Cdj1000 mk3s + Djm 400 kapot (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Stevenvdvorm    posted on 23-11-2008 03:01
Hallo

Ik heb vanacht gedraaid op een hockeyfeest, wat bleek iemand had de paddestoel(krachtstroom) niet goed aangesloten. Ik plug mijn set erin en alles begint te roken. Het kwam serieus uit elk gaatje. Nu is dus mijn cdj1000's mk3's kapot en mijn djm 400. Ik ga het proberen te verhalen op die gast die het verkeerd heeft aangesloten. Maar het is nog te vraag of dat gaat lukken
,br.

(mod-edit) graag niet meer zulke woorden in een titel!
Mod edit by Lead on 04-01-2009 13:43 (22%)

What do you think about Cdj1000 mk3s + Djm 400 kapot ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 23-11-2008 03:09
Dat is inderdaad enorm rot!
Heb je soms ook een overeenkomst gemaakt dat zij verantwoordelijk zijn voor enige schade ofzo aan je apparatuur?

dj2dj.nl
bambamstudio    posted on 23-11-2008 09:05
dit is al rede 1 om nooit eigen apparatuur mee te nemen naar een gig....
Wel vreemd trouwens dat zo'n dure cd speler en mixer geen spannings beveiliging heeft.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 23-11-2008 @ 09:06:28 (100%)
Bouncy    posted on 23-11-2008 09:29
Der zitten toch zekeringen in die CDJs?

Ik zal er in ieder geval toch even mee naar een Pioneer dealer gaan, als het alleen de zekering is, is er weinig aan de hand!
Stefjuuh    posted on 23-11-2008 09:45
Maar krachtstroom is toch 340V? Kut voor je, zei iemand dan dat je gewoon 220 in je booth had? 
tairip    posted on 23-11-2008 09:57
Poster: Stefjuuh
Maar krachtstroom is toch 340V? Kut voor je, zei iemand dan dat je gewoon 220 in je booth had? 

Krachtstroom moet je altijd na meten! Happy, laughing Het komt namelijk vrij regelmatig voor dat ze dat verkeerd aansluiten!
Boyd    posted on 23-11-2008 09:59
Jaaaa, maar ik neem aan als er een stekkerdoos met chuko pluggen ligt dat je kan aannemen dat er 220v op staat!

Ik zou dit kosten wat het kost proberen te verhalen!
Stevenvdvorm    posted on 23-11-2008 13:16
Ja iemand had de stekker van de krachtstroom verkeerd aangesloten! Ik ga uiteraad kosten wat het kost te verhalen. Maar ik denk dat ik weer dagwaarden etc terugkrijg. Blijkbaar zit er geen zekering in, want dan zou er natuurlijk ook geen rook uit moeten komen. Ik denk dat heel de bedrading incl chips is gesmolten
MatthiasDB    posted on 23-11-2008 13:19
Poster: Stefjuuh

krachtstroom is 380/400V! en het is redelijk normaal dat er 230 in je booth ligt! wat kan een dj nu met krachtstroom doen??
Stevenvdvorm    posted on 23-11-2008 13:26
Poster: MatthiasDB

krachtstroom is 380/400V! en het is redelijk normaal dat er 230 in je booth ligt! wat kan een dj nu met krachtstroom doen??

Nee, die krachtstroom ging naar een paddestoel, maar omdat de stekker niet goed was aangesloten zaten er in die paddenstoel een paar foute uitgangen op. Nou en daar werd dus net mijn booth op aangesloten, waardoor ze van binnen helemaal verbraden. Ik vind het zo vreemd dat er geen zekering in die apparten zitten:S
Victor    posted on 24-11-2008 09:35
Allereerst: zwaar klote voor je, ik hoop dat je de schade kan verhalen en ik denk dat je recht hebt op vergoeding. Je mag van een dj niet verwachten dat hij eerst de stopcontacten gaat controleren.

Als de nulleiding in een krachtstroomaansluiting ontbreekt staat er inderdaad 400 Volt op je stopcontacten. Een zekering in je CDJ-1000 helpt daar -denk ik- niet tegen (want die slaat pas uit als het te laat is). Een varistor (http://nl.wikipedia.org/wiki/VDR) vaak wel, maar ook die zit er niet in. Geen idee waarom niet. De kosten zullen het niet zijn, lijkt me.
User edit by Victor on 24-11-2008 @ 09:37:17 (3%)
gilan    posted on 24-11-2008 15:33
zooo ik zou een week neitmeer kunne slapen als me zoiets overkomtCool
was het feest afgelast toen ofwat?
Boyd    posted on 24-11-2008 17:05
Dagwaarde?

Nou, ik zou toch echt de vervangingswaarde claimen. Dat is ook waar jij recht op hebt, ik gebruik altijd een contract voordat ik ook maar iets uit de auto haal!
Hardshort    posted on 24-11-2008 19:01
Ja hoe heb je het feest verder opgelost en hoe reageerde je eigelijk ? Ik zou echt gek worden Cool
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Dniz    posted on 24-11-2008 19:13
Poster: Hardshort
Ja hoe heb je het feest verder opgelost en hoe reageerde je eigelijk ? Ik zou echt gek worden Cool

Denk dat je niet de enige bent
Desist    posted on 24-11-2008 20:05
Ik heb het al zo vaak mee gemaakt op feesten met die paddestoelen gelukkig nog nooit zo erg als jou verhaal. Maar ik plug zelf nooit meer mijn apparatuur in een paddestoel.
HEt komt zo vaak voor dat die dingen sluiting maken.

Ik hoop dat je t weer terug krijgt je vervangingswaarde
Stevenvdvorm    posted on 24-11-2008 20:41
Ja , ik werd eigenlijk een beetje verdrietig maar niet boos.
Zulke dingen kunnen gewoon gebeuren, en ik ben over het algemeen niet echt iemand die door het lint kan gaan.

Ik heb toen van een vriend paar kleine denontjes geleend, mixen ging totaal niet ik wist geen eens hoe ik geluid op me hoofdtelefoon kreeg haha. Maar op een hockeyfeest maakt dat ook niet zoveel uit.

Er zijn trouwens ook nog een paar scanners kapot gegaan, en de monitorbox. Totale schade wel minimaal rond de 3500.
Als ik niet de nieuwprijs terug krijg, word ik wel gek. Ik heb geen zin om bij te gaan leggen, voor zoiets waar ik niks aan kan doen. 

Maar de hockeyclub heeft me de dag daarna gelijk gebeld, dat alles goedkomt etc. Dus dat is nog teminste 1 meevaller haha
Illusion    posted on 24-11-2008 23:30
Poster: Dj_Fantasy
Dat is inderdaad enorm rot!
Heb je soms ook een overeenkomst gemaakt dat zij verantwoordelijk zijn voor enige schade ofzo aan je apparatuur?

Inderdaad. Er wordt toch gezegt dat het jou schuld is omdat jij daaroop zou moeten letten.

Het is natuurlijk erg jammer, maar natuurlijk wel verstandig om te letten waar je je gear op aansluit.

Jammer man.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 24-11-2008 @ 23:30:45 (42%)
DJADMIN    posted on 24-11-2008 23:31
Als ze goed verzekerd zijn hoeft t nog niet een groot item te worden....maargoed..

zo zie je het belang van contracten maar weer eens !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Convert    posted on 25-11-2008 15:32
indd nu afwachten of die hockeyclub ook echt zorgt dat alles goed komt Winking my eye
RiX    posted on 25-11-2008 17:43
Tjeee. Sterkte man! Ik hoop ook dat die club doet wat ze zegt... Ik draai overmorgen op een studentenvereniging. Punt is dat ik wel eigen gear mee moest nemen, omdat de set van de zaal bij de reparateur ligt... Ik denk dat ik ook eerst een contractje laat tekenen... Nogmaals sterkte, hoop dat t goed komt...
Snoey    posted on 25-11-2008 18:44
Wat ik altijd deed, een goedkoop aparatje met een stekker eerst in de verdeeldoos stoppen. Dan aanzetten en kijken of ie blijft branden. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
kippebotje    posted on 25-11-2008 19:31
Je kan ook gewoon een 2 polige spanningstester kopen.

Zo iets als een voltcraft ZS3 kost maar iets van 12 € en kan je netjes zien of er 230 of 400 volt op de contactdoos staat.
Ik gebruik zelf ook zo iets om zulke dingen te testen werk goed
CDJ-850 < RMX40 USB > CDJ-850 / HDJ 2000 Black Edition
Thomaz81    posted on 26-11-2008 17:53
Poster: Stevenvdvorm
Hallo

Ik heb vanacht gedraaid op een hockeyfeest, wat bleek iemand had de paddestoel(krachtstroom) niet goed aangesloten. Ik plug mijn set erin en alles begint te roken. Het kwam serieus uit elk gaatje. Nu is dus mijn cdj1000's mk3's kapot en mijn djm 400. Ik ga het proberen te verhalen op die gast die het verkeerd heeft aangesloten. Maar het is nog te vraag of dat gaat lukken
,br.

(mod-edit) graag niet meer zulke woorden in een titel!

He man,

Laat ik nou precies hetzelfde hebben gehad met 2x CDJ 1000 mk3.
Beste optie, verhalen op de verzekering van die gozer. De pioneer dealer wilde hem niet meer fixen omdat er een grote condensator (een electronisch onderdeel in de voeding) ontploft was. De vloeistof die daar dan uit loopt vreet aan de printen en dus "niet betrouwbaar te herstellen" was het antwoord. Ook is de laser voor de cd's vaak meteen stuk. Nou ben ik zelf vrij handig, Happy, laughing,  De mixer zou ik niet weten maar verhalen is echt de beste optie want goedkoop is het nooit.

Sterkte ermee.
MaD    posted on 26-11-2008 18:00
Poster: RiX
Tjeee. Sterkte man! Ik hoop ook dat die club doet wat ze zegt... Ik draai overmorgen op een studentenvereniging. Punt is dat ik wel eigen gear mee moest nemen, omdat de set van de zaal bij de reparateur ligt... Ik denk dat ik ook eerst een contractje laat tekenen... Nogmaals sterkte, hoop dat t goed komt...

En waarom ligt die set bij de reparateur...:P Zou maar oppassen
noadja.com /// aboveall.nl
Stevenvdvorm    posted on 26-11-2008 18:55
Nee ik heb geen contract getekend, met de club. Dit zijn allemaal fouten waarvan je moet leren en ik hoop dat andere mensen er ook van leren!

Ik was gisteren naar feedback geweest, die wou hem naar de pioneer dealer sturen. Maar ik heb ze toch niet meegegeven omdat ik zat te denken aan de verzekering. Want als er nog een verzekeringsagent er naar wilt kijken, moeten ze weer teruggestuurd worden.

Er zijn nog een paar problemen waar ik net achterkom, ik heb ze namelijk 2e hands gekocht en geen bonnetjes erbij!

Is dit een probleem denken jullie? Mischien dat Thomaz81 het weet?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

213 Users online: 89 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 22.359
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.921.821