ik ben aan het overwegen om richting vinyl te gaan.
maaaar omdat ik er zelf niet zo veel verstand van heb wil ik graag jullie reacites.
er zijn 2 voor mij aantrekkelijke types.
de oem van akiyama ( acura )
goede revieuws veel functies vergelijkbaar met sl1200 van technics natuurlijk.
en dan de technics sl 1200
hierover heb ik de volgende vragen.
deze tafel heeft minder functies en een tragere starttijd dan de OEM's
deze tafels zijn ook nog eens aanzienlijk duurder.
mijn vraag aan jullie:
welke zouden jullie kiezen?
( dat technics duurzaam is weet ik.
maar als de akiyama's vergelijkbaar zijn lijken ze mij ook betrouwbaar. )
graag jullie ( uitgebreide ) reactie
Jasper a.k.a. Djaspow
Poster: Djaspowik ben aan het overwegen om richting vinyl te gaan.
maaaar omdat ik er zelf niet zo veel verstand van heb wil ik graag jullie reacites.
er zijn 2 voor mij aantrekkelijke types.
de oem van akiyama ( acura )
goede revieuws veel functies vergelijkbaar met sl1200 van technics natuurlijk.
en dan de technics sl 1200
hierover heb ik de volgende vragen.
deze tafel heeft minder functies en een tragere starttijd dan de OEM's
deze tafels zijn ook nog eens aanzienlijk duurder.
mijn vraag aan jullie:
welke zouden jullie kiezen?
( dat technics duurzaam is weet ik.
maar als de akiyama's vergelijkbaar zijn lijken ze mij ook betrouwbaar. )
graag jullie ( uitgebreide ) reactie
Jasper a.k.a. Djaspow
Poster: Twello
Het zijn beide goeie draaitafels, de vraag is welke jij fijner vind. Ik ga voor SL's, dan denk ik vooral economisch. Ze gaan haast niet stuk. Ik koop ze tweede hands dus hij daalt niet in waarde. Als jij OEM's koopt zijn ze meteen flink in waarde gedaalt. Met technics is dat niet zo.
Poster: Max-E
EEN TECHNICS NIEUW, DAALT OOK IN WAARDE! een tweedehands OEm daalt daarintegen amper in waarde, ik bedoel maar, ik vind deze post n beetje onzinnig?
Ikzelf heb hier ook over zitten denken, dacht eerst dat ik een technics(tweedehands) zou nemen.. Maar ben dit toch niet van plan om de volgende redenen: (ik neem een Synq XTRM.1 als Super OEM)
1: Technics heeft aanzienlijk lager kracht, wat zeer irritant is met aanzetten, ook als je de plaaten gelijk hebt en je wilt de loops tegelijk laten lopen, dan heb je nogsteeds t gekut, dat de plaat niet snelgenoeg start als je de plaat tegen houd(bij een Super OEM blijft de platter op perfecte snelheid lopen, bij een technics moet ie eerst ff inlopen.. kut dus..)
2: 8% pitch is gewoon te weinig(M5G heeft dan wel weer 16%), niet zo zeer voor beatmatche, maar vooral als je wat leuke mixjes wilt maken, bij een Super OEM(Synq) heb je de keuze tussen 10%/20%/50% ...
(waarvan je eigenlijk de 10 en de 20 alleen gebruikt)
Soms wil je dan gewoon n plaat opfokken door m op 78 toeren te gooien(of n oude single, die op 78 toeren loopt)
3: De LED Lampjes.. alleen een M5G heeft deze ook allemaal, maar deze is weer aanzienlijk duurder.. of je moet al n MK2 gaan modden maar dat kost ook weer wat extra geld..
4: De phono/line switch: T lijkt gek, maar met de line switch heb je gewoon betere qualiteit(en ga niet lopen zeiken van niet mensen, t is gewoon zo..)
5: Nog wat andere functies zoals instellen van brake en starttijd(van 0. nog iets naar 6 sec verschil..), ikzelf vind de designs ook mooier (al kun je m spuiten van technics, blabla, kost nog meer geld(reken ns uit n keertje, volgens mij zit je met t modden en spuiten enz. al op de dubbele aanschafprijs..) maar de vorm van de technics zal toch nooit veranderen..)
en je hebt n draaitafel die niet vanuit t buitenland geimporteerd word(wat ik zelf n fijn gevoel vind.. panasonic nederland levert namelijk geen Technics meer..)
en wat is de keuze andersom?
1: "Technics roeleert!" <-- daar koop je m voor right..
2: "Hij zier er mooier uit." <-- en wat vind jij?
Voor mij is de keuze snel gemaakt, voor jou?
Poster: tairip
Punt 1:
Ik weet niet hoe jij mixt maar hier heb ik en waarschijnlijk alle PRO DJ's over de hele wereld geen last van. Je moet met elk merk even het gevoel krijgen das net als met cd-spelers.
Punt 2:
Als je boven de 8 / 12% komt moet je je af gaan vragen of de platen wel bij elkaar passen.
Punt 3:
Lekker boeiiii
Punt 4:
Ik ga wel zeiken want het boeit geen reet. Of de phono pre-amp zit in je platenspeler of je phono pre amp zit in je mixer het maakt niets uit.
Ik vind het mooi dat je mijn quote nog ff gebruikt! Thnx
P.s. lees dit topic ff voor andere mensen onder ons: hier kan je namelijk zien hoeveel kass Max-E er al van gegeten heeft. KLIK
P.s. ik kraak de OEM bakken niet af het zijn volwaardige platenspelers voor een mooie prijs.
Poster: sparckless
Ojaa, dus de oems zijn beter? De technics heeft geen speling
Weet niet wat ik liever zou hebben,
de industrie standaart vs iets wat bij dozenschuifers vandaan komt
geen speling vs hogere torq
enzo kan je nog wel een heel lijstje maken.....
Poster: Max-E
EEN TECHNICS NIEUW, DAALT OOK IN WAARDE! een tweedehands OEm daalt daarintegen amper in waarde, ik bedoel maar, ik vind deze post n beetje onzinnig?
Poster: Twello
Je moet natuurlijk geen technicsen nieuw aanschaffen, dat zou dom zijn. Ze zijn tweede hands veel te krijgen, gaan niet stuk, plus hij blijft hoog in waarde. Waarom zou je een nieuwe aanschaffen voor 550 euro per stuk?!