Het belangrijkste aan een mixer (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JayTaph    posted on 04-02-2008 23:01
Ik heb ondertussen in genoeg clubs en feesten gedraaid en met evenveel zoveel type mixers gewerkt..   Ik ben toch een paar jaar uit de running geweest dus ik heb niet veel ervaring met de nieuwe "digitale" mixers, maar toch een aantal gezien en gebruikt dus ik denk dat ik een redelijk beeld heb.

Mijn vraag: wat is voor jullie het belangrijkste aan een mixer?

Voor mij zijn het voornamelijk de faders. Ze moeten lang en klein zijn zodat je veel ruimte hebt voor volumecontrol. Een niet te groot EQ bereik (-30db of zelfs een kill-switch is leuk, maar vernaggeld heel je geluid). Een -/+ 10dB is meer als zat. Liefst niet logaritmisch, maar lineair (zelfde geldt voor de faders). Frequentie en Q aanpassen is een beetje nutteloze feature op een mixer (studiopaneel is ander verhaal).
Ik doe vrijwel niets met effecten (althans, niet extern), dus ik hect ook niet zo heel erg veel waarde aan Auxilaries.

(Draai zelf met een soundcraft d-mix 1000.. Ooit "gevonden" in een club, nooit meer op een ander willen draaien Happy, laughing)

What do you think about Het belangrijkste aan een mixer ??

Vote :   

Renzis    posted on 07-02-2008 00:29
Poster: jannickv

nu noem ik op wat ik slecht vind aan mijn mixer maar waar ik wel belang aan hecht

-faders... die niet kraken
-cross-fader die helemaal sluit
-EQ

verder is zouden vu meters per kanaal wel handig zijn maar is geen vereiste

Welke mixer heb je?

Misschien wel even handig/leuk als je bij je verhaal zet welke mixer je zelf hebtWinking my eye
jannickv    posted on 07-02-2008 00:34
Poster: Renzis

Welke mixer heb je?

Misschien wel even handig/leuk als je bij je verhaal zet welke mixer je zelf hebtWinking my eye

momenteel nog een jbsystems talent....
komt wel eentje zonder krakende faders, sluitende cross, vu metertjes

ahnja en een deftige cue/master switch!!! niet een die als je hem op master zet je je cue's ook nog hoort 
skyline643    posted on 07-02-2008 01:09
- Geen krakende faders
- Goeie EQ

m.a.w. een Ecler is op komst :D
ArCee    posted on 07-02-2008 10:26
Mixer: Minimaal (in mijn geval) 5 kanalen. Afstelling bas, mid, hoog en gain op elk kanaal. Licht lopende faders. T ding moet een lange levensduur hebben. VU meter voor elk kanaal is mooi, niet noodzakelijk, volume kun je ook afstellen op je voorafluistering. Daar komt het generaliserend op neer....toch? Merk is weer gebonden aan persoonlijke voorkeur en ervaring.
Boyd    posted on 07-02-2008 19:53

Cry

Mijn punt was: Leg even uit waarom je dat vind. Mijn inziens is dat allerminst het belangrijkste aan de mixer.

Tog bedankt voor de uitlegCry

Ik kan niet goed mixen zonder die knopjes, sluit aan: een draaitafel en een cd-speler. Dan heb je waarschijnlijk een niet gelijk volume
Adrien1989    posted on 07-02-2008 21:44

Hoezo is dat een vereiste?? Als je dat nodig hebt om te kunnen mixen, doe je volgens mij iets niet goedCry

Met een Skytec mixer kan je ook mixen...

Ik gebruik graag een EFX, zou ook nog een willen Soundbite hebben, maar heb maar 1 send/return op m'n mixer dus dat wordt of een mixer met ingebouwde effecten djm800 kopen, of met een dubbele send/return.. xone 92.

Heb zelf een Dateq Vibe. Komt aardig in de buurt dusHappy, laughing.
Renzis    posted on 07-02-2008 22:20
Poster: sparckless

Ik kan niet goed mixen zonder die knopjes, sluit aan: een draaitafel en een cd-speler. Dan heb je waarschijnlijk een niet gelijk volume

Oke
Het is ook wel belangrijk, om alle tracks op het juiste volume te krijgen zeker als je met draaitafel en cd-speler over het zelfde kanaal draait. Maar het belangrijkste...?? anyway, jouw punt

@adriaantje!:  ALs je idd een mixer zonder effecten hebt is een send en return lekker, maar ook weer, het belangrijkste...??

Najah.
Adrien1989    posted on 07-02-2008 22:38
In mijn 1e post staat alles in een mooie volgorde meneer mier:P:P.
Renzis    posted on 07-02-2008 22:52
Poster: Adrien1989
In mijn 1e post staat alles in een mooie volgorde meneer mier:P:P.

Jij je zin:P

srry kan niet tegen in mijn ogen onzinnige antwoorden zoals die van sparckles
Adrien1989    posted on 07-02-2008 22:53
Ik merk het:P
Renzis    posted on 07-02-2008 22:54
lol

Anyway: On topic
robbeh    posted on 07-02-2008 22:59

Om on topic door te gaan:
ALLERRRBELANGRIJKST is geluidskwaliteit.. zowel van de gehele mixer als van de EQ

verder:
- 3 tot 4 kanalen
- goed klinkende EQ (3 of 4 bands) met voldoende headroom
- goede (niet lekkende / krakende) faders
- xlr master out
- één of twee filters
- send-return
- en misschien heel flauw.. maar toch echt een essential.. een pfl-optie (in boerenlullennederlands ook wel bekend als de mogelijkheid om voor te beluisteren over je koptelefoon)

Kortom.. allen & heath of pio700/800

Al vallen die laatste twee weg gezien mijn eeuwige voorliefde voor allen&heath

User edit by robbeh on 07-02-2008 @ 23:01:50 (18%)
mrwhoopie    posted on 08-02-2008 00:02
Poster: robbeh

Om on topic door te gaan:
ALLERRRBELANGRIJKST is geluidskwaliteit.. zowel van de gehele mixer als van de EQ

verder:
- 3 tot 4 kanalen
- goed klinkende EQ (3 of 4 bands) met voldoende headroom
- goede (niet lekkende / krakende) faders
- xlr master out
- één of twee filters
- send-return
- en misschien heel flauw.. maar toch echt een essential.. een pfl-optie (in boerenlullennederlands ook wel bekend als de mogelijkheid om voor te beluisteren over je koptelefoon)

Kortom.. allen & heath of pio700/800

Al vallen die laatste twee weg gezien mijn eeuwige voorliefde voor allen&heath

Thats the spirit,als je wat geluidskwaliteit wil is A&H echt wel top.Cry
JayTaph    posted on 08-02-2008 03:21
Poster: mrwhoopie

Thats the spirit,als je wat geluidskwaliteit wil is A&H echt wel top.Cry

Nog niet de gelegenheid gehad om te draaien met een a&h (albert hein mixer?) mixer, maar heb nog geen mixer gehoord die mijn soundcraft kan evenaren :p

de pioneers.. mja.. niet slecht op zich, maar teveel poppenkast waar ik persoonlijk niet van hou... plus te kleine mixer...    als het goed kan volgende week als ik weer terugbreng kennis maken met de Ecler Mac 90v,.. schijnt een serieuze mixer te zijn.. dus wie weet.. Happy, laughing
LaMalediction    posted on 08-02-2008 11:10
geen krakende fader
goedwerkende EQ
Renzis    posted on 08-02-2008 15:56
Poster: JayTaph

Nog niet de gelegenheid gehad om te draaien met een a&h (albert hein mixer?) mixer, maar heb nog geen mixer gehoord die mijn soundcraft kan evenaren :p

Nou, ik heb met beide gewerkt (meer als geluidstafel als dj-mixer hoor). Maar vind Allen en Heath dan echt veel lekkerder en beter.
Ben eigenlijk wel benieuwd welke mixer jij dan hebt, ik hoor daar nooit van: Soundcraft dj-mixers

This is an old Topic

No new postings for 6.426 days.
 Post CommentThat would be 214.2 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

213 Users online: markvl & 60 Guests (152 Unknown)
Pages generated today : 41.276
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.857.822