren...
Laidback    posted on 02-11-2005 17:52
oneeee heh :S  niet weer de discussie wie er beter is, (pio of Den) 
Mensen dit is persoonlijk ....!.. de 1 vind Denon beter/lekkerder werken,  en de ander Pioneer..
Ik ga Voor Pioneer. omdat ik dat persoonlijk lekkerder vind werken...
ik met bijde merken gespeeld.. Dn-s5000, 3000, 1000.... Pio. 500ltd, 100s, 200. 800. 1000, 1000mk2...
wat er al gezecht werd, dat de 800 net een plastic broodtrommel is,, het klopt.. maar het gaat toch om wat er binnen in zit..  Ookal is de buitenkant snoei lelijk.. als die van binnen maar alles kan wat jij nodig hebt.. en mijn persoonlijke mening over de Denon serie is dat ik denk dat ze meer bedoel zijn voor het scratch werk.. Hip-Hop...  en daar ook alle functies voor heefd  (ik zeg niet dat de pio dit niet kan!)

majah het bljft een eigen mening!

greetsz
Laidback    posted on 02-11-2005 17:58
Poster: ilseentje
Poster: Lead

En Lead?
Ben benieuwd of de anderen schokproof waren...

Je mag het proberen met een cdj-800 / 1000/mk2  ze zijn cker wel shok-Proof!!
maar of de garantie ook shok-proof is, dat is een ander verhaal Winking my eye

Greetsz
MadSteven    posted on 02-11-2005 19:28
Of je gebruikt Numark en let geeneens op deze discussie

X
robbert    posted on 02-11-2005 19:42
Poster: Laidback_robert
wat er al gezecht werd, dat de 800 net een plastic broodtrommel is,, het klopt.. maar het gaat toch om wat er binnen in zit..  Ookal is de buitenkant snoei lelijk.. als die van binnen maar alles kan wat jij nodig hebt..

Kijk en dit vind ik nou altijd zo grappig.

Bij Pioneer maakt het uiterlijk geen zak uit, maar als numark een cdx uitbrengt die gewoon tering goed is wil niemand er iets van weten omdat het uiterlijk lelijk is!!!

Laidback    posted on 02-11-2005 19:59
jah ik heb de CDX nog niet uitgeprobeerd...  maaar het design is daarvan echt gewoon Numark STyle... en daar heb ik eerlijk gezecht geen slechte woorden voor.. numark komt op de 3e plaats van mij  persoonlijke lijstje...
1, pioneer
2, Denon
3, Numark Kicked Technics van de 3e plek af, want technics vind pers. de sl-dz-1200 niet geweldig, laat technics zich maar bezighouden met TT's Winking my eye )
4, STanton (met hun Imitatie cdj's.. leuk werk van gemaakt!!)
5, Citronic & Sync (begint aardig goed te worden!)

Maar als we het over mixers gaan hebben...
1, DATEQ!!  (weinig mixers met zo'n lekker warm geluidje, en die ZOO lang meegaan)
2, A&H
3, Pioneer
4, Denon (X1500 Meesterlijk!)
5, Numark!
Snelste steiger..: SYNC!!  die red het nog wel!

majah dit is meer een persoonlijke mening.. dusz jah...ik weet cker dat er hier niemand is die dezelfde lijst ZO samensteld.. ieder zijn eigen ding !!

greetsz: RoberT
User edit by Laidback on 02-11-2005 @ 20:03:48 (8%)
Laidback    posted on 02-11-2005 20:00
ow,  en btw, de 4e plek bij mixers word gedeeld met Ecler (de Nuo 5 is heeel lekker!)
denricco    posted on 02-11-2005 20:13
Poster: robbert
Poster: Laidback_robert
wat er al gezecht werd, dat de 800 net een plastic broodtrommel is,, het klopt.. maar het gaat toch om wat er binnen in zit..  Ookal is de buitenkant snoei lelijk.. als die van binnen maar alles kan wat jij nodig hebt..

Kijk en dit vind ik nou altijd zo grappig.

Bij Pioneer maakt het uiterlijk geen zak uit, maar als numark een cdx uitbrengt die gewoon tering goed is wil niemand er iets van weten omdat het uiterlijk lelijk is!!!

zelfde als dat ze zeggen dat een cdx groot is (oké aan de kleine kant is die ook niet) maar heb je wel eens de pioneer dvj-x1 gezien, das ook een behoorlijke bak...
Laidback    posted on 02-11-2005 21:37
ma dan heb je het over een speler die bijna 4x zo duur is als de CDX!!
en voor Video bedoeld is....

dusz jah,  alsof je een broodtrommel met een zeecontainer vergelijkt...

je kan beter de nieuwe Gemini (TT en CD)  erbij nemen denkik.. die ligd een beetje in dezelfde prijsklasse en is bijna evengroot..  en als strax de HDX uitkomt dan is de cdx niet sow lelijk meer Winking my eye

Greetsz
Jorrit    posted on 03-11-2005 17:31
Ik vind de CDX en de Pioneer beiden niet lelijk... ligt dit aan mij ofzo? :S
Tekhead    posted on 10-11-2005 01:06
Poster: Blast
Misschien heeft Pioneer (meer) naam dan Denon en dat daarom mensen Pioneer liever hebben...

Denos was de eerste met die dubbele, in elke dansgelegenheid stond een Denon, en nu meestal nog.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Jorrit    posted on 10-11-2005 18:03
Misschien in Belgie, maar zeker niet in Nederland... Elke discotheek hier in de buurt heeft Pioneer, dat geld veelal voor heel nederland, Denon dubbelaars worden veel vaker vervangen door Pioneers.
djjw    posted on 11-11-2005 00:15
het is wel zo dat jaren geleden, zo rond de 8 jaar terug..
je idd veel dubbele denon spelers zag..
maar het is tegenwoordig, ook sinds een jaar of 3a 4 dat vooral
de dubbele pioneers in veel danscafe`s te vinden zijn....

This is an old Topic

No new postings for 6.973 days.
 Post CommentThat would be 232.4 months
or a whopping 19.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

65 Users online: 15 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 14.925
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.432.532