Poster: ianroma
Oke hehe bedankt! Ik snap het nu eindelijk haha. Had ik nog ff een vraagje over die audio geluidskaarten. Ik heb dus een behringer vmx300 mixer:$ (nog niks mis mee) Maar als ik die bijvoorbeeld aan zou sluiten op een audio 4 en die naar mijn pc zou ik dan met mijn faders ook de faders in traktor kunnen besturen? Althans ik dacht dat dat het idee was van die audio dingen maar nu begin ik toch te twijfelen.
Ik heb het even snel opgezocht, maar volgens mij heeft die mixer geen MIDI functies toch? Je kunt daarom je software niet aansturen met je mixer.
Ik zal het nog even duidelijk voor je uitleggen. Je hebt 2 opties:
Je sluit een MIDI controller, zoals de X1, aan op je laptop/pc. Je sluit daarnaast ook een geluidskaart met minimaal 2 stereo kanalen aan, een kanaal voor master geluid en een voor je koptelefoon. Met de MIDI controller kun je nu alles in Traktor (of andere software) besturen. Dit betekent dat je voor de rest geen mixer nodig hebt, omdat je dit intern op je computer al doet. Je master output komt nu direct uit je geluidskaart.
En nog even voor de duidelijkheid: over het algemeen kun je van alle knoppen, faders en knobs op je MIDI controller instellen wat ze besturen binnen de software.
De tweede optie is om een externe mixer te gebruiken. Dit betekent dat je de MIDI controller niet gebruikt om de interne mixer in je software aan te sturen. De software kan nu via een geluidskaart 2 signalen naar je mixer sturen. Je mixer werkt dan gewoon zoals hij normaal ook met cd's op tt's werkt. Hiervoor heb je wel een geluidskaart met minimaal 3 stereo uitgangen nodig als ik het goed heb. Een Audio 8 zou je hiervoor kunnen gebruiken.
Ik hoop dat het zo duidelijk is

@
djdolivieira: volgens mij begrijp je ianroma verkeerd. Hij heeft het nu over zijn Behringer mixer, niet over de MIDI controller. Met de MIDI controller kun je inderdaad gewoon je faders in bijvoorbeeld Traktor besturen met knobs.