Blanes 2009 (7/15)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tomazos    posted on 14-05-2009 01:45
Gister op gesprek geweest, ben aangenomen om in Blanes te komen draaien voor 2009,
zoiezo Juni, en als mijn muziek commercieel is, en de bezoekers het leuk vinden (waar ik niet aan twijfel) mag ik tot eind augustus blijven

(waar ik mee gesproken heb zijn nederlandse managers die personeel werven, en de Eigenaren (spanjaarden), die zijn nogal kritisch, en die willen veel Feest en handen in de lucht zien.. daar hangt het vanaf Winking my eye)

28 mei vertrek ik met groepje collega's met een busje naar spanje,
word een leuk avontuur,

ik wou eigelijk met het vliegtuig.. maar aangezien ik (zoals de weegschaal aangeeft), nu 10,5 kilo aan cd's(map) heb.. gaat dat hem niet worden..

en wat is nou Toffer dan met vrienden en vriendinnen waar ik in NL ook al mee werk (collega's) aan zo'n reis te beginne?:D

ik had 2 jaar terug toen ik ook naar spanje ging een soort Weblog geschreven op een ander dj forum.. wat voor dj's die dat ook een keer willen doen wel leuk was.. 'hoe dat nou eigelijk is' ik weet het al van 2007,

maar vanaf hier zal ik afentoe wat nieuws en foto's neer planten Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 14-05-2009 @ 01:56:39 (68%)

What do you think about Blanes 2009 ??

Vote :   

Crazy    posted on 19-06-2009 09:47
Lekker:P Genieten van het zonnetje:P
Tomazos    posted on 19-06-2009 09:54
ach.. met 35 graden vermaak ik me wel Winking my eye
Crazy    posted on 19-06-2009 09:55
Groot gelijk, wou dat ik dr zat, zit nu op school achter me laptopCool
Dalique    posted on 19-06-2009 12:40
gelukkig ga ik niet naar blanes ik hoorde dat mn ex daar dan ook zou zijn Cool
Ashley    posted on 19-06-2009 16:16
woah lijkt me heerlijk om daar te draaien Happy, laughing
Maar wat nou als het lukt, mama?
Tomazos    posted on 19-06-2009 18:02
Poster: DALIQUE
gelukkig ga ik niet naar blanes ik hoorde dat mn ex daar dan ook zou zijn Cool

vakantie of werk?
Dalique    posted on 19-06-2009 18:39
vakantieSmile
Allows    posted on 21-06-2009 17:21
Ik vertrek eind Juni naar Blanes om zwaar te komen feesten, 10 dagen lang :D.

Draait ge eerste week van juli in arena? Dan kom ik zeker is checken Winking my eye.

Grtz
Tomazos    posted on 21-06-2009 19:40
ik draai er vrijwel altijd, alleen nu even niet (behalve met kroegen tochte), omdat er gewoon geen nederlanders zijn.. moet je gewoon bij de kassa even naar Tomas (dj) vragen.. dan roepe ze me wel ff als ik vrij ben:P
danielvds    posted on 21-06-2009 20:50
Eerste week van juli ben ik Calella dus misschien ga ik nog wel een dagje naar Blanes.. Kan ik je ff checken!Smile
Visionair Records | Daniel Danté
Tomazos    posted on 23-06-2009 05:51
Zo weer even en Update..

wat heb ik van de week gedaan?

Heb een heel lief meisje ontmoet.. echt een schatje, alleen een nadeel.. had van dr vriendinne begrepen dat ze me leuk vind en helemaal verliefd is enzo.. en ze heeft speciaal voor mij haar vakantie met 1 week verlengd om langer hier te kunnen blijven..

doen gewoon elke dag leuke dingen.. beetje rond rijden door bergen, monumenten/grotten bezoeken enzo.. en Aankomende avond even lekker uit eten..

Ik had het er met ons spaans bar meisje over (kan ik het goed mee vinden).. die begreep niet dat ik zei van: relaties in spanje werken niet.. zei gaat over 1 week terug en ik zit hier tot eind augustus.. zegt ze steeds: ja maar je kan haar toch ook zien in Nederland enzo.. maja, we kwamen er niet uit:P..

In spanje als personeel moet je gewoon altijd denken: het werkt niet.. en gewoon niet verliefd worden anders is het alleen maar kut om hier in spanje te zitten als ze naar NL gaat,

maja.. gister avond had ik een 'after party' bij wat andere nederlandse meiden (die vlakbij mij wonen in NL, en mij al konden van een andere plek waar ik draai).. beetje drinken, praten gewoon gezellig..
alleen dat voelde voor mij niet zo goed.. aangezien dat andere meisje haar vakantie voor mij verlengd had.. en ze ook overal overdag bij verschillende restaurantjes waar ik vaak kom naar mij vraagt of ze weten waar ik ben of mij gezien hebben.. ben ik ook vroeg en nuchter terug gegaan naar me eigen huis.

maargoed,

aankomende zomer lopen hier elke week zo'n minimaal 7000 toeriste (waarvan 70% vrouw) ofzo.. dus relaties werken gewoon niet hier.. ook niet mensen die hier werken.

Vanavond is er een Nationale feestdag, genaamd 'san guan' dat kan je een beetje vergelijken met Koniginnen dag in nederland.. Politie laat alles toe.. worden auto's en meubels op straat in de brand gestoken, vuurwerk erbij.. en dan vieren ze dat de zomer begint en de kwade geesten worden verdreven ofzo..

over 1 week komt het 1e groepje personeel deze kant op, en kan het feest pas echt beginnen.. want nu hebben we 20 a 30 man op een avond max. en dan gaat de tijd super langzaam, en dan groten deels spaans ook nog.. probeer dan maar eens spanjaarden+nederlanders naar hun zin te maken..

spanjaarden zijn heel raar volk wat betreft muziek.. hele langzame spaanse muziek gaan ze helemaal los op.. en daddy yankee enzo.. House kennen ze hier wel.. maar is Totaal anders dan in NL.. en ze lopen kwa muziek flink op achter.. aangezien ze hier Lady gaga - just dance nog maar NET kennen..

is het heel moeilijk om Nederlanders, en spanjaarden samen naar hun zin te maken.. want mijn spaanse collectie is niet zo super groot.. en ik merkte toen ik gewoon wat 90's draaiden dat de nederlanders die er waren, en de spanjaarden dat wel samen konden waarderen en daar dus ook op door gegaan..

en vanaf 7 juli beginnen de grote groepen met toeristen te komen..

Wat ik ook Heeeerlijk vind.. dat de eigenaren Volledig mijn eigen ding laten doen.. dat als ik aanvoel van bijv: nu is het even tijd voor party animals (waar de eigenaren een hekel aan hebben, (happy) hardcore enzo).. en het publiek gaat er los op.. vinden ze het prachtig..

of aan het einde: nobody said it was easy.. dat hele zaal met aanstekers omhoog staat.. vinden ze het wel best.. beetje kwestie van aanvoelen wat op dat moment wel en niet kan..

Goed voorbeeld: de eigenaren willen eigelijk alleen maar Apreski feest muziek.. het is rustig in blanes en er stonden 20 mensen in de zaal.. komt die eigenaar van: waarom draai je geen feest muziek? ik: dat werkt niet als er maar 20 man is.. die nuchter zijn.. alleen als het druk is en dronken zijn hij: oh.. best wel raar.. naja doe maar wat jij denkt dat het beste isHappy, laughing

ik heb op dat moment zoiets van: als het rustig is.. en ze blijven allemaal tot einde hangen.. ze drinken en dansen wat.. en ziet dat ze het naar hun zin hebben. is het wel goed..
als het druk is moet het gewoon grandioos los gaan,

einde:P
Tomazos    posted on 23-06-2009 07:31
vervolg op vorig verhaal:

ik ben ook even naar malgrat geweest (waar ik in 2007 draaide) niks veranderd..

ik liep een nederlandse snackbar binnen die altijd goed voor me hebben gezorgd, en ze herkende me gelijk nog!! (raar), ze vroegen van: ga je nog bij waikiki kijken?? (waar ik met ruzie ben weg gevlucht), dat zat aan de overkant en kon het niet laten om snel even met een maat van me snel naar binnen en buiten te lopen, er was niks veranderd daar.. ik heb de eigenaar wel gezien ma ik liep beetje weg gedoken door dus hij zag mij niet.. raar om daar in malgrat weer geweest te zijn.. dan komen er weer allerlei dingen boven.. slechte dingen maar ook van: oja.. in dat hotel sliep ik met die en die.. en in dat hotel met die en die.. lol.
Crazy    posted on 23-06-2009 08:58
San Guan, gekke shit!Cool
Toen ik 2 jaar terug in Spanje was, Lloret, ook meegemaakt, het enige jammer was aan die avond dat me 3 tassen vuurwerk in de fik vlogenCool
Verder, gek verhaal, lijkt me fockop om zoiets te hebben wanneer iemand al ver voor jou weggaat.
Tomazos    posted on 23-06-2009 16:59
omdat ik al eerder in spanje heb gezeten weet ik dat dat iedere week gaat gebeuren in hoog seizoen.. daarom hecht ik er niet al teveel waarde aan, dan heb je elke week vakantie vriendinnetjes,

en als het echt klikt, dan zie je elkaar vast en zeker in NL nogWinking my eye

ik zal het mee maken vanavond, ik denk dat ik met een andere spaanse dj in grote zaal sta, want die draaid voornamelijk (spaanse) house.. en met hem is altijd wel leuk om b2b te draaien,

ik merk wel dat over het algemeen wat ik hier en in lloret en omstreken zie.. dat de mix kwaliteiten van spaanse dj's over het algemeen veel lager ligt dan die van nederlandse, raar is dat
ScottB    posted on 23-06-2009 17:19
Poster: Tomazos
ik merk wel dat over het algemeen wat ik hier en in lloret en omstreken zie.. dat de mix kwaliteiten van spaanse dj's over het algemeen veel lager ligt dan die van nederlandse, raar is dat

't is niet voor niets dat er 3 nederlandse dj's in de DJmag top 10 staan Winking my eye En de spanjaarden toch flink wat daaronder. Dat is een feit ook al twijfel je aan het nut van die lijst.
User edit by ScottB on 23-06-2009 @ 22:12:59 (1%)
Stefjuuh    posted on 23-06-2009 17:42
je bedoelt top 10 mag ik hopen?
polly    posted on 23-06-2009 21:30
Vakantie liefde is leuk voor dat ene weekje
Maar het schier niet op een vakantie liefde.

Have fun there
Snoey    posted on 23-06-2009 22:04
Dat contact verwatert toch wel, merk het zelf vaak omdat je naar verloop van tijd geen gespreks onderwerp meer hebt, omdat je met elkaar niks hebt meegemaakt, behalve die vakantie. En tijdens het seizoen moet je steeds werken en na het seizoen is het doordeweeks werken of school en het weekend draaien, dus even een weekje heen en weer doe je ook niet zomaar.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 23-06-2009 @ 22:14:57 (100%)
ScottB    posted on 23-06-2009 22:13
Poster: Stefjuuh
je bedoelt top 10 mag ik hopen?

Uiteraard Winking my eye
Yorick    posted on 23-06-2009 23:25
Tomassss
Was de plaatselijke top 10 daarzo? met knallers?
staat jou mash-up al op nr. 1?
Yorick    posted on 23-06-2009 23:25
Tomassss
Was de plaatselijke top 10 daarzo? met knallers?
staat jou mash-up al op nr. 1?
Tomazos    posted on 24-06-2009 08:02
Nederlanders vinden mijn Mashup van wiggle wiggle wel vet.. spanjaarden kennen het agressieve house niet dus die vinden het niks..

top 10 in spanje (nederlanders & spanjaarden gemengd):

1 Pitbull - i know you want me
2 Guru josh project - Infinity 2008
3 Kelly rowland en die dj - when loves takes over
4 Vato gonzalez - we deliver the bass
5 Robin s - Show me love
6 pussy cat dolls - when i grow up
7 Daddy yankee - lo que so paso
8 kevin little - turn me on
9 Daddy yankee - Que tengo que hacer
10 Gabry ponte - geordie

Nederlanders alleen:

1: Sidney samson - riverside
2: gebroeders koo - Schatje mag ik je foto
3: Pitbull - i know you want me
4: Infinity 2008
5: Soca boys - follow the leader
6: Parla pardoux - liberte
7: zware jongens - Jodel jump (hoog in de bergen staat een hutje)
8: chuckie - moombah (afrojack remix)
9: jennifer lopez - lets get loud
10: Chuckie - let the bass kick (silvio eco remix)

kan nog wel even doorgaan, maja:P

Afgelopen middag zit ik lekker van mij Omelet te genieten zit er opeens een jongen op het terras die me erg bekend voor kwam.. was een jongen die in de zelfde plaatst woont als ik.. en in een andere kroeg werkt.. die begon hier in spanje als bar jongen bij een nederlandse bar-danicing waar wij zaken mee doen (zit om de hoek).. was wel leuk aangezien reisleiding enzo ook allemaal bij mij uit de buurd komt.

Afgelopen avond was San Juan, ik ben voornamelijk binnen geweest, ik moest even draaien met de kroegen tocht.. Polen en Nederlanders gemengt.. best lastig.. maja, gewoon veel reaggaeton erin en iedereen vind het wel mooi..

omdat de spanjaarden kwamen nam die spaanse (slechte) dj het over.. en een kwartier later kreeg ik te horen dat hij in een andere discotheek moest draaien (eigenaar heeft meerdere tenten).. dus toen stond ik daar van: tja.. wat zal ik eens draaien (probeer dan maar eens van +- 00.00u tot 07.00u te vullen met volk wat je kwa muziek totaal niet kent)..

de eigenaar wou dat ik House en Apreski ging draaien.. hiermee liep steeds de zaal leeg, dus ik gooide het op de R&B/reaggaeton/hip hop toer.. toen bleven ze hangen.. sterker nog.. was Ram vol! maar de eigenaar wou persee house en apreski.. naja.. hij zag ook dat ik het moeilijk had en toen deden we gewoon de muziek van de Grote zaal doorschakelen naar de kleine (waar ik stond met deze spaanse avond)..

toen even met de eigenaren en manager bij de ingang gezeten komt hij naar me toe: Tomas i want to talk with you.. *ik in stress van: hoezoConfused*.. zegtie van: im verry happy with you! (met lach op ze gezicht.. en hij lacht niet vaak), zegt hij erachter aan: im verry hard with dj's he.. last 2 years i kicked them out.. but im happy with you..

dat was wel fijn om te horen dat hij dat zei Happy, laughing om gewoon even te weten dat het nogsteeds goed zit.. aangezien je hier in spanje nooit zeker bent dat je je baan ook houd

toen zei ik ook van: ja sorry.. ik heb gewoon geen traditionele spaanse muziek en ik weet niet wat ze willen horen.. dat snapte hij ook wel maar vond het niet erg, en vond het toch knap dat ik de zaal vol had gehouden met allemaal spanjaarden..

maja..

op een feestdag horen natuurlijk vecht partijen (not).. het begon binnen en ging toen buiten gradioos verder.. 1 grote vechtende massa.. Toen viel me iets op..

Politie kwam.. liet 1 keer de sirene horen.. en iedereen stopte met vechten en deed net of er niks aan de hand was.. (hier in spanje moet je gewoon niet focken met de politie).. toen lachte ik.. vraagt de baas: waarom lach je. ik: als er in nederland een vecht partij is.. en politie komt erbij.. dan gaat iedereen door en staat politie beetje toe te kijken tot er versterking komt.. hier laat 1 auto zijn sirenes even horen en het is klaar..

laatste half uur samen met andere dj (die wel kan draaien) house staan knallen in grote zaal.. (spanjaarden houden niet zo van house.. dus dan gaan ze weg.. dat was ook de bedoeling anders staat er in 1x aan het einde 1700 man op straat).. wat me opviel.. dat er toch wel een grote groep was die Vato gonzalez achtige stijl goed kon waarderen.. en Make it Funky van Alvaro e.d..

maja.. ik ben geen specifieke house gerichte dj... maar ik ga het er deze zomer wel even inknallen bij die spanjaarden tot ze het gaan waarderen Happy, laughing

maja, ik heb nogsteeds geen heimwee naar huis dus dat gaat goed!
Estacy    posted on 24-06-2009 08:08
Commercieel lijstje :p Maar mijn oom werdt een keer door de spaanse politie helemaal in elkaar geslagen omdat hij op een verkeersbord klom. Niet f*cken met spaanse politie dus! Maar veel succes in het Houseren van de spanjaarden!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tomazos    posted on 24-06-2009 08:21
ach, ik ken ook een voorbeeld van een dronken toerist die 3keer niet wou luisteren bedreigend overkwam en dood geschoten werd..

ik ga even kijken of tank station open is (zal wel niet vanwege feest dag) en even een heerlijk groot stokbroodje met tonijn en mayonaise halen:D (en dat voor 2 euro.. waar vind je dat nou nog :X)
Crazy    posted on 24-06-2009 09:01
Voor als die open is/was, eetsmakelijk! Cool

147 Users online: Lead & 18 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 86.416
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.474.790