Behringer DJX-700 GOED OF SLECHT (4/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : GOED OF SLECHT

-goed
-fout

Voting is only possible for our Members
DJ_kristof    posted on 30-06-2005 15:09
Ik zou wille weten of de DJX 700 goed genoeg is om te draaien?
De prijs is zo goedkoop (200&euroWinking my eye
Of wat zijn de nadelenConfusedWeet iemand dat?

User edit by DJ_kristof on 20-07-2005 @ 11:55:06 (2%)

What do you think about Behringer DJX-700 GOED OF SLECHT ??

Vote :   

Gilles    posted on 07-08-2005 16:14
het is ook wel een beetje waar het op neer komt. Een lege doos
De printplaat zit direct onder het paneel. De rest is lucht. Het enige 'grote' component is de trafo.
Als ze die kleiner zouden maken dan zou dat ding niet hoger als 5 centimeter hoeven zijn.
Wammes    posted on 07-08-2005 23:04
Ik had dus eerst ook zo'n Behringer op het oog. Dit werd me door de verkoper echter HEEL STERK afgeraden. Uiteindelijk ben ik nu gegaan voor een RMX30 van Reloop. Weinig extra's en kan me zo eerst goed focussen op de basics.

LauW    posted on 08-08-2005 12:02
Poster: Gilles
het is ook wel een beetje waar het op neer komt. Een lege doos
De printplaat zit direct onder het paneel. De rest is lucht. Het enige 'grote' component is de trafo.
Als ze die kleiner zouden maken dan zou dat ding niet hoger als 5 centimeter hoeven zijn.

Dat zal denk ik wel bij elk mengpaneel zijn..
Gilles    posted on 08-08-2005 12:45
Niet helemaal lauw, ik weet toevallig dat de Xone :92 voor elk kanaal een eigen printplaat heeft die haaks op het boven paneel staat. Op die manier heb je ook VEEL minder last van overspraak tussen de kanalen.
DJ_kristof    posted on 08-08-2005 17:58
Hier is nog een foto van een ander ding van behringer. Hier zit wat meer in,dus ze maken er toch wat werk van

////www.djresource.eu/Gallery/pic/1459/Inside-of-a-DDX3216(behringer)/#image
altraxx    posted on 22-06-2006 13:59
ik heb nu ongeveer een jaar de behringer djx-700,

wa zal ik er eens van zeggen. naar een half jaar begon het al: als ik al mijn kanalen dicht zet en gewoon n cd speler aan (dan krijg je normaal geen geluid) maar bij mij wel, eerst begon hij te kraken en later kwam er gewoon geluid door.

er begon mijn kanaal 2 raar te doen
als ik m open zet dan krijg ik maar door 1 box geluid ipv 2, ligt aan mijn fader.

nou verder is het wel een leuk ding leuke efecten (je moet je er niet al te veel bij voorstellen hoor!)

beatcounter klopt voor geen meter.

ja en de XPQ. Leuk maar zwaar overbodig.

als er iemand nog vragen over heefd dan hoor ik het wel :D!!

gr altraxx
Collin    posted on 22-06-2006 15:30

Je krijgt waarvoor je betaald.. ik hoor er heel veel verschillende meningen

over , maar ben nooit weg geweest van deze mixers als ik de revieuws lees

bij webshops .
Twizz    posted on 22-06-2006 15:34
ik vind het eerlijk gezegd ook maar troep, krakende faders, voelt goedkoop aan(offtopic:net zoals de tweakalizer) en is ook goedkoop, te goedkoop eigenlijk.
het lijkt idd op de djm-500 of 600, maar de kwaliteit is als ik het punt moet geven:
djm600: 8.4
djx 700: 3.8

dit is mijn mening
Reemz    posted on 22-06-2006 15:38
Poster: T4Twister
ik vind het eerlijk gezegd ook maar troep, krakende faders, voelt goedkoop aan(offtopic:net zoals de tweakalizer) en is ook goedkoop, te goedkoop eigenlijk.
het lijkt idd op de djm-500 of 600, maar de kwaliteit is als ik het punt moet geven:

dit is mijn mening

Als iets goedkoop aanvoelt hoeft het niet per direct zooi te zijn. Heb jij dan weleens gewerkt met de tweakalizer van Behringer?

Want hoor van collega's dat de tweakalizer helemaal nog niet zo slecht is voor de prijs die je ervoor betaald.
Twizz    posted on 22-06-2006 15:43
ik heb hem wel eens mogen proberen, hij werkt niet goedkoop, maar voelt goedkoop. de knoppen die zijn van keihard kunststof(dat is wel vaker mja)
en ze "klikken" te hard, en de knoppen voelen ook behoorlijk goedkoop.
en ik vind dat dat bij de djx700 niet anders is(dies heb ik tegelijk met de tweakalizer mogen testen, cdspeler->tweakilizer->kanaal2mixer
Reemz    posted on 22-06-2006 15:48
ik heb hem wel eens mogen proberen, hij werkt niet goedkoop, maar voelt goedkoop. de knoppen die zijn van keihard kunststof(dat is wel vaker mja)
en ze "klikken" te hard, en de knoppen voelen ook behoorlijk goedkoop.
en ik vind dat dat bij de djx700 niet anders is(dies heb ik tegelijk met de tweakalizer mogen testen, cdspeler->tweakilizer->kanaal2mixer

Sorry maar vind het antwoord een beetje tegenstrijdig want in je vorige post vertelde je dat ook de tweakalizer ZOOI is.

Dan vraag ik aan je of je er mee hebt gewerkt en dan zeg je ja en het voelt goedkoop aan. Maar waar het mij omgaat is de werking van de tweakalizer. Hoe vond je de effecten klinken die je toepaste?

Twizz    posted on 22-06-2006 15:51
de effecten heb ik het niet over, alhoewel ze klonken wel goed.
maar het voelt goedkoop aan, dus dan denk ik dat de kwaliteit "bar" is om het zo maar ff uit te drukken.
Reemz    posted on 22-06-2006 15:53
de effecten heb ik het niet over, alhoewel ze klonken wel goed.
maar het voelt goedkoop aan, dus dan denk ik dat de kwaliteit "bar" is om het zo maar ff uit te drukken.

Ok nu is het een duidelijk antwoord. Maar als iets goedkoop aanvoelt hoeft het niet altijd zooi te zijn. Zoals je zelf al aangaf klonken de effecten wel goed. En daar het gaat het uiteindelijk toch om?
Twizz    posted on 22-06-2006 15:56
ja, oke maar ik denk dat de kwaliteit slecht is, dus dat het snel kapotgaat.
en het ging over de djx700 dus ik denk, ja het is allemaal mooi maar langzaam maar cker(en bij deze vind ik dat dus wel beetje snel lijkt me) gaan de faders toch krake.

User edit by Twizz on 22-06-2006 @ 17:20:44 (7%)
robertvisser    posted on 22-06-2006 17:02
voor 200 euro moet je niet zeiken...

ik zie het als plastic weggooi bordjes...is ie kapot dan knikker je hem weg....
Twizz    posted on 22-06-2006 17:19
Poster: robertvisser
voor 200 euro moet je niet zeiken...

ik zie het als plastic weggooi bordjes...is ie kapot dan knikker je hem weg....

en dan koop je een djm-600 ofzow
daar heb je een punt, het is misschien een mooi creatief dingetje om mee te beginnen, maar om er proffesioneel mee verder te gaan? neen, niet echt

even offtopic: zijn er nog andere "lookalikes" van de djm5-6-800/
User edit by Twizz on 22-06-2006 @ 17:20:26 (100%)
_Ivan_    posted on 22-06-2006 17:30

dit is mijn mening

Heb je wel eens een 700 onder je vingers gehad dan:S volgens mij niet... ik heb een tijdje de 700 gehad en was er best tevreden over. Je hoort heel veel over krakende faders maar dat ligt er ook aan hoe je met je mixer om gaat, of je hem afdekt etc.
Feel&.Celebrate.Life!
Twizz    posted on 22-06-2006 17:33
tvoelt allemaal goedkoop. en lees eens wat verder.
JA ik heb hem  moge teste!(al is het een tijdje geleje:P)
_Ivan_    posted on 22-06-2006 17:37
tvoelt allemaal goedkoop. en lees eens wat verder.
JA ik heb hem  moge teste!(al is het een tijdje geleje:P)

Over krakende faders kun je niet echt iets zeggen denk ik.... de persoon die mijn 700 heeft overkocht (familie) heeft nu nog geen last van krakende faders... maar de mixer is wel goed onderhouden geweest altijd afgedekt etc. Ik denk dat dat toch wel een helehoop scheelt. Verder vind ik de behringer mengpanelen (allemaal) toch wel goed aanvoelen. 
Feel&.Celebrate.Life!
Twizz    posted on 22-06-2006 17:38
je kunt hem natuurlijk ook gewoon goed afdekken, ze zeggen dat er dan ook maar weinig gebeurd. maar zo te zien zijn hier grote meningsverschillen over. ik zou hem niet kopen iig.
_Ivan_    posted on 22-06-2006 17:53
Als je begint is het een prima instapmodel vind ik. Het jammere vind ik alleen dat mensen de djx700 vergelijken met een djM700 Happy, laughing....
Feel&.Celebrate.Life!
dj-t    posted on 22-06-2006 18:01
Poster: _Ivan_

Over krakende faders kun je niet echt iets zeggen denk ik.... de persoon die mijn 700 heeft overkocht (familie) heeft nu nog geen last van krakende faders... maar de mixer is wel goed onderhouden geweest altijd afgedekt etc. Ik denk dat dat toch wel een helehoop scheelt. Verder vind ik de behringer mengpanelen (allemaal) toch wel goed aanvoelen. 

ben het er wel mee eens, ik heb hem uitgetest bij een vriend. vind hem wel leuk voor het geld, maar de faders kraken wel. teminste die mengtafel:P

ik vind beringer opzich nog wel een goed merk, niet voor de echte beginner maar voor mensen die al een paar jaar bezig zijn, en geen geld voor betere merken hebben zoals:
pioneer
dataq
enz.

ik heb zelf ook een beringer, en vind hem niet tegenvallenWinking my eye
_Ivan_    posted on 22-06-2006 18:06
Waarom niet voor de beginners? Ik ken genoeg mensen die starten met een behringer uit de vmx serie.....
Over de faders heb ik 2 meningen eigenlijk
1. Als je hem goed afdekt en er goed mee omgaat denk ik dat je een hele tijd met het mengpaneel kunt doen. Maar dat is dus meteen wel een punt om precies op te zijn.
2. Ik vind wel dat je een mengpaneel gewoon moet kunnen laten staan zonder dat de faders binnen een maand gaan kraken
Feel&.Celebrate.Life!
dj-t    posted on 22-06-2006 18:10
ja oke, klopt
maar ik ben niet met een beringer begonne,
ik was 11 en hard toen een power sound.
leuke mengtafel, maar ook goedkoop.

en voor een ''beginner''  vind ik beringer nog te duur.
ja ik heb een beetje mun eigen in gedachte toen ik een beetje begon.
rond mun 11e duszz, dan is beringer nog best prijzigWinking my eye
_Ivan_    posted on 22-06-2006 18:11
Poster: dj-t
ja oke, klopt
maar ik ben niet met een beringer begonne,
ik was 11 en hard toen een power sound.
leuke mengtafel, maar ook goedkoop.

en voor een ''beginner''  vind ik beringer nog te duur.
ja ik heb een beetje mun eigen in gedachte toen ik een beetje begon.
rond mun 11e duszz, dan is beringer nog best prijzigWinking my eye

Maar waarom koos je voor dat mengpaneel? Ik denk niet alleen om de prijs maar ook omdat je dacht dat dat mengtafel een super goed ding was
Feel&.Celebrate.Life!

139 Users online: 13 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 50.827
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.439.201