cdj-1000 sd-merger, voor betalen? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Poll : Zou je betalen voor een merge-programma'tje?

-Nee, gebruik de SD's niet (of geen cdj-1000)
-Nee, ik vind zo'n programma'tje niet nodig
-Nee, download em wel illegaal als het af is
-Ja, heb er maximaal 100 euro voor over.
-Ja, heb er maximaal 20 euro voor over.
-Ja, heb er maximaal 5 euro voor over.

Voting is only possible for our Members
RAS    posted on 09-02-2008 16:27
Het bekende probleem: Je draait met 2 cdj-1000mk3's, maakt gebruik van de SD-kaartjes, en slaat dus op beide kaartjes cue-points op. Een manier om de cue-points van de kaartjes samen te voegen, zodat beide kaartjes alle nieuwe cue-points bevatten, is er echter niet.

Vraag aan jullie:
Maak je gebruik van de SD kaartjes en zou je voor een programma'tje willen betalen die de cuepoints/wavedata samen voegt?

Ik denk er namelijk over om eens te gaan zoeken naar iemand die zoiets kan programmeren, maar dat zal dan wel geld kosten. Als er veel mensen interresse hebben in zoiets dan kan er misschien een handeltje van gemaakt worden dmv een vrijwillig donatie-systeem of simpelweg het programma'tje verkopen, zodat samen de kosten gedragen kunnen worden.

Tot nu toe heb ik zelf alleen last van het probleem als ik in een discotheek met 2 mk3's heb gedraait, maar over niet al te lange tijd zal het probleem zich ook thuis voor gaan doen (als ik een 2e mk3 koop). Een dergelijk programma'tje is natuurlijk geen absolute noodzaak, maar het maakt het allemaal wel veel makkelijker. (dus niet het topic spammen omdat je manieren weet om er 'omheen' te werken).

Behalve het samenvoegen van de data van de 2 SD-kaartjes zou een manier om de gegevens van de mk3-SD-kaartjes om te zetten naar mk2-MMC-kaartjes en andersom ook handig zijn. Hiervoor geld de zelfde vraag.
User edit by RAS on 15-02-2008 @ 11:25:36 (1%)
Mod edit by Nvie on 16-02-2008 08:52 (1%)

What do you think about cdj-1000 sd-merger, voor betalen? ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 09-02-2008 16:47
Er is al een programma voor MK1 en MK2 kaartjes. Je zou natuurlijk dat kunnen kopen en opnieuw beginnen met je kaartjes in MK1 en MK2 formaat. Ik heb ooit gehoord dat er wordt gewerkt aan een MK3 versie van de software. Maar dat is iets waar Lead je misschien meer over kan vertellen. Ik heb er zelf geen tijd voor en maak er geen gebruik van omdat ik MK1/MK2 kaartjes heb. Ik moet zeggen dat het wel fijn werkt alhoewel ik niet echt gebruik maak van de sync optie. Meer het makkelijk en snel kunnen kopiëren van 1 kaartje naar de andere. Dat is iets wat met MK3 kaartjes als het goed is gewoon zonder extra software kan omdat die gebruik maken van een file systeem wat door Windows wordt ondersteund.
Lead    posted on 10-02-2008 13:12
Zie ook voor de MK1's : MMC merger

Dezewerkt helaas niet voor de SD kaartjes van de MK3's. Ik zou er wel wat geld voor over hebben alleen denk ik niet dat er veel mensen zijn die dit kunnen maken. Er zijn zover ik weet al mensen bezig maar niemand komt met een kant en klare oplossing.

Ik weet ook waar het probleem ligt, maar als iemand zich geroepen voelt om het te proberen hou ik me aanbevolen... En ik ken vele mensen die hier ook wat aan zouden hebben (en dat zijn niet de minste DJ's) Winking my eye
Let the BASS be louder
RAS    posted on 14-02-2008 15:18
Poster: Lead
En ik ken vele mensen die hier ook wat aan zouden hebben (en dat zijn niet de minste DJ's) Winking my eye

Ik ben me er van bewust dan niet alleen de "kleine dj's" een dergelijk programma'tje graag zouden willen hebben Happy, laughing
djmarcelm    posted on 14-02-2008 16:08
heb het programma mmc merger en zou ook graag een mk3 versie willen hebben en er ook voor willen betalen zoals ik dit ook voor mk1/ mk2 versie gedaan heb
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
Cyspoz    posted on 14-02-2008 17:38
Als ik tijd had en een CDJ-1000 MK3 dan zou ik er wel naar willen kijken. Maar ik heb op dit moment beide niet... Maar als ik nu op mijn werk een tijdje niks te doen heb kan ik wel eens kijken of ik er misschien uit kan komen.
Lead    posted on 18-02-2008 12:50
Ik heb er zeker geld voor over om het werkend te krijgen, ik vrees alleen dat er wel iemand met het nodige computer verstand naar moet kijken. Wie dit ook op wil pakken, mocht ik iets voor degene kunnen betekenen hoor ik het graag (mijn medewerking heb je)
Let the BASS be louder
Klonic    posted on 18-02-2008 15:13
Je kan het toch gewoon "met de hand" kopieëren? Al je cds laten inlezen door de CDJ, eventueel cues maken, loops maken, en het dan naar een 2e kaart kopieeren?

Ik maak wel gebruik van de kaartjes, maar niet op zo een manier dat ik ze altijd meeneem. Als ik het zou willen kopieeren dan zou ik het zo doen zoals ik hierboven geschreven heb, hoewel ik een idee heb dat dat niet werkt als ik zo Leads reactie lees.
Ferrox    posted on 18-02-2008 15:14
Hmmm ik heb wel enige programm skills.. Maar geen tijd helaas voor dit soort zaken Unhappy

Wat is de reden dat de MMC merger niet met SD kaarten om kan gaan? Deze 2 draaien op het zelfde protocol?
Ik denk zelfs dat als de broncode er is van de MMC kaarten het niet moeilijk is om die om te zetten naar SD. Of word de informatie door de MK3 anders op geslagen dan de MK2 en MK1? Want dan word het wel pittig ...
JayTaph    posted on 18-02-2008 16:51
Het is me werk Happy, laughing Ik denk wel dat zich veel mensen er zich op verkijken want ik ga er vanuit dat je iets meer nodig hebt dan alleen het standaard C / php / asp kennis, maar dat het wat diepgaander is. En dan zit je al snel op mijn afdeling Happy, laughing

Ik vrees alleen niet echt dat ik er veel tijd voor heb,.. maar ik kan altijd wel een poging wagen? (hou wel van het nodige uitzoekwerk)

[edit]
Eventjes gekeken, moet wel te doen zijn. Ik begin een beetje logica te zien in het bestandsformaat Happy, laughing.. de cue's kan ik nu vinden en eventueel aanpassen. Toevoegen weet ik nog niet zeker of dat lukt, maar lijkt me niet zo'n heel erg probleem..   Ik denk wel dat je met niet al te veel moeite toch redelijk snel iets kunt bakken hiervan..

Leuke is dat je natuurlijk ook heel makkelijk een editor kan schrijven om alles via de computer te doen.
[/edit]
User edit by JayTaph on 18-02-2008 @ 17:37:40 (100%)
JayTaph    posted on 18-02-2008 19:29
Dit word wel heel erg simpel zo.. ben ik net klaar met het ontcijferen van de index-file, blijkt dat en ook de rest ook al gedaan te zijn :p :p

http://niels.penneman.org/wordpress/projects/cdj1kmk3/cdj/

Alle gegevens zijn dus bekend.. een programma schrijven die hotcue's en loops can mergen is dus een fluitje van een cent. Ik ben zelf meer een unix-man dus een nette interface schrijven hiervoor laat ik dan ook graag aan anderen over.. Happy, laughing

Mod edit by Lead on 06-03-2008 00:31 (100%)
RAS    posted on 19-02-2008 00:06
Das nuttige info! Bedankt! Ik zal het eens goed bestuderen. Dat programma'tje zie ik nog wel verschijnen dit jaar Happy, laughing
User edit by RAS on 19-02-2008 @ 00:10:55 (100%)
JayTaph    posted on 19-02-2008 01:18
Stelt niet veel voor iig..   via de index kun je de verschillende cd's bepalen.. alle hotcues en loops kun je uit de verschillende files filteren en deze mergen met bestaande indices..

Ik zie niet echt een heel erg groot probleem in het geheel (zelfs het vergroten van de wave functie is een kippetje om te bakken)...  

Ik zou het volgende doen:

* zorg dat je verschillende "sd-kaarten" kunt inladen (eventueel mmc kaarten converten, weet niet precies het formaat daarvan, maar zal ongetwijlfeld niet veel verschillen)..  
Alle files die je vind mergen met eventueel bestaande files.. alle unieke files weer wegschrijven in de main index file (het is mogelijk om meerdere indices te hebben, maar zelf nog niet uitgeprobeerd)..

Eventueel zou je het mogelijk kunnen om hotcues en loops te editten, van plek (a-b-c) te wisselen etc..

Werkelijk.. stelt echt niets voor,.. zou voor me een dagje werk zijn, denk minder,.. maar dan krijg je wel alleen de command-line interface versie Happy, laughing 
Eventueel kan ik wel een API maken voor connectie met een gui mocht het nodig zijn..

RAS    posted on 19-02-2008 02:05
Ik ben zelf niet zo thuis in het programmeren met andere talen dan php. Ik weet dan ook eigelijk nog niet hoe ik die bestandjes kan openen en dan gewoon de hexadecimalen te zien krijg.

Zelf programmeer ik wel met php. Ik zie zelfs mogelijkheden om een merge-tool online aan te bieden:
Je stuurt 2 zipjes op van de 2 'PIONEER' mappen die je gemerged wil hebben en hij stuurt je 1 zipje terug.

Als je zo'n api wil maken is er vast wel iemand anders te vinden voor de gui. Of misschien moet ik me zelf maar eens een beetje verdiepen in visual basic (daar maak je zo'n gui toch vaak mee?). Ik zal dan iig wel zorgen voor een website waar op het programma'tje ter download kan worden aangeboden.
User edit by RAS on 19-02-2008 @ 02:07:22 (26%)
JayTaph    posted on 19-02-2008 10:14
Als ik vandaag een beetje tijd over heb, dan zal ik wel een stukje in standaard C schrijven.. dan kun je al een heel eind vooruit.. maar de GUI doe ik niet.. Happy, laughing

[edit]
Poster: RAS
Ik ben zelf niet zo thuis in het programmeren met andere talen dan php. Ik weet dan ook eigelijk nog niet hoe ik die bestandjes kan openen en dan gewoon de hexadecimalen te zien krijg.

Hint: Pack() en Unpack() doen wonderen Happy, laughing

Zelf programmeer ik wel met php. Ik zie zelfs mogelijkheden om een merge-tool online aan te bieden:
Je stuurt 2 zipjes op van de 2 'PIONEER' mappen die je gemerged wil hebben en hij stuurt je 1 zipje terug.

Heel goed mogelijk. Alleen zie ik niet echt het nut om je te beperken tot 2 SD kaarten. Je kunt gewoon de ZIP's blijven uploaden natuurlijk.

Als je zo'n api wil maken is er vast wel iemand anders te vinden voor de gui. Of misschien moet ik me zelf maar eens een beetje verdiepen in visual basic (daar maak je zo'n gui toch vaak mee?). Ik zal dan iig wel zorgen voor een website waar op het programma'tje ter download kan worden aangeboden.

Site etc is niet zo heel erg belangrijk (en daarbij heb ik zelf een eigen hostingtak dus site is neit het probleem :p).

Ik wil best wel wat tijd vrijmaken voor zo'n progseltje / API, mits er interesse is en iemand een fatoenlijke interface ervoor wil gaan bouwen. Financieel hoef ik er niet rijker op te worden (tenzij het commercieel aangeboden gaat worden).
[/edit]
User edit by JayTaph on 19-02-2008 @ 12:14:21 (100%)
DonBasco    posted on 19-02-2008 15:25
Degene die nu met de oplossing komt (en dat ben ik niet Happy, laughing) heeft al een aantal potentiele betalende klanten (zie poll)

Ik wil wel helpen met een business-case voor de developer Thumbs Up
RAS    posted on 19-02-2008 16:22
De vraag of men er voor wil betalen is vooral om te kijken of ik uit de kosten kan komen, voor het geval ik een programeur moet betalen.

Mijn huidige plan zou zijn om het programma'tje of website, gratis toegankelijk te maken. De site zou dan voorzien kunnen worden van een paypall button om de kosten te dekken. Mensen die er 5 euro voor over hebben doneren dan 5 euro, zij die er 20 voor over hebben kunnen 20 doneren.
Ferrox    posted on 19-02-2008 19:00
Geen idee om aan lead te vragen wat Pioneer zelf er voor over heeft? Want is eigenlijk wel jammer (vind ik) dat pioneer dat zelf niet doet.

Daarnaast, een simpel C programma'tje moet het wel doen denk ik zo. (sorry, maar PHP is niet het script voor dit soort zaken)

De GUI is weer een vak apart. Ik denk gewoon aan een simpel knoppen stelsel en niet te veel poespas erin.

Wil je een echt sirieus programma, moet je eens contact opnemen met IMD van Fontys eindhoven. Ik kan daar eventueel wel zelf mensen regelen hiervoor. Maar ik betwijfel of die het gratis voor me doen.
Lead    posted on 19-02-2008 20:02
De GUI hoeft niet uitgebreid te zijn. De MMC merger is een mooi voorbeeld dat het heel simpel in DOS zou kunnen. Er zijn slechts een paar opties nodig/mogelijk :

1. Lees kaartje in (en merge met info in geheugen)
  2. Schrijf info naar kaartje
  3. Schrijf info naar harde schijf (backup)
  4. Verander drive (waar kaartje in gelezen wordt)
  5. exit programma
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 06-03-2008 14:14 (100%)
JayTaph    posted on 19-02-2008 20:46
Poster: Ferrox
Geen idee om aan lead te vragen wat Pioneer zelf er voor over heeft? Want is eigenlijk wel jammer (vind ik) dat pioneer dat zelf niet doet.

Daarnaast, een simpel C programma'tje moet het wel doen denk ik zo. (sorry, maar PHP is niet het script voor dit soort zaken)

Mee eens, maar zeker niet ondoenelijk.. sterker nog.. denk dat je zelfs sneller resultaat kunt boeken in dergelijke talen dan de lowlevel talen zoals C. Happy, laughing

De GUI is weer een vak apart. Ik denk gewoon aan een simpel knoppen stelsel en niet te veel poespas erin.

Zover ik kan zien op het moment is een gui niet echt nodig.

Ik ben een beetje bezig met het geheel en is niet zo heel erg ingewikkeld.

Op dit moment werkt het zo:
Je hebt een source-directory en een target-directory. Je kunt je source mergen in je target-directory, en deze later op een aparte SD kaart wegschrijven. Je kunt dus een onbeperkt aantal SD-kaarten mergen.

De bestanden zijn netjes uit te lezen (ben nog niet toegekomen aan de MPJ directory maar dat komt later) en alle info is te zien (hoeveel cd's geindexeerd zijn, per cd de tracks, cues, hotcues, loops wav-files etc).

Het enige wat nu gedaan moet worden is het mergen van de data (bestaat een degelijke CD al in de target-dir, dan alle cues/hotcues/loops samenvoegen, anders copieeren en indexeren in de hoofdindex.

Zelfs maximaliseren van wav-data is niet zo'n probleem (volgens mij een kwestie van normalizen: hoogste piek naar maximaal trekken, en de rest naar ratio meenemen, maar moet zelf nog even testen :p)

Op dit moment werkt het uitlezen van source-directory, target-directory (er wordt gecheckt op layout en target-layout wordt automatisch aangemaakt). De index en de files zijn uit te lezen.

Het geheel draait dadelijk op een standaard API (puur C object, dus makkelijk in VC etc te laden lijkt me), maar heb er een kleine CLI schil omheen zitten die het hele zaakje wel kan aansturen..

Ferrox    posted on 19-02-2008 21:04
Tering... Jij bent echt een eind verder dan ik :P

Maarrem... doe je goed!!
Maar 2 dezelfde cd's mergen kan lastig zijn denk ik? vooral als je 2 verschillende cue-punten hebt. Dan moet je er 1 kiezen.

Dat volume normalizen zou ik persoonlijk achterwege laten, want dat is voor de functionaliteit niet belangrijk. Echter heb je tijd over.. dan mag dat altijd!

Ik heb geen SD kaart lezer op me pc. dus ik heb geen idee hoe die info op de kaart eruit ziet.. Maar dit klinkt wel leuk :D
Ferrox    posted on 19-02-2008 21:05
De GUI hoeft niet uitgebreid te zijn. De MMC merger is een mooi voorbeeld dat het heel simpel in DOS zou kunnen. Er zijn slechts een paar opties nodig/mogelijk :

1. Lees kaartje in (en merge met info in geheugen)
  2. Schrijf info naar kaartje
  3. Schrijf info naar harde schijf (backup)
  4. Verander drive (waar kaartje in gelezen wordt)
  5. exit programma

Zoiets had ik wel in gedachten, maar dan in een windows gui (borland builder heeft hier een simpele visuele interface voor)
JayTaph    posted on 19-02-2008 21:46
Tering... Jij bent echt een eind verder dan ik :P

Maarrem... doe je goed!!
Maar 2 dezelfde cd's mergen kan lastig zijn denk ik? vooral als je 2 verschillende cue-punten hebt. Dan moet je er 1 kiezen.

Dat volume normalizen zou ik persoonlijk achterwege laten, want dat is voor de functionaliteit niet belangrijk. Echter heb je tijd over.. dan mag dat altijd!

Ik heb geen SD kaart lezer op me pc. dus ik heb geen idee hoe die info op de kaart eruit ziet.. Maar dit klinkt wel leuk :D

Moet nog even kijken.. Cue-points gewoon mergen (even kijken,, misschien maak ik wel een soort van  editor die cue-points kan toevoegen/deleten/wijzigen). Hotcues en loops weet ik niet precies hoe dat zit, aangezien je maar 3 plekken hebt. Daarbij moet ik wel een keuze gaan maken. Dit is natuurlijk ook te controleren via de API straks (int CDJ_MergeDisc (T_CDJ_DISC *source, T_CDJ_DISC *target, int OverwriteHotCues); voor de geinteresseerden :p)

Straks heb ik nog weer wat tijd over, dus dan ga ik weer aan de slag.. Of het gebruikt wordt of niet, ik vind het altijd wel leuk dit soort uitzoekwerk (alhoewel dat al grotendeelds gedaan is Unhappy )
Lead    posted on 19-02-2008 22:41
Ik denk niet dat je in een editor (hot) Cue's en Loops hoeft te kunnen aanmaken, die zul je toch op de Cd willen maken ivm precizie.

Qua mergen, ideaal zou natuurlijk een workflow in ongeveer deze volgorde :
  • Check ingelezen CD ID met data in geheugen.
  1. if !(exist) : toevoegen van complete CD
  2. if (exist) : check track nr
  • if !(exist) : toevoegen van alle punten van de track
  • if (exist) : check positie Cue Punt van kaartje
  1. if !(exist) : toevoegen Cue Punt aan data van track
  2. if (exist) : check volgende
Let the BASS be louder
RAS    posted on 19-02-2008 22:57
Poster: JayTaph
Hotcues en loops weet ik niet precies hoe dat zit, aangezien je maar 3 plekken hebt.

Je zou kunnen kijken of één of meerdere kaartjes hotcue's/loops bevatten. Als dit het geval is, dan laat je het eerste (of laatste) kaartje dat je tegenkomt met hotcue's/loops staan.

Ik denk niet dat je in een editor (hot) Cue's en Loops hoeft te kunnen aanmaken, die zul je toch op de Cd willen maken ivm precizie.

Ik zie hier ook niet echt een meerwaarde in. Maar voor JayTaph is het natuurlijk wel leuk om het te maken Happy, laughing
User edit by RAS on 19-02-2008 @ 22:58:16 (3%)
JayTaph    posted on 20-02-2008 00:26

Je zou kunnen kijken of één of meerdere kaartjes hotcue's/loops bevatten. Als dit het geval is, dan laat je het eerste (of laatste) kaartje dat je tegenkomt met hotcue's/loops staan.

Je weet natuurlijk nooit (en terecht) welke van de hotcue's moet worden bewaard.. Dat zo je dus aan de gebruiker moeten vragen.

Ik zie hier ook niet echt een meerwaarde in. Maar voor JayTaph is het natuurlijk wel leuk om het te maken Happy, laughing

Niet echt, want dan praat je al meer over gui interfaces Happy, laughing
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

113 Users online: 13 Guests (100 Unknown)
Pages generated today : 22.327
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.318.023

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use