Basic light-setje (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-Richard-    posted on 12-10-2009 21:58
Wederom een topic van mij, sorry maar heb gewoon erg veel jullie hulp:D!

Het gedeelte geluid is voorlopig een heel eind compleet van m'n drive-in, enkel heb ik nog helemaal geen licht van mezelf. Huren kan, maar wil eigenlijk voorzichtig een basic setje voor mezelf gaan verzorgen.

Veel ingelezen, en ook een paar eisen, maar gezien ik echt een totale leek ben in licht alsnog moeilijk...

Dacht zelf te beginnen met bijvoorbeeld 4 (LED)parren en iets van een controller.
Kan altijd nog een mushroompje ofzo erbij hangen, maar echt de basis dus.
Meeste tijd heb ik iemand bij voor evt. bediening van 't licht, maar 't moet ook 'zelfstandig' kunnen draaien.
Niet dat ik dan steeds eenzelfde patroon heb de hele avond, en op muziek flikkerende lichtjes die hele tijd heztzelfde doen.
Het is een basic setje dus hoeft niet heel spannend t zijn, maar niet 6 uur lang hetzelfde te doen!

Mocht dat kunnen dan iets dat wel met de muziek reageert, maar ook gewoon als subtiel aanwezig kan zijn.
In elk geval als dat kan een beetje verschillende dingen kan doen, en wanneer ik dat wil natuurlijkWinking my eye.

Ik heb veel gelezen over de DMX controllers. Beste neem ik dan zo'n lichttafeltje erbij (of bv. LEDController) ?
En als je daar (again sorry voor evt. foute termen) van die chases enzo in maak, vraag ik me af; Bij drive-in gaat uiteraard voor en na de gig de stroom eraf. Betekend dat alles weer opnieuw invoeren de volgende keer!?

Of hoef ik helemaal nog niet aan de DMX, en ben ik om mee te beginnen beter af met setjes als dit, en in dat geval, is dat wel gewoon muziekgestuurd en per effectje aan of uit, en meer mogelijkheden niet (wat ik denk).

Of hebben jullie (waarschijnlijk) veel betere ideeen om dit aan te pakken, ander materiaal, andere aanpak!?

Nogmaals, sommige vragen klinken voor jullie misschien erg dom, maar ben echt helemaal niet thuis in licht, en heb serieus veel gelezen en youtube'jes gekeken over dmx en wat dan ook maar zie het vooralsnog een beetje als abracadabra eerlijk gezegd:$...
User edit by -Richard- on 12-10-2009 @ 22:23:54 (12%)

What do you think about Basic light-setje ??

Vote :   

-Richard-    posted on 15-10-2009 21:20
Hm kijk oke, in elk geval 4 parren, een showbar(?) en een leuk tafeltje moet het om te beginnen worden.
En @ niiicola voor zover ik de jongens hier begrepen heb voor aansturing van de parren wel.
MaximDJ    posted on 15-10-2009 21:22
Ja, die heb je nodig voor de normale Parren. Voor LED parren niet
Party Sensations. Excellence in entertainment.
-Richard-    posted on 15-10-2009 21:25
Ah kijk eens aan, nog een vraag goed beantwoord ook, na het lezen van jullie uitleg een paar dagenCool.
Trouwens erg fijn dat ik hier zonder tot last te zijn zoveel kan vragen over licht/dmx!
Wat betreft het setje ga ik met alle voorgaande vragen en antwoorden wel iets bij elkaar kunnen zoeken binnenkort denk ik trouwens!
Misschien volgt dat nog wel ??n en ander over de werking enzoCool...
hoppie    posted on 15-10-2009 21:43
eb geoort dat die?plattte led?parren?van ?600,- wel goed zijn, klopt dat?
Question everything
hoppie    posted on 15-10-2009 21:43
eb geoort dat die?plattte led?parren?van ?600,- wel goed zijn, klopt dat?
Question everything
Gerhard    posted on 15-10-2009 21:55
Als je gewoon setje parren wilt kijk eens op wat webshops uit duitsland, Stukken goedkoper.
DJ-Scratch    posted on 30-10-2009 09:54
Ik heb 4 led parren, in nederland gekocht, en ik ben toch erg te vreden. Ik dacht: ''Dat was een slechte keuzen'' maar dat valt wel mee! P.s. Die platten led parren zijn opzich iets beter dan de normalen!
-Richard-    posted on 31-10-2009 19:53
Nog ff kort vraagje m.b.t dit hele topic, als ik zeg maar 4 par's op zo'n t4 bar aansluit, kan deze stand-alone ingebouwde programma's afspelen heb ik ondertussen begrepen. met een lichttafeltje kan ik dan tussen deze programma's switchen. Maar stel dat ik nu voor als ik alleen ben vast enkel de parren en een t4 bar koop, doet deze dan steeds ??n van de ingebouwde programma's 'afdraaien', of wisselt ie die ook om de zoveel tijd om zeg maar, zodat er toch wat variatie te dien is? (Ik ga hierbij vanuit dat ze afgespeeld worden d.m.v. muzieksturing door een ingebouwd MICje)?
DJ-Scratch    posted on 01-11-2009 16:04
Je kunt alles in stellen hoe je het wilt hebben, Bij sommige t-barren krijg je een afstandbedieninkje.. Die je in kan stellen (zodat je geen dmx controller nodig hebt!
mp    posted on 01-11-2009 18:52
even een simpele maar doeltreffende oplossing:
om te beginnen zou ik geen led par's kopen,maar gewone par 56's die je dan op een T-barretje hangt met 1 harting via de harting kan je de par's dan naar een simpele lightsturing
(jb LM440,botex DC4P,...)sturen
1 led par kost je +- ?50, 1 gewone par56 heb je al voor ?20 met lamp!
elke dag is een feest!!
DJ-Scratch    posted on 02-11-2009 17:01
Gewone parren worden erg heet! Dat is het nadeel. Led parren blijven gewoon koud
Flexii    posted on 02-11-2009 17:21
Poster: DJ-Scratch
Gewone parren worden erg heet! Dat is het nadeel. Led parren blijven gewoon koud

Dat is echt niet de reden waarom mensen wel of niet besluiten voor ledparren te kiezen ipv voor gewone parren, Movingheads worden ook heet na uren intensief gebruik ook al hebben ze meerdere ventilatoren aan boord, dat wil nog niet zeggen dat iedereen led movingheads koopt.

De reden om voor ledparren te kiezen zou bijvoorbeeld kunnen zijn, dat je drive-inn doet en gewone parren nemen veel stroom op, led parren niet, maar er komt wel veel meer licht uit gewone parren en het directe licht ziet beter uit, direct licht van ledparren is niet zo super door de kleurmix
-Richard-    posted on 02-11-2009 18:05
Gaan toch gewone parren worden en voorlopig geen LED.
Zit enkel ff met die vraag mbt een t-4 bar die 'zelfstandig'
verschillende programma's afwisselt welke op muziek reageren...
(zoals paar posts hoger staat uitgelegd ,althans geprobeerdWinking my eye)
User edit by -Richard- on 02-11-2009 @ 18:06:22 (35%)
-Richard-    posted on 02-11-2009 21:43
Ok?, ik denk een antwoord gevonden te hebben...
Op deze site lees ik :
"AUTO
SOUND

De Showbar T4 functioneert automatisch, kiest zelf programma's"

Daarmee wordt precies bedoelt wat ik denk, volgens mij, dat de bar zelf rouleerd door de verschillende ingebouwde chases en deze op de muziek 'afspeelt . Dus dan afwisseling van lichtshow door alle programma's (of chases) random toe te passen.
Of heb ik het wederom misCool?
User edit by -Richard- on 02-11-2009 @ 21:45:52 (1%)
Flexii    posted on 02-11-2009 22:28
Poster: focus
Ok?, ik denk een antwoord gevonden te hebben...
Op deze site lees ik :
"AUTO
SOUND

De Showbar T4 functioneert automatisch, kiest zelf programma's"

Daarmee wordt precies bedoelt wat ik denk, volgens mij, dat de bar zelf rouleerd door de verschillende ingebouwde chases en deze op de muziek 'afspeelt . Dus dan afwisseling van lichtshow door alle programma's (of chases) random toe te passen.
Of heb ik het wederom misCool?

nee dat kloptWinking my eye, de t4bars hebben verschillende modi, waaronder deze dus, je kunt ze ook zelf instellen als vaste verlichting met een bepaald dim percentage, dmx enz
martelaty    posted on 27-11-2009 11:17
Als je ook zelfstandig wil draaien kun je denk ik het beste gewoon daslite.. dat is een dmx controller via de pc met een converter ga je dan via usb naar dmx en daar kun je bijna alle lichten inzetten en besturen! dat is echt ideaal!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

250 Users online: 8 Guests (242 Unknown)
Pages generated today : 43.471
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.431.845