Het belangrijkste aan een mixer (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JayTaph    posted on 04-02-2008 23:01
Ik heb ondertussen in genoeg clubs en feesten gedraaid en met evenveel zoveel type mixers gewerkt..   Ik ben toch een paar jaar uit de running geweest dus ik heb niet veel ervaring met de nieuwe "digitale" mixers, maar toch een aantal gezien en gebruikt dus ik denk dat ik een redelijk beeld heb.

Mijn vraag: wat is voor jullie het belangrijkste aan een mixer?

Voor mij zijn het voornamelijk de faders. Ze moeten lang en klein zijn zodat je veel ruimte hebt voor volumecontrol. Een niet te groot EQ bereik (-30db of zelfs een kill-switch is leuk, maar vernaggeld heel je geluid). Een -/+ 10dB is meer als zat. Liefst niet logaritmisch, maar lineair (zelfde geldt voor de faders). Frequentie en Q aanpassen is een beetje nutteloze feature op een mixer (studiopaneel is ander verhaal).
Ik doe vrijwel niets met effecten (althans, niet extern), dus ik hect ook niet zo heel erg veel waarde aan Auxilaries.

(Draai zelf met een soundcraft d-mix 1000.. Ooit "gevonden" in een club, nooit meer op een ander willen draaien Happy, laughing)

What do you think about Het belangrijkste aan een mixer ??

Vote :   

Renzis    posted on 07-02-2008 00:29
Poster: jannickv

nu noem ik op wat ik slecht vind aan mijn mixer maar waar ik wel belang aan hecht

-faders... die niet kraken
-cross-fader die helemaal sluit
-EQ

verder is zouden vu meters per kanaal wel handig zijn maar is geen vereiste

Welke mixer heb je?

Misschien wel even handig/leuk als je bij je verhaal zet welke mixer je zelf hebtWinking my eye
jannickv    posted on 07-02-2008 00:34
Poster: Renzis

Welke mixer heb je?

Misschien wel even handig/leuk als je bij je verhaal zet welke mixer je zelf hebtWinking my eye

momenteel nog een jbsystems talent....
komt wel eentje zonder krakende faders, sluitende cross, vu metertjes