probleem met verhuur schuimmachine
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

fistfull    posted on 22-01-2008 18:12
Hallo, afgelopen vrijdag heeft de jeugdsoos waar ik in de organisatie zit een 'schuimparty' gehouden. De jeugdsoos organiseerd elke eerste vrijdag van de maand een disco. Omdat de disco al een tijdje niet meer goed loopt wilde de organisatie het groots aanpakken en een schuimparty organiseren. Een hoop reclame dus gemaakt en het nodige werk vooraf gedaan totdat we vrijdagochtend een telefoontje kregen met de mededeling dat de schuimmachine defect is en dus niet verhuurt kan worden. Lekker op tijd dus. Na een hoop geregel kon er toch nog een klein schuimmachinetje geregeld worden. (Die 5m² schuim blies van 2 cm hoog. Winking my eye Het feest liep dus uit in een grote flop. Mijn vraag dus: Wat kunnen we hieraan doen. Kan het verhuurbedrijf voor de rechter gesleept worden ofzo? Wat voor kansen hebben we dan? Kosten van het feest liepen in de 400 euro.

What do you think about probleem met verhuur schuimmachine ??

Vote :   

OneSixty    posted on 22-01-2008 18:16

om daarvoor nu naar de rechter te stappen ...

kom er eerst maar een achter wanneer dat ding defect is gegaan.
als dit een dag van tevoren gebeurde kun je hun moeilijk de schuld geven.

tairip    posted on 22-01-2008 18:18
Je kan er niets aan doen!

Het kan zijn dat dit verhuurbedrijf er ook niets aan kan doen, het is en blijft techniek. Als de klant van de avond ervoor hem geslooprt heeft kan het verhuurbedrijf er niets aan doen.
Het is en blijft wel lullig voor jullie!

Je hebt kans.
Wat het verhuurbedrijf wel had kunnen proberen is om een passende oplossing te vinden, mits het over de middelen beschikt!
RAS    posted on 22-01-2008 18:18
Ik zou me eens goed afvragen of het feest geflopt is door een slechtere schuimmachine. Waren er anders meer mensen geweest? lijkt me niet, want die zien niet wat voor schuimmachine jullie hebben voordat ze binnen zijn. Als alle andere factoren goed waren geweest hadden de mensen vast wel een leuk feest gehad.

Misschien zijn het wel eikels bij het verhuurbedrijf, maar het kan ook zijn dat de machine donderdag nog weg is geweest en deffect terug kwam. Dan kun je dat het verhuurbedrijf ook niet kwalijk nemen. Probeer iig eerst te overleggen met het verhuurbedrijf voordat je te hard van stapel gaat lopen met een rechter enzo.
dj-nick    posted on 22-01-2008 18:19
Poster: fistfull
Hallo, afgelopen vrijdag heeft de jeugdsoos waar ik in de organisatie zit een 'schuimparty' gehouden. De jeugdsoos organiseerd elke eerste vrijdag van de maand een disco. Omdat de disco al een tijdje niet meer goed loopt wilde de organisatie het groots aanpakken en een schuimparty organiseren. Een hoop reclame dus gemaakt en het nodige werk vooraf gedaan totdat we vrijdagochtend een telefoontje kregen met de mededeling dat de schuimmachine defect is en dus niet verhuurt kan worden. Lekker op tijd dus. Na een hoop geregel kon er toch nog een klein schuimmachinetje geregeld worden. (Die 5m² schuim blies van 2 cm hoog. Winking my eye Het feest liep dus uit in een grote flop. Mijn vraag dus: Wat kunnen we hieraan doen. Kan het verhuurbedrijf voor de rechter gesleept worden ofzo? Wat voor kansen hebben we dan? Kosten van het feest liepen in de 400 euro.

Naar de rechter gaan is zinloos, een bedrijf heeft ten alle tijden het recht om de verhuur af te zeggen mits dat niet in de overeenkomst staat.
loek    posted on 22-01-2008 18:19
Wel heel slecht van dat bedrijf zeg!!
Ik vind dat hun dan voor een oplossing moeten zoeken,
niet jij.
Ik zou eens met dat bedrijf om de tafel gaan zitten ofzo.. Cry
sccs man
lttr
Flexii    posted on 22-01-2008 18:25
ik zou ook samen tot een oplossing proberen te komen, dat dat verhuur bedrijf opkomt voor een deel van de kosten ofzo
Flexii    posted on 22-01-2008 18:25
ik zou ook samen tot een oplossing proberen te komen, dat dat verhuur bedrijf opkomt voor een deel van de kosten ofzo

edit: sorry voor de dubbele post pc bleef hangen
User edit by Flexii on 22-01-2008 @ 18:26:25 (43%)
fistfull    posted on 22-01-2008 18:28
Ik heb vernomen dat het probleem met de schuimmachine kwam doordat er vloeistof uit moet, dat hadden ze erin laten zitten. Verder weet ik er ook weinig van :P heb geen verstand van schuimmachines.

@ RAS: Er waren genoeg mensen, dat was het probleem niet. Het gaat meer om het principe.
Voor de mensen daar was het geen flop, maar de organisatie vond het een minder geslaagd feest.
RAS    posted on 22-01-2008 19:00
Dan denk ik dat je hierbij gewoon je principes moet laten varen. Als je genoeg mensen had en die allemaal een leuke avond hebben gehad, dan is het per definitie een geslaagd feest. Het voordeel is nu dat je bij een volgend schuimfeest kunt adverteren met "3x zoveel schuim als de vorige keer!" :D

Het verhuurbedrijf zal je zéér waarschijnlijk niet tegemoed komen wat betreft een financiële bijdrage. Misschien bieden ze je korting op de huur bij de volgende keer als je ze nog eens duidelijk maakt dat je niet blij was met de gang van zaken. En als je echt een hekel aan ze hebt kom je er simpelweg nooit meer terug.
Hen    posted on 22-01-2008 19:06
Ik heb vernomen dat het probleem met de schuimmachine kwam doordat er vloeistof uit moet, dat hadden ze erin laten zitten. Verder weet ik er ook weinig van :P heb geen verstand van schuimmachines.

@ RAS: Er waren genoeg mensen, dat was het probleem niet. Het gaat meer om het principe.
Voor de mensen daar was het geen flop, maar de organisatie vond het een minder geslaagd feest.

Uhh dat vind ik een beetje raar, hoezo was het minder geslaagd? Ze hadden er meer van verwacht? Als het publiek zich vermaakt heeft maar ondanks dat de organisatie niet tevreden is(te weinig opbrengsten verwacht ik dan), dan is er niks te wijten aan de schuimmachine.

Los daarvan vind ik de uitspraak dat het bedrijf de huur af mag zeggen wanneer deze dat wil een beetje raar. Ik bedoel je sluit toch van tevoren een overeenkomst dat het bedrijf jou iets te huur aanbied in ruil voor jouw geld, het moet dan ook aan die verplichting voldoen, ook al word er achteraf betaald die overeenkomst sluit je van tevoren. Het zou wat zijn als bedrijven het recht hebben hun product niet te leveren (ook al is het defect gegaan)bij grote festivals bijvoorbeeld, dan zijn de verliezen daardoor ook niet te overzien.
Nvie    posted on 22-01-2008 19:07
Waarschijnlijk staat er in de verhuurvoorwaarden van het desbetreffende bedrijf het een en ander. Als ze volgens die voorwaarden gehandeld hebben kun je niets doen, als ze niet volgens die voorwaarden gehandeld hebben kun je ze ter verantwoording roepen lijkt me.

Ik zou in ieder geval niet gaan dreigen met claims en rechters, aangezien dat a) meer geld kost, b) een hoop commotie is om een geslaagd feest en c) zij waarschijnlijk gewoon volgens hun voorwaarden gehandeld hebben. Ook jaag je ze daarmee alleen maar in het harnas en is de kans dat je tot een compromis komt veel kleiner.
tairip    posted on 22-01-2008 19:09

Jij hebt het over 400.-? Dat komt dan dus niet doordat mensen niet zijn geweest!
User edit by tairip on 22-01-2008 @ 19:10:03 (1%)
DJADMIN    posted on 22-01-2008 21:54
De rechter kost je zowiso veel geld...

ik denk niet dat t dat bedrag waard is.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
DonBasco    posted on 22-01-2008 23:48
Ik vind dat er hier door sommigen wel heel raar geredeneerd wordt.

Als je een schuimmachine (of ongeacht welk apparaat) huurt en hij gaat kapot voordat je hem geleverd hebt gekregen is het uiteaard de verantwoordelijkheid van de verhuurder. Hier kan jij als huurder niets aan doen. Zij moeten jou een vergelijkbaar alternatief bieden. Uit jouw beschrijving maak ik niet op dat dit een vergelijkbaar alternatief was. Schermen met overmacht is natuurlijk onzin. Overmacht is als je feest op Texel is en wegens weersomstandigheden varen er die dag geen boten. 

Als bovenstaande in de voorwaarden van de verhuurder anders is bepaald is zo'n voorval helaas pech voor de huurder. De verhuurder moet je deze voorwaarden overigens wel ter beschikking hebben gesteld (kan ook via een website). Een gerenomeerd bedrijf zal je overigens zelf aanbieden om het probleem op te lossen, bijvoorbeeld door inhuur van het juiste apparaat bij een concurrent of door een korting op het (toch al goedkopere) huurbedrag.
Zij zijn er meer bij gebaat om geen negatieve reclame te krijgen dan die paar centen die ze mislopen.

Heb je trouwens de kosten van de vervangende schuimmachine al betaald?
User edit by DonBasco on 22-01-2008 @ 23:48:31 (1%)
MissSalem    posted on 23-01-2008 07:58
Poster: DonBasco
Als je een schuimmachine (of ongeacht welk apparaat) huurt en hij gaat kapot voordat je hem geleverd hebt gekregen is het uiteaard de verantwoordelijkheid van de verhuurder. Hier kan jij als huurder niets aan doen. Zij moeten jou een vergelijkbaar alternatief bieden. Uit jouw beschrijving maak ik niet op dat dit een vergelijkbaar alternatief was. Schermen met overmacht is natuurlijk onzin. Overmacht is als je feest op Texel is en wegens weersomstandigheden varen er die dag geen boten. 

Als bovenstaande in de voorwaarden van de verhuurder anders is bepaald is zo'n voorval helaas pech voor de huurder. De verhuurder moet je deze voorwaarden overigens wel ter beschikking hebben gesteld (kan ook via een website). Een gerenomeerd bedrijf zal je overigens zelf aanbieden om het probleem op te lossen, bijvoorbeeld door inhuur van het juiste apparaat bij een concurrent of door een korting op het (toch al goedkopere) huurbedrag.
Zij zijn er meer bij gebaat om geen negatieve reclame te krijgen dan die paar centen die ze mislopen.

Heb je trouwens de kosten van de vervangende schuimmachine al betaald?

Je moet zeker eens de huurvoorwaarden lezen.

Een overeenkomst is bindend. Dus als jij nu een schuimmachine gevraagd hebt, moet die schuimmachine er komen, punt.
Maar... Stel dat die schuimmachine er niet komt, wat de reden ook moge zijn, moet de verhuurder jou inderdaad een alternatief aanbieden. Dat noemt men uitvoering in natura, en die is niet gerespecteerd!
Uitvoering in natura wilt zeggen dat de overeenkomst moet gerespecteerd worden, want die is bindend.
Doen zij dat niet, mag jij de hulp van een derde, een ander verhuurbedrijf, inschakelen en mag je volgens mij zelfs de factuur aan het eerste huurbedrijf doorschuiven.

Of het eerste bedrijf die factuur zal willen betalen, dat is iets anders. Maar kom eens af met zeggen dat ze ter goeder trouw - wat ze doen, moet goed gedaan worden - moeten handelen en dat iedere overeenkomst bindend is... Misschien piepen ze dan wel eens anders, want als die voorwaarden inderdaad niet nagekomen zijn, zullen ze hun gelijk voor de rechter hoogtwaarschijnlijk wel niet halen.

Nu ja... Voor de rechter komen voor zoiets... Die kosten lopen op, hoor. Ik denk niet dat het de moeite waard is. Wel kun je eens aan tafel gaan zitten met die mannen van het eerste bedrijf en eens vragen wat er kan gedaan worden.

Als het je echt tegensteekt, kan je altijd advies vragen aan een advocaat. Die zal wel meer kennis hebben over het burgelijk recht dan ik, of iemand anders hier online.

Ik zou de kosten van de 2e schuimmachine nog niet betalen. Eerst zien wat het eerste verhuurbedrijf allemaal niet te zeggen heeft ter hun verdediging. En probeer niet te lachen als ze afkomen met zever...
Illusion    posted on 23-01-2008 09:00
Poster: RAS
 Als je genoeg mensen had en die allemaal een leuke avond hebben gehad, dan is het per definitie een geslaagd feest.

Dan is het ja gewoon geslaagd! En waarom zou je dan naar de rechter stappen, heeft toch geen nut.

Feest geslaagd! Mooi! Klaar!

Alleen ontevreden over de schuimmachine.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 23-01-2008 @ 09:01:58 (30%)
PatrickBeuken    posted on 23-01-2008 10:09
Maar eens een citaat uit mijn eigen algemene voorwaarden (welke bij vrijwel alle verhuurbedrijven zo goed als hetzelfde zijn).

Artikel 8: Gevolgen van tekortkoming in nakoming
  • Wanneer de afgeleverde zaak niet beantwoordt aan het overeengekomene in de zin van het vorige artikel kan de wederpartij, in overleg met Patriek Sound & Light en rekening houdend met de aard der zaken:
    • de zaken behouden tegen evenredige vermindering van de overeengekomen prijs, of
    • herstel eisen van de afwijkingen van het geleverde, tenzij dit herstel niet zo tijdig kan geschieden dat de zaken nog de door de wederpartij gewenste bestemming of hoedanigheid kunnen krijgen, of
    • vervanging eisen van de afgeleverde zaken, tenzij die vervanging niet zo tijdig kan geschieden dat de zaken nog de door wederpartij gewenste bestemming of hoedanigheid kunnen krijgen.
    De wederpartij kan geen vervanging eisen indien de afwijking van het overeengekomen te gering is om zulks te rechtvaardigen.
  • Behoudens Patriek Sound & Light's verantwoordelijkheid krachtens dwingende wettelijke bepalingen en algemeen geldende regels van redelijkheid en billijkheid is zij overigens niet gehouden tot enige vergoeding van schade van welke aard dan ook, direct of indirect waaronder bedrijfsschade aan roerende of onroerende zaken dan wel aan personen, zowel bij de wederpartij als bij derden.
  • Behoudens de dekking van haar aansprakelijkheidsassuradeuren is Patriek Sound & Light's aansprakelijkheid ten allen tijde beperkt tot de netto-factuurwaarde van het geleverde.
Artikel 9: Niet toerekenbare tekortkoming
  • Wanneer Patriek Sound & Light door een niet toerekenbare tekortkoming in de nakoming van andere aard in de uitvoering der overeenkomst belemmerd wordt, is zij niet gehouden aan enige termijn en tevens bevoegd de door haar gesloten overeenkomst geheel of ten dele niet uit te voeren, zonder dat enige gerechtelijke maatregel nodig zal zijn.

User edit by PatrickBeuken on 23-01-2008 @ 23:45:55 (4%)
ccc    posted on 23-01-2008 11:54
Poster: PatrickBeuken
Maar eens een citaat uit mijn eigen algemene voorwaarden (welke bij vrijwel alle verhuurbedrijven zo goed als hetzelfde zijn).

Hebben ze zeker van jou gekopieerd. :P
PatrickBeuken    posted on 23-01-2008 12:07
Neuh, maar dit zijn gewoon standaardregels voor deze branche. Alleen verwoord iedereen ze een beetje anders.
tairip    posted on 23-01-2008 23:43
Ik vond nog een mooi stukje tekst:
Ga iemand anders lastig vallen, Download een leven!
User edit by tairip on 23-01-2008 @ 23:44:23 (43%)

This is an old Topic

No new postings for 6.442 days.
 Post CommentThat would be 214.7 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

217 Users online: markvl & 59 Guests (157 Unknown)
Pages generated today : 41.697
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.858.243