Native Instruments kontrol x1 (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ianroma    posted on 06-01-2010 20:11
Goede avond!

Ik kwam zojuist op het internet de Kontrol X1 tegen van NI en deze komt pas in? Februari uit. Ik heb dus van filmpjes zitten kijken en het leek mij een erg vet apparatje voor niet heel veel geld(199). Nu zijn mij nog 2 dingen onduidelijk die misschien iemand mij wat helderder kan maken.
1. Komt het met traktor pro of moet je die er nog bij kopen?
2. Ik zie dat je de X1 direct moet aansluiten op je pc via een usb kabel en je kan er dan 2 decks mee sturen, maar hoe moet je dan faden? Of moet je dan nog audio 8 of een andere kaart erbij kopen?

bedankt alvast!

What do you think about Native Instruments kontrol x1 ??

Vote :   

JollyJunkie    posted on 06-01-2010 22:49
Nee het zit iets anders.
De X1 gaat naar je pc, vervolgens stuurt je pc een signaal naar je Audio 4, deze split dat signaal zodat je een 2 verschillende outputs hebt, je 2 decks.
Vervolgens kan je dus 2 keer een draadje naar je mixer doen en verder werkt het als een normale set.
Die X1 heeft dus helemaal niks met je mixer te maken! Happy, laughing
ianroma    posted on 06-01-2010 22:50
Aha dus als ik bovenstaande setup zou willen moet ik ook nog een mixer hebben die MIDI bestuurbaar is?
JollyJunkie    posted on 06-01-2010 22:51
Nee nee, wel als je de interne mixer van Traktor wil gebruiken (heeft Traktor wel een interne mixer?) maar je kan het dus gewoon op een normale mixer aansluiten.
Dolivieira    posted on 06-01-2010 22:52
Poster: ianroma
Aha dus als ik bovenstaande setup zou willen moet ik ook nog een mixer hebben die MIDI bestuurbaar is?

Nee dat hoeft niet
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
ianroma    posted on 06-01-2010 22:53
maar wel als ik de interne mixer van traktor wil gebruiken? zoals richie hawtin bijvoorbeeld doet?
Dolivieira    posted on 06-01-2010 22:55
Ritchie gebruikt de interne mixer niet.
User edit by Dolivieira on 06-01-2010 @ 22:55:24 (10%)
JollyJunkie    posted on 06-01-2010 22:56
Waarom zou Richie de interne mixer gebruiken, hij heeft een A&H xone 92 in zn 4D zitten Happy, laughing
ianroma    posted on 06-01-2010 22:57
maar als hij bijvoorbeeld fader 1 open gooit dan hoor je toch ook alleen het nummer van deck 1 in tracktor spelen of komt dat door de 1d?
Bootstrap    posted on 06-01-2010 22:57
maar wel als ik de interne mixer van traktor wil gebruiken? zoals richie hawtin bijvoorbeeld doet?

Nee dan hoef je ook geen MIDI mixer te hebben. Cool Lees mijn verhaaltje op de vorige pagina nog maar eens, als je het dan niet begrijpt wil ik het nog wel wat verder uitleggen.

Misschien is het ook handig om te zeggen wat je precies wil. Wil je je mixer blijven gebruiken? Of vind je het prima om alleen nog maar met MIDI controllers te werken?
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
ianroma    posted on 06-01-2010 23:01
Nou ja is moeilijk uit te leggen begin nu zelf ook een beetje door te krijgen hoe het werkt, zal het verhaaltje nog wel een sgoed lezen. Bedankt in ieder geval!
Bootstrap    posted on 06-01-2010 23:03
Nou ja is moeilijk uit te leggen begin nu zelf ook een beetje door te krijgen hoe het werkt, zal het verhaaltje nog wel een sgoed lezen. Bedankt in ieder geval!

Geen probleem Happy, laughing Ik hoor het wel als je nog hulp nodig hebt Cool
Mixt-Ape    posted on 06-01-2010 23:10
Poster: JollyJunkie
Waarom zou Richie de interne mixer gebruiken, hij heeft een A&H xone 92 in zn 4D zitten Happy, laughing

Hij gebruikt niet eens een 4D...

EDIT: En er zit GEEN 92 in een 4D. Doe aub research voor je dingen zegt...danku.
User edit by Mixt-Ape on 06-01-2010 @ 23:13:00 (47%)
JollyJunkie    posted on 06-01-2010 23:13
Niet meer?

Ik dacht dat hij dat in ieder geval eerst wel gebruikte, dan heb ik het niet zo goed bijgehouden Winking my eye

Maar wat gebruikt hij dan wel tegenwoordig?

EDIT: nee hij heeft 3 band eq ipv 4 band, je bent alleen wel erg scherp zonder dat je mij informatie geeft, had gelijk even gezegd hoe het wel zit dan.
User edit by JollyJunkie on 06-01-2010 @ 23:16:57 (100%)
ianroma    posted on 06-01-2010 23:16
hij gebruikt zoals altijd al eigenlijk: xone:92 2x 1d en nog wat andere dingetjes zoals maschine etc.
ianroma    posted on 07-01-2010 11:17
ik heb nog eens goed nagedacht en dit is wat ik wil eigenlijk: Ik wil een setup hebben als aangegeven op de vorige pagina. Dus met mijn mixer. Mijn mixer wil ik dus ook echt als mixer gebruiken, dus bijvoorbeeld: Als ik fader 1 open gooi, ik ook echt deck 1 in traktor hoor spelen en dat wanneer ik ga mixen met fader 2 dat ik dan het geluid van deck 2 erbij hoor komen zegmaar(volgen jullie me nog?:P). De kontrol x1 dient er dus alleen voor om die decks te starten, loops, hotcues te zetten etc. Is dit dus mogelijk met: behringer vmx 300, pc, kontrol x1, audio 4?
Hoop dat ik nu wat duidelijker ben geweest.
sanderk    posted on 07-01-2010 12:39
yep

Helemaal gelijk !

ik draai zelf nu met
djm800
efx-1000
audio 8 dj met traktor pro
-en in februari 2 x Kontrol X1

Ben er zeer tevreden mee !!
Bootstrap    posted on 07-01-2010 12:44
ik heb nog eens goed nagedacht en dit is wat ik wil eigenlijk: Ik wil een setup hebben als aangegeven op de vorige pagina. Dus met mijn mixer. Mijn mixer wil ik dus ook echt als mixer gebruiken, dus bijvoorbeeld: Als ik fader 1 open gooi, ik ook echt deck 1 in traktor hoor spelen en dat wanneer ik ga mixen met fader 2 dat ik dan het geluid van deck 2 erbij hoor komen zegmaar(volgen jullie me nog?:P). De kontrol x1 dient er dus alleen voor om die decks te starten, loops, hotcues te zetten etc. Is dit dus mogelijk met: behringer vmx 300, pc, kontrol x1, audio 4?
Hoop dat ik nu wat duidelijker ben geweest.

Kijk, dat is duidelijk Happy, laughing Zoals jij het nu zegt is het inderdaad mogelijk.
ianroma    posted on 07-01-2010 22:56
oke jongens echt super bedankt voor de info en nu is het wachten tot februari.Winking my eye
Dolivieira    posted on 07-01-2010 23:17
Ja zeker ik ga hem ook halen.
Vassilli    posted on 07-01-2010 23:26
ik ook!
Boyd    posted on 21-01-2010 12:17
Zijn er al mensen die hem besteld hebben? Deze controller komt hier zeker te staan, teminste als de reacties niet te negatief zijn.

De controller is ontworpen om de automatische beatmatchfunctie in traktor te gebruiken, vandaar dat een pitchfader ontbreekt. Denk wel dat ik ietwat knoppen te kort kom op volledig met traktor te draaien, moet er toch nog een andere controller bijkomen.
Adrien1989    posted on 21-01-2010 12:18
Xone 1d erbij en je hebt knoppen zat Happy, laughing
soundcollector    posted on 21-01-2010 12:50
Poster: BoydGrift
Zijn er al mensen die hem besteld hebben? Deze controller komt hier zeker te staan, teminste als de reacties niet te negatief zijn.

De controller is ontworpen om de automatische beatmatchfunctie in traktor te gebruiken, vandaar dat een pitchfader ontbreekt. Denk wel dat ik ietwat knoppen te kort kom op volledig met traktor te draaien, moet er toch nog een andere controller bijkomen.

Het zou echt ongelofelijk dom zijn van NI om een controller te maken die te weinig knoppen heeft, terwijl die controller speciaal ontwikkeld is voor dat programma...
Dus ik denk niet dat je knoppen te weinig hebt. Heb je de video's nog niet gezien op youtube ervan? Er is er ook ergens een te vinden waar RICHIE HAWTIN deze controller gebruikt. Het is een exclusive, voor de controller te testen in de clubscene. Ik denk dat deze gozer ook van zen 1D gaat afstappen voor die nieuwe x1. Er is ook een filmpje te zien waar Dubfire er mee draait geloof ik. Zoek maar eens.
Ik ga ook serato en x1 kope in februari Winking my eye
Boyd    posted on 21-01-2010 18:52
Ik weet niet hoe goed jij traktor uit je hoofd kent, maar ik heb het bekeken en dan kom ik wel wat drukknoppen te kort. Maar die zijn dan om je grid etc bij te stellen.

Fader voor de pitch is niet aanwezig, wel sync knoppen en bend knoppen voor als je mix uit de maat gaat.
donkey    posted on 21-01-2010 19:00
ik er eentje gepreorderd in een winkel in hasselt,
krijg je er een opbergbag bij gratis, die kost normaal ook nog iets van 30 euro
Maniax
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

81 Users online: 8 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 33.850
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.415.725