Pioneer CDJ 1000 MK2 cue defect
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

NNaughty    posted on 01-10-2009 15:50
Hallo, ik ben al een tijdje niet meer hier geweest ivm verhuizing en drukte. nu heb ik al een tijdje een probleem met mijn cdj 1000 mk2, en heb er nog geen oplossing voor gevonden.

ik heb de cdj 2e hands gekocht, en toen deed hij het nog prima. na een maand of wat begon het probleem. als ik een track laadt van cd leest hij deze prima, en dankzij de autocue maakt hij een cuepoint voor de 1e beat. als ik nu een paar keer (de ene keer 3 keer, de andere keer 5 keer ofzo) achterelkaar op cue druk, of ik hou de cue knop een tijd ingedrukt om voor te beluisteren/geljk te leggen springt de cuepoint ineens weg. de track moet opnieuw laden en er komt een nieuw (auto)cue point. dit duurt enkele seconde, maar soms springt de cdj ineens naar een andere track op de cd.

ik gok dat het mijn cue knop is die 'mol' is, maar volgens een vriend van me kan het ook de laser zijn. ik hoop dat er iemand hier is die misschien meer weet over dit probleem. ik heb er met de search functie niets over gevonden, en googlen hielp ook niet.

misschien weet iemand ook waar ik dit euvel kan laten verhelpen in de buurt van den haag? pioneer dealer/service center begrijp ik, maar ik heb geen garantie op dit apparaat. is er misschien een ander bedrijf die dit (goedkoper) kan maken? een servicebeurt voor deze cdj kan ook geen kwaad (stof onder platter enzo)

ik ben geen 'cueknoppen rammer' en ben er zelf altijd zuinig op geweest, maar ik denk de vorige eigenaar niet zo Unhappy

What do you think about Pioneer CDJ 1000 MK2 cue defect ??

Vote :   

Sound-Division    posted on 01-10-2009 16:11
Je kan het beste na een officiele dealer gaan, heb ik ook gedaan toen mijn cue knoppen naar de klote waren. Het is misschien wel iets duurder, maar dan weetje zeker dat het goed gerepareerd wordt.
User edit by Sound-Division on 01-10-2009 @ 16:12:12 (84%)
NNaughty    posted on 01-10-2009 16:13
ok, weet je toevallig nog hoeveel je ongeveer gelapt hebt, en wanneer dat was? jaren terug, of pas, snap je?

iemand anders nog adresjes? ervaringen? tips?
djjw    posted on 01-10-2009 16:26
Het knopje kost je een euro ofzo.
De kosten voor het maken komen daar dus bij..

Meestal zit je met een cue knopje vervangen op een paar tientjes. Zeg ff rond de 30 euro.

Kan iets duurder zijn, maar toch niet teveel!
Hardshort    posted on 01-10-2009 16:37
De dichtsbijzijnde dealer in Den Haag die ik ken is Paramorph, die zitten in het Forepark nabij Leidschendam/Voorburg. Ze hebben een goede service dus mischien kun je hun er naar laten kijken en bovendien zijn ze niet zo duur.

Ik betwijfel alleen of het echt aan de cue knop ligt aangezien hij ook overspringt naar een ander nummer, mischien een koperbaantje in de printplaat die ''lekt'' op een ander koperbaantje.

De microswitches vervangen van de cue en play knop is een vrij simpel klusje overigens, mits je een beetje technisch inzicht hebt.

Succes!
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
tairip    posted on 01-10-2009 16:42
Cue knopje vervangen kost ongerveer 25.- ex BTW!
Victor    posted on 01-10-2009 22:50
Het microswitchje kost een paar euro, maar ik heb eens een CDJ-1000 onder handen gehad waarbij het kunststof frame waar de buttons in zitten gescheurd was (vraag me niet hoe: ??n of andere idiote wanna be dj aan het rammen geweest waarschijnlijk). Dat frame met playknop, cueknop en 4 zoektoetsen kost zo'n ? 70. Best wel duur dus.
DJADMIN    posted on 01-10-2009 23:11
Poster: Victor
Het microswitchje kost een paar euro, maar ik heb eens een CDJ-1000 onder handen gehad waarbij het kunststof frame waar de buttons in zitten gescheurd was (vraag me niet hoe: ??n of andere idiote wanna be dj aan het rammen geweest waarschijnlijk). Dat frame met playknop, cueknop en 4 zoektoetsen kost zo'n ? 70. Best wel duur dus.

70 euro op een apparaat van 1200 euro is 6%...valt me nog mee denk ik. Liever vervangen dan nieuw kopen..
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Bouncy    posted on 01-10-2009 23:24
Poster: Victor

of je repareert het creatiefConfused :P:P
Lead    posted on 02-10-2009 00:03
De schakelaar is niet zo duur, je betaald voor de arbeid. Iemand is 10 minuten/kwartier bezig om de switch te vervangen. TIPJE: als er 1 schakelaar mol is, laat ze allebei vervangen. De meerprijs zal verwaarloosbaar zijn.

Paramorph is GEEN dealer!

Het kunstoffen frame waar de knoppen in zitten kost inderdaad redelijk centen. Maar de schakelaar gaat eerst kapot, als die niet op tijd wordt vervangen zullen mensen harder gaan slaan op de knoppen waardoor het frame kapot gaat.

Voorkom dit door bij eerste tekenen van haperen van een knop deze BEIDE te laten vervangen.

Maar als je kunt solderen en deze topics maar eens bekijken, dan moet je een al een eind komen Winking my eye

Pioneer CDJ-1000MK2 DVJ Jog Modification
Pioneer CDJ-1000MK2 Blue LED Modification
Let the BASS be louder
NNaughty    posted on 02-10-2009 09:48
thnx mensen! is er toevallig iemand die een (nederlandse of engelse)? servicemanual / repair guide van de cdj1000 mk2 heeft? pdf'je ofzo? ik kan ze op internet nergens vinden, niet op de pio site en niet op andere sites ... links werken niet meer of ik moet 50 dollar betalen aan een een of ander dubieus bedrijfje in het buitenland, en dan maar hopen dat ik het thuis krijg Unhappy
tairip    posted on 02-10-2009 11:06
Waarvoor heb je die nodig? Je schroeft hem zo open.
NNaughty    posted on 07-10-2009 20:24
Poster: tairip
Waarvoor heb je die nodig? Je schroeft hem zo open.

ik ben niet zo technisch, en misschien is het wel handig te hebben. mocht er meer aan de hand zijn ofzo Happy, laughing
Dolivieira    posted on 07-10-2009 23:23
Ik denk ook dat het alleen de knop is. Dus dan heb je die zo vervangen. Volgens mij is er geen rapair manual voor handen. Pioneer heb liever dat hun dat doen, Maar het is niet zo moeilijk. Je moet zoals Lead al zei wel goed kunnen solderen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
NNaughty    posted on 01-11-2009 11:48
ik heb inmiddels de service manuals kunnen bemachtigen van de gangbare pioneer modellen, dus ook de mijne.

ik ga eens op onderzoek uit welke parts die cue en play buttons en switches zijn, om ze te kunnen bestellen ergens.

of weet iemand de partnumbers voor deze onderdelen?
NNaughty    posted on 18-11-2009 20:13
ik ga em begin januari wegbrengen, of anders nog vlak voor de feestdagen. heb een professioneel bedrijf gevonden die het kan doen voor een schappelijke prijs.

ik hou mensen die het willen weten op de hoogte van de voortgang/het resultaat ... in dit topic dan wel Happy, laughing
DJADMIN    posted on 18-11-2009 22:52
Natuurlijk zijn we wel benieuwd naar de schappelijke prijs...geldt namelijk ook voor mij !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Dolivieira    posted on 18-11-2009 23:05
Het is hooguit een paar tientjes, meer kan het niet wezen
NNaughty    posted on 19-11-2009 12:42
switches vervangen + schoonmaak/service beurt kwam op +- 65 euro ex btw
Dolivieira    posted on 19-11-2009 22:18
Poster: NNaughty
switches vervangen + schoonmaak/service beurt kwam op +- 65 euro ex btw

Is wel een mooie prijs. ?

This is an old Topic

No new postings for 5.701 days.
 Post CommentThat would be 190 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

100 Users online: 71 Guests (29 Unknown)
Pages generated today : 10.216
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.216.968