Poster: TomazosPoster: StevenvdvormEr zijn nog een paar problemen waar ik net achterkom, ik heb ze namelijk 2e hands gekocht en geen bonnetjes erbij!
er is vast wel iemand hier zo aardig om even een kopie te maken van haar/zijn aankoop bon,
enige wat je kan doen is achterhalen bij welk bedrijf er nogmeer spullen stuk zijn gegaan,
dan je rechtsbijstand inschakelen en iemand van de verzekering Uitnodigen ipv dat de verzekering die moet sturen.. (staat even netter), melden dat bij deze bedrijven ook spullen kapot zijn gegaan.
dan gaan hun ermee aan de slag, en als jij sterk staat met je verhaal (en dat sta je omdat die andere bedrijven ook dingen kapot hebben sinds dat evenement),
dan ga je zeker in je gelijk staan, en echt Duidelijk maken dat het HUN (ijshockey) probleem is geweest, EN dat je de volledige schade terug wilt ipv dagwaarde.. want jij hoeft nix over te houden aan hun stommiteiten (behalve een splinter nieuw pioneer setje) geef je een schade op van 3800 eu, mischien heb je dan het geluk dat ze bij zo'n bedrag niet eens iemand laten komen.. (er is een grens maar ik weet niet bij hoeveel die grens is. dat ze niemand sturen) en voor 3800 heb je wel wat leukers dacht ik zo..
dat is fraude als ik me niet vergis
Poster: BeerboPoster: TomazosPoster: Stevenvdvorm
dat is fraude als ik me niet vergis
Heel leuk en aardig mja.. leuke is dat de winkels tegenwoordig DIGITAAL hun (betaal)bestanden hebben (hierin dus ook serienummers in staan)
Dus je bon is gekoppeld aan de winkel samen met het serienummer van het apparaat...
De leverancier (in dit geval bv pioneer) legt ook deze koppeling.
Lullig voor dit soort incidenten mja..
Poster: DPro
ps. voor dit uit te bannen en je te kunnen indekken geef je in je contract duidelijk aan welke spanning, voltage & amperage & stekkervorm je nodig hebt. P.S. wel ff langs de kvk etc om ook alles legaal te doen ook voor je verzekering anders krijg je nog niets terug.
b.v. voor een normale 230V aansluiting aansluiting: 1 x 230V, 16 Amp, Single fase Shucko
kom namelijk ook vaker op lokaties waarbij is aangegeven dat ik 63 of 125 ampere 3 fase kracht nodig heb ivm licht en een grote PA. en zeggen ze je ja daar op de muur kun je inprikken etc op een gewoon 230 contact in 't ergste geval maar hierdoor kan ik ook opdrachten cancelen terwijl ik ze wel betaald krijg en heb ik de hele zeik niet met dingen die niet geregeld zijn.
Poster: Tomazos
mm oke, dat is dan weer minder idd,
nou, als die kopie van een bon.. mij +- 3000 euro gescheelt had.. had ik het wel geweten hoor!:P,
denk dat alle mensen zo zouden denken over 3000 euro over een foutje wat iemand anders gemaakt had, wat ik mogelijk niet terug zou kunnen vangen puur door een simpel bonnetje
Poster: TomazosLada's met Ferrari's vergelijken is precies het zelfde als deze stelling. Het is een totaal ander geval hier is de geluidstechnicus wel degelijk verantwoordelijk voor zijn eigen set omdat deze erbij bleef en dus geen Dry Hire was. De technicus zelf is dan verantwoordelijk voor de zaalmix en het aantal dB'sen dus ook voor JOUWN uitgang wat je wegstuurd. (ps heb wel es vaker een dj bijna een klap om de oren verkocht omdat ie de metertjes op de DJM nog roder dan rood wilde hebben...) ofja simpelweg een compressor/limiter tussen de DJ en de PA en je probleem van iets kunnen opblazen of vernielen is direct nihil geworden.
mm oke, dat is dan weer minder idd,
nou, als die kopie van een bon.. mij +- 3000 euro gescheelt had.. had ik het wel geweten hoor!:P,
denk dat alle mensen zo zouden denken over 3000 euro over een foutje wat iemand anders gemaakt had, wat ik mogelijk niet terug zou kunnen vangen puur door een simpel bonnetje
zit anders..
ik ben weleens 'aangeklaagd' voor het slopen van een P.A.. hun hadden een geluidstechnicus (een jochie van niks), en toen vroeg de verzekering mij of ik op factuur draaide..
ik draaide egt met pure toeval die avond gratis om een iemand uit de brand te helpen, en de verzekering vertelde mij dat als ik op factuur had gedraaid.. ik een aparte verzekering moest hebben voor dit soort dingen.. (schade van 400 eu, een kapotte woofer, dus viel mee), ik heb incasso's alles gehad.. maar uit eindelijk niks hoeven te betalen omdat unive het voor liet komen (rechts bijstand) ik werd niet beschuldigd puur omdat er geen bewijs was dat ik dat gedaan had, en de p.a regelmatig stuk ging..
zoals unive zei: dan had de geluidstechnicus ze beroep maar goed moeten leren..
Poster: Tomazos
gaat erom, dat als hij niet bij de KvK staan ingeschreven (en dus ook geen facturen heeft gemaakt), maar gewoon zwart/gratis heeft gedraaid (doet er niet toe), zal de WA verzekering dit voor je uitzoeken met Rechtsbijstands hulp..
echter.. als jij een factuur heb ingeleverd.. (dus als bedrijf), dan dien je een bedrijfsverzekering te hebben, als je die niet heb mag je alles zelf betalen en word er niks vergoed.
maar dit is anders.. in mijn situatie maakte ik (zogenaamd) iets stuk van een ander.. dit is andersom..
dus de ijshocky of ander bedrijf zal waarschijnlijk zijn verzekeringen wel op orde hebben, dus als de fout bij de tegen partij word gelegd dan krijg je je schade waarschijnlijk wel terug
Poster: erikselhorst
Ik vind het een beetje een "gammel" verhaaltje. Alsof je altijd factuur moet aanleveren wanneer je gaat draaien en betaald krijgt. Je kunt via de belastingdienst gewoon een zogenaamde "artiestenverklaring" krijgen, die je laat tekenen en dan kun je je geld gewoon wit innen.Als je meer informatie wilt over verzekeringen etc kun je hier gaan vissen naar verhalen etc, maar ik denk dat je meer kans hebt op betrouwbare informatie wanneer je je verzekeringsmaatschappij, rechtsbijstand of rechtshulpwinkel raadpleegd.
Als ik bovenstaande posts namelijk lees, zitten er een hoop broodje-aap-verhalen bij...
Poster: poedeldenk t wel want zodra er teveel spanning doorheen gaat geeft ie geen spanning meer door aan de apparaten die je erop hebt aangesloten
Wat hier ook wel een beetje op aansluit:
Ik heb vandaag een stekkerdoos met een overspannings beveiliging gehaald, als ik mijn dj-set nou aan deze stekkerdoos hang is deze dan veilig?
Poster: Smiddey
denk t wel want zodra er teveel spanning doorheen gaat geeft ie geen spanning meer door aan de apparaten die je erop hebt aangesloten
Poster: Lead
Als een toestel door overspanning defect is geraakt is hij afgeschreven. Als gevolg kan er zoveel kapot of ontregeld raken dat je er niet meer op kunt vertrouwen... Jammer genoeg kun je ze alleen nog maar als decor of verlichting gebruiken
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.