cubase vs logic vs fl and so
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

OrsonWelsh    posted on 14-04-2008 15:26
Hoi allemaal,
het valt me op dat veel van jullie met fruity loops werken en ableton. Zie eigenlijk weinig mensen het hebben over cubase...en logic.

Ik zit sinds kort op logic, maar jarenlang met cubase gewerkt. Zelfs nog op mn allereerste computer, een atari.

Valt me gewoon op. Fruityloops is inmiddels erg hot omdat o.a. Deadmau5 ermee werkt, net als laidback luke..

Dus, lijkt het me leuk om te weten wie waarmee werkt en hoe zijn of haar evaring hiermee zijn.

Join the club!

What do you think about cubase vs logic vs fl and so ??

Vote :   

justjustin    posted on 14-04-2008 15:34
FL studio xxl....
Werkt gemakkelijk...snel...en goede geluidskwaliteit...
Uiteindelijk wel verder met een andere software..waar nog meer mee kan...
tairip    posted on 14-04-2008 15:56
Inderdaad... ik denk dat veel mensen met fruity werken vanwege het gebruiksgemak.
Roov    posted on 30-04-2008 16:59
Idd, het is makkelijk en je hoeft je er niet eens zo heel erg in te verdiepen om snel iets moois te maken. Alleen zou ik wel graag willen weten hoe je een remix maakt met fruity loops? Kan iemand dat mij misschien vertellen?
Prozei    posted on 30-04-2008 22:43
fruity loops blijft leuk tot je live gaat recorden.
dan is cubase of logic voor de mac wel een hele verbetering.
met fruityloops ken je gewoon snel iets in elkaar knutselen wat al leuk klinkt.
TheMole    posted on 01-05-2008 18:35
Ik werk met reason 4.0 veel mogelijkheden niet zo heel moeilijk en heel fijn als ge der mee overweg kunt
Gagarin12    posted on 01-05-2008 19:10
Poster: orsonwelsh
Hoi allemaal,
het valt me op dat veel van jullie met fruity loops werken en ableton. Zie eigenlijk weinig mensen het hebben over cubase...en logic.

Ik zit sinds kort op logic, maar jarenlang met cubase gewerkt. Zelfs nog op mn allereerste computer, een atari.

Valt me gewoon op. Fruityloops is inmiddels erg hot omdat o.a. Deadmau5 ermee werkt, net als laidback luke..

Dus, lijkt het me leuk om te weten wie waarmee werkt en hoe zijn of haar evaring hiermee zijn.

Join the club!

logic op atari, moet dan toch een oude versie zijn, nog van emagic voor dat apple het heeft overgekocht. Want logic is enkel compatibel met os. De apple versies van logic dan toch.

Gagarin
bambamstudio    posted on 01-05-2008 20:35
Logic was er voor de atari ST en falcon
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Illusion    posted on 01-05-2008 21:23
Poster: TheMole
Ik werk met reason 4.0 veel mogelijkheden niet zo heel moeilijk en heel fijn als ge der mee overweg kunt

Reason is idd een goed programma om na FL op uit te breiden. Ik ben inmiddels ook wat met Reason aan het stuntelen.

Ik vind daarintegen Reason wel ingewikkeld, maar het is denk ik net als met FL in het begin... Je moet het allemaal even doorhebben.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
yogum    posted on 03-05-2008 17:56
Cubase! Happy, laughing

Het rare is dat ik zelf juist FL weer moeilijk vind, daarna Reason en Cubase werkt gewoon lekker (makkelijk). Maarja, dat is misschien ook omdat ik het in die volgorde heb gedaan en FL en Reason alleen via 'internet' geleerd heb, terwijl ik wel een soort van cursus 'Cubasen' heb gehad.

Maar cubase vind ik goed overzichtelijk en dat is een van de grote pluspunten naar mijn mening.
tairip    posted on 03-05-2008 18:46
Poster: Illusion

Reason is idd een goed programma om na FL op uit te breiden. Ik ben inmiddels ook wat met Reason aan het stuntelen.

Ik vind daarintegen Reason wel ingewikkeld, maar het is denk ik net als met FL in het begin... Je moet het allemaal even doorhebben.

Reason valt best mee als je weet hoe het werkt! Ik vind het iets makkelijker werken dan fruity omdat je makkelijker kan zeggen waar je even een hatje wil hebben en een andere kick. In fruity moet dat weer in een pattern of je moet een pianoroll iets kopen waar je alles in kan doen.
Day-One    posted on 03-05-2008 20:01
okay Cubase en logic is de cocacala en pepsi verhaal wat achterhaald is door FL en LIVE..
tegenwoordig gaat het om de productie!
als je naar de funktionaliteit van de verschillende software paketten bekijkt zal je merken dat FL en Live de makkelijkste in de range zijn.....en komt bij dat logic voor mac geschreven is en menige hebben daar niets mee (nog niet!?)..dus eigelijk wil je zo weinig mogelijk geld aan uitgeven als beginner!

maar wat maakt FL en Live zo uniek!?
Beide hebben zo hun eigen karakter wat het zo makkelijk maakt om snel en effectief een track te maken..tenminste je bemerkt gelijk progressie!

mijn voorkeur gaat naar Live reden voor is dat het op 2 manier gebruik kan worden...on the fly (live dus) en op producers niveau (timeline)....... en vooral de drag and drop van tracks om ze gelijk te kunnen remixen is zo superrrrrr
voor dj's/producers is dit een TOP software....

vroeger had je dj's en producers..tegenwoordig is het beide!! en live heeft die mogelijkheden.....

reason is een geval apart...daar ga ik mij niet aan wagen........kabels ompluggen ed is te omslagtig....in mijn geval!

EDIT:: wbt Reason kom ik even op terug...
Ik heb eindelijk een goed uitleg gekregen over reason en ik moet zeggen dat ik hem nu wel gebruikt, maar niet als standalone, maar als slave in ableton (Rewire) weer een wereld open Thumbs Up
User edit by Day-One on 05-05-2008 @ 09:44:06 (21%)
OrsonWelsh    posted on 05-05-2008 15:28

maar wat maakt FL en Live zo uniek!?
Beide hebben zo hun eigen karakter wat het zo makkelijk maakt om snel en effectief een track te maken..tenminste je bemerkt gelijk progressie!

Cubase en logic niet? Volgens mij is het gewoon wat je oppakt en leert. Cubase en logic, daar maak ik ook snel en effectief een track mee.

Maar vertel nou eens exact wat er zo makkelijk is aan FL en Ableton?

daar ben ik dus benieuwd naar..

Day-One    posted on 07-05-2008 11:02
Poster: orsonwelsh

Logic is voor mac gemaakt en ik heb geen mac Thumbs Up FL gebruik ik zelf niet.
wat ik wel gebruik is Reason en Live (reason gerewired neer ableton) in mijn geval kan ik met die combinatie wel snel overweg dan cubase..
ik ken menige producers die zijn overgestapt van cubes naar Live omdat de "productie" ten opzichten van Cubase hoger liggen..maar vooralsnog is het een persoonlijk keuze van wat bij jou het beste past.

in mijn geval heb ik meer tot mijn beschikking wat betreft VST's, Filters en Reason modules waar je echt gekke dingen mee kan realiseren.

* makkelijke aan Ableton is dat je "on the fly" kan produceren en die achteraf beter kan arrangeren. (als je dit zou willen)
* Filters icm Vst's is erg handig.
* Makkelijk een combinatie van wav, mp3 en midi combineren
* minder processor kracht nodig (al bij het opstarten van Cubase bemerk je dit al ten opzichten van Live)

Daarom is het in mijn geval erg makkelijk tenopzichten van Cubase...dat betekend niet dat Cubase slecht is!!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

151 Users online: 93 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 11.979
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.094.152