Poster: djmamo
als je met een djm 800 draait dan maakt het helemaal niets meer uit (digitaal aangesloten) want dan kan je niet meer vervormen.
dus eigenlijk zou de ultieme dj set behoren tot 2 of 3 cdj 1000 mk3 met een djm800 en dan stuur je weg naar een D&B d6 versterker (ook digitaal) en dan naar je geluidset.
ideale set kan bijna niet vervormen tenzij je te hard uitstuurd en je speakers gaan vervormen maar dat is een ander verhaal
inderdaad,
meeste waar ik draai staat een cdj 1000 mk3, met een djm 800, allemaal digitaal aangesloten..
heb voor een organisatie weleens een cdj 1000 die analoog stond, omgeschakeld naar digitaal voor dat we open gingen.. het geluids verschil kwa kwaliteit.. zo daar schrok ik toen voor het eerst even van toen ik dat opmerkte:P,
hoe groot het verschil was tussen digitaal en analoog

,
gister was ik even uit verveling in een lokatie waar ik paar maanden geleden regelmatig draaide (kan nu niet meer omdat ik vaste zaterdag in hmh heb), daar was het geluid zooo brak..
ik d8: of het komt omdat ik voor het eerst in maand tijd weer dynacord hoor..(en in die tijd mijn oren gewoon gewend zijn aan iets waar wel kwaliteit uit komt) of de dj draaid zwaar in het rood.. of er klopt iets met zijn cd's niet..
de eigenaar vroeg ook aan mij waarom het zo slecht klonk of ik er naar kon kijken.. dj draaide met 2 groene ledjes (heel zacht dus), op de hoofdmixer was ook alles goed.. ging hard maar de versterkers klipte niet.. kwamen tot de conclussie dat de dj gewoon slechte (mp3) cd's had, want ik draaide even 1 nummertje mee met mijn eigen orginele cd's.. en toen was het geluid wel gewoon goed

dus kinders.. gebruik altijd goeie kwaliteit muziek+cd's.. dat voorkomt een hoop scheve gezichten en is toch een beetje professionaliteit wat je uitstraalt

Poster: Jorrit
Helaas zit er nog altijd verschil tussen wat hoort, en wat er werkelijk gebeurt.
limiter is EIGELIJK bedoeld voor het beschermen van je speakers/versterkers.. (een clip signaal kan namelijk eerder schade aanbrengen aan een speaker.. dan een versterker die gewoon te zwaar is voor een speaker).. de limiter laten 'limiten' als het net tegen het randje van de 'clippen' aanzit.. (mits de speaker/versterker verhouding beetje klopt)
een digitale processor kan je instellen hoe hard jij het geluid maximaal wil.. ook instellen voor bepaalde avonden (zachtjes(rustige avond).. hard (drukke avond)) die
digitale processor 'limit' niet dat het gaat vervormen.. (als er weinig bas is dat t geluid omhoog schiet.. en zodra de bas komt weer heel zachtjes (dit doen limiters wel)
edit: krijg vaak genoeg de vraag van eigenaren: weet jij waarom mijn speakers zo kut klinken (opgeblazen).. naja.. gewoon het volgende: een versterker van 300/400 watt rms.. vol open laten zetten op een speaker van 800/900 rms.. (op versterkers word in vaak gevallen bezuinigd.. omdat eigenaren denken dat 800w rms harder gaat dan een 500 watt rms op een kleine versterker).. naja dat versterkertje van 300/400 rms continu vol in het rood en 'protect'.. dan gaat de speaker vanzelf kapot..
regel: over vermogen is altijd beter dan 'precies goed' vermogen.. puur voor de geluids kwaliteit uit je speakers (omdat het niet vol open staat).. en je maakt niks kapot