Hmmz.. nu loop ik toch tegen een niet al te klein probleem aan

Ik ben de checksum aan het verifieren en genereren, maar de uitleg hierover klopt volgens mij niet helemaal met wat er daadwerkelijk gedaan wordt. Normaal zou de hele datafile (exclusief de checksum) moeten worden opgeteld (16bits blokken), en de uitkomst is de (16 bit) checksum. Vrij simpel maar dit werkt alleen niet

.
Wel belangrijk natuurlijk aangezien je dit wel nodig gaat hebben zodra je een aanpassing gaat doen aan de datafiles

Ongetwijfeld dat ik iets niet helemaal goed doe, maar zie niet precies wat. MSB/LSB swaps, verschillende offsets, verschillende ranges meenemen inde checksum, maar niets genereerd de originele checksum...
Zal dus even een hobbel worden, tenzij iemand zin heeft om zelf het checksum gedeelte uit te vogelen

[edit]
Omdat ik wat problemen heb met de checksum, de rest eventjes een beetje op orde gebracht.
Dit zou ongeveer de include header moeten worden met alle nodige functionaliteit:
http://www.perihelion.nl/mk3merge/cdj.hMijn C is een beetje roestig (toch alweer teveel jaartjes geleden

), maar op zich zou het zo ongeveer wel moeten kloppen.
[/edit]