Updateeven update.. de afgelopen week was gezellig, heb redelijk war nederlandse EN spaanse fans opgebouwd.. die spanjaarden vinden mijn manier en trucjes van mixen met reggaeton geweldig.. en nederlanders vinden het gewoon vet en de muziek beter dan bij de concurrent.. dus dat gaat goed,
nederlanders van afgelope week zijn naar huis.. kreeg toch nog diverse bedankjes voor de leuke week en diverse drank bonnen van hun die ze over hadden.. die heb ik verdeeld onder de mensen die tot einde bleven (de die hards) rondje shotjes.. (A)..
en ik vind het nogsteeds raar dat mensen me hier op straat opeens aanspreken van: jij draaid toch bij hollywood? ik heb net 2 (voor mij onbekende) mensen opgehaald van vliegtuig (dat vroeg me nederlandse manager of ik dat even wou doen.. voor een andere discotheek) en het 1e wat die jongen vraagt in de auto: jij draaid bij hollywood toch? (*ik dacht: het moet nu echt ophouden).. ik: ja hoe weet jij dat.. naja hij kwam dr vaak..
ik bracht hun naar hun discotheek in lloret, daar aangekomen werd ik aangesproken door 2 meiden: jij bent toch tomas? ik: ja hoezo dat dan?:P hun: nee zomaar.. jij draaid in hollywood en arena toch??
toen was ik het echt zat! :Pmaarik was toch wel benieuwd waarom die spaanse mensen mij om het mixen zo geweldig vinden en dat vroeg ik dus even na aan een spaanse jongen die in een nieuwe discotheek van dezelfde eigenaar draaid..
die zei dat spanjaarden wel kunnen mixen.. maar niet zo ver zijn als nederlanders.. dus niet super snel.. niet rare trucjes/overgangen tussendoor.. en dat komt denkt hij voornamelijk omdat er geen 'grote voorbeeld' is in spanje zoals wij in nederland hebben..
mijn grote mix voorbeeld is de OUDE dj chuckie (toen hij nog r&B hiphop e.d draaide) die manier van mixen.., en daar kijk ik ook veel dingen van af..
en in spanje doet elke dj zijn eigen ding.. wat hij zelf geleerd heeft
hier in spanje kan je als dj ook niet 'beroemd' worden.. alleen als je 1 hit heb gehad oid..
Dus komt erop neer dat ze mijn manier van mixen hier niet kennen.. en alleen gewent zijn dat een plaat word afgedraaid.. en aan het einde over gemixt word.. of soms wat langer.. en alles wat Nieuw is intressant, de baas zet me nu ook paar uur neer om snel te knallen en rare dingen uit te halen op spaanse avond (kan ik max 1,5 uur volhouden.. hele avond knallen dat lukt nooit)
maargoed,
nu het boeiende gedeelte:ik typte eerder dat ik een meisje had leren kennen.. ik zag dr al paar dagen nie meer deze week en ik hoorde van proppers van onze concurrent dat ze met andere jongen ging (maar wel tegen mij heel lief en leuk doen enzo), ik was even bij dr huis.. deed ze raar enzo..
ik dacht: naja het zal allemaal wel,
gister was voor vele een laatste avond, en grotendeels zat bij ons.. voornamelijk vaste nederlandse klanten die mijn muziek leuk vinden (gaat al snel als je populaire muziek en wat reaggaeton draaid) en elke avond kwamen..
de andere (slechte) spaanse dj ging draaien, en vrij veel mensen gingen naar de concurrent.. ik werd mee gevraagd dus ik vraag aan me manager of ik mee mocht.. het mocht maar de baas mag nix weten, naja oke..
ik daarheen.. zie ik dat meisje staan waar ik beetje mee was enzo.. staat ze te bekken met een andere gozer..
loop ik even naar dr toe van: hey

, en ik liep gewoon verder..
Naja, dat gezicht van haar was onbetaalbaar.. en komt even later een vriendin van haar: jij mag hier toch niet komen enzo? en echt sorry enzo.. naja.. vandaag is ze naar huis, heb dr ook nie gesproken, nr verwijderd..
tot nooit:P,
dinsdag komt de nieuwe groep:D