om daarvoor nu naar de rechter te stappen ...
kom er eerst maar een achter wanneer dat ding defect is gegaan.
als dit een dag van tevoren gebeurde kun je hun moeilijk de schuld geven.
Poster: fistfull
Hallo, afgelopen vrijdag heeft de jeugdsoos waar ik in de organisatie zit een 'schuimparty' gehouden. De jeugdsoos organiseerd elke eerste vrijdag van de maand een disco. Omdat de disco al een tijdje niet meer goed loopt wilde de organisatie het groots aanpakken en een schuimparty organiseren. Een hoop reclame dus gemaakt en het nodige werk vooraf gedaan totdat we vrijdagochtend een telefoontje kregen met de mededeling dat de schuimmachine defect is en dus niet verhuurt kan worden. Lekker op tijd dus. Na een hoop geregel kon er toch nog een klein schuimmachinetje geregeld worden. (Die 5m² schuim blies van 2 cm hoog. Het feest liep dus uit in een grote flop. Mijn vraag dus: Wat kunnen we hieraan doen. Kan het verhuurbedrijf voor de rechter gesleept worden ofzo? Wat voor kansen hebben we dan? Kosten van het feest liepen in de 400 euro.
Ik heb vernomen dat het probleem met de schuimmachine kwam doordat er vloeistof uit moet, dat hadden ze erin laten zitten. Verder weet ik er ook weinig van :P heb geen verstand van schuimmachines.
@ RAS: Er waren genoeg mensen, dat was het probleem niet. Het gaat meer om het principe.
Voor de mensen daar was het geen flop, maar de organisatie vond het een minder geslaagd feest.
Ik heb vernomen dat het probleem met de schuimmachine kwam doordat er vloeistof uit moet, dat hadden ze erin laten zitten. Verder weet ik er ook weinig van :P heb geen verstand van schuimmachines.
@ RAS: Er waren genoeg mensen, dat was het probleem niet. Het gaat meer om het principe.
Voor de mensen daar was het geen flop, maar de organisatie vond het een minder geslaagd feest.
Poster: DonBasco
Als je een schuimmachine (of ongeacht welk apparaat) huurt en hij gaat kapot voordat je hem geleverd hebt gekregen is het uiteaard de verantwoordelijkheid van de verhuurder. Hier kan jij als huurder niets aan doen. Zij moeten jou een vergelijkbaar alternatief bieden. Uit jouw beschrijving maak ik niet op dat dit een vergelijkbaar alternatief was. Schermen met overmacht is natuurlijk onzin. Overmacht is als je feest op Texel is en wegens weersomstandigheden varen er die dag geen boten.
Als bovenstaande in de voorwaarden van de verhuurder anders is bepaald is zo'n voorval helaas pech voor de huurder. De verhuurder moet je deze voorwaarden overigens wel ter beschikking hebben gesteld (kan ook via een website). Een gerenomeerd bedrijf zal je overigens zelf aanbieden om het probleem op te lossen, bijvoorbeeld door inhuur van het juiste apparaat bij een concurrent of door een korting op het (toch al goedkopere) huurbedrag.
Zij zijn er meer bij gebaat om geen negatieve reclame te krijgen dan die paar centen die ze mislopen.
Heb je trouwens de kosten van de vervangende schuimmachine al betaald?
Poster: RAS
Als je genoeg mensen had en die allemaal een leuke avond hebben gehad, dan is het per definitie een geslaagd feest.
Artikel 8: Gevolgen van tekortkoming in nakomingArtikel 9: Niet toerekenbare tekortkoming
- Wanneer de afgeleverde zaak niet beantwoordt aan het overeengekomene in de zin van het vorige artikel kan de wederpartij, in overleg met Patriek Sound & Light en rekening houdend met de aard der zaken:
De wederpartij kan geen vervanging eisen indien de afwijking van het overeengekomen te gering is om zulks te rechtvaardigen.
- de zaken behouden tegen evenredige vermindering van de overeengekomen prijs, of
- herstel eisen van de afwijkingen van het geleverde, tenzij dit herstel niet zo tijdig kan geschieden dat de zaken nog de door de wederpartij gewenste bestemming of hoedanigheid kunnen krijgen, of
- vervanging eisen van de afgeleverde zaken, tenzij die vervanging niet zo tijdig kan geschieden dat de zaken nog de door wederpartij gewenste bestemming of hoedanigheid kunnen krijgen.
- Behoudens Patriek Sound & Light's verantwoordelijkheid krachtens dwingende wettelijke bepalingen en algemeen geldende regels van redelijkheid en billijkheid is zij overigens niet gehouden tot enige vergoeding van schade van welke aard dan ook, direct of indirect waaronder bedrijfsschade aan roerende of onroerende zaken dan wel aan personen, zowel bij de wederpartij als bij derden.
- Behoudens de dekking van haar aansprakelijkheidsassuradeuren is Patriek Sound & Light's aansprakelijkheid ten allen tijde beperkt tot de netto-factuurwaarde van het geleverde.
- Wanneer Patriek Sound & Light door een niet toerekenbare tekortkoming in de nakoming van andere aard in de uitvoering der overeenkomst belemmerd wordt, is zij niet gehouden aan enige termijn en tevens bevoegd de door haar gesloten overeenkomst geheel of ten dele niet uit te voeren, zonder dat enige gerechtelijke maatregel nodig zal zijn.
Poster: PatrickBeuken
Maar eens een citaat uit mijn eigen algemene voorwaarden (welke bij vrijwel alle verhuurbedrijven zo goed als hetzelfde zijn).
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.