cdj-1000 sd-merger, voor betalen? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Poll : Zou je betalen voor een merge-programma'tje?

-Nee, gebruik de SD's niet (of geen cdj-1000)
-Nee, ik vind zo'n programma'tje niet nodig
-Nee, download em wel illegaal als het af is
-Ja, heb er maximaal 100 euro voor over.
-Ja, heb er maximaal 20 euro voor over.
-Ja, heb er maximaal 5 euro voor over.

Voting is only possible for our Members
RAS    posted on 09-02-2008 16:27
Het bekende probleem: Je draait met 2 cdj-1000mk3's, maakt gebruik van de SD-kaartjes, en slaat dus op beide kaartjes cue-points op. Een manier om de cue-points van de kaartjes samen te voegen, zodat beide kaartjes alle nieuwe cue-points bevatten, is er echter niet.

Vraag aan jullie:
Maak je gebruik van de SD kaartjes en zou je voor een programma'tje willen betalen die de cuepoints/wavedata samen voegt?

Ik denk er namelijk over om eens te gaan zoeken naar iemand die zoiets kan programmeren, maar dat zal dan wel geld kosten. Als er veel mensen interresse hebben in zoiets dan kan er misschien een handeltje van gemaakt worden dmv een vrijwillig donatie-systeem of simpelweg het programma'tje verkopen, zodat samen de kosten gedragen kunnen worden.

Tot nu toe heb ik zelf alleen last van het probleem als ik in een discotheek met 2 mk3's heb gedraait, maar over niet al te lange tijd zal het probleem zich ook thuis voor gaan doen (als ik een 2e mk3 koop). Een dergelijk programma'tje is natuurlijk geen absolute noodzaak, maar het maakt het allemaal wel veel makkelijker. (dus niet het topic spammen omdat je manieren weet om er 'omheen' te werken).

Behalve het samenvoegen van de data van de 2 SD-kaartjes zou een manier om de gegevens van de mk3-SD-kaartjes om te zetten naar mk2-MMC-kaartjes en andersom ook handig zijn. Hiervoor geld de zelfde vraag.
User edit by RAS on 15-02-2008 @ 11:25:36 (1%)
Mod edit by Nvie on 16-02-2008 08:52 (1%)

What do you think about cdj-1000 sd-merger, voor betalen? ??

Vote :   

JayTaph    posted on 20-02-2008 00:30
Poster: Lead
Ik denk niet dat je in een editor (hot) Cue's en Loops hoeft te kunnen aanmaken, die zul je toch op de Cd willen maken ivm precizie.

Denk inderdaad dat je dat sneller en beter kunt doen op de CDJ zelf dan in een (brakke) editor. Maar dat is ook niet echt de taak van een merger Happy, laughing..  Normaliseren van waves is eigenlijk al niet echt wat erinhoort, maar vooruit..  editten (bv switchen van loops naar andere buttons, of editten van loops dmv invoeren M:S:F data) zou nog wel kunnen, maar in feite is de sky the limit Happy, laughing

Qua mergen, ideaal zou natuurlijk een workflow in ongeveer deze volgorde :
  • Check ingelezen CD ID met data in geheugen.
  1. if !(exist) : toevoegen van complete CD
  2. if (exist) : check track nr
  • if !(exist) : toevoegen van alle punten van de track
  • if (exist) : check positie Cue Punt van kaartje
  1. if !(exist) : toevoegen Cue Punt aan data van track
  2. if (exist) : check volgende

Zo ongeveer werkt het ook. As said, de structuur is bekend, dus progsel is niet echt ingewikkeld. Heb vanavond niet veel tijd gehad, dus weinig aan kunnen doen..
JayTaph    posted on 20-02-2008 10:48
Hmmz.. nu loop ik toch tegen een niet al te klein probleem aan WOW

Ik ben de checksum aan het verifieren en genereren, maar de uitleg hierover klopt volgens mij niet helemaal met wat er daadwerkelijk gedaan wordt. Normaal zou de hele datafile (exclusief de checksum) moeten worden opgeteld (16bits blokken), en de uitkomst is de (16 bit) checksum. Vrij simpel maar dit werkt alleen niet Unhappy.

Wel belangrijk natuurlijk aangezien je dit wel nodig gaat hebben zodra je een aanpassing gaat doen aan de datafiles Happy, laughing Ongetwijfeld dat ik iets niet helemaal goed doe, maar zie niet precies wat. MSB/LSB swaps, verschillende offsets, verschillende ranges meenemen inde checksum, maar niets genereerd de originele checksum...

Zal dus even een hobbel worden, tenzij iemand zin heeft om zelf het checksum gedeelte uit te vogelen Winking my eye

[edit]
Omdat ik wat problemen heb met de checksum, de rest eventjes een beetje op orde gebracht.

Dit zou ongeveer de include header moeten worden met alle nodige functionaliteit:

http://www.perihelion.nl/mk3merge/cdj.h

Mijn C is een beetje roestig (toch alweer teveel jaartjes geleden Happy, laughing), maar op zich zou het zo ongeveer wel moeten kloppen.
[/edit]
User edit by JayTaph on 20-02-2008 @ 14:27:12 (44%)
JayTaph    posted on 20-02-2008 18:50
Update:

De API is af. Ik kan hem alleen niet testen omdat ik de checksum nog niet aan de praat krijg, maar zodra ik dat heb dan zijn we up & running Happy, laughing In theorie zou alles ineens moeten draaien (wishfull thinking :p). Ik weet niet hoe lang dat gaat duren WOW

Ik moet alleen nog even de CLI fatsoeneren zodat ermee te werken is voor de rest van de wereld. Voor wanne-be-ta-testers graag een PM'etje Happy, laughing
Cyspoz    posted on 20-02-2008 19:36
Goed bezig JayTaph!
DonBasco    posted on 20-02-2008 19:46
Respect! We owe you one!
JayTaph    posted on 21-02-2008 00:36
*ZuchtSteunPoef*

Mijn checksum werkt Happy, laughing..  Foutje mijn kant achteraf.. maar heeft toch wel heel veel tijd gekost Unhappy (voor de geinteresseerde: ik laad de file in een buffer en doe MSW/LSW swaps over een aantal variabelen, daarom wordt de checksum verkeerd berekend over die variablen, je oog moet er maar net op vallen :p)

Morgen weinig tijd dus ik denk niet dat ik dan heel veel kan doen.. maar we zijn er bijna heb ik het idee Happy, laughing
Cyspoz    posted on 21-02-2008 07:39
Het gaat zoiezo al een stuk sneller omdat iemand al een keer heeft uitgezocht hoe de data opbouw is. Dan gaat het inderdaad een stuk makkelijker Happy, laughing En zo te horen heb jij inmiddels alles basis functionaliteit al geïmplementeerd. De rest is UI en gebruiksvriendelijke logica, kan iemand anders misschien wel een keer naar kijken.
Mifex    posted on 21-02-2008 11:57
Raar. Bij de cdj800 kon je wel cuepunten uitwisselen
JayTaph    posted on 21-02-2008 16:20
Geen tijd vandaag om iets (nuttigs) te doen aan de merger WOW  

De CD kant gaat vrij ok voor zover ik kan zien.. minus wat haken en ogen die ik de komende dagen ga aanpassen. Daarna kan dat in ieder geval getest gaan worden :p

De "mp3" kant van het verhaal is wat ingewikkelder. Daarvoor heb ik ook niet alle data beschikbaar. Voor mergen lijkt het (vooralsnog) niet veel uit te maken, aangezien ik alleen maar hoef te identificeren welke blokken in moet mergen. Wat erinstaat is niet zo heel erg van belang.
Bekijken en editten van specifieke data (de cue en looptijden bijvoorbeeld) daarintegen zal dus voorlopig nog niet gaan voor MP3 cd's.

RAS    posted on 21-02-2008 19:00
Mooi dat je de checksum werkend hebt. Ik heb eens gekeken wat er bij mij uitkwam bij de checksum, en dat is toch wat anders dan wat die niels had gevonden. Dit is van 4 willekeurige cd's:

43:53:55:4D:20:20:20:2E:F1:20:2E:F7
43:53:55:4D:20:20:20:2E:BD:4E:2E:3D
43:53:55:4D:20:20:20:2E:FB:74:2E:DA
43:53:55:4D:20:20:20:2E:C4:7B:2E:19

Kan dit kloppen of heb ik het verkeerd 'vertaald'?

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die waarde hechten aan het mergen van mp3's, hoewel het wel een leuke bijkomstigheid is natuurlijk. Ik heb zelf welgeteld 4 mp3 cd's waarvan ooit wat op m'n kaartjes is geschreven. Als je ergens draait waar geen mp3-cd-spelers staan heb je er niks aan, dus gebruik ik het niet.

Lead    posted on 21-02-2008 19:16
Denk ook dat MP3 discs niet het belangrijkste zijn... De meeste mensen die ik ken draaien toch met audio CD's, mp3 wordt meestal alleen meegenomen als backup.
Let the BASS be louder
Ferrox    posted on 21-02-2008 21:39
Poster: Lead
Denk ook dat MP3 discs niet het belangrijkste zijn... De meeste mensen die ik ken draaien toch met audio CD's, mp3 wordt meestal alleen meegenomen als backup.

Uhm ik draai bijna alleen maar MP3.. mijn cd's zijn in stijlen opgedeeld. Dus is lekker makkelijk zoeken.
JayTaph    posted on 21-02-2008 23:47
Poster: RAS
Mooi dat je de checksum werkend hebt. Ik heb eens gekeken wat er bij mij uitkwam bij de checksum, en dat is toch wat anders dan wat die niels had gevonden. Dit is van 4 willekeurige cd's:

43:53:55:4D:20:20:20:2E:F1:20:2E:F7
43:53:55:4D:20:20:20:2E:BD:4E:2E:3D
43:53:55:4D:20:20:20:2E:FB:74:2E:DA
43:53:55:4D:20:20:20:2E:C4:7B:2E:19

Kan dit kloppen of heb ik het verkeerd 'vertaald'?

Geen idee.. heb de rest van de data nodig om de checksum te genereren. Alles tot aan wat je nu hebt (bestand - laaste 12 bytes zeg maar) moet je optellen en de laatste 32bits is je checksum.
43,54,55,4d is vrij vertaald naar 'CSUM' (dat is je checksum signature), de volgende 4 bytes is je (32bit) veld groote (die niet helemaal klopt bij checksum), daarna volgt je 16 bit feitelijke checksum (F120, BD4E, FB74 en C47B) in jouw geval, en de laatste 16 bits mag je negeren. waar je de 20:20:20:2E vandaan tovert weet ik niet, want dat zou 00:00:00:02 moeten zijn Happy, laughing

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die waarde hechten aan het mergen van mp3's, hoewel het wel een leuke bijkomstigheid is natuurlijk. Ik heb zelf welgeteld 4 mp3 cd's waarvan ooit wat op m'n kaartjes is geschreven. Als je ergens draait waar geen mp3-cd-spelers staan heb je er niks aan, dus gebruik ik het niet.

Ik doe voorlopig de mp3's ook even achterwege laten qua editten, maar ik wil ze wel fatsoenlijk kunnen mergen. Maar wil het natuurlijk wel erin hebben straks voor de volledigheid :p
JayTaph    posted on 22-02-2008 02:04
We zijn er bijna :p

Lead    posted on 22-02-2008 17:32
Ziet er goed uit Cry

Ik heb hier meerdere spelers en kaartjes dus als er te testen is doe ik dit graag...
commandline is niet zo'n probleem Winking my eye
Let the BASS be louder
JayTaph    posted on 23-02-2008 12:56
Ik ben em aan het bouwen onder linux, maar het is allemaal vrij standaard C, dus zodra ik klaar ben doe ik em omzetten naar windows (& mac misschien).

Ik ben ondertussen ook een beetje aan het stoeien met de waves. Ik krijg nog niet echt duidelijkheid over hoe dat formaat precies in elkaar steekt. Aanpassingen maken werkt, maar de display op de MK3 doet niet helemaal tonen wat ik wil hebben. Maar dat is latere zorg.

Heb ook even de hele zut moeten omgooien, omdat ik niet happy was met de manier waarop het geheel draaide intern. Dat ziet er dus nu een stuk netter uit (alhoewel er niks veranderd is aan de buitenkant).

Ik ga vandaag wat testen met gemergde kaartjes. Als er mensen zijn die willen testen, graag via PM contact zodat we iets via email of msn kunnen afspreken.
RAS    posted on 23-02-2008 18:12
Tijdens een msn-gesprek met JayTaph kwam het volgende ter sprake:

Stel je voor: Je hebt 2 SD-kaartjes en op beide kaartjes heb je soms dezelfde cue-points gemaakt van dezelfde cd's, maar je zit er net één of twee frames naast:
kaartje A: cuepoint cd 54, nr 01, 03:42:53f
kaartje B: cuepoint cd 54, nr 01, 03:42:54f

Je bedoeling is natuurlijk dat dit één en hetzelfde cuepoint is zogauw je deze 2 kaartjes gaat mergen.

Zou je willen dat het programma'tje standaard een range van 2 frames in acht neemt om cue-points van 2 kaartjes als één te zien?

Het uitgebreidere plan is om het progamma'tje standaard een range van 2 frames aan te laten houden, maar je eventueel ook een andere range aan kunt geven. Bijvoorbeeld een range van 0, waarbij dus 2 cue-points op het eindresultaat komen. Wat is jullie gedachte hierover?

@Lead: Waarom kan ik mijn startpost niet meer wijzigen?

User edit by RAS on 23-02-2008 @ 18:14:46 (8%)
Lead    posted on 23-02-2008 18:29
JA :D

Je kunt een start post niet wijzigen als een mod hem heeft gewijzigd.
Let the BASS be louder
RAS    posted on 23-02-2008 18:34
@Is dat niet terug te draaien? Ik zou m'n startpost wat actueler willen maken.

Nog even over de range van 2 frames:
De andere kant van het verhaal is, dat wanneer je zelf bewust 2 cue-points net 2 frames uit elkaar hebt liggen dat je dan een cue-point mist na het mergen. Als dit voor jou geld horen we dat graag Happy, laughing. (ik kan het me haast niet voorstellen)
JayTaph    posted on 23-02-2008 18:54
Op dit moment werkt het zo:

je hebt standaard een range (frame-margin) van 2 frames.   Een cue op 5m02s14f is dan gelijk aan 5m02s12f t/m 5m02s16f.

Met de "range" functie kun je de range aanpassen. Zodra je "range 0" ingeeft, dan zal de margin vervallen en zijn dus alle cues verschillend (en dan kun je dus 2 cues heel dicht bij elkaar plaatsen).
Of je kunt ook je range flink verwijden ("range 75" maakt een range van +1 en -1 seconde)..  waarom iemand dat zou willen is me ook een raadsel, maar het kan Happy, laughing  Standaard 2 frames margin is voor default wel ok denk ik.

(een loop-cue en een normale cue die dicht bij elkaar liggen mag altijd.. die worden niet op elkaar gecontroleerd aangezien het verschillende types zijn).

Vandaag begonnen met echte testen op de CDJ's.. en zo te zien lukt alles aardig..  Alles wordt netjes gemerged en geindexeerd en is af te spelen op de CDJ's..

De eerste beta-testers kunnen zich snel melden :p

JayTaph    posted on 24-02-2008 12:31
De eerste v0.01b beta release zijn naar de eerste groep testers Happy, laughing
RAS    posted on 25-02-2008 23:41
Hoera!!
Zoals iedereen kan lezen in de posts hierboven is JayTaph al druk bezig geweest met de realisatie van een MK3 SD Merger. Het verkeerd nu in de beta-status wat betekend dat een aantal mensen het nu aan het testen zijn. Hij heeft hiervoor een nieuw topic geopend waar iedereen nu terrecht kan.

Slotje!!

We gaan verder in: "CDJ1000 MK3 SD merger applicatie"
User edit by RAS on 25-02-2008 @ 23:46:33 (36%)
Lead    posted on 25-02-2008 23:47
Poster: RAS
We gaan verder in: "CDJ1000 MK3 SD merger applicatie"

Dat was wel de bedoeling ja Winking my eye
Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

121 Users online: 12 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 15.995
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.404.369