Poster: jannickvnu noem ik op wat ik slecht vind aan mijn mixer maar waar ik wel belang aan hecht
-faders... die niet kraken
-cross-fader die helemaal sluit
-EQ
verder is zouden vu meters per kanaal wel handig zijn maar is geen vereiste
Poster: Renzis
Welke mixer heb je?
Misschien wel even handig/leuk als je bij je verhaal zet welke mixer je zelf hebt
Mijn punt was: Leg even uit waarom je dat vind. Mijn inziens is dat allerminst het belangrijkste aan de mixer.
Tog bedankt voor de uitleg
Hoezo is dat een vereiste?? Als je dat nodig hebt om te kunnen mixen, doe je volgens mij iets niet goed
Poster: sparckless
Ik kan niet goed mixen zonder die knopjes, sluit aan: een draaitafel en een cd-speler. Dan heb je waarschijnlijk een niet gelijk volume
Poster: Adrien1989
In mijn 1e post staat alles in een mooie volgorde meneer mier:P:P.
Om on topic door te gaan:
ALLERRRBELANGRIJKST is geluidskwaliteit.. zowel van de gehele mixer als van de EQ
verder:
- 3 tot 4 kanalen
- goed klinkende EQ (3 of 4 bands) met voldoende headroom
- goede (niet lekkende / krakende) faders
- xlr master out
- één of twee filters
- send-return
- en misschien heel flauw.. maar toch echt een essential.. een pfl-optie (in boerenlullennederlands ook wel bekend als de mogelijkheid om voor te beluisteren over je koptelefoon)
Kortom.. allen & heath of pio700/800
Al vallen die laatste twee weg gezien mijn eeuwige voorliefde voor allen&heath
Poster: robbehOm on topic door te gaan:
ALLERRRBELANGRIJKST is geluidskwaliteit.. zowel van de gehele mixer als van de EQ
verder:
- 3 tot 4 kanalen
- goed klinkende EQ (3 of 4 bands) met voldoende headroom
- goede (niet lekkende / krakende) faders
- xlr master out
- één of twee filters
- send-return
- en misschien heel flauw.. maar toch echt een essential.. een pfl-optie (in boerenlullennederlands ook wel bekend als de mogelijkheid om voor te beluisteren over je koptelefoon)
Kortom.. allen & heath of pio700/800
Al vallen die laatste twee weg gezien mijn eeuwige voorliefde voor allen&heath
Poster: mrwhoopie
Thats the spirit,als je wat geluidskwaliteit wil is A&H echt wel top.
Poster: JayTaph
Nog niet de gelegenheid gehad om te draaien met een a&h (albert hein mixer?) mixer, maar heb nog geen mixer gehoord die mijn soundcraft kan evenaren :p
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.