draaitafels
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Djaspow    posted on 20-03-2008 23:02

ik ben aan het overwegen om richting vinyl te gaan.
maaaar omdat ik er zelf niet zo veel verstand van heb wil ik graag jullie reacites.
er zijn 2 voor mij aantrekkelijke types.
de oem van akiyama ( acura )
goede revieuws veel functies vergelijkbaar met sl1200 van technics natuurlijk.

en dan de technics sl 1200
hierover heb ik de volgende vragen.
deze tafel heeft minder functies en een tragere starttijd dan de OEM's
deze tafels zijn ook nog eens aanzienlijk duurder.

mijn vraag aan jullie:
welke zouden jullie kiezen?

( dat technics duurzaam is weet ik.
maar als de akiyama's vergelijkbaar zijn lijken ze mij ook betrouwbaar. )

graag jullie ( uitgebreide ) reactieWinking my eye

Jasper a.k.a. Djaspow

What do you think about draaitafels ??

Vote :   

Bastian    posted on 20-03-2008 23:05
Ik zou voor de acura's gaan, heb zelf ook deze keuze gemaakt en geen spijt van gehad.
Het geld dat je bespaart met de aankoop van oem's tegenover de sl's kan je weer alvast bijleggen voor pioneers of andere cd spelersWinking my eye
Twello    posted on 20-03-2008 23:09
Ik zou voor technics gaan, (ik zit in hetzelfde pakket) ik vind de technics er toch mooier uitzien. Plus je kan ze spuiten, ik zit te denken over de m5g, die is nog veel mooier!

Het zijn beide goeie draaitafels, de vraag is welke jij fijner vind. Ik ga voor SL's, dan denk ik vooral economisch. Ze gaan haast niet stuk. Ik koop ze tweede hands dus hij daalt niet in waarde. Als jij OEM's koopt zijn ze meteen flink in waarde gedaalt. Met technics is dat niet zo.
Djaspow    posted on 20-03-2008 23:12
ik heb zelf eigenlijk niet veel ervaring met vinyl
waar moet ik onder andere op letten bij de aankoop van deze spelers
Glorious-D    posted on 21-03-2008 11:36
ik dacht altijd dat technics sl reeks toch de Leading tt's waren ,  bekijk foto's van clubs , fuiven ,  ....  meestal technics ,  technics heeft een snel start vermogen , maar het belangrijkste vin dik toch ,  de pitch van te technics zijn de nauwkeurigste van alle TT's die er zijn ,  dat is toch wat ik gelezen heb . dus ,  als je kunt gaan zouw ik voor te technics gaan ,  maar natuurlijk   die acura is ook zeeer sterk om te draain , maar ik denk toch dat je langer voort kunt met de technics dan de acura .

waar moet je op letten :  ik denk wel dat je weet waar op te letten  als je toch al een keus hebt tussen de acura en de technics
Ziax    posted on 21-03-2008 11:39
Daarvoor surf je best even naar aboutdj.nl Thumbs Up daar staat een hele uitleg waar je moet op letten ! Happy, laughing

Ik zou eerder naar iets van synq kijken.. Gewoon omdat ik daar ervaring mee heb (en geen problemen), de acura ken ik totaal niet maar hij doet me qua looks enorm op de T150 van stanton denken.

Verder vind ik de looks geen punt om een draaitafel te kopen of niet. Er mogen nog kristalletjes opliggen en hem mij cadeau geven. Als het een JBs draaitafel is en ik heb thuis een technics of stanton staan wil ik toch liever de stanton met een kras op. Looks doen er voor mij niet toe.. Het moet goed werken, hoe het eruit ziet is bijzaak.
x-ample    posted on 21-03-2008 16:15
De Synq's zijn iets uitgebreider dan de Acura's, phono/line Switch.

Overigens hebben Technics een heel ander corrigeer gedrag, dat was een van de redenen waarom ik van OEM naar Technics ben overgestapt.
User edit by x-ample on 21-03-2008 @ 16:16:24 (100%)
tairip    posted on 21-03-2008 16:28
Poster: Djaspow

ik ben aan het overwegen om richting vinyl te gaan.
maaaar omdat ik er zelf niet zo veel verstand van heb wil ik graag jullie reacites.
er zijn 2 voor mij aantrekkelijke types.
de oem van akiyama ( acura )
goede revieuws veel functies vergelijkbaar met sl1200 van technics natuurlijk.

en dan de technics sl 1200
hierover heb ik de volgende vragen.
deze tafel heeft minder functies en een tragere starttijd dan de OEM's
deze tafels zijn ook nog eens aanzienlijk duurder.

mijn vraag aan jullie:
welke zouden jullie kiezen?

( dat technics duurzaam is weet ik.
maar als de akiyama's vergelijkbaar zijn lijken ze mij ook betrouwbaar. )

graag jullie ( uitgebreide ) reactieWinking my eye

Jasper a.k.a. Djaspow

Technics roeleert!
Max-E    posted on 21-03-2008 19:02
Poster: Twello
Het zijn beide goeie draaitafels, de vraag is welke jij fijner vind. Ik ga voor SL's, dan denk ik vooral economisch. Ze gaan haast niet stuk. Ik koop ze tweede hands dus hij daalt niet in waarde. Als jij OEM's koopt zijn ze meteen flink in waarde gedaalt. Met technics is dat niet zo.

EEN TECHNICS NIEUW, DAALT OOK IN WAARDE! een tweedehands OEm daalt daarintegen amper in waarde, ik bedoel maar, ik vind deze post n beetje onzinnig?

Ikzelf heb hier ook over zitten denken, dacht eerst dat ik een technics(tweedehands) zou nemen.. Maar ben dit toch niet van plan om de volgende redenen: (ik neem een Synq XTRM.1 als Super OEM)

1: Technics heeft aanzienlijk lager kracht, wat zeer irritant is met aanzetten, ook als je de plaaten gelijk hebt en je wilt de loops tegelijk laten lopen, dan heb je nogsteeds t gekut, dat de plaat niet snelgenoeg start als je de plaat tegen houd(bij een Super OEM blijft de platter op perfecte snelheid lopen, bij een technics moet ie eerst ff inlopen.. kut dus..)

2: 8% pitch is gewoon te weinig(M5G heeft dan wel weer 16%), niet zo zeer voor beatmatche, maar vooral als je wat leuke mixjes wilt maken, bij een Super OEM(Synq) heb je de keuze tussen 10%/20%/50% ...
(waarvan je eigenlijk de 10 en de 20 alleen gebruikt)
Soms wil je dan gewoon n plaat opfokken door m op 78 toeren te gooien(of n oude single, die op 78 toeren loopt)

3: De LED Lampjes.. alleen een M5G heeft deze ook allemaal, maar deze is weer aanzienlijk duurder.. of je moet al n MK2 gaan modden maar dat kost ook weer wat extra geld..

4: De phono/line switch: T lijkt gek, maar met de line switch heb je gewoon betere qualiteit(en ga niet lopen zeiken van niet mensen, t is gewoon zo..)

5: Nog wat andere functies zoals instellen van brake en starttijd(van 0. nog iets naar 6 sec verschil..), ikzelf vind de designs ook mooier (al kun je m spuiten van technics, blabla, kost nog meer geld(reken ns uit n keertje, volgens mij zit je met t modden en spuiten enz. al op de dubbele aanschafprijs..) maar de vorm van de technics zal toch nooit veranderen..)

en je hebt n draaitafel die niet vanuit t buitenland geimporteerd word(wat ik zelf n fijn gevoel vind.. panasonic nederland levert namelijk geen Technics meer..)

en wat is de keuze andersom?

1: "Technics roeleert!" <-- daar koop je m voor right..
2: "Hij zier er mooier uit." <-- en wat vind jij?

Voor mij is de keuze snel gemaakt, voor jou?
tairip    posted on 21-03-2008 19:39
Poster: Max-E

EEN TECHNICS NIEUW, DAALT OOK IN WAARDE! een tweedehands OEm daalt daarintegen amper in waarde, ik bedoel maar, ik vind deze post n beetje onzinnig?

Ikzelf heb hier ook over zitten denken, dacht eerst dat ik een technics(tweedehands) zou nemen.. Maar ben dit toch niet van plan om de volgende redenen: (ik neem een Synq XTRM.1 als Super OEM)

1: Technics heeft aanzienlijk lager kracht, wat zeer irritant is met aanzetten, ook als je de plaaten gelijk hebt en je wilt de loops tegelijk laten lopen, dan heb je nogsteeds t gekut, dat de plaat niet snelgenoeg start als je de plaat tegen houd(bij een Super OEM blijft de platter op perfecte snelheid lopen, bij een technics moet ie eerst ff inlopen.. kut dus..)

2: 8% pitch is gewoon te weinig(M5G heeft dan wel weer 16%), niet zo zeer voor beatmatche, maar vooral als je wat leuke mixjes wilt maken, bij een Super OEM(Synq) heb je de keuze tussen 10%/20%/50% ...
Soms wil je dan gewoon n plaat opfokken door m op 78 toeren te gooien(of n oude single, die op 78 toeren loopt)

3: De LED Lampjes.. alleen een M5G heeft deze ook allemaal, maar deze is weer aanzienlijk duurder.. of je moet al n MK2 gaan modden maar dat kost ook weer wat extra geld..

4: De phono/line switch: T lijkt gek, maar met de line switch heb je gewoon betere qualiteit(en ga niet lopen zeiken van niet mensen, t is gewoon zo..)

5: Nog wat andere functies zoals instellen van brake en starttijd(van 0. nog iets naar 6 sec verschil..), ikzelf vind de designs ook mooier (al kun je m spuiten van technics, blabla, kost nog meer geld(reken ns uit n keertje, volgens mij zit je met t modden en spuiten enz. al op de dubbele aanschafprijs..) maar de vorm van de technics zal toch nooit veranderen..)

en je hebt n draaitafel die niet vanuit t buitenland geimporteerd word(wat ik zelf n fijn gevoel vind.. panasonic nederland levert namelijk geen Technics meer..)

en wat is de keuze andersom?

1: "Technics roeleert!" <-- daar koop je m voor right..
2: "Hij zier er mooier uit." <-- en wat vind jij?

Voor mij is de keuze snel gemaakt, voor jou?

Punt 1:
Ik weet niet hoe jij mixt maar hier heb ik en waarschijnlijk alle PRO DJ's over de hele wereld geen last van. Je moet met elk merk even het gevoel krijgen das net als met cd-spelers.

Punt 2:
Als je boven de 8 / 12% komt moet je je af gaan vragen of de platen wel bij elkaar passen.

Punt 3:
Lekker boeiiii

Punt 4:
Ik ga wel zeiken want het boeit geen reet. Of de phono pre-amp zit in je platenspeler of je phono pre amp zit in je mixer het maakt niets uit.

Ik vind het mooi dat je mijn quote nog ff gebruikt! Thnx
P.s. lees dit topic ff voor andere mensen onder ons: hier kan je namelijk zien hoeveel kass Max-E er al van gegeten heeft. KLIK

P.s. ik kraak de OEM bakken niet af het zijn volwaardige platenspelers voor een mooie prijs.
User edit by tairip on 21-03-2008 @ 19:41:03 (8%)
Max-E    posted on 21-03-2008 20:00
Poster: tairip

Punt 1:
Ik weet niet hoe jij mixt maar hier heb ik en waarschijnlijk alle PRO DJ's over de hele wereld geen last van. Je moet met elk merk even het gevoel krijgen das net als met cd-spelers.

Punt 2:
Als je boven de 8 / 12% komt moet je je af gaan vragen of de platen wel bij elkaar passen.

Punt 3:
Lekker boeiiii

Punt 4:
Ik ga wel zeiken want het boeit geen reet. Of de phono pre-amp zit in je platenspeler of je phono pre amp zit in je mixer het maakt niets uit.

Ik vind het mooi dat je mijn quote nog ff gebruikt! Thnx
P.s. lees dit topic ff voor andere mensen onder ons: hier kan je namelijk zien hoeveel kass Max-E er al van gegeten heeft. KLIK

P.s. ik kraak de OEM bakken niet af het zijn volwaardige platenspelers voor een mooie prijs.

wtf boeit t hoe lang ik draai? ik ga iets van 2 jaar al om met draaitafels(lijkt me toch lang genoeg om er toch wel wat van af te weten, weet zeker dat t veel minder als jou zal zijn..), mixers en heaphones, je kan zeker wennen aan de correctie van een technics, maar ik vind t fijner, als je zelf met vinyl gaat draaien.. dat je ook nog veel van de mogelijkheden van CD hebt, de LED's Boeien zeker, omdat de gloeilampjes van de pop-up namelijk binnen n maand naar de tyfus is als je veel draait.. (en het LEDje geeft meer uitstraling naar mijn mening..)

"Punt 2:
Als je boven de 8 / 12% komt moet je je af gaan vragen of de platen wel bij elkaar passen."
10% tot 12 % is genoeg, daarom gebruik ik ook heel soms 20 %, zelf eet je ook niet veel Kaas van wat ik bedoel. Maar omdat die 8% soms NET iets te weinig is, zuigt dit...

Punt 4: je hebt gelijk, maar laat je nou net niet zoon geweldig mengpaneel hebben, dan maakt het zeker uit, omdat je t geluid dan namelijk moet versterken, heb je n ouder mengpaneel, dan kan dit nog wel vaker t geluid vervormen..(dan heb ik t over mengpanelen, van mindere merken van 7-10 jaar geleden)

Mijn mening, waarom de technics in de Clubs staat of door Profesionele dj's gebruikt wordt: <1> Ze zijn meestal ingekocht voordat de Super OEM bak(van de markt nu..) bestond <2>en ze zouden blijkbaar betere demping hebben, nou.. ik heb laatst flink staan bonken op n xtrm.1 en ik had geen bijgeluiden.. datie meezingt.. tja, de freefloat bestaat niet voor niets.. En dan krijgen we weer: Tja, maar dan kan je niet scratchen, nee idd, heb ook nog nooit n scratcher gezien waarvan de draaitafel rumble van had?
(dit is niet de enige draaitafel die altijd in clubs staat.. heb zelf ook vaker n XTRM.1, iets anders heb ik spijtig nog niet zien staan in de clubs/discoteken..)
Verder zie ik vaker pro dj's met party filmpies die de stantons gebruiken, dus blijkbaar niet iedereen zit gebruikt jou overweldigende draaitafel.

Nog een vraagje, waarom begin je te doen, alsof ik NIKS ervan afweet? zelf kom je aanwandelen met de Ik ben geil op technics opmerking. daar heeft iemand echt iets aan he, alstie opzoek is naar fatsoenlijke meningen over een keuze over draaitafels...

EDIT: geen dank voor je quote:P
User edit by Max-E on 21-03-2008 @ 20:01:02 (1%)
Boyd    posted on 21-03-2008 20:23
Ojaa, dus de oems zijn beter? De technics heeft geen spelingCry

Weet niet wat ik liever zou hebben,

de industrie standaart vs iets wat bij dozenschuifers vandaan komt
geen speling vs hogere torq

enzo kan je nog wel een heel lijstje maken.....
tairip    posted on 21-03-2008 20:34
Poster: sparckless
Ojaa, dus de oems zijn beter? De technics heeft geen spelingCry

Weet niet wat ik liever zou hebben,

de industrie standaart vs iets wat bij dozenschuifers vandaan komt
geen speling vs hogere torq

enzo kan je nog wel een heel lijstje maken.....

Inderdaad, de OEM bakken zijn ook super draaitafels voor het geld!
Twello    posted on 21-03-2008 20:39

Je moet natuurlijk geen technicsen nieuw aanschaffen, dat zou dom zijn. Ze zijn tweede hands veel te krijgen, gaan niet stuk, plus hij blijft hoog in waarde. Waarom zou je een nieuwe aanschaffen voor 550 euro per stuk?!
TheMole    posted on 22-03-2008 08:58
waarom het duurste kopen ik heb de T2' van jbsystems gekocht en heb der nog altijd geen spijt van gehad.De Reloop RP-6000 MK6 is ook een heel goeie draaitafel
User edit by TheMole on 22-03-2008 @ 09:04:12 (54%)
Max-E    posted on 22-03-2008 10:48
Poster: Twello

Je moet natuurlijk geen technicsen nieuw aanschaffen, dat zou dom zijn. Ze zijn tweede hands veel te krijgen, gaan niet stuk, plus hij blijft hoog in waarde. Waarom zou je een nieuwe aanschaffen voor 550 euro per stuk?!

ja, maar ik vind, waarom zou je n Super OEM nieuw kopen? je kunt n Synq voor 200 tot 250 euro tweedehands krijgen..

kijk je hebt idd geen speling, maar daar heb je amper last van-> nouja soms heb je sneller last van skippen,(dan spreek ik niet over scratchers..)

ps. de speling verschilt als ik eerlijk moet zijn ook per OEM, degene met de minste speling was tot nu toe de Synq en de stanton st.150(al is deze wel weer te verwijderen als je jezelf eraan waagt eentje nieuw te kopen..)

ik snap zeker omdat heel veel clubs technics hebben, dat t wel 100x zo handig is om n technics in huis te hebben staan.. Maar als je nou net de qualiteit/prijs verschil wilt hebben(ik heb t dus nu over nieuwprijs) dan schuift de Super OEM ver naar voren..

maar ik denk nogsteeds, dat als de Super OEM's 10 jaar geleden al zo goed waren als nu, dat er niet overal n technics stond..(al is de technics vs Super OEM ookwel n beetje van Metaal vs plastic.. toch valt de st.150 en de synq<- waarvan ik niet precies weet waarvan de bovenste plaat gemaakt is, hier niet onder)

ik denk zelf dat dit voor iedereen n eigen keuze is, wil je n draaitafel die overal te zien is of eentje met veel kracht, wil je eentje die je in de gekste kleuren ter wereld kan spuiten, of wil je n moderner design..

t zijn m voor mijn gevoel de kleinigheidjes die t m doen per persoon(want de speling, die kun je laten verwijderen..)
EDIT: Ik zeg dus niet dat n technics SLECHT IS, het tegendeel, maar t zijn m de dingetjes die t m doen per persoonWinking my eye
User edit by Max-E on 22-03-2008 @ 10:50:20 (7%)
Djaspow    posted on 25-03-2008 20:13
maar het grote voordeel van technics is dus dat ze overal staan en dat je overal eigenlijk zo kunt beginnen met draaien.
Yorick    posted on 25-03-2008 20:31

1: Technics heeft aanzienlijk lager kracht, wat zeer irritant is met aanzetten, ook als je de plaaten gelijk hebt en je wilt de loops tegelijk laten lopen, dan heb je nogsteeds t gekut, dat de plaat niet snelgenoeg start als je de plaat tegen houd(bij een Super OEM blijft de platter op perfecte snelheid lopen, bij een technics moet ie eerst ff inlopen.. kut dus..)

je heb ook een hand gekregen om de plaat los te laten,,

2: 8% pitch is gewoon te weinig(M5G heeft dan wel weer 16%), niet zo zeer voor beatmatche, maar vooral als je wat leuke mixjes wilt maken, bij een Super OEM(Synq) heb je de keuze tussen 10%/20%/50% ...

als je 1 style draait is dat voldoende

mk 5 heeft dat ook!

het geluid word in het apperaat zelf versterkt ipv de gain op je mixer

5: Nog wat andere functies zoals instellen van brake en starttijd(van 0. nog iets naar 6 sec verschil..), ikzelf vind de designs ook mooier (al kun je m spuiten van technics, blabla, kost nog meer geld(reken ns uit n keertje, volgens mij zit je met t modden en spuiten enz. al op de dubbele aanschafprijs..) maar de vorm van de technics zal toch nooit veranderen..)

waarom een break tijd instellen? omdat je niet ken uitmixen? met de technics kan je dat ook met de start stop doen als je hem korter wil doe je het met je vinger of voet of neus

daarom kan he het ook in het buitenland bestellen
User edit by Yorick on 25-03-2008 @ 20:32:08 (1%)
OrsonWelsh    posted on 14-04-2008 15:11
er is maar 1 draaitafel in mijn ogen en dat is technics. Blijft toch altijd de stabiele faktor en het fundament van het dj gebeuren mbt vinyl!

Dus als je het geld ervoor hebt, koop dan gewoon een ordinair (hahah) sl 1200
Twello    posted on 14-04-2008 15:25
Of nog beter, een m5g Cry
cptN    posted on 17-04-2008 14:33
Het is inmiddels gewoon bekend dat de super-OEM draaitafels technisch beter zijn dan de Technics, maar de super-OEMs moeten zich nog bewijzen omdat de Technics er al zo lang zijn.

Het is vaak de veiligere keuze voor mensen om de Technics te gaan, al doen mensen net of er nog nooit een Technics kapot is gegaan :P

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

141 Users online: 58 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 39.083
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.855.629