Cdj1000 mk3s + Djm 400 kapot (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Stevenvdvorm    posted on 23-11-2008 03:01
Hallo

Ik heb vanacht gedraaid op een hockeyfeest, wat bleek iemand had de paddestoel(krachtstroom) niet goed aangesloten. Ik plug mijn set erin en alles begint te roken. Het kwam serieus uit elk gaatje. Nu is dus mijn cdj1000's mk3's kapot en mijn djm 400. Ik ga het proberen te verhalen op die gast die het verkeerd heeft aangesloten. Maar het is nog te vraag of dat gaat lukken
,br.

(mod-edit) graag niet meer zulke woorden in een titel!
Mod edit by Lead on 04-01-2009 13:43 (22%)

What do you think about Cdj1000 mk3s + Djm 400 kapot ??

Vote :   

DPro    posted on 04-01-2009 20:34
ps. voor dit uit te bannen en je te kunnen indekken geef je in je contract duidelijk aan welke spanning, voltage & amperage & stekkervorm je nodig hebt. P.S. wel ff langs de kvk etc om ook alles legaal te doen ook voor je verzekering anders krijg je nog niets terug.
b.v. voor een normale 230V aansluiting     aansluiting: 1 x 230V, 16 Amp, Single fase Shucko
kom namelijk ook vaker op lokaties waarbij is aangegeven dat ik 63 of 125 ampere 3 fase kracht nodig heb ivm licht en een grote PA. en zeggen ze je ja daar op de muur kun je inprikken etc op een gewoon 230 contact in 't ergste geval maar hierdoor kan ik ook opdrachten cancelen terwijl ik ze wel betaald krijg en heb ik de hele zeik niet met dingen die niet geregeld zijn.
Berbo    posted on 04-01-2009 20:38
Poster: Tomazos
Poster: Stevenvdvorm
Er zijn nog een paar problemen waar ik net achterkom, ik heb ze namelijk 2e hands gekocht en geen bonnetjes erbij!

er is vast wel iemand hier zo aardig om even een kopie te maken van haar/zijn aankoop bon,

enige wat je kan doen is achterhalen bij welk bedrijf er nogmeer spullen stuk zijn gegaan,
dan je rechtsbijstand inschakelen en iemand van de verzekering Uitnodigen ipv dat de verzekering die moet sturen.. (staat even netter), melden dat bij deze bedrijven ook spullen kapot zijn gegaan.

dan gaan hun ermee aan de slag, en als jij sterk staat met je verhaal (en dat sta je omdat die andere bedrijven ook dingen kapot hebben sinds dat evenement),

dan ga je zeker in je gelijk staan, en echt Duidelijk maken dat het HUN (ijshockey) probleem is geweest, EN dat je de volledige schade terug wilt ipv dagwaarde.. want jij hoeft nix over te houden aan hun stommiteiten (behalve een splinter nieuw pioneer setje) geef je een schade op van 3800 eu, mischien heb je dan het geluk dat ze bij zo'n bedrag niet eens iemand laten komen.. (er is een grens maar ik weet niet bij hoeveel die grens is. dat ze niemand sturen) en voor 3800 heb je wel wat leukers dacht ik zo.. 
dat is fraude als ik me niet vergis
User edit by Berbo on 04-01-2009 @ 20:39:20 (1%)
DPro    posted on 04-01-2009 20:44
Poster: Beerbo
Poster: Stevenvdvorm

dat is fraude als ik me niet vergis

Heel leuk en aardig mja.. leuke is dat de winkels tegenwoordig DIGITAAL hun (betaal)bestanden hebben (hierin dus ook serienummers in staan)
Dus je bon is gekoppeld aan de winkel samen met het serienummer van het apparaat...
De leverancier (in dit geval bv pioneer) legt ook deze koppeling.
Lullig voor dit soort incidenten mja..

Tomazos    posted on 04-01-2009 20:48
mm oke, dat is dan weer minder idd,

nou, als die kopie van een bon.. mij +- 3000 euro gescheelt had.. had ik het wel geweten hoor!:P,
denk dat alle mensen zo zouden denken over 3000 euro over een foutje wat iemand anders gemaakt had, wat ik mogelijk niet terug zou kunnen vangen puur door een simpel bonnetje

Poster: DPro
ps. voor dit uit te bannen en je te kunnen indekken geef je in je contract duidelijk aan welke spanning, voltage & amperage & stekkervorm je nodig hebt. P.S. wel ff langs de kvk etc om ook alles legaal te doen ook voor je verzekering anders krijg je nog niets terug.
b.v. voor een normale 230V aansluiting     aansluiting: 1 x 230V, 16 Amp, Single fase Shucko
kom namelijk ook vaker op lokaties waarbij is aangegeven dat ik 63 of 125 ampere 3 fase kracht nodig heb ivm licht en een grote PA. en zeggen ze je ja daar op de muur kun je inprikken etc op een gewoon 230 contact in 't ergste geval maar hierdoor kan ik ook opdrachten cancelen terwijl ik ze wel betaald krijg en heb ik de hele zeik niet met dingen die niet geregeld zijn.

zit anders..
ik ben weleens 'aangeklaagd' voor het slopen van een P.A.. hun hadden een geluidstechnicus (een jochie van niks), en toen vroeg de verzekering mij of ik op factuur draaide..

ik draaide egt met pure toeval die avond gratis om een iemand uit de brand te helpen, en de verzekering vertelde mij dat als ik op factuur had gedraaid.. ik een aparte verzekering moest hebben voor dit soort dingen.. (schade van 400 eu, een kapotte woofer, dus viel mee), ik heb incasso's alles gehad.. maar uit eindelijk niks hoeven te betalen omdat unive het voor liet komen (rechts bijstand) ik werd niet beschuldigd puur omdat er geen bewijs was dat ik dat gedaan had, en de p.a regelmatig stuk ging..

zoals unive zei: dan had de geluidstechnicus ze beroep maar goed moeten leren..
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 04-01-2009 @ 20:53:17 (100%)
Berbo    posted on 04-01-2009 21:06

nou, als die kopie van een bon.. mij +- 3000 euro gescheelt had.. had ik het wel geweten hoor!:P,
denk dat alle mensen zo zouden denken over 3000 euro over een foutje wat iemand anders gemaakt had, wat ik mogelijk niet terug zou kunnen vangen puur door een simpel bonnetje

tenzij je gepakt word, krijg je een bon van 3keer zo hoog Winking my eye
DPro    posted on 04-01-2009 22:24

zit anders..
ik ben weleens 'aangeklaagd' voor het slopen van een P.A.. hun hadden een geluidstechnicus (een jochie van niks), en toen vroeg de verzekering mij of ik op factuur draaide..

ik draaide egt met pure toeval die avond gratis om een iemand uit de brand te helpen, en de verzekering vertelde mij dat als ik op factuur had gedraaid.. ik een aparte verzekering moest hebben voor dit soort dingen.. (schade van 400 eu, een kapotte woofer, dus viel mee), ik heb incasso's alles gehad.. maar uit eindelijk niks hoeven te betalen omdat unive het voor liet komen (rechts bijstand) ik werd niet beschuldigd puur omdat er geen bewijs was dat ik dat gedaan had, en de p.a regelmatig stuk ging..

zoals unive zei: dan had de geluidstechnicus ze beroep maar goed moeten leren..
  Lada's met Ferrari's vergelijken is precies het zelfde als deze stelling. Het is een totaal ander geval hier is de geluidstechnicus wel degelijk verantwoordelijk voor zijn eigen set omdat deze erbij bleef en dus geen Dry Hire was. De technicus zelf is dan verantwoordelijk voor de zaalmix en het aantal dB'sen dus ook voor JOUWN uitgang wat je wegstuurd. (ps heb wel es vaker een dj bijna een klap om de oren verkocht omdat ie de metertjes op de DJM nog roder dan rood wilde hebben...) ofja simpelweg een compressor/limiter tussen de DJ en de PA en je probleem van iets kunnen opblazen of vernielen is direct nihil geworden.
Tomazos    posted on 04-01-2009 22:52
gaat erom, dat als hij niet bij de KvK staan ingeschreven (en dus ook geen facturen heeft gemaakt), maar gewoon zwart/gratis heeft gedraaid (doet er niet toe), zal de WA verzekering dit voor je uitzoeken met Rechtsbijstands hulp..

echter.. als jij een factuur heb ingeleverd.. (dus als bedrijf), dan dien je een bedrijfsverzekering te hebben, als je die niet heb mag je alles zelf betalen en word er niks vergoed.

maar dit is anders.. in mijn situatie maakte ik (zogenaamd) iets stuk van een ander.. dit is andersom..
dus de ijshocky of ander bedrijf zal waarschijnlijk zijn verzekeringen wel op orde hebben, dus als de fout bij de tegen partij word gelegd dan krijg je je schade waarschijnlijk wel terug Happy, laughing
erikselhorst    posted on 05-01-2009 18:41
gaat erom, dat als hij niet bij de KvK staan ingeschreven (en dus ook geen facturen heeft gemaakt), maar gewoon zwart/gratis heeft gedraaid (doet er niet toe), zal de WA verzekering dit voor je uitzoeken met Rechtsbijstands hulp..

echter.. als jij een factuur heb ingeleverd.. (dus als bedrijf), dan dien je een bedrijfsverzekering te hebben, als je die niet heb mag je alles zelf betalen en word er niks vergoed.

maar dit is anders.. in mijn situatie maakte ik (zogenaamd) iets stuk van een ander.. dit is andersom..
dus de ijshocky of ander bedrijf zal waarschijnlijk zijn verzekeringen wel op orde hebben, dus als de fout bij de tegen partij word gelegd dan krijg je je schade waarschijnlijk wel terug Happy, laughing

Ik vind het een beetje een "gammel" verhaaltje. Alsof je altijd factuur moet aanleveren wanneer je gaat draaien en betaald krijgt. Je kunt via de belastingdienst gewoon een zogenaamde "artiestenverklaring" krijgen, die je laat tekenen en dan kun je je geld gewoon wit innen.Als je meer informatie wilt over verzekeringen etc kun je hier gaan vissen naar verhalen etc, maar ik denk dat je meer kans hebt op betrouwbare informatie wanneer je je verzekeringsmaatschappij, rechtsbijstand of rechtshulpwinkel raadpleegd.
Als ik bovenstaande posts namelijk lees, zitten er een hoop broodje-aap-verhalen bij...
DPro    posted on 06-01-2009 00:15
Zozo na vandaag er weer eentje gehad...
Poetsvrouwen en catering...  ze leren 't nooits...
Schadepost vandaag is 1 koeling van een bar en 1 stofzuiger... tja een voordeel is dat we nu weer weten dat die ook niet tegen een gedimde spanning kunnen...
Mja meten is weten.. Dat was dus weer een gevalletje van we steken 't gewoonweg ergens in zonder te vragen en gaan er maar vanuit dat er "iets" uitkomt..
Tomazos    posted on 06-01-2009 23:16
Poster: erikselhorst

Ik vind het een beetje een "gammel" verhaaltje. Alsof je altijd factuur moet aanleveren wanneer je gaat draaien en betaald krijgt. Je kunt via de belastingdienst gewoon een zogenaamde "artiestenverklaring" krijgen, die je laat tekenen en dan kun je je geld gewoon wit innen.Als je meer informatie wilt over verzekeringen etc kun je hier gaan vissen naar verhalen etc, maar ik denk dat je meer kans hebt op betrouwbare informatie wanneer je je verzekeringsmaatschappij, rechtsbijstand of rechtshulpwinkel raadpleegd.
Als ik bovenstaande posts namelijk lees, zitten er een hoop broodje-aap-verhalen bij...

broodje aap?:P

lol..

nee, ik heb het toen met mijn ouders goed uitgezocht hoe het zat, en er is hier nog van unive iemand over de vloer geweest om uitleg te geven.

ik weet niet hoe het met de Artiesten verklaring werkt, maar zoals het in mijn situatie was( kvk, btw nummer aanwezig), en ik had er op factuur voor betaald gekregen. deed unive er niks aan omdat de persoons verzekering dan niet van kracht is, maar omdat je daar staat als 'bedrijf' dan heb jij iets stuk gemaakt met jou 'bedrijf' (bij de kvk maak je een bedrijf), en dan moet je een bedrijfsverzekering hebben.

wil het vergoed worden,
poedel    posted on 08-01-2009 21:28
Wat hier ook wel een beetje op aansluit:

Ik heb vandaag een stekkerdoos met een overspannings beveiliging gehaald, als ik mijn dj-set nou aan deze stekkerdoos hang is deze dan veilig?
User edit by poedel on 08-01-2009 @ 21:29:12 (3%)
Synchronizer    posted on 08-01-2009 21:44
Poster: poedel
Wat hier ook wel een beetje op aansluit:

Ik heb vandaag een stekkerdoos met een overspannings beveiliging gehaald, als ik mijn dj-set nou aan deze stekkerdoos hang is deze dan veilig?
  denk t wel want zodra er teveel spanning doorheen gaat geeft ie geen spanning meer door aan de apparaten die je erop hebt aangesloten
Stevenvdvorm    posted on 09-01-2009 00:06
Ik heb dus in de brief naar de verzekering er duidelijk in gezet, dat ik dj-en puur als hobby doe
heb dus geen factuur te hoeven laten zien
--------------------------------------------------

Iemand wilt deze kapotte aparatuur dus: 2x pioneer cdj 1000 mk3 + djm 400 overkopen
Uit de djm kwam geen rook, maar uit de cdj 1000's wel.

Kan iemand een indicatie geven?
User edit by Stevenvdvorm on 10-01-2009 @ 02:08:05 (100%)
Stevenvdvorm    posted on 10-01-2009 18:23
kick
Roalin    posted on 11-01-2009 13:23
Ik geef je € 50,-

Heb wel een leuk plekje aan de muur :P

Zou ook echt niet weten wat je ervoor zou kunnen vragen...
User edit by Roalin on 11-01-2009 @ 13:23:38 (98%)
zalo    posted on 11-01-2009 14:03
ik geef je er 75 euro voor. Dan kan ik hem openvijzen en maken
LLCoolP    posted on 11-01-2009 19:04
Poster: Smiddey
denk t wel want zodra er teveel spanning doorheen gaat geeft ie geen spanning meer door aan de apparaten die je erop hebt aangesloten

Een overspanning beveiliging werkt ALLEEN als er een AARDING op het stopcontact is aangesloten!
Er zit wat elektronica in die ervoor zorgt dat bij bv een bliksem inslag de hoge spanning via de aarding wordt weg geleid zodat deze niet naar je apparatuur gaat, maar zonder aardig werkt het niet. mocht je er 400V opzetten i.p.v. 230V dan weet ik niet zeker of hij deze we(snel genoeg)zal afleiden.geen garantie dus, kunt beter eerst even de spanning van te voren na meten met een volt meter waarop je ook de waarde kunt aflezen (niet zo'n schroevendraaier met een lampje duzs)!kleine moeite!
Join the party and become famous!
Lead    posted on 12-01-2009 00:29
Als een toestel door overspanning defect is geraakt is hij afgeschreven. Als gevolg kan er zoveel kapot of ontregeld raken dat je er niet meer op kunt vertrouwen... Jammer genoeg kun je ze alleen nog maar als decor of verlichting gebruiken Winking my eye
Let the BASS be louder
Dubbelyou    posted on 15-01-2009 00:48
Een knuppel al geprobeerd?

(werkt wel met ander pioneer apparatuur!)

http://­www.dumpert.­nl/mediabase­/359461/8bf0­83c0/plasma_­repareren_do­e_je_zo.html­
User edit by Dubbelyou on 15-01-2009 @ 00:50:08 (29%)
justjustin    posted on 15-01-2009 09:40
Poster: Lead
Als een toestel door overspanning defect is geraakt is hij afgeschreven. Als gevolg kan er zoveel kapot of ontregeld raken dat je er niet meer op kunt vertrouwen... Jammer genoeg kun je ze alleen nog maar als decor of verlichting gebruiken Winking my eye

wel vet 2 pio's aan de wand hangen...Jammer dat het zo heeft moeten gaan...
Stevenvdvorm    posted on 29-01-2009 17:39
Even een update

Ik heb net me kapotte troep de deur uitgegooid voor 280 euro!
ik had ze op mp gezet, ik werd helemaal suf gebeld voor die kapotte pioneers.

280 was nog laag, had er veel meer uit kunnen halen. Als ik naar jullie reacties had geluisterd, had ik ze gewoon in de prullenbak gegooid:p

super chill

This is an old Topic

No new postings for 5.945 days.
 Post CommentThat would be 198.2 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

302 Users online: 103 Guests (199 Unknown)
Pages generated today : 27.832
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.505.833

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use