Behringer DJX-700 GOED OF SLECHT (1/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : GOED OF SLECHT

-goed
-fout

Voting is only possible for our Members
DJ_kristof    posted on 30-06-2005 15:09
Ik zou wille weten of de DJX 700 goed genoeg is om te draaien?
De prijs is zo goedkoop (200&euroWinking my eye
Of wat zijn de nadelenConfusedWeet iemand dat?

User edit by DJ_kristof on 20-07-2005 @ 11:55:06 (2%)

What do you think about Behringer DJX-700 GOED OF SLECHT ??

Vote :   

DJ_Inspiration    posted on 30-06-2005 16:33
Ik heb er nog nooit mee gedraaid maar ik heb wel al niets anders dan klachten gehoord (behalve bij mensen die hem nog geen week hebben)..

De faders zijn snel stuk (ook al dek je hem netjes af) en de effecten lijken allemaal te fel op elkaar en zijn zo goed als onbruikbaar...

Ik zou nog even zo een 100euro extra sparen zodat je een reloop RMX40BPM kunt kopen. Of iets anders naargelang je keuze uiteraard.

Er zijn mensen die er lang mee kunnen werken en er zijn mensen die hem na een half jaar al moeten wegdoen van de problemen. Alleen spijtig genoeg zijn er meer mensen met slechte ervaringen ermee...

(DJ L@uw op dit forum heeft al een tijdje zo een mixer en misschien kan hij je beter behelpen met je vragen)
User edit by DJ_Inspiration on 30-06-2005 @ 16:36:03 (18%)
Lead    posted on 30-06-2005 17:03
Je krijgt waarvoor je betaald....
Let the BASS be louder
LauW    posted on 30-06-2005 17:30
copy/past

Je bent de 763e die dat vraagt. Ik heb hem nu maandje of 6 en hij werkt bij mij nog precies zoals die hoort te werken. (voor mij voorlopig goed genoeg). Geen last van lekkende faders of gekraak e.d.

Misschien heb ik geluk, maar ik weet dat er ook veel mensen zijn die oordelen over bepaalde apparatuur zonder eigen ervaringen. Zo lees ik hier en daar dat mensen fouten hebben bij de effecten, loopt op van 25,26,27,28,29,2a,2b e.d. maar als je even de manual leest weet je dat dit hoort en ook waarom Winking my eye

Opzich heeft die ook zo'n beetje alle functies en zelfde lay-out als de djm-600 alleen het stukje effecten is bij de djm-600 wat anders. Opzich zijn ze nog wel bruikbaar bij djx700 zijn ze niet bpm-controlled.

Verder is hij al een paar keer meegeweest naar parties zonder problemen, ik dek hem wel altijd af als ik hem niet gebruik.

Al met al ben ik voor 200,- er zwaar tevreden over, ik bedoel 200,- is nix voor een mixert en ookal doe je er maar een jaar meer is het toch netjes d8 ik zelf. Er zit alles op wat ik nodig heb en voor z'n geld een goed/uitgebreid bakkie. Tuurlijk is een DJM600/NUO5 enzo beter maar zijn ook 6x zo duur.

(btw mocht deze kapot gaan zou ik persoonlijk voor de Reloop RMX-40DSP gaan..)

Mocht je nog vragen hebben, im here :]
Mod edit by Lead on 04-09-2008 13:03 (1%)
DJ_kristof    posted on 30-06-2005 19:11
Ik snap da gewoon niet,v??l zeggen dat die slecht is, en v??l zegge dat die goed is.in de winkels zelf mag ik hem niet uitproberen.Ma zou ik hem kopen,ofnie.Iedereen heeft er zijn mening over,ma ik wil het graag van de mense horen die hem hebbe/gehad.LauW jij hebt hem al redelijk lang en geen problemen,maar die mense die zegge dat er problemen mee hebbe.Hebbe ze die al getest?En heb je ook geen digitale ruisConfusedMaar voor thuis en kleine fuiven zou die toch goed zijn ofnieConfused
DJ_kristof    posted on 30-06-2005 20:08
LauW ik heb nog een vraagje,gaan u kanaalfaders nog?? Daar zijn v??l probleme mee. Komt da omdat die mensen te wild zijn.Of is da gewoon echt chit??

Gilles    posted on 30-06-2005 20:46
Ik heb ook zo'n ding en super goed is hij niet. Maar ik heb ook geen klachten.
Het is zoals Lead zegt, je krijgt waar je voor betaald.
En voor 200 euro is het een leuke instap mixer, en zolang jij niet echt party's doet en super proffesioneel bent is het een leuk ding.
Ga je letten op kwaliteit en funcionaliteit en vergelijken met betere (duurdere) mixers, sja dan valt hij snel in het niet.

Ik heb hem nu een half jaar, geen krakende faders, geen rare dingen, gewoon werken zoals het hoort. En ik  gebruik hem vaak, dek hem lang niet altijd af en ben ook niet echt zachtzinnig ermee.
Eigenlijk nog zo 'goed' als de dag dat ik hem kocht.
DJ_kristof    posted on 30-06-2005 21:03
Ok?,ik snap nie da er zoveel mense er dan van klagen,wa doen die dan ermee?? Springe die er op ofzo
Ik denk toch da ik hem ga halen.
tairip    posted on 30-06-2005 21:53
Nee Behringer is idd waar de prijs naar is!

Ik zou doorspare of een goed 2 kanaals mengpaneel kope!
Gilles    posted on 01-07-2005 08:05
Even heel wat anders, waar staat armin mee te draaien in zijn videoclip van "shivers"  :D

Maar goed, dat is voor de show.
Rhino    posted on 01-07-2005 08:40
zet je cd of md recorder maar aan , zet een van de kanaalfaders maar open zonder dat je muziek afspeelt .
Luister en huiver.
De ruis vloer is abnormaal hoog en zelfs te horen in rustige breaks of ambientmuziek.
Iemand die ik ken was er zo ziek van dat hij m na 5 maanden op non actief heeft gezet en een deugdelijke mixer heeft gekocht (pcv 275 .........................................................uuh ja natuurlijk weer op aanraden van de Heer Vestax..LOL!
Kortom ik zou het echt NIET doen, strak sbetaal je net als hem 200 teveel voor een stukje pisbakkenijzer, meer is het niet !

Mod edit by Lead on 23-06-2006 10:55 (16%)
DJ_kristof    posted on 01-07-2005 12:09
Wie weet dan een goed MengpanneelConfused Voor ongeveer 300€.Ik moet echt een nieuw,want mijne vestax is al wa versleten.
Sicco    posted on 01-07-2005 12:28
Ik wilde eerst ook de DJX700 halen, maar ik las er eigenlijk alleen maar slechte ervaringen over. Sommige positief, maar na een update stond er alleen nog maar negatiefs.
Ik heb hem dus zelf niet gehad of gebruikt, maar wel heel veel over gelezen.
Voor het geld kun je het doen, maar ikzelf spaar ook nog ff door voor beters.

Hoeveel kanaals wil je eigenlijk? Ik kijk nu naar de JB-Systems Beat6 MK2. Is niet heel duur, maar zit ook niet veel extra's op. Voldoet precies aan mijn eisen en lees er heel weinig negatiefs over, je hebt dan alleen geen efecten e.d. maar ik vind dat die op een speler thuis horen en niet op een mengpaneel, maar daar zijn de meningen over verdeelt denk ik.

Mijn mening over de DJX700: Niet doen, beter doosparen!!
DJ_kristof    posted on 01-07-2005 12:33
jah,ik heb 4 kanaals nodig. En jb-systems is toch ook nie zo goed heb ik gehoord.Ik denk da ik de DJM-500 ga halen.
LauW    posted on 01-07-2005 13:56
Poster: Rhino
zet je cd of md recorder maar aan , zet een van de kanaalfaders maar open zonder dat je muziek afspeelt .
Luister en huiver.
De ruis vloer is abnormaal hoog en zelfs te horen in rustige breaks of ambientmuziek.
Iemand die ik ken was er zo ziek van dat hij m na 5 maanden op non actief heeft gezet en een deugdelijke mixer heeft gekocht (pcv 275 .................................................uuh ja natuurlijk weer op aanraden van de Heer Vestax..LOL!
Kortom ik zou het echt NIET doen, strak sbetaal je net als hem 200 teveel voor een stukje pisbakkenijzer, meer is het niet !

Dan had die denk ik ook pech, want als ik een kanaal open zet zonder muziek af te spelen en dat opneem is er nix te zien en horen van ruis..

Maar kirstof als jij een djm-500 kan betalen zou ik dat zeker doen DJX-700 is meer voor de sloebers onder ons, of gewoon als tijdelijk mixertje.
Mod edit by Lead on 23-06-2006 10:54 (12%)
DJ_kristof    posted on 01-07-2005 13:59
Jah,ma is wil die ook tijdelijk hebbe,voor een jaar ofzo, want ik wil de CDJ-200 ook halen.En de djm-500 is ook wel redelijk duur

djmartin    posted on 01-07-2005 15:11
Ik heb er zelf ook al een half jaar en werkt nog perfect, als je hem goed blijft onderhouden werken ze perfect. Het is daarom handig om een stofvrije doek over je apparatuur heen te leggen omdat je apparatuur dan gewoon veel langer mee gaat. Ik heb zelf op de effecten na soms wel is het idee dat ik gewoon met een djm-500/600 werk. er zijn natuurlijk verschillen in kwaliteit maar daar betaal je ook voor bij de Pioneer producten. Als je niet veel geld hebt zou ik je deze zeer zeker aanraden !!!

Martijn
DJ_kristof    posted on 01-07-2005 16:00
Nu kan ik er helemaal niet meer aan uit.
Sommige zeggen goed, sommige zeggen slecht. Als er twijfel is,het beste is dan zeker niet te kopen.

Lead    posted on 01-07-2005 17:31
Voor het geld krijg je redelijk waar voor zijn geld, alleen als je reeel bent weet je dat je geen tientallen jaren plezier van dit soort producten kunt hebben. Maar daarom betaal je dan ook weer een stuk minder.

Hoe vind je hem zelf voelen ??
Let the BASS be louder
DJ_kristof    posted on 01-07-2005 17:57
Hij voelt wel wat raar aan.Die knopjes zijn juist speelgoed.ik denk toch dat ik andere ga halen.Vertrouw het niet,toch nie voor 200€
Jorrit    posted on 01-07-2005 21:13
als je een pioneer look-alike wil is die Reloop een goeie keus idd.
Ook de synq is een nette pioneer look-alike (DJM-3000 dan), alleen weer een tikje duurder Winking my eye
n-traxx    posted on 03-07-2005 21:10
Ik kan niet veel zeggen. Maar, ze hadden em in een een club (tot mijn verbazing, maar das thailand) staan waar ik wekelijks draaiden. En na 3 weken begonnen de volume faders al te kraken. Lijkt mij toch nie echt waar voor je geld.
Dj-patrick1    posted on 19-07-2005 15:47
onder houd je een mengpaneel goed dan heb je zelfs met de djx-700 geen last
Pullstar    posted on 19-07-2005 16:04
Mwah...ik heb hem eens in mn handen gehad. Toch wel heel erg speelgoed-achtig ding. Ik denk dat ie het bij een gemiddelde gebruiker toch echt niet lang zal uithouden. En daarbij....in alles zit speling. Dat werkt gewoon niet lekker. Speling zorgt ook voor snellere slijtage. Ik zou toch voor de reloop op de sinq gaan. De reviews die ik zover van de reloop heb gelezen vallen geheel niet tegen. Maar voelen is geloven.
splendid    posted on 19-07-2005 17:34
ik heb 'm nu een half jaar en d'r is niet echt veel mis mee... krakende faders geen last van. OK de effecten zijn niet echt super maar sommige zijn wel te gebruiken. Maarjah zoals vele mensen zeiden.. je moet maar net de goede hebben van de stapel... bij de 1 is het verrot en bij de andere werkt ie prima.
DJ_Aad    posted on 20-07-2005 10:09
Ik zou zeggen: als je niet veel geld wilt/kunt besteden hou het dan bij een zeer basic mixer. Hoe minder features erop zitten, hoe meer geld er over is voor kwalitatief goede basiscomponenten.
Ik denk dat je aan een Numark DXM-03 (208 euro bij New-Line) of, voor meer kanalen en kwaliteit, een Vestax PCV-275 (379 euro) veel meer hebt.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

64 Users online: 6 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 11.345
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.094.532