Dirty House GESTOLEN (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RenéKuppens    posted on 01-03-2008 21:13
Aangezien ik met B-Bass ook geen goede ervaringen heb...en ik niet zou willen hebben dat jonge talent volle producers hier problemen mee kunnen krijgen!

Meld ik dit even!

Wat ik nu ga zeggen daan schrok ik zelf ook echt ontzettend van. Het laat even kort door de bocht zien hoe smerig en achterbaks deze muziekindustrie in elkaar zit.

Voordat Digidance mijn boekingen deed en voordat ik besloot alles zelf te gaan doen qua label etc ben ik bij een flink aantal labels langsgeweest om te kijken wat we voor elkaar konden betekenen. Een van de labels waar ik langs ben geweest is B-Bass Music van DJ Glenn B & Carlos Barbosa. Hier zouden we een vinyl uitbrengen, de Dirty House E.P. Het contract heb ik hier nog liggen - het is echt een wurgcontract van de hoogste klasse - dus daar heb ik niet getekend. Netjes bedankt en zakelijk kwamen we niet rond. That's how it go's... dacht ik.

Vervolgens kom ik dus via-via vorige week achter dat DJ Glenn B en Carlos Barbossa er doodleuk met mijn naam van door proberen te gaan! Ze zijn bezig een CD onder de naam 'Dirty House' in de winkel te krijgen.. en daarbij ook nog eens een aantal feesten onder de naam 'Dirty House'. Gewoon een ripoff van mijn zaken!

Wat voor low-life, respectloze idioot ben je als je schaamteloos probeert te kapen waar ik 2 jaar voor heb geknokt? Iedereen weet dat als je het over Dirty House hebt - dat je het over mij en de rest van de dirty house crew hebt. Niet die mislukte platenbakkers van B-Bass Music. Echt, ik haat dit soort ratten, ze hebben dit geintje al veel vaker geflikt. Er was eerst 'Bubbling Beatz' van DJ Hardwell.. en toen kwamen zijn met 'Reaggeton Riddim' met exact het zelfde lettertype en layout. Hardwell kwam met Eclectic Beatz en zij kwamen met een andere Eclectic CD. Ik kom met 'Dirty House' en ze presteren het om dit 7 dagen voor mij te registeren bij het Benelux Merkenbureau. Als je ze dan vervolgens opbeld met de vraag waar dit allemaal op slaat krijg je te horen; 'Tja, zaken zijn zaken'.

Echt.. fuckoff met de schele dakduif van een DJ Glenn B en die crooked mensen naaiende malloot van een Carlos Barbosa. Zijn representeren echt alles wat slecht is in deze muziekindustrie.

Dus, mocht je ergens een fake Dirty House party zien. (Ze hebben er inmiddels eentje geplanned in The Empire New York in Hengeloo) Boycot die onzin, want je krijgt een slap aftreksel met B Klasse DJ's die het hele concept niet eens begrijpen..

If it's not Vato Gonzalez, Jorno Espé, Funk*D, MC Tjen, Devastator, JDK or Jay Buca & Le Mar or any other REALY dirty house member.. it's NOT dirty house.. we are the originators!

Ik heb zo her en der eens gesproken met mensen.. volgens mij kunnen we best wel een 'Ik ben genaaid door B-Bass Music' hyve gaan openen - ik ben lang niet de enige die te leiden heeft onder de smerige achterbakse acties van deze twee zielige uitzuigers. Er zijn veel meer beginnende producers en DJ's die daar genaaid zijn met wurgcontracten en andere backstabber acties om geld te verdienen over jullie rug. Ik ben met Dirty House als label bezig om de weg vrij te maken voor een compleet nieuwe generatie DJ's en producers.. en in plaats van die mensen te helpen en ondersteunen - naaien ze de nieuwkomers om er zelf beter van te worden.

Dus om even duidelijk te zijn;
Fuck DJ Glenn 'Crosseyed as a pinguin' B! Fuck DJ Carlos 'Backstabber' Barbosa!
Fuck Feestjuh.nl! Fuck B-Bass Music als bedrijf, label en het stelletje dieven dat ze zijn.

It's Dirty House.. and I am the originator of this hype. This is my house.

M.v.g.

René

www.reborn-events.nl

www.renekuppens.com
User edit by RenéKuppens on 01-03-2008 @ 21:14:34 (1%)

What do you think about Dirty House GESTOLEN ??

Vote :   

Ashley    posted on 11-05-2008 16:15
tja zo krijg je dit soort gebeurtenissen altijd te horen.. de DJ beschuldigd het label, het label komt een week daarna met een ''persbericht'' waarin een heel andere kant van het verhaal beschreven word.. en uiteindelijk weten alléén de DJ en het label hoe het allemaal gegaan is.
Lullig voor Vato, maar dat is nou eenmaal muziek business en je moet op valse trucjes om meer geld te verdienen voorbereid zijn
Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 11-05-2008 @ 16:16:19 (21%)
Nandi    posted on 11-05-2008 16:31
Poster: Ashley
tja zo krijg je dit soort gebeurtenissen altijd te horen.. de DJ beschuldigd het label, het label komt een week daarna met een ''persbericht'' waarin een heel andere kant van het verhaal beschreven word.. en uiteindelijk weten alléén de DJ en het label hoe het allemaal gegaan is.
Lullig voor Vato, maar dat is nou eenmaal muziek business en je moet op valse trucjes om meer geld te verdienen voorbereid zijn

IK geef je helemaal gelijk !
Yorick    posted on 11-05-2008 16:59
als hij een beetje volwassen was kon die wel wat normaler reageren,,
 ipv
Fuck Feestjuh.nl! Fuck B-Bass Music als bedrijf, label en het stelletje dieven dat ze zijn.

snap best dat die boos is maar dit noem ik kinderachtig
Bastian    posted on 11-05-2008 18:27
Poster: dj_jr
als hij een beetje volwassen was kon die wel wat normaler reageren,,
 ipv

snap best dat die boos is maar dit noem ik kinderachtig

Dirty House > Dirty Language Winking my eye
Yorick    posted on 11-05-2008 19:05
sterf met dirty language,,, beetje volwassen reageren ken die niet eens
vind het een beetje zielig.. had hij ze consept maar vast moetenleggen, in de media wereld gaat het ook zo. als je concept niet vast gelegt heb jammer dan!

en de naam mixtape is zeker ook van hem?;p
je moet is kijken hoeveel mixtapes er met eclectic en dirty house zijn.. dat is toch ook jatten/ naapen?
User edit by Yorick on 11-05-2008 @ 19:08:28 (65%)
Gery    posted on 11-05-2008 20:52
alles is nu in orde neem ik aan.. Happy, laughing

als ik mij niet vergis is het ook zo dat als je kan aantonen dat jij al langer met iets bezig bent bij het merkenbureau zij in principe niet jouw concept mogen neerleggen voor iemand anders.. zij zijn verplicht dit te onderzoeken in principe..
DJ - Producer
Illusion    posted on 12-05-2008 11:15

Je moet altijd je eigen ontwerpen weer mee terug nemen. Net zoals demo's van je track. Noooit opsturen, of noooit daar laten liggen. Je gaat heen, laat ze horen, en neemt ze weer mee terug. Daarom moet je duidelijke afspraken maken over iets dat jij wilt uitbrengen. Zoals wordt gezegt, de muziek industrie is een vuil zaakje, en als er iets valt te jatten waar geld mee te verdienen is, dan doen ze dat.

Dus aan alle dj/producers,,, Pas op met wat je doet, en zorg zoveel mogelijk dat je nieuwe ontwerpen alleen voor jezelf blijven.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Sebasz    posted on 12-05-2008 11:18

*popcorn pakt*
MartinDuncan    posted on 12-05-2008 11:34

Toch prettig dat ie zelf ookal aangeeft dat het een "hype" is.....
Dat betekent vast dat met "Dirty House" hetzelfde gaat gebeuren als met Jump?
ianroma    posted on 12-05-2008 17:09
@ matin duncan:
Ja idd! Door mensen zoals vato word de house scene wel erg commercieel en dan krijg je natuurlijk van dit soort gezeik. maar dan zul je zien dat straks net als bij jump dehele scene instort. En trouwens de muziek die ze in dirty house etc. draaien word ook in gedraaid bij Nope is  Dope enz. dus hij is echt niet de enige met deze stijl!
User edit by ianroma on 12-05-2008 @ 17:12:12 (73%)
Bastian    posted on 12-05-2008 17:14
Achja don't worry. Gelukkig is de house scene zo groot dat het niet zo snel in kan storten.
Jump was jump en bij house heb je nog tech house, minimal house, deep house etc. etc.
Alleen mis ik wel die écht lekkere house plaatjes van een paar jaar geleden en dat dat niveau ff niet doorgezet word.
Komt goedWinking my eye
User edit by Bastian on 12-05-2008 @ 17:15:44 (67%)
MartinDuncan    posted on 12-05-2008 18:22
Ik ben ook alles behalve bang dat de house scene in gaat storten ofzo :P. Maar denk niet dat het geluid dat "Dirty House" heet nog lang leuk zal blijven.. Het wordt op het moment een beetje uitgemolken en het begint wat mij betreft allemaal een beetje te veel op elkaar te lijken....

Dat de House tot 1,5 jaar zo ontzettend vet is ben ik helemaal met je eens Bastian! Vanmiddag zo weer even al die plaatjes gedraaid DAT IS VET ZEG :P. Dacht er toen ook aan of het misschien niet vet zou zijn om gewoon een feestje te organiseren met alleen maar dat soort muziek. 

Groeten. 
Roov    posted on 13-05-2008 16:35
Wat een stelletje eikels zeg! Hoe hard word je dan genaaid. Is er niemand die hier iets tegen kan doen?
OrsonWelsh    posted on 14-05-2008 08:12
Nee, dat is de business...
iemand poept een gouden ei uit (alhoewel ik het claimen dat je de bedenker bent van dirrty house vind ik ver gaan, maar goed) en de anderen gaan het genetisch namaken, manipuleren.
Zo gaat het al jaren...is niets aan te doen.

Maar je zo uitlaten over mensen geeft een weder-reactie van de industrie...Ik denk dat je dan behoorlijk geboycot gaat worden.

Je hoort/leest nu ook maar 1 kant van het verhaal..Ben benieuwd naar een reactie van de andere partijen namelijk...

Maar hij zit nu bij Digidance, en bij Jan (lees Voermans) zit je goed want ik ken hem al heeeeeeel lang, dus wat zeurt ie nou?

Beetje hoog in de bol, mr dirtty house....

Ik heb al eens een keer eerder gemeld dat de oudere djs toch wat menselijker met elkaar omgaan. Tegenwoordig is het echt ellebogenwerk zeg. Niemand gunt elkaar het licht in de ogen lijkt het wel..
Heel jammer, omdat je toch met zn allen de house scene maakt, ongeacht wat voor een muziekstijl je draait.

Dus barabas...schiet mij maar terug...CryCry

JerryOwens    posted on 14-05-2008 19:02
Je kunt namen als dirty house toch gewoon laten registreren als handelsnaam of trademark. Beetje dom dat je je zakelijk niet indekt als je dit soort dingen op de markt probeert te brengen. Je praat wel over wurg contracten enzo, maar erg slim ben je waarschijnlijk zakelijk ook niet. 

Daar komt nog bij, dat dirty house niet echt een zeer originele benaming is. Ik durf te wedden dat er heel wat besloten feestjes zijn die de naar dirty house of iets dergelijks meekrijgen... 

maar verder heb je het nu lekker voor elkaar toch, bij Digidance...

Niet meer aan denken, gewoon overheen stappen en lekker doorgaan met waar je mee bezig bent

This is an old Topic

No new postings for 6.317 days.
 Post CommentThat would be 210.6 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

195 Users online: 131 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 41.734
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.935.279