zelf gemaakte case
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Glorious-D    posted on 01-04-2008 11:47
hejj , omdat ik deze zomer , wnr mijn rmx 40 is geland , een zelfgemaakte case gaa maken samen met mijn neef  ,  dacht ik   zouden er jongens ( of meisjes natuurlijk )  ervaring heben meteen case zelf te maken ,   in de case zalmoeten : 2x rp 400M3D s    1x rmx 40 dsp BlackFire   1x xxl cdx-10     versterker moet er niet in , is handiger dat ik hem verder weg kan zetten , kunnen mijn boksen ook verder Winking my eye  iemand ervaring  of ideeen ?

What do you think about zelf gemaakte case ??

Vote :   

RePlayz    posted on 01-04-2008 11:55
hey,

ik heb zel mijn inbouw gemaakt en dat heb ik gemaakt van een geraamte van metalen hoekprofielen. Deze kan je bij de Gamma ofsow kopen. Deze profielen zijn al voorzien van gaten, dus je kan er makkelijk je apparatuur inzetten. Het enige wat je moet doen is deze profielen op maat zagen. Als je het geraamte af hebt, kun je het dichten en meteen verstevigen met houten platen ofsow....

Bij mij werkt het erg goed, dus dit zou je misschien kunnen proberen. Door het metalen geraamte is het meteen beschermt. De binnekant zou je kunnen opvullen met schuim. Je zal alleen alles op maat moeten maken zodat het goed aansluit op de maten van je apparatuur!

Succes! RePlayz
Glorious-D    posted on 01-04-2008 12:09
Poster: RePlayz
hey,

ik heb zel mijn inbouw gemaakt en dat heb ik gemaakt van een geraamte van metalen hoekprofielen. Deze kan je bij de Gamma ofsow kopen. Deze profielen zijn al voorzien van gaten, dus je kan er makkelijk je apparatuur inzetten. Het enige wat je moet doen is deze profielen op maat zagen. Als je het geraamte af hebt, kun je het dichten en meteen verstevigen met houten platen ofsow....

Bij mij werkt het erg goed, dus dit zou je misschien kunnen proberen. Door het metalen geraamte is het meteen beschermt. De binnekant zou je kunnen opvullen met schuim. Je zal alleen alles op maat moeten maken zodat het goed aansluit op de maten van je apparatuur!

Succes! RePlayz

das wel slim gezien jhaa Happy, laughing kdenk dat dat ng de beste oplossing is qua stevig heid , en gwn die opvollen met houte platen , zoon dop matten ( zoals in de meeste cases die je koopt   ken de naam niet ) en op de hoeken vn da buitenkant  plastike hoeken zetten  zodat de hoeken nie gevaarlijk zijn  en niet beschadigen Happy, laughing
soundcollector    posted on 01-04-2008 12:17
ff een tip:

-Ik vind het gemakkeljiker als alles in apparte kistjes zit, dus twee aparte draaitafels kistjes 1 voor je mengpaneel en 1 voor de versterker.

Als je dan ooit eens alleen je draaitafels of alleen je mengpaneel moet meenemen voor ergens te draaien hoef je die grote kist niet mee te sleuren.

Het is ook handiger omdat je niet over veel plaats hebt voor zo een brede kist te zette

Je hoeft niet te sleuren met een kist van 30 kg waardoor u rug nu al kapot is ipv over twintig jaar

Als je een ander mengpaneel koopt ofzo meot je je hele kist nie aanpasse Winking my eye

greetz
Glorious-D    posted on 01-04-2008 12:25
Poster: soundcollector
ff een tip:

-Ik vind het gemakkeljiker als alles in apparte kistjes zit, dus twee aparte draaitafels kistjes 1 voor je mengpaneel en 1 voor de versterker.

Als je dan ooit eens alleen je draaitafels of alleen je mengpaneel moet meenemen voor ergens te draaien hoef je die grote kist niet mee te sleuren.

Het is ook handiger omdat je niet over veel plaats hebt voor zo een brede kist te zette

Je hoeft niet te sleuren met een kist van 30 kg waardoor u rug nu al kapot is ipv over twintig jaar

Als je een ander mengpaneel koopt ofzo meot je je hele kist nie aanpasse Winking my eye

greetz

dat is ook weer waar   maar dan denk ik  als ik zoo zou beginnen   dat ik het zo kan maken door inschuif techniek dat hy wel in µ& geheel kan onstan ofzo   zou dat een moglijk heid zijn ?
woxa    posted on 01-04-2008 12:36
kijk eens op flightcase-brico.be
zeer goeie site ze leggen alles uit hoe je een perfect flightcase moet maken
ik raad iedereen die ooit eens een flightcase wilt maken eens het stappenplan te lezen
DonBasco    posted on 01-04-2008 14:09
Poster: soundcollector
ff een tip:

greetz

Helemaal eens
Glorious-D    posted on 01-04-2008 16:23

tnx Happy, laughing  ben vndg al begonnen aan een tafel Happy, laughing   ik had nog een houte plaat waar mijn gear juist op Happy, laughing en nu vond ik toch pertoeval in het werkhok een hoop pvc platen die ik kan gebruiken als "muur" Happy, laughing dus hoop dat het lukt vndg  als het lukt  staat hij strax nog in dj booth's  Winking my eye

soundcollector    posted on 01-04-2008 17:59

Hallo,

Ben je nu een tafel aan het maken voor je gear in te bouwen, of voor je gear mee te nemen als je ergens heen gaat.

Je zei dat je misschien iets met een inschuif systeem wouw maken nou,

Ik zou iets maken zodat je mixer en je cd spelers in 1 kist kunnen en dan nog twee aparte kistjes voor je draaitafels kopen.

Waarom? Kisten voor draaitafels vind je hier en daar wel te koop, ik heb er nog gezien op dit forum overlaatst

En waarom zou je nu al kisten maken? Ben je al bezig on the road? ik bedoel echt feestjes draaien?

Een hele belangrijke tip !!!: HOU HET SIMPEL !! omdat simpel meestal sterk is, en dat is net wat we willen Winking my eye

greetz

Glorious-D    posted on 02-04-2008 14:11
jhaa   vndg heeft mijn neef het pvc meegenomen om het te zagen Happy, laughing  strax is het dan bij ons , dan gaan we het bevestigen Happy, laughing had zal tg alemaal in 1 kist worden Cry er was niet genoeg houd  en het geld iser ook niet  dus Happy, laughing en mijn neef iser altijd als ik mijn set moete vervoeren   dus dat komt dik in orde Happy, laughing  wat mijn plan :  een houten plank als bodem , en aan de rand pvc plaatjes  om het aftescheren ( om dat het maar voor even is moet het niet zoo heeeeel sterk zijn , in de zomer word het pas druk , dan moeter wel stevigheid inzitten Happy, laughing mijn neef wou ook ng een bak onder de bodem plaatsen , met de zelfde lengte als de plank , zodat die kan bevestigt worden aan de plank  en din die ba de cd speler in kan Happy, laughing maar dat is zijn werk :P tenslotte komt er ng een lamp achter de pvc wanden ( weet alleen nog niet hoe een ) ik dagt aan led tubes Happy, laughing aar een lt lamp met een plastic tube der op geschoven of een gespoten tl lamp  iemand een idee ( ijn voorkeur : led tubes ) 
OneSixty    posted on 02-04-2008 14:23
Poster: Glorious-D
jhaa   vndg heeft mijn neef het pvc meegenomen om het te zagen Happy, laughing  strax is het dan bij ons , dan gaan we het bevestigen Happy, laughing had zal tg alemaal in 1 kist worden Cry er was niet genoeg houd  en het geld iser ook niet  dus Happy, laughing en mijn neef iser altijd als ik mijn set moete vervoeren   dus dat komt dik in orde Happy, laughing  wat mijn plan :  een houten plank als bodem , en aan de rand pvc plaatjes  om het aftescheren ( om dat het maar voor even is moet het niet zoo heeeeel sterk zijn , in de zomer word het pas druk , dan moeter wel stevigheid inzitten Happy, laughing mijn neef wou ook ng een bak onder de bodem plaatsen , met de zelfde lengte als de plank , zodat die kan bevestigt worden aan de plank  en din die ba de cd speler in kan Happy, laughing maar dat is zijn werk :P tenslotte komt er ng een lamp achter de pvc wanden ( weet alleen nog niet hoe een ) ik dagt aan led tubes Happy, laughing aar een lt lamp met een plastic tube der op geschoven of een gespoten tl lamp  iemand een idee ( ijn voorkeur : led tubes ) 

je weet toch hoe duur ledtubes zijn...
Glorious-D    posted on 02-04-2008 15:03
jhaa , niet zoon led tubes zoals op uiven en events worden gerbuikt ,  meer licht buizen ,  ik weet niet juist hoeveel die buizen kosten  dusjha Unhappy maar anders neem ik gwn tubes om ovr een tl lamp teschuiven :P
Tizio    posted on 02-04-2008 15:38
Man, leer normaal typen en gebruik eens wat punten... Ik zou er zelf gewoon lekker led tubes op zetten :D alleen tja, aangezien je het geld daar niet voor hebt gewoon een tl buisje licht spuiten
Glorious-D    posted on 02-04-2008 22:58
jaa , sorry , ben er vandaag niet zoo bij , en dan type ik zoals op msn  , dus dit zal niet veel gebeuren , mjaa , in de winkel hebben ze ook plastice tubes om over de tl lamp teschuiven

This is an old Topic

No new postings for 6.372 days.
 Post CommentThat would be 212.4 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

154 Users online: 61 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 35.525
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.852.071