okay Cubase en logic is de cocacala en pepsi verhaal wat achterhaald is door FL en LIVE..
tegenwoordig gaat het om de productie!
als je naar de funktionaliteit van de verschillende software paketten bekijkt zal je merken dat FL en Live de makkelijkste in de range zijn.....en komt bij dat logic voor mac geschreven is en menige hebben daar niets mee (nog niet!?)..dus eigelijk wil je zo weinig mogelijk geld aan uitgeven als beginner!
maar wat maakt FL en Live zo uniek!?
Beide hebben zo hun eigen karakter wat het zo makkelijk maakt om snel en effectief een track te maken..tenminste je bemerkt gelijk progressie!
mijn voorkeur gaat naar Live reden voor is dat het op 2 manier gebruik kan worden...on the fly (live dus) en op producers niveau (timeline)....... en vooral de drag and drop van tracks om ze gelijk te kunnen remixen is zo superrrrrr
voor dj's/producers is dit een TOP software....
vroeger had je dj's en producers..tegenwoordig is het beide!! en live heeft die mogelijkheden.....
reason is een geval apart...daar ga ik mij niet aan wagen........kabels ompluggen ed is te omslagtig....in mijn geval!
EDIT:: wbt Reason kom ik even op terug...
Ik heb eindelijk een goed uitleg gekregen over reason en ik moet zeggen dat ik hem nu wel gebruikt, maar niet als standalone, maar als slave in ableton (Rewire) weer een wereld open