Poster: peterdv
- Aankopen Beatport mp3's
- Lidmaatschap bladen
- Mengtafel aankoop
Poster: DJ-BasRose
Waarom trek je dit niet direct bij je kwartaalopgave omzetbelasting af?
Als jij zegt dat jij je digitale camera gebruikt om foto's te maken van feesten waar jij gedraait hebt, om deze weer te laten zien als voorbeeld voor klanten is het geen probleem.
Het is zoals gery brengt, als je het goed brengt dan is er niets mis.
Het moet natuurlijk wel niet zo zijn dat je zegt dat je een pc koopt voor producing en ze zouden jou pc checken dat hij vol staat met games en geen enkel producing programma. (Dit is even een raar voorbeeld.)
Edit: Waarom ben jij zo vroeg op op de zondag? Of ben je nog niet gaan slapen. :P
Poster: bambamstudio
je kunt niet voorbelasting blijven terug vragen. Je moet op ten duur wel onzet maken, anders gaat de belastingdienst het als hobby zien.
Poster: D-wan
Reiskosten mogen per definitie onbelast uitbetaald worden tot een bedrag van 19 cent per km. en is feitelijk dus geen aftrekpost. Verder is het zo dat je aannemelijk moet kunnen maken dat je de aftrekposten voor 90% zakelijk gebruikt. Ik vrees dat dit voor jouw onderste lijstje erg lastig gaat worden.
Poster: PatrickBeuken
Als ik een fiets van 70 euro heb gekocht, en ik gebruik hem wekelijks 7 keer waarvan 1 keer zakelijk, dan mag ik maar 10 euro aftrekken.
Poster: ccc
Edit: Waarom ben jij zo vroeg op op de zondag? Of ben je nog niet gaan slapen. :P
Poster: D-wan
Nee hoor. Dus je wil zeggen dat als ik een camera van 100 euro koop, hier 90 vakantiefoto's mee maak en 10 foto's op feesten mag ik de camera voor 10 euro opvoeren ?
Zou mooi zijn.
Dus elk t-shirt dat ik aan heb als ik ergens betaald sta te draaien mag ik gedeeltelijk opvoeren ?
Dan kan ik alles wel aftrekken, zoals 1/25ste deel van m'n auto, 1/8ste deel van m'n pc & tft, 1/3 van m'n stereotoren, 1/65ste van m'n haargel, 1/50 van m'n onderbroeken, want die worden tenslotte allemaal gedeeltelijk 'zakelijk' gebruikt...
Zoals je de situatie schetst is controle schier onmogelijk en praktisch alles opvoerbaar.
Mocht je gelijk hebben, dan hebben ze mijn volgens jou foute antwoorden, goedgekeurd in het fiscale gedeelte van m'n tentamen.
Zou kunnen, maar lijkt me niet 'aannemelijk'
Poster: peterdv
? dit zou dus betekenen dat ik de camera, monitor , mengtafel etc niet kan aftrekken?
Poster: DJ-BasRose
Je kan officieel een aankoop met een bedrag TOT €450 euro gewoon aftrekken.
Mocht je aankopen doen zoals een pc die boven de €450 euro komen moet je dit over een aantal jaar aftrekken. Hier is een tooltje voor... Je moet weten hoe lang het product mee gaat voordat hij afgeschreven is. Als voorbeel neem ik voor een computer 3 jaar. Hierna moet je kijken wat na 3 jaar de restwaarde zou zijn. Bijvoorbeeld €200',-
Zeg dat de pc €1000 euro kost.
Dan bereken je 1000-200=800 de 800 deel je weer door 3 jaar dus hou je zeg maar €266,- euro over wat je over dat jaar mag afrekken. Dus je kan niet in 1 keer je hele pioneerset afrekken van de belasting dit moet gespreid over een aantal jaren. Nu is het zo dat de pioneers een lange levensduur hebben dus dat dat ook betekend dat dit over een hoop aantal jaren gaat.
Correct me if im wrong maar ik geloof dat het zo zit.
Je kunt zelfs gedeeltelijk de kosten van je eigen huis aftrekken als je vandaaruit bedrijfsactiviteiten uitoefent.
Poster: Reind
Mits de bedrijfsruimte een eigen opgang heeft en niet via de normale woon omgeving verloopt. Oftewel als jij een extra deur in je huis ramt waardoor je direct in de bedrijfsruimte terecht komt mag het. Wanneer jij je zolder kamer aan jezelf gaat verhuren mag dat NIET.
Hoeft niet... je kunt het administratief splitsen ipv bouwkundig. Maar ik denk dat we een beetje te ver afwijken van het doel van de topicstarter?