Faderstart (Pioneer) gebruiken ?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Hoevaak gebruik je de faderstart?

-Nooit
-Altijd
-soms

Voting is only possible for our Members
DrezZ    posted on 30-01-2008 16:57
Ik vroeg me af, of jullie, (pioneer pro) dj gebruikers, de faderstart vaak gebruiken, en in welke situatie?
Mod edit by Nvie on 16-02-2008 08:51 (2%)

What do you think about Faderstart (Pioneer) gebruiken ? ??

Vote :   

Luxx    posted on 30-01-2008 17:05
waarom alleen pioneer pro dj?
zijn zoveel spelers die die functie hebben. ook andere mixers dan pioneer heeft die functie
www.mothermusic.nl
bastianhecker    posted on 30-01-2008 17:06
ik heb geen mixer die faderstart kan! ik zou het graag willen maar mis het niet ofso, zodra het wel mogelijk is zal ik het ook wel aanschaffen denk ik (de kabeltjes heb ik het dan over) :D
Ferrox    posted on 30-01-2008 17:12
Ik soms, maar die optie zit er weer niet tussen!
DrezZ    posted on 30-01-2008 17:17
Poster: Ferrox
Ik soms, maar die optie zit er weer niet tussen!

excuses! nu wel!
Timmerink    posted on 30-01-2008 17:25
Gebruik hem heeeel af en toe aangezien ik het eigenlijk maar een irritante funtie vind.. Als je (bij mijn set dan..) je fader een klein tikje geeft begint hij al, ook al doe je het perongeluk, dat is niet altijd even handig. Laat mij maar lekker op mijn gevoel inmixen..Cry
Lead    posted on 30-01-2008 17:26
Poster: DrezZ
Ik vroeg me af, of jullie, (pioneer pro) dj gebruikers, de faderstart vaak gebruiken, en in welke situatie?

En Confused Gebruik je dit zelf Confused En in welke situatie ?? Waarom wel of niet ??

Als je een wat uitgebreidere openings post maakt geef je mensen ook de ruimte om met antwoorden te komen. Nu kan iedereen niet anders dan de poll klikken en klaar....

Ik zelf gebruik faderstart nooit.... Ik druk wel op de play toets Winking my eye
Let the BASS be louder
Max-E    posted on 30-01-2008 17:44
Ikzelf heb geen cd-spelers, heb wel al ns vaker bij wat mensen die ik ken met cd-spelers gedraait(CDJ 800) die gebruikte t zelf, maar ik begreep die shit niet en heb t maar opgegeven, vind t niet zo HEEEL moeilijk om op de play knop te duwenHappy, laughing
Ywe    posted on 30-01-2008 18:00
soms vind ik t wel handig... paar keer 4 cd spelers op rij gehad, dan zijn de 2 verste makkelijk te bedienen met faderstart ....

ja te lui om meter te lopen Cry
Nvie    posted on 30-01-2008 18:58
Wel handig om met (niet-dj)achtergrond muziek een kabeltje van de ene cd speler naar de andere te leggen, zodat als je aan het eind van een CD net even weg bent er toch gewoon muziek is.
Jer    posted on 30-01-2008 20:35
Eigenlijk nooit, heb het nu ook niet op me mixer maar toen ik het had nooit gebruikt!
Heb wel de cd spelers op elkaar aangesloten staan, wrm ik zou het niet wetenCry
Ywe    posted on 30-01-2008 21:41
ff offtopic:
Poster: Nvie
Wel handig om met (niet-dj)achtergrond muziek een kabeltje van de ene cd speler naar de andere te leggen, zodat als je aan het eind van een CD net even weg bent er toch gewoon muziek is.

hoe werkt dat dan? Heb ze standaard op mn DJM aangesloten, niet op elkaar. Maar dan volgt de ene cd de andere op als nummer is afgelopen?

Poster: Jer
Heb wel de cd spelers op elkaar aangesloten staan, wrm ik zou het niet weten Cry

Las ergens anders dat dit niet goed voor je cd spelers was... hoe zit dat nou?
Nvie    posted on 30-01-2008 21:43
Poster: Ywe
ff offtopic:

hoe werkt dat dan? Heb ze standaard op mn DJM aangesloten, niet op elkaar. Maar dan volgt de ene cd de andere op als nummer is afgelopen?

Nee, dat is als je de CD spelers gewoon rechtstreeks linked.
mrwhoopie    posted on 30-01-2008 23:17
Poster: Nvie

Nee, dat is als je de CD spelers gewoon rechtstreeks linked.

Maar wat bedoel je dan?Wat sluit je aan en wat is het resultaat?Want dat kan ik even niet uit je poist opmaken.
Lead    posted on 30-01-2008 23:20
Als je 2 CDJ's op elkaar aansluit door met een Faderstart kabeltje de 2 faderstart aansluitingen met elkaar teverbinden en Auto Cue aan zet zullen de spelers om en om een track afspelen (elkaar opvolgen).

Als 1 speler klaar is met een nummer geeft hij een signaaltje door naar de andere zodat die begint te spelen.
Let the BASS be louder
Ywe    posted on 31-01-2008 08:08

Voor de luie startdrukkers onders ons  Cry dikke prima!

Laidback    posted on 31-01-2008 11:14
nog nooit gebruikt, lijkt mij ook zeer onhandig (persoonlijk)..

ik druk net als lead, en vele andere (denk ik) gewoon lekker zelf op de play knop! Winking my eye

probeer anders maar eens met faderstart de schuif halve wege te zetten en dan in te starten. of te "faderen" (fader open en dicht gooien/smijten) dat zal je niet lukken Cry
User edit by Laidback on 31-01-2008 @ 11:15:50 (100%)
DonBasco    posted on 31-01-2008 14:21
Zijn de faderstart knopjes (links van de faders) op een DJM800 nou alleen aan/uit knoppen voor faderstart of doen die wat anders??

Uit deze reactie blijkt waarschijnlijk al dat ik faderstart nooit gebruik. Is volgens mij ook een functie die vanuit radio-dj-en afkomstig is.
Lead    posted on 31-01-2008 15:46
Die knopjes doen alleen de faderstart aan voor het betreffende kanaal. Mocht je MIDI gebruiken kun je software matig natuurlijk andere functies aan die knopjes koppelen....
Let the BASS be louder
Jer    posted on 31-01-2008 17:23
Poster: Lead
Als je 2 CDJ's op elkaar aansluit door met een Faderstart kabeltje de 2 faderstart aansluitingen met elkaar teverbinden en Auto Cue aan zet zullen de spelers om en om een track afspelen (elkaar opvolgen).

Als 1 speler klaar is met een nummer geeft hij een signaaltje door naar de andere zodat die begint te spelen.

Ja dat heb ik maar dat is toch niet slech zoals YWE zegt?
En nog een vraagje de cdj 800 kan je data kopieren met die kabel bij de cdj 1000 kan dit toch niet?
Winston    posted on 01-02-2008 01:24
Ik gebruik het niet, omdat mijn mixer die functie niet heeft. Soms wenste ik dat ik dat wel had. Ik mix vrij "EQ bewust." Dan heb je vnl. je beide handen aan de EQ knoppen en faders op de mixers en dan verlies je eigenlijk tijd als je even naar de play knop moet.

Bv. stel je wilt direct tijdens de start van de volgende track de draaiende track beginnen uit te faden, en van deze tegelijk de bass uitdraaien. Dan is faderstart toch handig? Want je doet 3 handelingen tegelijk, terwijl je maar 2 handen hebt.
Tic Toc
mrwhoopie    posted on 01-02-2008 01:28
Poster: Lead

tHX tof om te weten.
Winston    posted on 01-02-2008 01:34

O ja, de faderstart functie kun je meestal ook uitschakelen als je het niet nodig hebt.

De link functie vindt ik maar niks, echt iets voor radio stations denk ik.

Tic Toc
Jer    posted on 01-02-2008 08:11
Poster: Winston

O ja, de faderstart functie kun je meestal ook uitschakelen als je het niet nodig hebt.

De link functie vindt ik maar niks, echt iets voor radio stations denk ik.

Ja inderdaad daar gebruiken ze het denk ik ook het meest! Ik heb zel wel aan elkaar gelinkt staan maar eigenlijk gebruik het nooit. Is eigenlijk best nutteloos!
Ik vind het eigenlijk wel jmmr dat het nie op me mengpaneel zit en anders zou ik het denk ik wel gebruiken!
Toen ik het wel had gebruikte ik het nooit, en nou ik het niet heb wil het hebbenCry
User edit by Jer on 01-02-2008 @ 08:14:09 (46%)
cross-over    posted on 01-02-2008 11:40
toen ik nog met meerdere TT's draaide was de faderstart vooral makkelijk om de TT stil te zetten tijdens het mixen zodat je snel kon zien welke je moest wisselen. Starten deed ik ook wel maar meer voor het gemak om daarna de match te maken en handmatig verder gaan.

Op mijn tascam dual cd had ik de faderstart op de eject zitten Cry  zodra de schuif dicht ging, ging de cd speler open.......   werkte echt gemakkelijk.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Cyberstorm    posted on 03-02-2008 13:49
Die Relay Play (zo noemt het officieel dacht ik) is eigenlijk vooral bedoeld voor horecazaken die een twin cd speler staan hebben. De fader start is iets helemaal anders natuurlijk. Ik gebruik deze nooit, je hebt veel meer controle als je de play knop zelf bedient. Wel handig voor allround dj's aangezien die tracks meestal afkappen en het volgende nummer er meteen ingooien. Voor stijl dj's zie ik totaal geen enkele reden om het te gebruiken en aan de posts merk ik dat bijna niemand ze gebruikt.
http://www.allsound.be

This is an old Topic

No new postings for 6.431 days.
 Post CommentThat would be 214.4 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

209 Users online: markvl & 71 Guests (137 Unknown)
Pages generated today : 41.212
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.857.758