Nederlanders vinden mijn Mashup van wiggle wiggle wel vet.. spanjaarden kennen het agressieve house niet dus die vinden het niks..
top 10 in spanje (nederlanders & spanjaarden gemengd):
1 Pitbull - i know you want me
2 Guru josh project - Infinity 2008
3 Kelly rowland en die dj - when loves takes over
4 Vato gonzalez - we deliver the bass
5 Robin s - Show me love
6 pussy cat dolls - when i grow up
7 Daddy yankee - lo que so paso
8 kevin little - turn me on
9 Daddy yankee - Que tengo que hacer
10 Gabry ponte - geordie
Nederlanders alleen:
1: Sidney samson - riverside
2: gebroeders koo - Schatje mag ik je foto
3: Pitbull - i know you want me
4: Infinity 2008
5: Soca boys - follow the leader
6: Parla pardoux - liberte
7: zware jongens - Jodel jump (hoog in de bergen staat een hutje)
8: chuckie - moombah (afrojack remix)
9: jennifer lopez - lets get loud
10: Chuckie - let the bass kick (silvio eco remix)
kan nog wel even doorgaan, maja:P
Afgelopen middag zit ik lekker van mij Omelet te genieten zit er opeens een jongen op het terras die me erg bekend voor kwam.. was een jongen die in de zelfde plaatst woont als ik.. en in een andere kroeg werkt.. die begon hier in spanje als bar jongen bij een nederlandse bar-danicing waar wij zaken mee doen (zit om de hoek).. was wel leuk aangezien reisleiding enzo ook allemaal bij mij uit de buurd komt.
Afgelopen avond was San Juan, ik ben voornamelijk binnen geweest, ik moest even draaien met de kroegen tocht.. Polen en Nederlanders gemengt.. best lastig.. maja, gewoon veel reaggaeton erin en iedereen vind het wel mooi..
omdat de spanjaarden kwamen nam die spaanse (slechte) dj het over.. en een kwartier later kreeg ik te horen dat hij in een andere discotheek moest draaien (eigenaar heeft meerdere tenten).. dus toen stond ik daar van: tja.. wat zal ik eens draaien (probeer dan maar eens van +- 00.00u tot 07.00u te vullen met volk wat je kwa muziek totaal niet kent)..
de eigenaar wou dat ik House en Apreski ging draaien.. hiermee liep steeds de zaal leeg, dus ik gooide het op de R&B/reaggaeton/hip hop toer.. toen bleven ze hangen.. sterker nog.. was Ram vol! maar de eigenaar wou persee house en apreski.. naja.. hij zag ook dat ik het moeilijk had en toen deden we gewoon de muziek van de Grote zaal doorschakelen naar de kleine (waar ik stond met deze spaanse avond)..
toen even met de eigenaren en manager bij de ingang gezeten komt hij naar me toe: Tomas i want to talk with you.. *ik in stress van: hoezo

*.. zegtie van: im verry happy with you! (met lach op ze gezicht.. en hij lacht niet vaak), zegt hij erachter aan: im verry hard with dj's he.. last 2 years i kicked them out.. but im happy with you..
dat was wel fijn om te horen dat hij dat zei

om gewoon even te weten dat het nogsteeds goed zit.. aangezien je hier in spanje nooit zeker bent dat je je baan ook houd
toen zei ik ook van: ja sorry.. ik heb gewoon geen traditionele spaanse muziek en ik weet niet wat ze willen horen.. dat snapte hij ook wel maar vond het niet erg, en vond het toch knap dat ik de zaal vol had gehouden met allemaal spanjaarden..
maja..
op een feestdag horen natuurlijk vecht partijen (not).. het begon binnen en ging toen buiten gradioos verder.. 1 grote vechtende massa.. Toen viel me iets op..
Politie kwam.. liet 1 keer de sirene horen.. en iedereen stopte met vechten en deed net of er niks aan de hand was.. (hier in spanje moet je gewoon niet focken met de politie).. toen lachte ik.. vraagt de baas: waarom lach je. ik: als er in nederland een vecht partij is.. en politie komt erbij.. dan gaat iedereen door en staat politie beetje toe te kijken tot er versterking komt.. hier laat 1 auto zijn sirenes even horen en het is klaar..
laatste half uur samen met andere dj (die wel kan draaien) house staan knallen in grote zaal.. (spanjaarden houden niet zo van house.. dus dan gaan ze weg.. dat was ook de bedoeling anders staat er in 1x aan het einde 1700 man op straat).. wat me opviel.. dat er toch wel een grote groep was die Vato gonzalez achtige stijl goed kon waarderen.. en Make it Funky van Alvaro e.d..
maja.. ik ben geen specifieke house gerichte dj... maar ik ga het er deze zomer wel even inknallen bij die spanjaarden tot ze het gaan waarderen

maja, ik heb nogsteeds geen heimwee naar huis dus dat gaat goed!