beginnend dj opmerking/vraagje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

riva    posted on 26-01-2008 16:07
ik zie bij veel van die booths symmetrie terugkomen: 2 dezelfde tt's, 2 dezelfde cdplayers waarom altijd 2 dezelfde? als iemand zijn gear upgrade dan koopt hij i.p.v één nieuwe cdplayer meteen 2...

mocht ik beginnend gear aankopen zou ik een mixer, 1 tt en 1 tabletopcdplayer kopen.
Waarom zou ik dit beter niet doen en bv beter 2 cd's players kopen en die tt laten vallen?

mijn ouders hebben "enorm" veel platen van vroeger die minstens al 15 jaar niet meer gedraaid zijn. maar dit zijn eerder platen van 1975-1990 zo micheal jackson, tom jones, abba, kool and the gang ... en er zitten meer singles (kleinere platen) bij. Dit was eigenlijk de reden waarom ik een tt wil hebben, om deze oudere platen een nieuw leven in te blazen :d mijn persoonlijke voorkeur gaat ook naar elektro en soorten als (shameboy, vitalic, laurent garnier, the subz)
zijn kleinere platen (singles) te draaien op hedendaagse tt's? ik weet dat platen aankopen enorm veel geld kost maar ik heb toch al behoorlijk veel vinyls liggn.

mijn gedacht is om dus een mixer, 1 tt en 1cd player te kopen. iedereen droomt wel om op feesjes te draaien, maar dit zou ik pas doen als ik enige ervaring heb.
is het beter aan te raden om die turntable te laten wegvallen en 2cdplayers te kopen ? mijn budget laat me niet toe om 1 mixer 1turntable en 2 cdplayers aan te schaffen ...
Dj movis (kheb toch al een naam :d want dj riva bestaat blijkbaar al :s)

What do you think about beginnend dj opmerking/vraagje ??

Vote :   

simsoft    posted on 26-01-2008 16:14
moh van brugge , ik ook Winking my eye
riva    posted on 26-01-2008 16:38
kanten van brugge, eerder aan het zeetje op z'n 12 km van brugge! mo da is gin antwoord up men vroag é :d
bastianhecker    posted on 26-01-2008 16:53
heee, ik heb nu ook 1 cdj en 1 draaitafel en ik zou toch echt wel liever 2 cdjs hebben wat ook binnekort gaat gebeuren want je kan dan meer uit je mix halen aangezien je met beide dingen dezelfde opties hebt! verder denk ik dat je na een paar keer die platen van je ouders niet meer zal draaien en dan toch nog zelf vinyl moet gaan kopen wat zoals je zelf al zei heel duur is. dus als ik jou was zou ik 2 cd spelers kopen en als ik niet jou was ook!:D
Jer    posted on 26-01-2008 16:57

De meeste kiezen voor 2 dezelfde apparaten omdat dat makkelijk is vooral in het begin.
Op de platen moet je stickers plakken om te cuen en op een cd speler druk je op een knop. Om maar ff een voorbeeld te noemen!
Dus met 2 dezelfde apparaten leer je het mixen sneller en is het voor jezelf eenstuk eenvoudiger.

Je zou natuurlijk ook 2 platenspelers kunnen kopen leer je daar het mixen mee en blaas je de oude plaatjes nieuw leven inCry

En zoals bastian zegt ik denk ook dat je de lps na een tijdje zat ben dus als je gewoon over een tijd wil mixen op feestjes en dergelijk koop gewoon 2 leuke cd spelers.

zijn kleinere platen (singles) te draaien op hedendaagse tt's

Ja er zit meestal een soort adapter bij een zwarte dikke ring, ligt meestal in de boven hoek in de platenspeler als ik mij niet vergis!

User edit by Jer on 26-01-2008 @ 17:01:39 (28%)
Boyd    posted on 26-01-2008 17:38
Poster: Jer

De meeste kiezen voor 2 dezelfde apparaten omdat dat makkelijk is vooral in het begin.
Op de platen moet je stickers plakken om te cuen

Ojaa echt? ik kan het gewoon op gevoel hoor Cry denk dat de meeste dj's dat wel zo doen. Volgensmij worden die stikkertjes alleen gebruikt bij battle platen.
JayTaph    posted on 26-01-2008 19:56
ja.. gewoon op gevoel... soms doe ik wel een streep zetten in de lijn tussen de naald en het middenpunt om zo makkelijk visueel een refentie te hebben, maar echt nodig is het niet..

sommige platen zijn wel afgeplakt als ze een slechte kant hebben (nummers die overslaan), zodat ik niet per ongeluk ze opzet.. of als het platen zijn waar ik stukken accapella van gebruik, dan plak ik af tot de stukken die ik nodig heb zodat ik ze snel kan zoeken..
A-flex    posted on 26-01-2008 20:05
Sinds ik bezig ben heb ik nog nooit stickres geplakt op een vinyl hoor. (ookal is dat nog maar 4/5 maand :p )en de vocals kan je toch zien staan op een vinyl. Maar dat licht miss ook aan mijn stijl muziek...
Jer    posted on 27-01-2008 09:41
Poster: sparckless

Ojaa echt? ik kan het gewoon op gevoel hoor Cry denk dat de meeste dj's dat wel zo doen. Volgensmij worden die stikkertjes alleen gebruikt bij battle platen.

Daar zalik het dan een keer van hebben gezien heb nog nooit me tt gewerkt srryCry
User edit by Jer on 27-01-2008 @ 09:41:59 (1%)
riva    posted on 27-01-2008 12:08
alright gasten, als ik het zo bezie, kheb geen zin om platen vol met stickertjes te hangen! en om eerlijk te zijn, kheb er geen flauw gedacht van waar het begin of het eind van een plaat is! kheb momenteel enkel een jaar met virtual dj gespeeld, beetje uitprobeerd maar kheb zin in the real stuff! nu het is zonde van al die platen die er liggen dat die niet gespeeld worden! maar het is ook zonde om ze bv weg te doen, er zitten paar echte "klassiekers" bij die moeilijk nog te vinden zijn! maar ik zal zien hoe men budget er bij ligt na de vakantie en dan keer beginnen reviews te bekijken. wat is het belangrijkste van aandacht aan te schenken een mixer of cdplayers? nu een 5kanaalsmixer is zeker overdreven maar een deftige 3 kanaalsmixer moet wel in me budget liggen. ik ben verzot op de Djm 400 van pioneer (2 kanaals) maar deze zou dan 2e hands moeten zijn. versterker en boxen niet nodig. pioneer cdj's liggen zeker uit me budget, kzou dan eerder gaan voor numark, citronic of reloop (liefst tabletops) budget 8OO-900 euro, ik weet het is niet veel maar 2e hands zijn er zaken te doen :d
JayTaph    posted on 27-01-2008 13:58
stickeren hoeft echt niet..  cue's op je vinyl vinden gaat vrij automatisch en heel snel, bij mij afhankelijk van welke type cd-speler, sneller als op cd's. ZOals gezegd kun je je cue's markeren door een streep tussen de naald en midden te zetten, maar zelfs dat is optioneel. Zodra je meer met vinyl draait krijg je vanzelf handigheid in deze dingen en ga je vanzelf ook voor jezelf bepalen wat het makkelijkst is..

ik zou me er niet echt druk over maken iig..
Winston    posted on 27-01-2008 22:53
Als je alleen plaatjes wil draaien kun je 1 tt plus 1 cd deck doen. Voor Echt Mixen is twee van hetzelfde handiger.
Tic Toc
riva    posted on 27-01-2008 23:27
haha, neen, mixen is men doel, plaatjes kan ik met windows media player ook af spelen hoor :d:d kzou graag echt mixen.
Adrien1989    posted on 27-01-2008 23:58
Whewhe, met media player mixen is niet zo´n goed idee, een pitch is wel een vereisde.  Ik zou je toch afraden om een tt en een cdj te kopen, enkel omdat je ouders nog veel platen hebben. Koop dan gewoon 2 tabletops en ga lekker aan de gang, 2 dezelfde is echt 10x lekkerder, dat kan ik wel uit ervaring zeggen. Je leert zo sneller en ook de beste dj´s vinden 2 dezelfde spelers toch wel lekkerder draaien dan 2 verschillende denk ik zoHappy, laughing. Je kan later nog altijd een draaitafel bij kopen als 3e medium. Er zijn zat goede 3 kanaalsmixerts tekoop. Dan voorzie je uiteindelijk toch gewoon in je behoeften en heb je een lekkere setHappy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.436 days.
 Post CommentThat would be 214.5 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

298 Users online: 215 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 28.436
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.721.827