Wederom een topic van mij, sorry maar heb gewoon erg veel jullie hulp:D!
Het gedeelte geluid is voorlopig een heel eind compleet van m'n drive-in, enkel heb ik nog helemaal geen licht van mezelf. Huren kan, maar wil eigenlijk voorzichtig een basic setje voor mezelf gaan verzorgen.
Veel ingelezen, en ook een paar eisen, maar gezien ik
echt een totale leek ben in licht alsnog moeilijk...
Dacht zelf te beginnen met bijvoorbeeld 4 (LED)parren en iets van een controller.
Kan altijd nog een mushroompje ofzo erbij hangen, maar echt de basis dus.
Meeste tijd heb ik iemand bij voor evt. bediening van 't licht, maar 't moet ook 'zelfstandig' kunnen draaien.
Niet dat ik dan steeds eenzelfde patroon heb de hele avond, en op muziek flikkerende lichtjes die hele tijd heztzelfde doen.
Het is een basic setje dus hoeft niet heel spannend t zijn, maar niet 6 uur lang hetzelfde te doen!
Mocht dat kunnen dan iets dat wel met de muziek reageert, maar ook gewoon als subtiel aanwezig kan zijn.
In elk geval als dat kan een beetje verschillende dingen kan doen, en wanneer ik dat wil natuurlijk

.
Ik heb veel gelezen over de DMX controllers. Beste neem ik dan zo'n lichttafeltje erbij (of bv. LEDController) ?
En als je daar (again sorry voor evt. foute termen) van die chases enzo in maak, vraag ik me af; Bij drive-in gaat uiteraard voor en na de gig de stroom eraf. Betekend dat alles weer opnieuw invoeren de volgende keer!?
Of hoef ik helemaal nog niet aan de DMX, en ben ik om mee te beginnen beter af met setjes als
dit, en in dat geval, is dat wel gewoon muziekgestuurd en per effectje aan of uit, en meer mogelijkheden niet (wat ik denk).
Of hebben jullie (waarschijnlijk) veel betere ideeen om dit aan te pakken, ander materiaal, andere aanpak!?
Nogmaals, sommige vragen klinken voor jullie misschien erg dom, maar ben echt helemaal niet thuis in licht, en heb serieus veel gelezen en youtube'jes gekeken over dmx en wat dan ook maar zie het vooralsnog een beetje als abracadabra eerlijk gezegd:$...