Dirty House GESTOLEN (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RenéKuppens    posted on 01-03-2008 21:13
Aangezien ik met B-Bass ook geen goede ervaringen heb...en ik niet zou willen hebben dat jonge talent volle producers hier problemen mee kunnen krijgen!

Meld ik dit even!

Wat ik nu ga zeggen daan schrok ik zelf ook echt ontzettend van. Het laat even kort door de bocht zien hoe smerig en achterbaks deze muziekindustrie in elkaar zit.

Voordat Digidance mijn boekingen deed en voordat ik besloot alles zelf te gaan doen qua label etc ben ik bij een flink aantal labels langsgeweest om te kijken wat we voor elkaar konden betekenen. Een van de labels waar ik langs ben geweest is B-Bass Music van DJ Glenn B & Carlos Barbosa. Hier zouden we een vinyl uitbrengen, de Dirty House E.P. Het contract heb ik hier nog liggen - het is echt een wurgcontract van de hoogste klasse - dus daar heb ik niet getekend. Netjes bedankt en zakelijk kwamen we niet rond. That's how it go's... dacht ik.

Vervolgens kom ik dus via-via vorige week achter dat DJ Glenn B en Carlos Barbossa er doodleuk met mijn naam van door proberen te gaan! Ze zijn bezig een CD onder de naam 'Dirty House' in de winkel te krijgen.. en daarbij ook nog eens een aantal feesten onder de naam 'Dirty House'. Gewoon een ripoff van mijn zaken!

Wat voor low-life, respectloze idioot ben je als je schaamteloos probeert te kapen waar ik 2 jaar voor heb geknokt? Iedereen weet dat als je het over Dirty House hebt - dat je het over mij en de rest van de dirty house crew hebt. Niet die mislukte platenbakkers van B-Bass Music. Echt, ik haat dit soort ratten, ze hebben dit geintje al veel vaker geflikt. Er was eerst 'Bubbling Beatz' van DJ Hardwell.. en toen kwamen zijn met 'Reaggeton Riddim' met exact het zelfde lettertype en layout. Hardwell kwam met Eclectic Beatz en zij kwamen met een andere Eclectic CD. Ik kom met 'Dirty House' en ze presteren het om dit 7 dagen voor mij te registeren bij het Benelux Merkenbureau. Als je ze dan vervolgens opbeld met de vraag waar dit allemaal op slaat krijg je te horen; 'Tja, zaken zijn zaken'.

Echt.. fuckoff met de schele dakduif van een DJ Glenn B en die crooked mensen naaiende malloot van een Carlos Barbosa. Zijn representeren echt alles wat slecht is in deze muziekindustrie.

Dus, mocht je ergens een fake Dirty House party zien. (Ze hebben er inmiddels eentje geplanned in The Empire New York in Hengeloo) Boycot die onzin, want je krijgt een slap aftreksel met B Klasse DJ's die het hele concept niet eens begrijpen..

If it's not Vato Gonzalez, Jorno Espé, Funk*D, MC Tjen, Devastator, JDK or Jay Buca & Le Mar or any other REALY dirty house member.. it's NOT dirty house.. we are the originators!

Ik heb zo her en der eens gesproken met mensen.. volgens mij kunnen we best wel een 'Ik ben genaaid door B-Bass Music' hyve gaan openen - ik ben lang niet de enige die te leiden heeft onder de smerige achterbakse acties van deze twee zielige uitzuigers. Er zijn veel meer beginnende producers en DJ's die daar genaaid zijn met wurgcontracten en andere backstabber acties om geld te verdienen over jullie rug. Ik ben met Dirty House als label bezig om de weg vrij te maken voor een compleet nieuwe generatie DJ's en producers.. en in plaats van die mensen te helpen en ondersteunen - naaien ze de nieuwkomers om er zelf beter van te worden.

Dus om even duidelijk te zijn;
Fuck DJ Glenn 'Crosseyed as a pinguin' B! Fuck DJ Carlos 'Backstabber' Barbosa!
Fuck Feestjuh.nl! Fuck B-Bass Music als bedrijf, label en het stelletje dieven dat ze zijn.

It's Dirty House.. and I am the originator of this hype. This is my house.

M.v.g.

René

www.reborn-events.nl

www.renekuppens.com
User edit by RenéKuppens on 01-03-2008 @ 21:14:34 (1%)

What do you think about Dirty House GESTOLEN ??

Vote :   

ccc    posted on 01-03-2008 21:17
Tja wat doe je eraan.
Geld is geld.

Waarom registreert dat Dirty House zich dan niet meteen?
D-Jaz    posted on 01-03-2008 21:23
domme mensen die B BASS
RenéKuppens    posted on 01-03-2008 21:29
Poster: ccc
Tja wat doe je eraan.
Geld is geld.

Waarom registreert dat Dirty House zich dan niet meteen?

Ja dat is de grote vraag...

Maar denk jij er meteen aan? als ik San Sebastiaan was zou ik nou GEKKE HOUZ ook vast leggen

maar dat doet hij ook niet tot dat er straks een of andere gek met het concepst Gekke Houz op de markt komt!

en dan is het van had ik maar WOW
Jorrit    posted on 01-03-2008 22:03
Nou nou... jeetje!

Gewoon een domme fout, als je ergens 2 jaar voor aan het knokken bent, dan zorg je gewoon dat die naam geregistreerd is.

Doet me een beetje aan het Gregor Salto verhaal denken, "elke DJ rukt wel eens"... ik kan ook nog wel een stevig staaltje jatwerk van Vato noemen...

It's Dirty House.. and I am the originator of this hype. This is my house

House was toch nooit van 1 iemand?...
n the beginning there was Jack, and Jack had a groove. And from this groove came the groove of all grooves.
And while one day visciously throwing down on his box, Jack boldly declared: "Let there be house!" And housemusic was born.

I am you see, I am the creator, and this is my house, and in my house there is only housemusic. But I am not so selfish, because once you're into my house it then becomes our house and our housemusic. And you see, no one man owns house, because housemusic is a universal language spoken and understood by all. You see, house is a feeling, that no one can understand really, unless you're deep into the vibe of house. House is an uncontrolable desire to jack your body. And as I told you before: This is our house and our housemusic. In every house, you understand, is a keeper and in this house the keeper is Jack. Now, if some of you might wonder "Who is Jack and what is it that Jack does?" Jack is the one that gives you the power to jack your body. Jack is the one who gives you the power to do the snake. Jack is the one who gives you the key to the wiggly worm. Jack is the one who learns you how to walk your body. Jack is the one that can bring nations and nations of jackers together under one house. You may be black, you may be white, you may be Jew or Gentile... It dont make a differance in our house. And this is fresh.

Nee even zonder dollen... lullig voor Vato, maar shit happens.
Mod edit by Jorrit on 01-03-2008 22:04 (1%)
Nvie    posted on 01-03-2008 22:07
K* voor hem...

Maar toen hij zag dat het een commerciel vatbaar concept was, had hij de naam al moeten deponeren. En als je dat dan niet doet, vis je achter het net.

Kijk naar grote fabrikanten... die lanceren ook niet een revolutionair product zonder het van top tot teen onder de patenten en octrooien te zetten, dat doen ze vooraf.

Zeker als zulke gasten je een wurgcontract voorschotelen vind ik dat je jezelf wel eens achter je oren mag krabben, dan moet je zoiets zien aankomen!
Julemac    posted on 01-03-2008 22:25
Ja balen voor Vato
maar dit gebeurd nou eenmaal, in de grote wereld net zoals Nvie zegt.
Bastian    posted on 01-03-2008 22:54
Poster: Dj-RK

Ja dat is de grote vraag...

Maar denk jij er meteen aan? als ik San Sebastiaan was zou ik nou GEKKE HOUZ ook vast leggen

maar dat doet hij ook niet tot dat er straks een of andere gek met het concepst Gekke Houz op de markt komt!

en dan is het van had ik maar WOW

Ik had ook al in gedacht om het Gekke Houz concept groter te maken en feesten hierbij te doen, alleen pas na een hele tijd dat al met het Gekke Houz bezig was (ik heb dit dus absoluut niet gejat of wat dan ook) kwam ik het feest Gekke House tegen.
Nou heb ik wel met een paar andere dj's gesproken en die zeiden dat die laatste 2 letters dan toch anders waren en je mekaar er niet mee in de weg zit en dat je dan gewoon je eigen ding erin kon doen, zelf weet ik het niet helemaal zeker.
Ik had in ieder geval een waanzinnig idee achter het 'Gekke Houz' (wat ik overigens nog steeds heb) dus misschien hebben jullie binnekort toch de mogelijkheid om Gekke Houz party bezoeken (I hope so).
Om even daar kort over door te gaan hier de hyve.
Tegen dat concept en de line-up kan ik natuurlijk niet op alleen wat me wel opvalt dat ik het gekke er nog aan mis als ik zo de filmpjes zie want dan heb je gewoon mensen die in een tent staan ofzo, ziet er niet echt bepaald 'gekke house' uit.
Maar hier baalde ik dus enorm om en weet niet precies wat ik ermee moet doen.
Aangezien me mixtape's zo populair zijn en het ook iets is waar ik erg trots op ben behoud ik de naam gekke houz voor me mixtape's zowieso.
Maar even terug naar het onderwerp, die glenn b vind ik zowieso al een flikker hoe die op z'n cover staat (alsof we in de jaren '90 leven ofzo) en ik vertrouwde dat b-bass zowieso al niet want ik vind het er gewoon zo on-professioneel uit zien haha.
Voor vato wens ik het beste, want plaatjes maken dat kan 'ie!
User edit by Bastian on 01-03-2008 @ 22:57:05 (4%)
Yorick    posted on 02-03-2008 11:08
grootste B dj noem ik dj vato... als je ze mix tape's verglijkt met zijn mixen in het echt zit er een wereld van verschil!

Het is gewoon ze eige domme fout dat hij hem niet heeft laten registreren... Vraag me ook af of zijn concept vast gelegd is?
Lawrenz    posted on 02-03-2008 11:48
Heb het ook gelezen op z'n Hyves en site, zeker balen voor hem, maar hij had hem wel vast moeten leggen. Hoop eigenlijk wel dat er niemand naar die nep-Dirty House feesten gaat :P
Luxx    posted on 02-03-2008 11:51
yup ik had dit ook gelezen op zijn blog. maar hun contracten zijn idd beetje gaar. kep het ook maar netjes afgewezen Cry  beetje rare mensen daar
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 02-03-2008 @ 11:54:17 (33%)
Bloedworst    posted on 02-03-2008 11:51
Ja gewoon schorum Cry
Kom dit tuig geregeld tegen en niet alleen in de musiek industrie, en ook is dit eigenlijk oud nieuws.
Met alles wat je creërt, zorg dat jij je eigen contract bij je advieseur ect laat opstellen en wettelijk laat keuren door en advo en evt deponeren bij buma voor je er mee aan de haal gaat, jouw product jouw regels, maargoed tegen dieven en lijke prikkers doe je bijna niks.
veel succes.
groet claus
Sebasz    posted on 02-03-2008 12:20
Met een paar vrienden daar langs gaan en het recht in eigen hand nemen lijkt me in zulke gevallen niet meer dan terecht Cry
Jorrit    posted on 02-03-2008 12:33
Poster: Sebasz
Met een paar vrienden daar langs gaan en het recht in eigen hand nemen lijkt me in zulke gevallen niet meer dan terecht Cry

Is dit een opmerking in het verlengde van de scheldwoorden en oproepen tot het vervuilen van de hyves profielen van de boosdoeners door vato zelf?

Erg onprofessioneel als je het mij vraagt...
Adrien1989    posted on 02-03-2008 12:33
Poster: Sebasz

Nee dat is slim
Sebasz    posted on 02-03-2008 12:39
Poster: Jorrit

Is dit een opmerking in het verlengde van de scheldwoorden en oproepen tot het vervuilen van de hyves profielen van de boosdoeners door vato zelf?

Erg onprofessioneel als je het mij vraagt...

Zou jij op je kamertje gaan zitten huilen dan ofzo?

Poster: Adrien1989

Nee dat is slim
 Dat is al een ander verhaal :P Maargoed
Gaat erom dat je die mensen duidelijk maakt dat ze dat niet meer moeten flikken
Jorrit    posted on 02-03-2008 12:46
Zou jij op je kamertje gaan zitten huilen dan ofzo?

Dat nog liever dan "langs gaan en het recht in eigen hand nemen", dan kan je je DJ carriere ook wel vaarwel zeggen.
robbert    posted on 02-03-2008 12:48
Ik heb een pest hekel aan dirty house, dus was sowieso al niet van plan naar zo'n feest toe te gaan..

En voor de rest. Als je een naam niet vast legt heb je inderdaad kans dat iemand anders sneller reageert en er met het concept vandoor gaat. Dat is niet achterbaks maar gewoon slim.
Boyd    posted on 02-03-2008 13:01

Volgensmij hebben ze al weer een nieuwe stap: dirtyhouse.nl

Xitrate    posted on 02-03-2008 13:25
Poster: sparckless

Volgensmij hebben ze al weer een nieuwe stap: dirtyhouse.nl

Nee die site is gewoon van vato.. staat ook onder: Dirtyhouse is a division of Vatologic
ccc    posted on 02-03-2008 14:47

Dat nog liever dan "langs gaan en het recht in eigen hand nemen", dan kan je je DJ carriere ook wel vaarwel zeggen.

Naaah, niet als jij dat goed aanpakt. Cry

(edit: onzinnige reacties mogen toch wel op de zondag he?:P)
User edit by ccc on 02-03-2008 @ 14:48:30 (31%)
tom-j    posted on 02-03-2008 19:52
Poster: Adrien1989

Nee dat is slim

ja egt wel...
nee ff sirieus das behoorlijk k*T, maar idd gewoon meteen registreren anders ben je het gewoon kwijt! maar het is ook gewoon een zware naai streek!!
Renzis    posted on 03-03-2008 20:10

On the other side, zo lossen ze in america ook de probleempjes onder mekaar op (biggy, 2pac enzz)

Anyway, had hij toen er maar iets beter op moeten passen. En hij is nou groot genoeg, dit is voor hem extra publiciteit, dat doet hij heel slim.

Vato: Go one
Rens    posted on 04-03-2008 14:38
Ik las dit gisteren inderdaad ook al op z'n hyves, gaat echt te ver. Ik hoop niet dat er meer mensen zijn die hier problemen mee gaan krijgen.
one-eye    posted on 22-03-2008 12:12
PERSBERICHT

DIRTYHOUSE
  Na overleg met diverse zakelijke partners heeft B-Bass besloten het dirtyhouse concept niet voort te zetten.
Voor B-Bass was de geplande ‘dirtyhouse’ compilatie cd één van de minimaal 30 cd’s die er in 2008 van B-Bass uitkomen.
B-Bass heeft onderzoek gedaan of er al een dirtyhouse cd in Nederland uit was en na dat onderzoek bleek dat niet het geval te zijn dus besloot B-Bass een dirtyhouse compilatie cd te gaan uitbrengen.
Echter bleek later dat Vato Gonzalez inmiddels met dirtyhouse feesten zo populair is geworden, dat wij de beslissing hebben genomen om dit concept niet langer voort te zetten en geven daarbij alle ruimte aan Vato Gonzalez om dirty house concept voort te exploiteren.
Na telefonisch overleg met Vato Gonzalez heeft B-Bass dit zakelijke misverstand besproken en zijn beide partijen tevreden met dit eindresultaat.

Dit staat op de site van B-Bass. (sorry voor het rood anders kon ik het niet kopieren)

User edit by one-eye on 22-03-2008 @ 12:13:47 (9%)
Bastian    posted on 22-03-2008 13:16
Lol, 30 cd compilatie's vind ik echt rete doelloos!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

106 Users online: 11 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 16.947
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.158.123